Norwegian luottokortti

banknorwegian-16

https://www.banknorwegian.fi/Luottokortti

Hmm, tuossa ei sanota mitään laskutuslisästä ja tilinhoitopalkkiosta. Nuo on ne kaksi asiaa jotka heposti alkaa nyppimään, koska tulevat vaan "tyhjästä" siihen päälle maksettavaksi monessa pankissa.

Tietoa kenelläkään peritäänkö noita?

Tuolla tarkemmassa hinnastossa kyllä sanotaan että nuokin olisi nolla. Lienee siis käyttökustannuksiltaan edullisin kortti, nyt kun S-Pankki alkoi myös laskuttamaan lisämaksuja jatkuvasti.

195

22918

Vastaukset

  • Katsoin myös että Plussa ja Hypo korteissa on kaikenlaisia lisämaksuja, vaikka muka ovat ilmaisia. Duh... Just perus. Mutta täytyypä anoa tällainen, saahan sen aina pisätä takaisin ja sanoa, että pitäkää tunkkinne.

    • Plussassa ei ole. ok


    • Hmm? Viimeksi ainakin tuli, mutta se johtui varmaan siitä että nostin rahaa ulkomailla. Kokeillaan tänään tuleeko mätkyt perässä. Mulla on kuitenkin viisi eri luottokorttia, joten sattuneista syistä suosin niitä joista ei tule jatkuvia turhia juoksevia kuluja.


    • Kekkonen2 kirjoitti:

      Plussassa ei ole. ok

      Plussa Masteri - "Laskelmassa on huomioitu 5 euron kuukausittainen tilinhoitomaksu."


    • CreditFail kirjoitti:

      Plussa Masteri - "Laskelmassa on huomioitu 5 euron kuukausittainen tilinhoitomaksu."

      Kun käytät Plussa Masteria maksuaikakorttina eli laskun tullessa maksat luoton pois, ei peritä korkoa eikä tilinhoitomaksua.

      Norwegian on samallalailla käytettynä täysin maksuton, mutta jos päästää laskun korolle, korkoprosentti on varsin kova.


    • Korkoprosentti oli muuten pienempi kuin mm. Hypo Mastercardissa. Katsoin itsekin että kylläpä on kova, mutta muilla on vielä kovempia. Kortin mukana tulevissa papereissa lukee myös, että luottokorttia ei ole tarkoitettu "jatkuvaksi kestoluotoksi" vaan tilapäiseen tarpeeseen.



    • Nimelliskorko on tosiaan Hypolla pienempi, mutta todellinen vuosikorko voi muodostua suuremmaksi, riippuen siitä miten luottokorttia käyttää.

      Hypon sivuilla todelliseksi vuosikoroksi on saatu 21,97%, kun luottoa otetaan 1500 euroa ja maksetaan takaisin 12 kuukaudessa samansuuruisilla maksuerillä. Mitä pienempi velkasumma, sen suuremmaksi tuo todellinen vuosikorko tulisi, sen takia että siihen lasketaan mukaan kaikki kustannukset, myös kortin vuosimaksu ja tilinhoitomaksut.

      Norwegianilla ei ole vuosimaksua eikä tilinhoitomaksuja, ja siihen sisältyy matkavakuutus ja etuakin saa kerättyä Norwegianin lentoja varten, ja käteisnostot ulkomailla ovat edullisia. Tuottoa Norwegian tekee siis juurikin luoton koroilla ja siksi laskussa on oletuksena maksaa vähimmäissumma, jotta asiakas saataisiin maksamaan tarpeeksi korkoja.

      Norwegianin luottokorttipuolen unelma-asiakas on sellainen joka on ottanut 10 000 euroa luottoa ja maksanut sillä vaikkapa pikavippinsä ja muut kalliimmat luotot. Unelma-asiakas siis niin kauan kun laskunmaksu pelaa, tuolla luottosummalla vähimmäismaksuerä olisi noin 466 eur/kk korkoineen ja takaisinmaksussa sillä tahdilla menisi vajaa vuosikymmen.


    • Tarkennetaan: takaisinmaksussa voisi mennä vajaa vuosikymmen, jos maksaisi aina vähimmäissummalla, joka tietenkin pienenee koko ajan.

      Jos maksaa koko ajan esim. 477 eur/kk, niin 10 000 euron luoton Norwegian-kortilta maksaisi takaisin 26 kuukaudessa (2 v ja 2 kk). Kokonaiskustannukset noin 12 400 eur, josta korkoa 2 400 eur. Nimellinen vuosikorko 19,99% (kuukausikorko 1,67%).


    • TodellinenVuosikorko kirjoitti:

      Nimelliskorko on tosiaan Hypolla pienempi, mutta todellinen vuosikorko voi muodostua suuremmaksi, riippuen siitä miten luottokorttia käyttää.

      Hypon sivuilla todelliseksi vuosikoroksi on saatu 21,97%, kun luottoa otetaan 1500 euroa ja maksetaan takaisin 12 kuukaudessa samansuuruisilla maksuerillä. Mitä pienempi velkasumma, sen suuremmaksi tuo todellinen vuosikorko tulisi, sen takia että siihen lasketaan mukaan kaikki kustannukset, myös kortin vuosimaksu ja tilinhoitomaksut.

      Norwegianilla ei ole vuosimaksua eikä tilinhoitomaksuja, ja siihen sisältyy matkavakuutus ja etuakin saa kerättyä Norwegianin lentoja varten, ja käteisnostot ulkomailla ovat edullisia. Tuottoa Norwegian tekee siis juurikin luoton koroilla ja siksi laskussa on oletuksena maksaa vähimmäissumma, jotta asiakas saataisiin maksamaan tarpeeksi korkoja.

      Norwegianin luottokorttipuolen unelma-asiakas on sellainen joka on ottanut 10 000 euroa luottoa ja maksanut sillä vaikkapa pikavippinsä ja muut kalliimmat luotot. Unelma-asiakas siis niin kauan kun laskunmaksu pelaa, tuolla luottosummalla vähimmäismaksuerä olisi noin 466 eur/kk korkoineen ja takaisinmaksussa sillä tahdilla menisi vajaa vuosikymmen.

      Tutustuttuani Bank Norwegianin luottokorttiin tarkemmin vaikuttaa siltä, että vähimmäismaksuerä on 3% laskun saldosta (mutta kuitenkin ainakin 30 eur), siis ei 3% + korot ja kulut, vaan ne on siinä saldossa.

      Näin ollen siis 10 000 euron luotolle vähimmäismaksuerä olisikin 300 eur/kk eikä 466 eur/kk.

      Käytännössä kun kortilta pystyy tekemään automaattinostoja ilman kuluja ja sen rahan voi tallettaa maksutta suomalaisiin pankkeihin, niin velan lyhentämisen pystyisi toki välttämään kokonaan, eli siinä mielessä minimilyhennystä ei ole lainkaan vaan lyhennysvapaata voi jatkaa loputtomiin. Jatkuvasti kertyvää korkoa joutuu kuitenkin maksamaan viimeistään siinä vaiheessa kun velka yltää luottorajaan asti.

      Tuo kuluton automaattinosto on yksi Bank Norwegianin kortin erikoisominaisuus, yleensä nostoista veloitetaan esim. 2 eur + 3% nostosummasta.


    • Huom. Norwegianin kortissa yksi kelju ominaisuus:

      Kuukausittainen luottolasku ei tule vakioisesti koko kertyneelle summalle, vaan vain osalle. Tämä tarkoittaa, että:
      - Vahingossa saattaa jäädä maksamatta koko summa, jolloin alkaa kertymään korkoa
      - Laskua ei voi laittaa automaattiseen maksuun e-laskulla, koska muuten menisi vain osamaksu, joten pitää maksaa manuaalisesti joka kuukausi.

      Itselle tulee heti mieleen, että Norwegian yrittää tällä tavalla saada asiakkaat vahingossa ottamaan maksuaikaa ja korkoja maksamaan. Eli yritetään luoda ansoja asiakkaalle, että asiakas tekisi epähuomiossa virheen, joka sitten kostautuu rahanmenetyksenä. Asiakassuhde-ajattelu on aika kaukana tällaisesta liiketoiminnasta. Oli Norwegianista parempi mielikuva.


    • Anderson_ kirjoitti:

      Huom. Norwegianin kortissa yksi kelju ominaisuus:

      Kuukausittainen luottolasku ei tule vakioisesti koko kertyneelle summalle, vaan vain osalle. Tämä tarkoittaa, että:
      - Vahingossa saattaa jäädä maksamatta koko summa, jolloin alkaa kertymään korkoa
      - Laskua ei voi laittaa automaattiseen maksuun e-laskulla, koska muuten menisi vain osamaksu, joten pitää maksaa manuaalisesti joka kuukausi.

      Itselle tulee heti mieleen, että Norwegian yrittää tällä tavalla saada asiakkaat vahingossa ottamaan maksuaikaa ja korkoja maksamaan. Eli yritetään luoda ansoja asiakkaalle, että asiakas tekisi epähuomiossa virheen, joka sitten kostautuu rahanmenetyksenä. Asiakassuhde-ajattelu on aika kaukana tällaisesta liiketoiminnasta. Oli Norwegianista parempi mielikuva.

      Minun pankkini tekee täsmälleen tuota samaa. Eli laskussa on vain minimi (40 jöyröä). Toisaalta, kyllä kai suurin osa ihmisistä tietää ja seuraa, mikä saldo on(?)


    • Niin tekee muutkin pankit ja luotonantajat. Jos minimilyhennys on vaikka 3%, laskun summana on se minimierä. Tosin koko loppusaldokin mainitaan, Bank Norwegianilla vieläpä hieman suuremmalla fontilla.

      Tosin joillakin luottokorteilla voi minimilyhennyksen valita itse ja asettaa sen vaikka 100%, jolloin automaattinen e-laskun maksaminen onnistuu koko loppusaldolle. Toisaalta samalla saattaa kadota oikeus halutessaan maksaa vain osa laskusta, jos sitä prosenttia ei voikaan lennosta muuttaa laskun jo saatuaan? Hyvä tietenkin jos tietää että haluaa aina varmasti maksaa sen koko laskun kerralla.


    • AinahanOnMaksettavaJuu kirjoitti:

      Niin tekee muutkin pankit ja luotonantajat. Jos minimilyhennys on vaikka 3%, laskun summana on se minimierä. Tosin koko loppusaldokin mainitaan, Bank Norwegianilla vieläpä hieman suuremmalla fontilla.

      Tosin joillakin luottokorteilla voi minimilyhennyksen valita itse ja asettaa sen vaikka 100%, jolloin automaattinen e-laskun maksaminen onnistuu koko loppusaldolle. Toisaalta samalla saattaa kadota oikeus halutessaan maksaa vain osa laskusta, jos sitä prosenttia ei voikaan lennosta muuttaa laskun jo saatuaan? Hyvä tietenkin jos tietää että haluaa aina varmasti maksaa sen koko laskun kerralla.

      Maksan aina enemmän kuin lasku on,ja kaikki on ollut ok.en ole huomannut mitään keljua.


    • Anderson_ kirjoitti:

      Huom. Norwegianin kortissa yksi kelju ominaisuus:

      Kuukausittainen luottolasku ei tule vakioisesti koko kertyneelle summalle, vaan vain osalle. Tämä tarkoittaa, että:
      - Vahingossa saattaa jäädä maksamatta koko summa, jolloin alkaa kertymään korkoa
      - Laskua ei voi laittaa automaattiseen maksuun e-laskulla, koska muuten menisi vain osamaksu, joten pitää maksaa manuaalisesti joka kuukausi.

      Itselle tulee heti mieleen, että Norwegian yrittää tällä tavalla saada asiakkaat vahingossa ottamaan maksuaikaa ja korkoja maksamaan. Eli yritetään luoda ansoja asiakkaalle, että asiakas tekisi epähuomiossa virheen, joka sitten kostautuu rahanmenetyksenä. Asiakassuhde-ajattelu on aika kaukana tällaisesta liiketoiminnasta. Oli Norwegianista parempi mielikuva.

      Ei tartte manuaalisesti. Tilaat e-laskun ja muutat sen summan käsin siihen e-laskuun. Paljon helpompi noin kuin manuaalisesti.


    • Anderson_ kirjoitti:

      Huom. Norwegianin kortissa yksi kelju ominaisuus:

      Kuukausittainen luottolasku ei tule vakioisesti koko kertyneelle summalle, vaan vain osalle. Tämä tarkoittaa, että:
      - Vahingossa saattaa jäädä maksamatta koko summa, jolloin alkaa kertymään korkoa
      - Laskua ei voi laittaa automaattiseen maksuun e-laskulla, koska muuten menisi vain osamaksu, joten pitää maksaa manuaalisesti joka kuukausi.

      Itselle tulee heti mieleen, että Norwegian yrittää tällä tavalla saada asiakkaat vahingossa ottamaan maksuaikaa ja korkoja maksamaan. Eli yritetään luoda ansoja asiakkaalle, että asiakas tekisi epähuomiossa virheen, joka sitten kostautuu rahanmenetyksenä. Asiakassuhde-ajattelu on aika kaukana tällaisesta liiketoiminnasta. Oli Norwegianista parempi mielikuva.

      Bank Norwegian on muuttanut käytäntöjään tältä osin. Nyt asiakkaalla on mahdollisuus valita, haluaako laskussa koko velkasaldon vai vain minimisumman.


  • Olipas se nopaa, kortti 5000 tonnin luotolla hyväksytty ja tulossa.

    • Kortti tuli jo ja pelaa hienosti. On myös hyvä että kortti on myönnetty Norjassa eikä Suomessa. Oiva juttu jos mm. Pankin kanssa on ongelmia.


    • Siis sait viisi miljoonaa euroa luottoa?


    • Käykö kateeks. Kysyi manimään.


  • Lukee sopimusehdoissa että ei ole tilinhoitopalkkiota.

    • Paperilaskusta on laskutuslisä. Mutta se ei varmaan kosketa kovin monia.


    • totta. mutta laskutuslisän voi vältää maksamalla saldo pois ennen eräpäivää, jos haluaa.


    • Voiko tuolla Bank Norwegianin luottokortilla maksaa kuten muillakin luottokorteilla? Mistään en löytänyt tietoa käykö se kaikissa paikoissa vaiko vain rajoitetusti.


    • SatumainenMatkailija kirjoitti:

      Voiko tuolla Bank Norwegianin luottokortilla maksaa kuten muillakin luottokorteilla? Mistään en löytänyt tietoa käykö se kaikissa paikoissa vaiko vain rajoitetusti.

      Käy kaikkialla missä tavallinenkin Visa


    • Voiko laskun maksaa osissa?


    • Luoton voi haluamansa suuruisissa osissa takaisin. Miminilyhennys on kuitenkin aina 3%, mutta vähintään 30 euroa.


  • Luottorajan korotus, tilasin korotuksen kymppitonniin ja sekin meni heti läpi. Tuo on kyllä varsin kätevä palvelu noilla.

    • Onko noin, sain itse 5000 kortin myöntämisen yhteydessä reilu 5000e/kk bruttotuloilla, mutta tuon kerrottiin seraavaa:
      "Viimeksi tehdyn luottoarvion mukaan luottorajasi on korkein, jonka voimme sinulle tarjota."

      Käsitän tämän siten ettei heti myöntämisen jälkeen kannattaisi hakea korotusta vaan vasta jonkin aikaa moitteettoman käytön jälkeen.

      Miten tuo kohdallasi meni? Paljo tulot?


    • Tulot samassa pallopuistossa. Mutta velat nolla ja Norwegian Pankissa yli satku talletuksia. Ilmeisesti tuo sitten kuitenkin vaikutti asiaan.


    • Iisikaardi kirjoitti:

      Tulot samassa pallopuistossa. Mutta velat nolla ja Norwegian Pankissa yli satku talletuksia. Ilmeisesti tuo sitten kuitenkin vaikutti asiaan.

      ok, mulla satku velkaa eika talletuksia norwegianissa. Toisessa sijoitusyhteisossa on toki viidella satkulla arvopapereita, mut se onkin toinen stoori kokonaan


    • Iisikaardi kirjoitti:

      Tulot samassa pallopuistossa. Mutta velat nolla ja Norwegian Pankissa yli satku talletuksia. Ilmeisesti tuo sitten kuitenkin vaikutti asiaan.

      Kun hait luottorajan korotusta, perustelitko asiaa mitenkaan vai oliko siina mahdollistakin vain kirjata toivoma uusi luottoraja eika mitaan muuta


    • Ei mitään perusteluita. Meinasin pitää korttia lähinnä "varakottina" joka on kassakaapissa. Mutta nyt näyttää siltä, että heivaan muut kortit sinne ja rupean käyttämään tätä pääasiallisena maksuvälineenä koska juoksevat kulut on niin vähäiset (siis niitä ei ole).


    • Kekkonen2 kirjoitti:

      ok, mulla satku velkaa eika talletuksia norwegianissa. Toisessa sijoitusyhteisossa on toki viidella satkulla arvopapereita, mut se onkin toinen stoori kokonaan

      Näin se varmaan on. Ne kysyivät myös että mikä on asumismuoto. Omistus omakotitalo (tontteineenHelsingissä) vaikutti niistä varmaan hyvältä. Tuo on yleensä ollut se tekijä joka riittää jo siihen, että koskaan ei ole ollut velansaannissa mitään ongelmia.


  • Ei noilla koroilla.

  • Eihän sitä pääsääntöisesti itselle ainakaan se luotto se tärkein osa... Maksuaika seuraavaan palkkaan tai myynteihin jos tulee yllättävää tai jotain epäilyttävää varten.

    • En ole käyttänyt koskaan luottokortin luotto-ominaisuutta, vaan maksan laskun aina kerralla pois. Mutta jotkut korttiyhtiöt / pankit perii siitä huolimatta mitä tahansa muutamasta eurosta lähemmäs kymmeneen euroon, vaikka luottoa ei käytetä. - Sigh!


    • Juuri sen takia hankin kortin joka perii ainoastaan luoton laskutuksesta, josta johtuen siinä on marginaali hieman nihkeämpi. Sitähän ei ole kuitenkaan tarkoitus pääsääntöisesti käyttää.


    • Tuli lasku ja aina oon maksanut enemmän kuin lasku on nyt viime kuussa maksoin sen mitä pyydettiin mutta seuraavassa laskussa oli otettu 75 e korkoa. Hävytöntä.. Mistä johtuu??


    • Et ole maksanut koko velkaa 1. laskussa. Laskussa lukee vain minimilyhennys ja pienellä präntillä kokonaisvelka. Jos ei haluaa maksaa korkoja, pitää maksaa koko velka (katso laskusta kohtaa ”loppusaldo”).


  • Miten nopeesti norwegian luottokortti tuli kotia, jos jollain on sellainen

    • 21.6 iltapäivällä hakemus, kortti tänään postilaatikossa, vajaa viikko ja juhannuskin välissä


    • Minulla tilauksesta toimitukseen kesti kuusi päivää, keskiviikosta tiistaihin ja juhannus tosiaan välissä (paitsi eihän sitä Norjassa juhlita :)


    • Juu, nopeasti se tuli. Eipä tarvinnut pahemmin odotella. Lisäksi kun kortti on myönnetty, sen luottoa voi jo käyttää, vaikka itse fyysistä korttia ei olisi vielä saanutkaan.


    • Hakemusta täyttäessä ei kysytty missään kohtia osoitetta niin miten kortti löytää perille?


  • Toisella palstalla kerrottiin, että luottorajaksi saa kymmenesosan vuoden bruttotuloista. Oletteko havainneet, että näin olisi?

    • Itselläni kävi näin


    • pitää paikkaansa. luottoraja on 10% vuoden bruttotuloista. mikä onkin sinänsä järkevä menettelytapa molemmlle osapuolille.


    • Ei pidä paikkaansa. Luottoraja on korkeampi.


    • kortinsaanut kirjoitti:

      Ei pidä paikkaansa. Luottoraja on korkeampi.

      Pitääpäs. Lähtökohtaisesti. Toki luottorajaa saa korotettua jonkin verran ylemmäs jossakin vaiheessa. Mutta 2500 jöyrön kk tuloilla et korttiin 10 000 jöyrön luottoa saa. Fakta, josta ei päästä mihinkään.


  • Mitä ihmeen lisämaksuja S-Pankki muka laskuttaa? Kortti on edelleenkin täysin ilmainen, kunhan vain maksaa saldon pois ennen laskua.

    • Liian vaivalloista, kortin laskutuksen pitää toimia e-laskuna 100% lyhennyksellä, automaattisesti ilman että tarttee tehdä itse yhtään mitään.


    • 100% komppaukset. Maksan aina kaiken pois kerralla ja silti tulee lisämaksuja. Maksan kaiken pois joka kuukausi ja lisämaksut pyörii silti jatkuvasti niiltä. Ei kiitos.


    • Iisikaardi kirjoitti:

      100% komppaukset. Maksan aina kaiken pois kerralla ja silti tulee lisämaksuja. Maksan kaiken pois joka kuukausi ja lisämaksut pyörii silti jatkuvasti niiltä. Ei kiitos.

      Itselläni S-Pankin Visan laskutusjakso on kuukauden 15. päivästä seuraavan kuukauden 14. päivään. Jos maksan kaiken ennen 14. päivää pois, ei mene 2 euroa ja lasku on 0 euroa. Maksan pari pankkipäivää ennen tuota 14. päivää kaiken + vähän ekstraa siltä varalta, että tulee jotakin tarvetta käyttää korttia ennen seuraavan jakson alkamista.

      Tuossa on tietysti oma vaivansa. Toisaalta hyötyy vuodessa 24 euroa. Pankitilillä korko olisi käytännössä 0 %. Niin - täytyy tietysti olla rahaa tilillä, jolla maksaa laskun etukäteen.


    • 19-18 kirjoitti:

      Itselläni S-Pankin Visan laskutusjakso on kuukauden 15. päivästä seuraavan kuukauden 14. päivään. Jos maksan kaiken ennen 14. päivää pois, ei mene 2 euroa ja lasku on 0 euroa. Maksan pari pankkipäivää ennen tuota 14. päivää kaiken + vähän ekstraa siltä varalta, että tulee jotakin tarvetta käyttää korttia ennen seuraavan jakson alkamista.

      Tuossa on tietysti oma vaivansa. Toisaalta hyötyy vuodessa 24 euroa. Pankitilillä korko olisi käytännössä 0 %. Niin - täytyy tietysti olla rahaa tilillä, jolla maksaa laskun etukäteen.

      Miksi nähdä vaivaa kun on, Stockmann MC, K plussa MC, Jeeves MC, norwegian VISA


    • Tuota Jeeves MasterCardia en ollutkaan löytänyt aiemmin. Myöntäjä on OP-Korttiyhtiö kuten K-Plussan MC:lläkin.


  • Lasku tuli just oikein kätevästi suoraan sähköpostiin.

    • Laskun tarkistamisen jälkeen totesin että se on oikein, eikä siinä ole mitään ylimääräisiä ryöväyskuluja kuten useimmilla muilla pankeilla on. Hyvä näin!


    • Iisikaardi kirjoitti:

      Laskun tarkistamisen jälkeen totesin että se on oikein, eikä siinä ole mitään ylimääräisiä ryöväyskuluja kuten useimmilla muilla pankeilla on. Hyvä näin!

      Ei kai tuota tarvinnut jännittää, kuluton se on, Mihin aikaan tarkalleen sait sahkopostilaskun. itse sain klo 14:17? mitäs muita kortteja sulla on?


    • Amexi, Dinerssi, Eurocard, Hypo Visa, Plussa Masteri, S-Visa, sekä muutaman pankin Debit kortit.


    • HYPO kortti on kylläkin Mastercard. Diners? tekeekö sillä oikeasti mitään? 9 miljoonaa käyttäjää kertoo ao. kortin olevan aika vankkaa marginaali tavaraa. Eurocard on kanssa yksi turhake,, ellei sitä sitten saa firman puolesta vingutettavaksi, maksuthan välittää Mastercard.


    • En ole käyttänyt Dinerssiä kuin kerran kun testasin että se toimii.

      Hypo Visa sopparin tehneet saivat Hypo Mastercardin paremmilla sipimusehdoilla kuin ne jotka tilasivat Mastercardin. On sillä eroa.


    • tiedän, minulla oli joskus maailmassa Hypo Visa. OK korttihan se oli. en vain nähnyt sitten niin mitään syytä alkaa maksaa kortin käytöstä. varsinkin, kun siihen ei kuulu edes bonusohjelmaa.

      Diners: no ok.... eikös siitä kuitenkin pidä maksaa vuosimaksu?


    • PaziPa kirjoitti:

      HYPO kortti on kylläkin Mastercard. Diners? tekeekö sillä oikeasti mitään? 9 miljoonaa käyttäjää kertoo ao. kortin olevan aika vankkaa marginaali tavaraa. Eurocard on kanssa yksi turhake,, ellei sitä sitten saa firman puolesta vingutettavaksi, maksuthan välittää Mastercard.

      En tiedä bisnes-Eurocardista, mutta kuluttajille suunnattu Eurocard Gold ei ole mikään turhake, sillä vuosikorko on vain Euribor 3 kk + 7%, siis lähes Hypon ja S-Pankin tasoa. Vuosimaksu 50 euroa on, mutta tilinhoitomaksuja ei peritä, vaikka käyttäisi korollista luottoa.

      Eurocard Goldilla pääsee edullisesti myös joihinkin lentokenttäloungeihin Euroopassa. Jos maksaa matkaliput Eurocardilla, saa matkavakuutuksen ja peruutusturvan. Ja kortilla Suomesta ostettuihin tuotteisiin saa 60 päivän hintaturvan.

      Eurocardilla on myös iPhone ja Android -sovellus, jolla voi esimerkiksi seurata luottosaldoaan.

      Nettipalveluissa onkin paljon eroa korttien välillä. Esimerkiksi Stockmann MasterCardilla on Nordean ePalvelu kaikkien pankkien asiakkaille, sieltä voi tarkistaa luottosaldon, siirtää rahaa luotolta tililleen. Voi valita oman tunnusluvun kortille, muuttaa laskun eräpäivää ja valita lyhennysvapaat kuukaudet. Voi muuttaa lyhennyksen esim. 100 prosenttiin niin että menee automaattisesti E-laskulla oikea summa. Vain tilitapahtumien seurannasta pitää maksaa 0,75 eur/kk.

      Sen sijaan K-Plussa Mastercardilla ei muille kuin OP:n asiakkaille ole tarjolla mitään nettipalvelua tai sovellusta, eli saa tyytyä laskuun kerran kuussa.


    • K-Plussa MasterCardilla pystyy näköjään Otto-automaatilla tarkistamaan luottosaldon. Sen sijaan tilitapahtumista ei saa listausta, "toiminto estetty".

      Stockmann MasterCardilla toimii automaatilla tilitapahtumienkin kysely, tapahtumakyselystä veloitetaan hinnaston mukaan 1,00 eur.


    • KorteissaOnEtunsa kirjoitti:

      En tiedä bisnes-Eurocardista, mutta kuluttajille suunnattu Eurocard Gold ei ole mikään turhake, sillä vuosikorko on vain Euribor 3 kk + 7%, siis lähes Hypon ja S-Pankin tasoa. Vuosimaksu 50 euroa on, mutta tilinhoitomaksuja ei peritä, vaikka käyttäisi korollista luottoa.

      Eurocard Goldilla pääsee edullisesti myös joihinkin lentokenttäloungeihin Euroopassa. Jos maksaa matkaliput Eurocardilla, saa matkavakuutuksen ja peruutusturvan. Ja kortilla Suomesta ostettuihin tuotteisiin saa 60 päivän hintaturvan.

      Eurocardilla on myös iPhone ja Android -sovellus, jolla voi esimerkiksi seurata luottosaldoaan.

      Nettipalveluissa onkin paljon eroa korttien välillä. Esimerkiksi Stockmann MasterCardilla on Nordean ePalvelu kaikkien pankkien asiakkaille, sieltä voi tarkistaa luottosaldon, siirtää rahaa luotolta tililleen. Voi valita oman tunnusluvun kortille, muuttaa laskun eräpäivää ja valita lyhennysvapaat kuukaudet. Voi muuttaa lyhennyksen esim. 100 prosenttiin niin että menee automaattisesti E-laskulla oikea summa. Vain tilitapahtumien seurannasta pitää maksaa 0,75 eur/kk.

      Sen sijaan K-Plussa Mastercardilla ei muille kuin OP:n asiakkaille ole tarjolla mitään nettipalvelua tai sovellusta, eli saa tyytyä laskuun kerran kuussa.

      Eurocard Goldin todellinen vuosikorko on 13,96%. S-pankin omistaja- asiakas maksaa joko 8,9% tai 11,25% todellista vuosikorkoa riippuen siitä onko tilihoitopalkkio 2 jöyröä vai 3,5 jöyröä. Hypo Master on todellakin edullinen, mutta vain niille, joilla on asuntolainaa Hypolta tai rahaa makaamassa talletustilillä. Eikä Hypo Masterissa ole mitään etuohjelmaa tms.


    • KullarinKenkku kirjoitti:

      Eurocard Goldin todellinen vuosikorko on 13,96%. S-pankin omistaja- asiakas maksaa joko 8,9% tai 11,25% todellista vuosikorkoa riippuen siitä onko tilihoitopalkkio 2 jöyröä vai 3,5 jöyröä. Hypo Master on todellakin edullinen, mutta vain niille, joilla on asuntolainaa Hypolta tai rahaa makaamassa talletustilillä. Eikä Hypo Masterissa ole mitään etuohjelmaa tms.

      S-Pankki ja Hypo ovat kiistatta kärkikastia. Mutta kalliimpia ja huonommilla eduillakin kortteja löytyy kuin Eurocard Gold (erityisesti koron osalta kalliimpia). Ihan todellinen vuosikorkohan riippuu sitten henkilökohtaisesti siitä paljonko luotolla pitää velkaa. Oletuksena lasketaan 1500 eurolla luottokorteissa, tai pitäisi lain ja säädösten mukaan laskea.

      Jostain syystä esim. OmaSP on laskenut Visan todellisen vuosikoron 5000 eurolla, mutta Hesaria kiinnostaa vain norjalaisten haukkuminen ja kuluttajaviranomaisia pikavippifirmat, joten OmaSP saa rikkoa säädöksiä rauhassa.

      Osuuskaupassakin joutuu osuusmaksua makuuttamaan jotta saa kunnon edut S-Pankista, toki tuottoa osuusmaksulle saa hieman paremmin kuin Hypon 0,4% talletukselle, kunhan ei ole erehtynyt liittymään esim. RiistoArinaan tai muuhun nollakorkokommuuniin.


    • No, itse en kyllä vertaisi Osuuskunnan hunttia Hypon asuntolainaan/talletukseen. Sen verran eri tason investoinnista on kysymys, tuotolla tai ilman. Ja, kuten mainitsin aikaisemmin Hypo kortissa ei ole mitään mahdollisuuksia cash backiin tai mihinkään etuihin. Edellisenkään vuoksi nuo kaksi eivät ole suoraan verrannollisia. Mutta joo, muovirahassa(kin) on syytä harjoittaa tarveharkintaa.


    • KullarinKenkku kirjoitti:

      No, itse en kyllä vertaisi Osuuskunnan hunttia Hypon asuntolainaan/talletukseen. Sen verran eri tason investoinnista on kysymys, tuotolla tai ilman. Ja, kuten mainitsin aikaisemmin Hypo kortissa ei ole mitään mahdollisuuksia cash backiin tai mihinkään etuihin. Edellisenkään vuoksi nuo kaksi eivät ole suoraan verrannollisia. Mutta joo, muovirahassa(kin) on syytä harjoittaa tarveharkintaa.

      Hypoonkin voi tallettaa huntin, itse asiassa toimenpiteenä kevyempi, koska liittyäkseen ei tarvitse ravata sopimuspaperien kanssa Prismassa. Sitä en toki tiedä millä eväillä kortin myöntävät. Luottokortin myöntäminenhän perustuu henkilökohtaiseen arviointiin yleensä.


    • niin, no jos pitää oikeasti valita, niin mieluimmin se huntti makaamaan Bank Norwegianin tilille, jossa korko on 1,75% vs Hypon 0,40%(?). näin raakaa se peli on rahan valtakunnassa ;)


    • KullarinKenkku kirjoitti:

      Eurocard Goldin todellinen vuosikorko on 13,96%. S-pankin omistaja- asiakas maksaa joko 8,9% tai 11,25% todellista vuosikorkoa riippuen siitä onko tilihoitopalkkio 2 jöyröä vai 3,5 jöyröä. Hypo Master on todellakin edullinen, mutta vain niille, joilla on asuntolainaa Hypolta tai rahaa makaamassa talletustilillä. Eikä Hypo Masterissa ole mitään etuohjelmaa tms.

      Ei pitäisi ollenkaan puhua todellisesta vuosikorosta, jos ei samalla mainita lainasummaa ja -aikaa, joista se kovasti riippuu. Ei ole mitääm standardia lainasummaa tai laina-aikaa, niinpä rahoituslaitokset käyttävät esimerkinomaisessa todellisen vuosikorossaan aika pitkää laina-aikaa ja suurta lainasummaa, jotta todellinen vuosikorko näyttäisi pienemmältä. Eri rahoituslaitokset laskevat todellisen vuosikoron erilaisten lainamäärien ja -aikojen perusteella, joten ne eivät ole ollenkaan vertailukelpoisia.


    • hwuwuwhnshhw kirjoitti:

      Ei pitäisi ollenkaan puhua todellisesta vuosikorosta, jos ei samalla mainita lainasummaa ja -aikaa, joista se kovasti riippuu. Ei ole mitääm standardia lainasummaa tai laina-aikaa, niinpä rahoituslaitokset käyttävät esimerkinomaisessa todellisen vuosikorossaan aika pitkää laina-aikaa ja suurta lainasummaa, jotta todellinen vuosikorko näyttäisi pienemmältä. Eri rahoituslaitokset laskevat todellisen vuosikoron erilaisten lainamäärien ja -aikojen perusteella, joten ne eivät ole ollenkaan vertailukelpoisia.

      Minun mielestäni todellinen vuosikorko puhuttaessa luottokorteista on kuitenkin se paras indikaattori sille, mitä onkaan lompakkoonsa hankkimassa. Varsinkin, jos aikoo myös hankkimaansa läpyskää käytellä vähäänkään aktiivisemmin ja nimenomaan sitä luottopuolta.


  • Olen aikeissa hommata kortin kun lukenut kokemuksia täältä. Mikä tuon kortin minimi lyhennys on kuukauden välein prosentteina vai pitääkö maksaa kerralla aina käytetty määrä?

    • Tuo tieto olisi selvinnyt heidän sivuiltaan:

      https://www.banknorwegian.fi/Asiakaspalvelu/laskut/luottokortti

      "Voit maksaa rahaa luottokortille käyttämällä OmatSivut-palvelusta tai laskusta löytyvää tilinumeroa ja viitenumeroa. Nämä maksutiedot ovat samat joka kuukausi. Näin voit maksaa rahaa luottokortillesi silloin kun itse haluat.

      Laskussa näet tiedot kaikista tilitapahtumista sekä kuun lopun saldon. Jos haluat maksaa vain osan laskustasi, näet laskusta myös maksettavan minimilyhennyksen. Tämä on 3 % (vähintään 30 euroa) kuukaudessa."


    • Ota Norwagian paras kortti tähän mennessä


  • Kaunko kortin toimitus kesti? Innostuin hakemaan korttia ja se olis oiva lisä piakkoin tulevalle matkalle, koska olisi ihan mukava nostaa automaatista Sloteja ilman kukuja.

    • 8 päivää


    • Tilasin kortin eilen klo 18. Tänään klo 13 tuli sähköpostitse ilmoitus, että kortti on postitettu minulle.
      Samalla kerrottiin, että myönnetty luottosumma, 5000€, on jo käytössä esim. rahan siirtämiseksi sieltä käyttötilille tai laskujen maksuun.


    • Eläkeläisen kortti siis tilattu to 01.09 ja tipahti postiluukusta ti 06.09. Huolimatta siitä, että välissä oli viikonloppu ja postinkantajan työajat, niin aikas nopiasti tuli.


    • tjah, tulee siis tässä vaiheessa todella nopeasti, omaan tapaukseen verrattuna. hyvä näin.


    • Norskin kortin tilasin viime lauantaina ja postiluukusta tipahti tänään perjantaina. En valinnut itse tunnuslukua, joten ne tulivat samalla kertaa. Eri kuorissa tosin, mutta jos olisi mennyt vahingossa naapurin luukkuun (kuten tässä taannoin sain naapurin postit omaan luukkuuni), niin olisi ollut aika ärsyttävä juttu. Muuten kyllä loistavaa ja nopeaa toimintaa NOrskilta.
      Vertailukohteena K-Plussa Masteri, jonka toimituksessa meni jotain 3 viikkoa ja samansuuntaista oli S-Etukortti Visan kanssa.


  • Minkälaisella korolla olette saanut Norwegianin luottokortin? Minä sain 19,99 %:lla.

    • Tuolla samalla korolla (joka suoraan sanottuna on törkeän korkea).

      Mutta eihän luottokorttia hankita sen takia, että olisi korollista lainaa käytössä vaan sen takia, että on turvallinen ja helppo maksuväline käytettävissä esim. nettiostoksiin ja ulkomailla reissatessa.

      Lasku maksetaan aina heti pois, jolloin korko on irrelevantti.

      Pankille paras luottokorttiasiakas tietenkin olisi tietenkin sellainen, jolla on limiitti koko ajan tapissa (mutta josta ei kuitenkaan synny luottotappiota). Onneksi näitäkin riittää, niin me muut saamme nauttia ilmaisista korteista.


    • Maksa ajallaan,niin ei korkoa.Olen tyytyväinen tähän korttiin


  • Norwegian Visa kortin käyttö verkkokaupoissa toi yllättävän kokemuksen.
    Suomen kilpailu- ja kuluttajaviraston verkkosivuilla lukee seuraavasti:

    Jos olet maksanut tavaran/palvelun etukäteen luottokortilla ja se jää saamatta vaatimuksistasi huolimatta, voit vaatia rahaa takaisin luottokorttiyhtiöltäsi.

    Norwegian Visa kortin asiakaspalvelun tulkinta asiasta oli seuraava:
    Maksutapahtuma, josta olet tehnyt valituksen, on suoritettu kaupassa käyttäen chip- koodia ja pin-koodia.
    Silloin olet hyväksynyt tapahtuman eikä siihen ole valitusoikeutta.

    Reklamaatio pitää tehdä ostopaikkaan.

    ELI NORWEGIANIN NS. ILMAINEN LUOTTOKORTTI EI ANNA TAKUITA SUOJASTA VASTAAN RIKOLLINEN MAKSUTAPAHTUMA, KUTEN VERKKOKAUPPA PETOS JA SE EI NOUDATA SUOMEN KULUTTAJALAINSÄÄDÄNNÖN SÄÄNTÖJÄ

    • Hankin kortin nimenomaan turvallisempien nettiostosten varalle. Täytynee luopua nyt koko kortista.


    • Erikoinen epistola. Jos olet käynyt kivijalka kaupassa ja rähiset rikollisesta kortin laskutuksesta? Ei oikein mallaa. Toisekseen , ensisijainen reklamaatio kuuluu aina ensin tehdä tavaran tai palvelun myyjälle. Toisekseen, jos asiat eivät myyjän kanssa oikene, sen jälkeen täytetään reklamaatio kaavake BaNo verkkopankissa. Todisteet,kuten s-posti keskustelut yms. liitetään mukaan. Kaavake allekirjoitetaan verkkopankki tunnuksilla.


  • Jos olet tehnyt chip and pin -ostoksen kuten Bank Norwegian kertoo, niin et ole tehnyt verkkokauppaostosta, eli sen suhteen kirjoituksessasi on ristiriita.

  • Janne112: kerrotko tarkemmin mitä ostoksellesi tapahtui. Siis maksoit kortilla kaupassa tuotteen jota et saanut?

  • Onko tosiaan niin, että Norwegianin luottokortilla saa ulkomailla nostettua rahaa automaatista ilman kuluja? Olen lähdössä talvella jenkkeihin ja ja siellä tarvis jonkin verran nostella käteistä ja nykyisillä korteilla nostettaessa pankit vie mukavan summan. Suomessa en viitsi vaihtaa dollareita surkean kurssin takia, kuin sen verran, että pääsee kentältä hotellille. Muut ostokset maksan toisella kortilla.

    • Norwegian luottokortin hinnastossa lukee, että Valuuttamuutos: 1,75%. Mitä tuo käytännössä tarkoittaa kun nostaa dollareita tai maksaa ostoksen dollareina?


    • laajis kirjoitti:

      Norwegian luottokortin hinnastossa lukee, että Valuuttamuutos: 1,75%. Mitä tuo käytännössä tarkoittaa kun nostaa dollareita tai maksaa ostoksen dollareina?

      Se tarkoittaa sitä, että kun nostat valuuttaa automaatista tai maksat valuutalla, niin sen maksat siitä ostopäivän valuuttakurssin (Visan käyttämä tukkukurssi, löytyy netissä https://www.visaeurope.com/making-payments/exchange-rates) lisäksi tuon valuuttamuutospalkkion Bank Norwegianille.


    • Semmoinen huomio, että jenkkien immigration ei katso hyvällä jos meinaat tulla maahan "pennittömänä", kannattaa ottaa käteistä tai matkashekkejä mukaan jotta voit todistaa että sinulla on varaa oleskella jenkeissä ja varaa matkustaa vielä takaisinkin.


    • laajis kirjoitti:

      Norwegian luottokortin hinnastossa lukee, että Valuuttamuutos: 1,75%. Mitä tuo käytännössä tarkoittaa kun nostaa dollareita tai maksaa ostoksen dollareina?

      Lasku tuli juuri. Ostoksina Netflixiä ja google play-ostoja. Netflix 9,99 onkin pyöräytetty NOK-valuutan kautta ja valuuttakurssilla 0,1135 93,85 NOK onkin 10,65 euroa, eli maksan Netflixistäni tällä kortilla ylihintaa. Sama juttu Play kauppaostosten kanssa 19,90 euroa on laskulla 21,34. Oli näköjään liian hyvää ollakseen totta. Kaikki laskutus mulla Norjan valuutassa. Onko näin siis muillakin?


    • Pettynyt1978 kirjoitti:

      Lasku tuli juuri. Ostoksina Netflixiä ja google play-ostoja. Netflix 9,99 onkin pyöräytetty NOK-valuutan kautta ja valuuttakurssilla 0,1135 93,85 NOK onkin 10,65 euroa, eli maksan Netflixistäni tällä kortilla ylihintaa. Sama juttu Play kauppaostosten kanssa 19,90 euroa on laskulla 21,34. Oli näköjään liian hyvää ollakseen totta. Kaikki laskutus mulla Norjan valuutassa. Onko näin siis muillakin?

      Korttiyhtiö on tehnyt virheen. Kannattaa reklamoida.


    • tietoniekka kirjoitti:

      Korttiyhtiö on tehnyt virheen. Kannattaa reklamoida.

      Näin tein ja reklamoin. Vastaus tuli suht nopeasti että ovat tietoisia ongelmasta ja koittavat sitä ratkaista. Hyvittävät kuittien mukaan summat. Eli ei ollutkaan onneksi ominaisuus vaan virhe, joten olen edelleen tyytyväinen korttiini kunhan tämä asia ratkeaa.


  • Entäpä jos ostaa Norwegianin lennot ko. luottokortilla ja firma meeneekin konkkaan (mikä on ihan mahdollista nykypäivänä) niin mitenhän kävisi hyvityksen kanssa?
    Itselläni konkurssikokemus Hotelingin hotellivaraamosta, visalla maksoin ja reklamoin luottokuntaa, joka hyvitti hotellivarauksesta koko summan. Mitenköhän Norwegianin kanssa kävisi?

    • Siis tarkoitatko että lentoyhtiö menisi konkkaan? Ei siinä kävisi mitenkään, pankin rahat ovat erillään lentoyhtiön rahoista.


    • No nowegian ei kyllä mene konkurssiin, vaikka sitä tappiollisena pyöritettäisiinkin. Tuo valuuttamuunnos ostoksia maksettaessa kuulostaa kyllä aika erikoiselta.


    • Yksi Bank Norwegianin työntekijä sanoi, että on hieman paremmat mahdollisuudet saada laina, jos tekee hakemuksen suoraan heidän sivullaan https://www.banknorwegian.fi/ eikä käytä mitään affisivua.


  • Bank Norwegian -luottokortti ei toimi tällä hetkellä Virossa. Asiaa kuulemma korjataan, ehkä on jo korjattukin. Käytin korttia tallinnassa 29.12.2016 useissa kaupoissa ja ravintolaissa. Kaikki maksupäätteet sylkyvät viron kielisen kuitin jossa luki viroksi 'kortti ei toiminut'. Enpä voinut käyttää korttia virossa ja olin aika pulassa. Onneksi oli muita luottokortteja mukana, kuten K-Plussa Master, joka toimi moitteetta virossa.

    • Aina kannattaa olla vähintään kaksi. Mielummin kolme luottokorttia reissussa ja käteistä.


  • tilasin tänään itselleni kyseisen kortin ja tuli heti myöntävä päätös. Niin mietin vain että onko se lopullinen päätös mikä siinä heti tulee vaiko alustava?

  • Onko tuossa luottokortissa lähimaksuominaisuus?
    Sehän on pelkkä luottokortti Credit, ilman pankkikorttia Debit?

    • on. on muitakin credit only kortteja kuten jeeves ja k plussa mc


    • Hyvä onkin ettei ole pankkipuolta niin ei tule tilinylityksiä. Maksaa sit kerralla pois.


    • korotonmaksuaika kirjoitti:

      Hyvä onkin ettei ole pankkipuolta niin ei tule tilinylityksiä. Maksaa sit kerralla pois.

      nimenomaan, juuri näin


    • Miks mulla tulee aina sit melki 100euron lyhennys jos 30euroa pitäs ol minimi


    • Suassan65 kirjoitti:

      Miks mulla tulee aina sit melki 100euron lyhennys jos 30euroa pitäs ol minimi

      Minimilyhennys on 3%, kuitenkin vähintään 30e


    • Suassan65 kirjoitti:

      Miks mulla tulee aina sit melki 100euron lyhennys jos 30euroa pitäs ol minimi

      Eli sulla on kolmisen tonnia luottoa käytettynä. Mulla on limitti 8000EUR, muta käytettynä on ehkä 500EUR. Kerran oli yli tonni ni sillo minimimaksu oli yli 30e


  • Tilasin ensimmäisen ja ainoan luottokortin Norwegialta, muuten mikä se laskutusjakso on, siis laskun ep aina 15pvä mutta milloin aina uusi ostos siirtyy taas siihen seuraavaan laskuun?

    • Ei ole mitään tarkkaa sääntöä. Just tuo johti myös sihen, että miksi S-Pankki laskuttaa niitä lisämaksuja, vaikka maksaisikin kaiken pois. Kun uusia voi tulla milloin vain. Samoin joskus tapahtumat voi roikkua hyvinkin pitkään, ennen kuin näkyy. Mutta eipä sillä sinänsä mitään väliä ole. Kun noilla ei ole niitä lisämaksuja kuten S-Pankilla.


    • Et ole maksanut eräpäivänä pois. Ei riitä , että maksaa vaikkapa eräpäivää seuraavana päivänä laskun kokonaisuudessaan . Tilinhoitopalkkio ja korko räpsähtää maksettavaksi.


    • "mikä se laskutusjakso on, siis laskun ep aina 15pvä mutta milloin aina uusi ostos siirtyy taas siihen seuraavaan laskuun? "

      Ne ostokset, jotka on ehditty käsitellä Norwegianissa kuukauden viimeiseen pankkipäivään mennessä, erääntyvät seuraavan kuukauden 15. päivänä, loput siirtyvät seuraavan kuukauden 15. päivään riippumatta siitä milloin ostos on tosiasiallisesti tehty. Ratkaisevaa on milloin maksu on tililtä veloitettu, ei ostospäivä tai mahdollinen katevarauksen päivä.


  • Kertokaahan, kellä kokemuksia, kun en ole vielä tehnyt mitään ostoksia/nostoja tuolla Norwegian visalla. Jos laskutuskausi on 1-31pv ja lasku tulee vaikka 4 pvä jossa ep 15pv, niin jos nyt huomenna nostan automaatilta 300e . Pitäisikö se maksaa ennen tuota 31pvää pois vai sitten viimeistään kun ep tai kuun alussa esim. 3pvä , ettei tule korkoa eikä maksuja?

    • Jos teet ostoksia/automaattinostoja esim. 22. maaliskuuta, niin lasku tulee huhtikuun alussa ja se pitää eräpäivään 15. huhtikuuta mennessä maksaa pois, jotta ei tule korkoa.

      Huomattakoon, että Norwegianin verkkopankista rahaa luottokortilta siirrettäessä tai laskuja maksettaessa, alkaa korko kertyä heti.


  • Sunnuntaina tein netissä kortti hakemuksen, heti hyväksytty luottopäätös. Maanantaina iltap. tuli viesti, että korttisi on valmis ja lähetetään sinulle. Eilen torstaina kortti tupsahtikin jo tulla postin mukana, pin-koodin valitsin jo hakemusta tehdessäni. Nopeaa todellakin :)

  • Miten olet saanut viikonloppuna päätöksen täältä? Tämähän on kiinni?

  • Minulla on ollut Norwegianin kortti alusta asti ja kokemukset on positiiviset. Olen maksanut sillä reissussa ollessa niin lennot, majoitukset kuin kauppaostoksetkin (useimmiten lähimaksulla) ja lentopisteitä on tippunut mukavasti ja siten alennusta uusista Norwegianin lennoista. Ulkomailla automaattinostot sujuu ilman ylimääräisiä komissioita tai maksuja muuten, mutta paikallinen pankki saattaa ottaa silti prosentin päältä. Ja onhan tuossa mukana AIG:n matkavakuutuskin kun sillä ne lennot maksaa.
    En halua maksaa ollenkaan Norwegianin yli 20% vuosikorkoa, joten aina ennen 15. päivän maksuajankohtaa pitää käydä muuttamassa laskutettava summa täysimääräiseksi siinä pankissani, josta lasku e-maksuna menee. Tämä onkin ainoa pieni miinus tuossa kortissa.

  • Kuka se maksaa nuokin tappiot,maisterit ja tohtorit työttmänä,onneksi eivät saa ansiosidonnaisia kun ei oo sitä ensimmäistä työpaikkaa.

  • Huippu kätevä kortti! Lähimaksu toimii, kulut nollassa, kaikki palvelut sähköisenä, verkkopankista saa valmiin Excelin rahankäytöstään. Lisäksi tulee vielä alennusta Norwegianin lennoista, joita tulee Rovaniemen ja Vantaan välillä käytettyä paljon. Suosittelen!

  • Hain korttia tänään aamulla ja sain myönteisen päätöksen. Milloinkohan se saapuu?

    • Paljon sait luottorajaksi? Ensi viikolla kortti veikkaisin


    • Sain 1000e. Bruttotulot vuodessa 35000.


    • Ekakortti kirjoitti:

      Sain 1000e. Bruttotulot vuodessa 35000.

      Yllättävän pieni raja. Noilla tuloilla olisin olettanut 3000-4000 olisi saanut limitiksi.


    • Kekkonen3 kirjoitti:

      Yllättävän pieni raja. Noilla tuloilla olisin olettanut 3000-4000 olisi saanut limitiksi.

      Taustalla muita velkoja. Ehkä se vaikuttaa. Tai sitten saan korotettua rajaa kun huomaavat että maksut tulevat ajallaan.


    • Itse laitoin tulot reilusti alakanttiin 3000 kuussa ja sain luottorajan 4000e. Tosin Norwegianin säästötilillä on muutama tonni...


    • Jos haluaa luottorajaa suuremmaksi, niin kannattaa tehdä ostokset ja nostot Norwegian-kortilla, niin netissä pystyy sitä luottorajaa ehkä korottamaan vähitellen jopa 10 000 euroon asti. Kun maksaa laskunsa ajallaan.


  • Norwegian kortti tilattu. Jäin miettimään turvarajoja kortissa, en löytänyt muita tietoja kuin että käteistä voi nostaa 1500€/vko ja ulkomailla enemmän. Mutta mitenköhän korttiostot kaupassa/netissä?

    • Paljon limitti?


    • 4000€


    • Käteisnostorajoitukset:
      Käteisnosto ulkomailla / päivä: 1.000 €
      Käteisnosto Suomessa / päivä 500 €

      Näin lukee Bank Norwegianin hinnastossa. Olettaisin, että korttiostoksia voi tehdä luottolimiittiin asti.


    • Norwegianin sivuilta osiosta "Tavalliset kysymykset" löytyi vielä tarkempaa tietoa rajoista.

      "Kortissamme on turvallisuussyistä nostoraja, joka koskee automaattinostoja sekä nostoja rahanvaihdon yhteydessä, esimerkiksi valuutanvaihtopisteissä. Esimerkiksi Suomessa nostoraja on 500 euroa 24 tunnissa ja yhteensä 1500 euroa viikossa. Ulkomailla nostoraja on 1000 euroa 24 tunnissa ja 3000 euroa viikossa. Jos yrität nostaa suurempaa summaa, tapahtumaa ei hyväksytä. Nostorajaa ei voi muuttaa."


  • Hyvä esimerkki todellisista luottokustannuksista: otetaan luottokortilla 1000 euron luotto ja maksetaan se takaisin 12 kuukaudessa niin, että maksuerä on joka kuukausi yhtä suuri.

    Bank Norwegianilla nimellinen vuosikorko on 19,99% ja esim. OmaSP Visa Credit se on Euribor 3kk + 9% eli tällä hetkellä 8,67%. Kumpi tulee halvemmaksi luottokustannuksissa eli kummalla on pienempi todellinen vuosikorko tällaisella luottosummalla?

    Vastaus: Norwegian on halvempi! OmaSP:n kortin kuukausimaksut (2 eur/kk) ja tilinhoitomaksut (5 eur/kk) tekevät yhteensä 84 euroa vuodessa, ja tällaisella pienemmällä luottosummalla nämä kulut nostavat sen kallimmaksi.

    Laskelmat tein Bankratella. Laskelmassa en ottanut huomioon OmaSP:n verkkopankkitunnusten hintaa (2 eur/kk).
    http://www.bankrate.com/calculators/home-equity/loan-re-payment-calculator.aspx

    • Norwegianin luottokortti on loppujen lopuksi yllättävän edullinen pienissä ostoksissa. Sen kokonaiskustannukset on helppo laskea, mikä sekin on etu. Isoihin ostoksiin - jos kyse on tavarakaupasta - suosittelen Klarnan korotonta osamaksua. Siinä 12 kk:n maksuajalla kaikki kulut ja avauspalkkiot ostoksen summasta riippumatta ovat yhteensä vain 76,40 €. Laskin koneella, että raja on 684,85 €: tätä pienemmät ostokset kannattaa maksaa Norwegianilla ja suuremmat Klarnan osamaksulla. (En ottanut laskelmassani huomioon Norwegianin kulutonta 1. kuukautta enkä sitä, että Klarnan 12 kk:n laina on oikeastaan myös 13 kk:n laina, koska 1. lasku tulee niin myöhään.) Kaikkein edullisinta on tietenkin säästää etukäteen, mitä tapaa olen nyt vanhemmiten alkanut suosia, koska ei tiedä vaikka tulotaso huononesi yllättäen.

      https://www.verkkokauppa.com/fi/klarna/


  • Ville Vippaaja: Tarvitsisin luottokortin.
    Norwegian: Mikä on taloudellinen tilanteesi?
    Ville Vippaaja: Olen työtön vuokralla asuja ja pikavippiäkin on otettu.
    Norwegian: Valitettavasti emme voi myöntää sinulle luottokorttia.
    Ville Vippaaja: Eiku unohdin, minulla onkin vakituinen työpaikka, palkka 3500 eur/kk ja omistan asuntoni.
    Norwegian: Tervetuloa asiakkaaksi, luottokorttihakemuksenne on hyväksytty!

    • Bank Norwegian tarkistaa luottotiedot. Lisäksi he ovat mukana Asiakastiedon ylläpitämässä kulutusluottojen kyselyjärjestelmässä, joka on eräänlainen positiivinen luottorekisteri.


    • viodwvdwiav kirjoitti:

      Bank Norwegian tarkistaa luottotiedot. Lisäksi he ovat mukana Asiakastiedon ylläpitämässä kulutusluottojen kyselyjärjestelmässä, joka on eräänlainen positiivinen luottorekisteri.

      Tosiaan, hyvä huomio. Tässä lista luotonantajista, jotka ovat tuossa järjestelmässä mukana:
      http://www.asiakastieto.fi/pdf/positiiviset-luottotiedot-tietoa.pdf


  • Nopeakin on tämä Norwegian, viime maanantai-iltana täytin hakemuksen ja tänä maanantaina kortti postilaatikossa. Onko kokemusta siitä "automaattisesta luotonkototuksesta"? En aio itse nostaa, 4000€ riittää mun hätävarakortiksi mutta mielenkiinnosta kyselen. Jätin kyllä avoimeksi sen ruksin että saavat nostaa rajaa jos siltä tuntuu..

  • Kannattaa ensin rekisteröityä Norwegian Reward -sivustolle ja sitten sieltä "Kerää CashPoints -pisteitä" -osion tarjouslinkistä siirtyä luottokortin tilaukseen. Näin saa 250 CashPoints-lisäpistettä ensimmäisestä luottokortilla tehdystä ostoksesta.

    250 CashPoints = 250 Norjan kruunua = 26,33 euroa

    Tuolla jo melkein saa lentolipun Oulusta tai Rovaniemeltä Helsinkiin. Itse asiassa nyt Norwegianilla on alennuskampanja alk. 25 euroa lippu (kestää vain 5.6. asti), mutta noita lentoja on alk. 29 eurolla ollut yleensä hintakalenterissa. Pisteet on käytettävä niiden ansaitsemisvuonna tai kahden sitä seuraavan vuoden aikana.

    Normaalisti tuon pistemäärän saamiseksi pitäisi tehdä 2 633 eurolla ostoksia kortilla (muut ostokset kuin Norwegianin liput).

  • Nimimerkin "MelkeinIlmainenLento" kertomasta tarjouksesta ei Norwegian mainitse missään, mutta ilmeisesti ton saa kaikki, jotka on Reward ohjelmassa? Kaveritkin oli saanu alussa jotain ekstrapisteitä.

    • Kattotaan kuin käy, tilasin kortin normisti mutta liityin ennen ekaa ostoo reward-hommiin. Toivotaan että irtois cashbackkiä.


    • Kyse on siis Norwegian Reward -sivustolta löytyvästä tarjouslinkistä, jossa on siihen linkin osoitteeseen koodattuna 250 CashPointsin tarjous. Ja siellä ne 250 pojoa luvataankin ihan selvällä suomen kielellä.

      Jos tilaa kortin muuten kuin sen tarjouslinkin kautta, voi ehkä saada vain 100 pojoa tai ei sitäkään. 100 pojoa sai ainakin vielä keväällä kaikki kortin tilaajat ilman mitään erikoislinkkejä, ja siitä ei mainittu missään Bank Norwegianin sivuilla.

      Näköjään nyt oli helmikuulle myynnissä Roista Stadiin lento 25,90 eurolla hintakalenterissa, eli lento onkin jo täysin ilmainen eikä melkein ilmainen. Kunhan ei tee liian kallista ekaa ostosta kortilla! Joku tikkari kaupasta voisi olla sopivan halpa.


  • Kertokaa tyhmälle, ensimmäisen luottokorttinsa omistajalle: maksoin heti kortilla ulkomaanreissun, reilun tonnin. Maksupäivä 11.8. Milloin tulee lasku ja milloin pitää maksaa pois selvitäkseen kuluitta?

    Mihin perustuu Norwegianin lupaama 45 pvää vapaata maksuaikaa? Juuri yllä oli esimerkki että korttia käytetty 22.3., lasku tuli huhtikuun alussa ja laskun eräpäivä 15. huhtikuuta. En saa tuosta 45 päivää millään?

  • Lasku tulee loppukuusta ja eräpäivä 15.9. Toi 45 päivän maksuaika on maksimi ja sitä mainostetaan sanoilla 'jopa 45 päivän maksuaika'. Eli jos ostat jotain 1.9., se pitää maksaa pois viimeistään 15.10. ja silloin maksuaika on sen 45 päivää.

    • Jotkut KulutusLuotto, VertaaEnsin, VertaaLaina -sivustot mainostavat "keskimäärin 45 päivää", no eihän se Norwegianin vika ole että suomalaiset webbiyrittäjät eivät osaa sen enempää lukea kuin laskeakaan.

      Olen nähnyt näillä sivustoilla myös K-Plussa Mastercardin huonoksi puoleksi väitettävän että pitää maksaa 9 euron Plussa-liittymismaksu. Tuo maksu oikeasti peritään vain Plussa-kortista, ei Mastercardista. Ja erillistä Plussa-korttiahan ei ole pakko hankkia.

      Ihan käteviä nuo vertailusivustot uusien tuotteiden löytämiseen, kunhan ei usko niiden kertomia satuja tuotteista.


  • Älkää ottako luottokortteja. Säästäkää rahaa ennakkoon, ja ostakaa vasta, kun rahat ovat tilillä säästettyinä.

    • Onko tietoo siitä, että voiko Norwegianin luottokortilla maksaa lähimaksuna? Kun ei siis ole millään tilillä rahaa siellä?


    • Voi maksaa lähimaksulla, vaikka luottokortin saldo olisi negatiivinen, niin kuin se useimmilla on. Silloin tällöin joutuu tosin näppäilemään PIN-koodin, jolloin ainakin minulla on aina mennyt myös katevaraus.


    • Uusikortinomistaja kirjoitti:

      Onko tietoo siitä, että voiko Norwegianin luottokortilla maksaa lähimaksuna? Kun ei siis ole millään tilillä rahaa siellä?

      Kun kyseessä on puhdas luottokortti (vain credit), niin lähimaksu toimii aivan kuin sirulla ja PIN-koodilla maksaminen, magneettijuovan lukeminen tai kortin etupuolen kohonumeroiden höylääminen eli mankelointi. Tai netissä maksaminen syöttämällä kortin tiedot.

      Eli maksu menee kaikissa tapauksissa luotolta, myös lähimaksulla. Bank Norwegianin tarjoama pankkitili (talletustili) ei liity mitenkään luottokorttiin.

      Tuota kohonumeroiden mankelointia ei toki enää Suomessa Luottokunta ole tukenut vuoden 2007 jälkeen, eli niitä maksutapahtumia ei käsitellä. Jossain muualla maailmassa mankelointi ehkä voisi olla mahdollista. Ainakin kaikista debit- ja luottokorteista vielä nuo kohonumerot löytyy varmuuden vuoksi.


  • Hyvä kortti. Helppokin. Takataskuun viikossa, mutta köykäisellä luottorajalla, ken saakaan tuota kymppitonnia?

  • Onko Norwegian luottokortin vakuutuksella mahdolisuus saada venäjän viisumi? Tietoo kennelläkään? Jotain huhua oon kuullu mutta tarvis varmaa infoo!

  • En löytänyt vastausta Norwegianin sivuilta...Alkaako korko siis juosta heti jos tekee kortilla kotimaassa automaattinoston? Vai ainostaan silloin jos maksaa lasku / siirtää rahaa verkkopankin kautta

    • Automaattinostoissa korko alkaa juosta vasta seuraavan kuulauden puolivälistä alkaen eikä niistä mene muitakaan kuluja. Todella halpaa lystiä.


    • siis seuraavan kuukauden...


  • Kauanko toi kestää toi maksun meno tonne Borwegian tilille tai kuinka kauan se kestää että suoritus näkyy siellä.

    • Varoitus Norwegianin korttia käyttäville. Ostin eBaysta 1440 arvoisen tuotteen ja vaikka se myytiin Saksan eBayssa euroina veloitus oli tehty Norjan kruunujen kautta ja tililtä lähtenyt 1554.95 euroa. Samoin SAS:n lennolla euroina ilmoitetuista hinnoista ja Tukholman kentällä tehdyistä ostoksista on tullut pahasti takkiin. Asia on selvityksessä tällä hetkellä.


    • "Asia on selvityksessä tällä hetkellä. "

      Kiitos varoituksesta. Täytyy välttää Norwegianin kortin käyttöä ulkomailla. Minä ja moni muukin olisi varmasti kiitollinen, jos kerrot aikanaan, miten asiassa käy. Itse en nimittäin tarvitse Norwegianin korttia lainkaan, ja yksi vaihtoehto on luopua siitä kokonaan.


    • Jos maksaa jenkeissä Norwegianin kortilla niin muuntaako Norwegian dollarit ensin kruunuiksi ja sen jälkeen kun lasku tulee minulle niin euroiksi? eli pitääkö kurssihävikki maksaa kahteen kertaan?


    • Bank Norwegian ei muunna mitään Norjan kruunuiksi. Kyse on siitä että tietyt ostospaikat/maksunkäsittelijät tunnistavat kortin norjalaiseksi ja laskuttavat ostoksen kruunuina (NOK). Tunnetuin näistä on varmaan PayPal (mm. eBayssa paljon käytetty). Tästä tietenkin aiheutuu paljon kuluja, koska PayPal ensinnäkin ottaa lisämaksua tekemästään valuuttamuunnoksesta kruunuiksi. Kortin valuutta on kuitenkin euro, joten BN muuntaa sitten kruunuostokset vielä euroiksi. Eli pahimmillaan tehdään kaksi muunnosta, EUR-NOK-EUR, vaikka tarvetta ei olisi ollut muunnokselle ollenkaan.

      SAS ja Tukholman kenttä ovat varmaankin sen verran lähellä Norjaa että he ystävällisesti tarjoavat tällaista kätevää Norjan kruunuina laskuttamista. Jos Amerikkaan asti matkustaa niin veikkaisin ettei siellä osata kruunuiksi muuntaa dollareita.

      Niin ja PayPalissa pystyy valitsemaan profiilin asetuksista ("Pre-approved payments") että ei tehdä valuuttamuunnosta, asetus on kyllä piilotettu ihmeelliseen paikkaan ja PayPal tuntuu aina välillä unohtavan asiakkaan valinnan. Lisäksi maksuvaiheessa voi näkyä summa NOKeina ja silloin sen ehkä voi siitäkin pystyä vielä muuttamaan ("other currency options" tjsp.)

      Olisiko sitten mahdollista saada Suomeen suomalaisille asiakkaille toimitettavat luottokortit esiintymään suomalaisina eikä norjalaisina, tämä on kysymys minkä voi esittää Bank Norwegianille ja Visalle.


  • Palkka tulee 20. päivä. Eräpäivä on 15.

    Voinko maksaa ensin tuon 30 15. päivä ja sit 20. päivä käyttää samoja maksutietoja ja maksaa loput+nimelliskorko(1,67%)

    Esim.
    Luottoa käytetty 1000 e
    maksan 15. 30e
    maksan 20. 970+1,67%, eli 987e

    • Kyllä, voit maksaa minimisumman eräpäivään mennessä ja loput myöhemmin. Voit vaikka kirjautua Bank Norwegianin verkkopalveluun ja tarkistaa paljonko on käytetyn luoton määrä, ja maksaa sen summan (sama tilinumero ja viitenumero).

      Korkoa ei kerry läheskään noin paljon 5 päivältä, sillä se lasketaan päiväkohtaisesti. Kertynyt korko voidaan laskuttaa seuraavan kuun laskulla, eli lähettävät sitten laskun vaikka pelkästä korosta joka olisi 970 euron summasta 5 päivältä noin 2-3 euroa.


    • Jos omistat älypuhelimen tai tabletin, suosittelen Norwegianin uutta mobiilisovellusta. Kirjautuminen siihen tapahtuu toisesta kerrasta lähtien pelkällä PIN-koodilla eli helpommin kuin nettisivulla.


    • tyygygy7gyy kirjoitti:

      Jos omistat älypuhelimen tai tabletin, suosittelen Norwegianin uutta mobiilisovellusta. Kirjautuminen siihen tapahtuu toisesta kerrasta lähtien pelkällä PIN-koodilla eli helpommin kuin nettisivulla.

      Tai jopa sormenjäljellä...


  • En pidä siitä, että Norwegianin luottokortilla ostettuja tavaroita ja palveluja ei voi automaattisesti maksaa kokonaan laskun eräpäivänä. Kysyin asiaa pankilta, ja minulle sanottiin, ettei se onnistu. Joutuisin siis itse joka kerta muuttamaan laskun summan vastaamaan koko kuukauden aikana kertyneitä menoja. Hankalaa, etenkin kun olen ulkomailla 8-10 viikkoa vuodessa, enkä halua hoitaa pankkiasioita millään mobiilivehkeellä turvallisuussyistä.

    En tarvitse enkä halua mitään 20 prosentin velkaa. Kortti on kätevä köyhille. Minä lopetan sen käytön.

    • Kuluttaja-asiamiehen linjauksen mukaan luottokorttiyhtiön tulisi aina laskuttaa koko lasku eikä pelkästään minimisummaa, jottei velallinen tulisi harhaanjohdetuksi ja tulisi maksaneeksi turhia korkoja. Jonkun pitäisi tehdä valitus Norwegianista, itse en viitsi.


    • hsuwuwhwh kirjoitti:

      Kuluttaja-asiamiehen linjauksen mukaan luottokorttiyhtiön tulisi aina laskuttaa koko lasku eikä pelkästään minimisummaa, jottei velallinen tulisi harhaanjohdetuksi ja tulisi maksaneeksi turhia korkoja. Jonkun pitäisi tehdä valitus Norwegianista, itse en viitsi.

      Laitoin äsken kuitenkin Kilpailu- ja kuluttajavirastoon vinkin nettilomakkeella, saa nähdä tapahtuuko mitään, en edes tiedä onko Norwegianin menettelytapa lainvastaista.


    • hsuwuwhwh kirjoitti:

      Kuluttaja-asiamiehen linjauksen mukaan luottokorttiyhtiön tulisi aina laskuttaa koko lasku eikä pelkästään minimisummaa, jottei velallinen tulisi harhaanjohdetuksi ja tulisi maksaneeksi turhia korkoja. Jonkun pitäisi tehdä valitus Norwegianista, itse en viitsi.

      Pikaisella haulla en löytänyt kuluttaja-asiamiehen linjausta, jonka mukaan pitäisi aina laskuttaa koko velkasaldo (niin että se on maksun oletussummana). Harhaanjohtaminen sen sijaan on kiellettyä ja laskun pitää olla selkeä.

      Bank Norwegianin luottokorttilaskussa (sähköpostiversio) on "Loppusaldo" eli koko velka näkyvästi esillä. Lisäksi ilmoitetaan kuukausikorko ja annetaan konkreettinen esimerkki siitä, montako euroa 1000 euron velasta peritään korkoa kuukaudessa. Muilla luottokorttiyhtiöillä laskussa ilmoitetaan usein vuosikorko, mutta käytännön esimerkki korkokuluista puuttuu.

      Yleensä luottokorttien tarjoajat laskuttavat juuri sen minimierän. Joskus tuon minimierän prosentin voi itse valita ja muuttaa sen vaikka 100 prosenttiin, mikä on toki hyvää palvelua. Itseäni kiinnostaisi tietää, että voiko jollain luottokortilla sopia että laskutetaan aina koko velka oletuksena, kuitenkin niin että minimierä säilyy vaikkapa 3%:ssa eli asiakkaan oikeus muuttaa maksettava summa pienemmäksi on joka laskulla silti aina olemassa ilman erillistä ilmoitusta.


    • En minäkään enää löytänyt mainitsemaani linjausta, muistin ehkä väärin. Mutta tällaisen löysin nyt, samansuuntaisen kuin viestissäsi:

      "5.3 Lasku luoton takaisinmaksussa

      Kuluttajille on tarjolla erilaisia luotollisia kortteja, joiden avulla he voivat käyttää korotonta maksuaikaa tai korollista luottoa. Sopimusta tehtäessä kuluttajan kanssa on selkeästi sovittava, millä tavalla luotto maksetaan takaisin. Jos esimerkiksi on sovittu, että kuluttajalle lähetettävään laskuun merkitään vaadittava kuukausittainen minimisuoritus, asia on ilmaistava laskussa niin selkeästi, ettei kuluttaja voi erehtyä luulemaan siihen merkityn summan kattavan koko kertyneen velan.

      Usein kuluttaja voi laskun saadessaan valita, maksaako koko kertyneen summan pois vai haluaako käyttää kortin varsinaista luotto-ominaisuutta. Jotta kuluttaja ei epähuomiossa tahtomattaan siirtyisi käyttämään korollista luottoa, elinkeinonharjoittajan on esitettävä laskussaan selkeästi myös se, mitä määrättyjen laskuun ehkä valmiiksi merkittyjen erien maksaminen tarkoittaa. Laskua ei saa esittää niin, että kuluttaja erehtyy luulemaan siihen valmiiksi merkityn summan kattavan koko kertyneen velkasaldon, jos tosiasiassa osa siitä jää tällöin korolliseksi velaksi."

      https://www.kkv.fi/ratkaisut-ja-julkaisut/julkaisut/kuluttaja-asiamiehen-linjaukset/aihekohtaiset/maksaminen-ja-laskutus/#5.3


  • Suomen luottotiedot lähdössä, irtisanooko norski kortin jonka laskut hoidettu OK?

  • Se on kyllä harhaanjohtavaa että aina laskun summa on 30 eutoa oli luottoa sitte kulutettu minkä vertan hyvänsä. Itsekaton aina paljonko on luottoa kokonaisuudessaan käytetty ja maksan aina koko summan kerralla. Hyvä kortti se on ku ei oo muita kuluja esim amexista menee se 180 vuodessa toki sillä kortilla saan sitte muita etuja.

  • "amexista menee se 180 vuodessa "

    Ja täällä kitistään muutaman euron kuukausi kulusta jollain korteilla. No meitä on joka lähtöön. Valitettavasti

    • Ne suurimmat kitisijät eivät ole edes välttämättä kovin pienituloisia.


  • Olen jonkin aikaa miettinyt josko ottaisi käyttöön tämän BN:n tarjoaman kortin mutta en ole vielä tohtinut.

    Reissaan jonkin verran eri puolilla maailmaa ja eri valuuttoja tulee nostettua sekä käytettyä joten mietin kuinka paljon tulee "piilokuluja" näistä valuuttamuunnoksista? Esimerkiksi jos lähden Tsekkiin, muuttuuko siellä nostetut korunat Norjan kruunujen kautta euroiksi? Ja muuttuuko samalla tavalla Aasian valuutat?
    Näyttää kuitenkin aika houkuttelevalta ottaa luottokortti joka ei veloita itse valuutan nostosta mitään, vain ainoastaan valuutta muunnoksesta. Visalla ainakin OP:n kautta kun nostaa käteistä niin nostosta peritään euromääräinen korvaus ja prosentit nosto summasta. Mikä äkkiseltään vaikuttaa melko suurelta BN:n verrattaessa. Itse kortilla maksettaessa ei Visa taida periä erikseen mitään, kääntää summan vain euroiksi oman kurssinsa mukaan. Joten jos samassa tilanteessa maksaa BN:n kortilla joutuuko maksamaan kurssi muutoksesta 1,75%?

    Kuinka tämä valuuttamuutos maksu oikeastaan toimii? Jos euro muutetaan esimerkiksi norjan kruunuksi niin 1 euro = 9,46 NOK joten maksanko norjassa ostetusta/nostetusta 9,46 NOK ostoksesta/nostosta 1,0175 euroa?

    • Ei ne varmaan Tsekeissä tai Aasiassa osaa laskuttaa Norjan kruunuina. Jos joku osaa, niin Bank Norwegianille voi kuulemma valittaa ja saada kulut takaisin.

      Korttiostoksissa aivan tarkkaan en osaa sanoa, miten se 1,75% lasketaan päälle. Esim. OP Visalla vastaava lisä korttiostoksissa on 1,95% Visan tukkukurssin päälle (OP Helsinki, palveluhinnasto).


  • Voiko Norwegian luottotilillä pitää saldo apositiivisena eli yli sen luottorajan vai meneekö siitä korko? Ja aika kummalinen toi maksutzydeemi ku siinnä on vain se tilinumero kohta ja sitten viite tai viesti..ei nimiä tai muita tietoja..tuleekos maksu kuitenkin perille..?

  • Minä en ole joutunut maksamaan mitään sakkokorkoa, jos olen siirtänyt luottokorttitilille liikaa rahaa. Olen päinvastoin ajatellut, että he ilahtuvat ilmaisesta lainasta.

    Norwegianin tilisiirtolomake netissä, jos halua maksaa jonkun laskun luottokorttitililtä, on tosiaan karu, mutta ainahan maksut välitetään pelkän tili- ja viitenumeron mukaan, maksun saajan nimeä ei kukaan muu lukisi, se on tarkoitettu vain itselle muistiksi.

  • Onnistuuko tuolla Norwegianin luottokortilla laskujen maksaminen ja saako niistä niitä lentobonuspisteitä?

    Minulla on 1500e/kk asuntolainan kk-maksut joka kuukausi maksettavana ja voisin alkaa maksamaan ne tuon Norwegianin kortin kautta jos kulut on 0e, niin siitä saisi sitten kivat bonukset vuositasolla.

    • Bank Norwegianin luotolta voi tehdä tilisiirron mille tahansa tilille, viitenumeron tai viestin kera.

      Bonuksia ei siitä saa ja vuosikorko alkaa raksuttaa välittömästi maksupäivästä alkaen.


  • Kannattaa vähä miettiä tätä butiikkia. Ensimmäisen kerran tarvitsin apua ja heti meni reisille. Konkurssifirman lennot maksettu Norwegianilla, eipä ollut Norwegianin kortilla tuota suojaa, kun suomalaisissa korteissa ja ainakin Amexissa, että konkurssitilanteessa saisi rahat takaisin.

    • Kyllä Bank Norwegian tarjotessaan palveluja Suomessa joutuu noudattamaan lainsäädäntöä siinä missä muutkin.

      Ylen uutisista: "...luottokorttiyhtiö on konkurssitilanteessa velvollinen maksamaan rahat takaisin matkan varanneelle kuluttajalle".

      Kuluttajansuojalaki 7 luku 39 § määrää asiassa: "Kuluttajalla, jolla on oikeus pidättyä maksusta taikka saada hinnan palautusta, vahingonkorvausta tai muu rahasuoritus myyjältä tai palveluksen suorittajalta tämän sopimusrikkomuksen johdosta, on tämä oikeus myös sitä luotonantajaa kohtaan, joka on rahoittanut kaupan tai palveluksen."


    • Lisätään vielä, että Bank Norwegianin omien sopimusehtojen mukaan luottokorttisopimukseen sovelletaan Suomen lainsäädäntöä.

      Edelleen sopimusehtojen mukaan kortinhaltija voi myös kääntyä Vakuutus- ja rahoitusneuvonta FINEn tai sen yhteydessä toimivan Pankkilautakunnan puoleen. Luotonottaja voi myös viedä luottoa koskevat asiat kirjallisesti Suomen kuluttajariitalautakunnan käsiteltäväksi.


    • Bank Norwegian nettipankista löytyy , luottokortti valinnan alta löytyy reklamaatio kaavake. Siihen epistolaa, niin korvauksia tulee.


  • Köyhien kortti. Värikin valittu hivelemään demareita ja kommareita :D

    • Kortin pitää olla joko musta tai kullan/platinan värinen!


  • Onko nordean siniset kortit sitten oikeistolaisten käytössä

  • Uudella Bank Norwegian -kortilla (voimassa 11/21 asti) ei enää PayPal tarjoa Norjan kruunuja edes vaihtoehtona, vaan voi valita joko veloituksen alkuperäisessä valuutassa (pankki muuntaa euroiksi) tai sitten veloitus valuutassa EUR (PayPal muuntaa euroiksi). Näin homman pitäisikin toimia.

    Vaikuttaa siis siltä, että Bank Norwegian olisi saanut edistystä aikaiseksi NOK-asiassa. En tiedä koskeeko tämä vain uusia kortteja. Kaikki kortithan uusitaan vähintään 3 vuoden välein, tosin kortin voi halutessaan koska tahansa sulkea ja tilata uuden.

  • Itsellä on toiminut Bank Norwegianin kortti erinomaisesti! Varsinkin näin paljon matkustavana ilmaiset käteisnostot ulkomailla ja matkavakuutus on hyvä lisä korttiin.

    Jos muuten haluaa vertailla eri luottokortteja, niin täältä löytyy melko kattava vertailu: https://lainaanyt.fi/paras-luottokortti-vertailu/

  • Parin viime kuukauden aikana, kun olen kaupassa maksanut Norwegianin kortilla, on aina ja poikkeuksetta mennyt myös katevaraus. Onkohan Norwegianille tullut niin paljon luottotappiota, että on alettu aina tarkistaa tilin kate maksun yhteydessä? Tai sitten minä olen muuten vain niin epäilyttävä ihminen, että ovat pistäneet korttiini jonkin tarkkailumerkinnän.

    • Katevaraus luottokortilla? Siis ettei luottoraja ylity? En ole kuullutkaan. Tosin omassa BN kortissa 10 tonnin luottoraja, eikä ole mennyt lähellekään vielä koskaan.


    • Joo, luottorajana on vain 1500 euroa. Ennen joutui PIN-koodin näppäilemään silloin tällöin, ja siinä yhteydessä meni aina myös katevaraus, mutta ei muulloin. Mutta viime keväästä alkaen katevaraus on mennyt aina ja joka kerta yhtä pizzapaikan ostosta lukuun ottamatta. PIN-koodia ei muuten ole kysytty moneen kuukauteen, vaan olen pärjännyt aina lähimaksulla. Pitäisikö minun ymmärtää tämä henkilökohtaisena vittuiluna? Muistaakseni he tarjosivat minulle kuitenkin touko-kesäkuussa luottorajan nostoa, johon en tarttunut. Maksullista luottokorttiluottoa minulla on ollut vain harvoin, viimeksi viime syksynä.


  • Bank Norwegianin luottokorttiin on nyt tullut monien toivoma ominaisuus, eli E-laskun saa halutessaan niin, että laskun summana on koko saldo, eikä minimiä.

    Näin ei tarvitsee muuttaa laskun summaa itse, jos haluaa maksaa koko saldon kerralla.

    Tämä asetus löytyy web-palvelusta ja mobiilisovelluksesta, kun valitsee Luottokortti, Lasku ja sieltä: Muuta e-laskun laskutusasetuksia.

  • Mitenkäs norwegian luottokortilla nettiostokset tapahtuu? Miten se varmistaa että ostaja on kortin omistaja? Toimiiko pelkällä PC:llä vai pitääkö olla kännykkä appsi?

    Ana

    • Nettiostoksissa lisävahvistuksena (silloin kun se vaaditaan) Bank Norwegian pyytää koodia, joka tulee tekstiviestinä matkapuhelimeen. Mobiili-appia ei tarvita.


Ketjusta on poistettu 29 sääntöjenvastaista viestiä.