Onko kellään todettu lisämunuaisen uupumusta? Mitä mahd. lääkkeitä käytätte? Onko ollut tahdosta riippumatonta ahdistusta varsinkin aamusin? Itse epäilen kaiken tän stressin jälkeen kyseistä "sairautta". Järkyttäviä ahdistuskohtauksia, nukkumattomuutta, sosiaalisten tilanteiden välttelyä, ruokahaluttomuutta...
Lisämunuaisen uupumus
5
516
Vastaukset
- stressihormoni
Ystävättärellä tuo hypokortisolismi diagnosoitiin. Kortisonia sai mutta lääkärin mukaan sen käyttöä pitäisi vähentää. Nilkan murtuminen oi hyväksytty syy olla vähentämättä, monenlaiset henkiset stressit eivät. Jälkimmäiset hänellä suuri ongelma (mm. rettelöivät huumenaapurit).
- heikotuskohtaus
> ... lääkärin mukaan sen käyttöä pitäisi vähentää
Facebookissa oli erään rouvan viesti sairaalavuoteelta. Oli yrittänyt vähentää kortisonia lääkärin vaatimalla tavalla. Tuli heikotuskohtaus autolla ajaessa. 80 km/h oli vauhti ja auto meni lunastuskuntoon
- Katsoppatuosta
Lisämunuaisen vajaatoiminnasta.
http://www.terveysjarjesto.fi/13-blogi/66-lisamunuaisten-vajaatoiminta-tunnistettava-ja-tunnustettava- kjkdjgk
Harvinaisen huonosti kirjoitettu juttu.
- ongelman_ytimeen
Lisämunuaisuupumuksessa / vajaatoiminnassa voi olla kyse siitä, että elimistö ylikuormittuu jonkin sisäisen tai ulkoisen tekijän vuoksi. Kun tuo asia saadaan korjattua, lisämunuaisetkin alkavat toipua ja olo normalisoitua. Itsellä ollut kyseinen tilanne, hydrokortisoni ollut tukena jo pitkään. Nyt tarve on vähentynyt selvästi ja olo silti hyvä. Ihmeparantuminenko? Ei, vaan muutin jokin aika sitten pois kosteusvaurioasunnosta, jossa oireilin monin tavoin vuosikausia. Tarinan opetus? Lisämunuaisuupumuksen oireista kärsivältä pitäisi pyrkiä selvittämään syyt, miksi tilanteeseen on ajauduttu ja poistamaan ne, jos mahdollista eikä lopun elämää syödä kortisonia purkista. Mutta joskus muuta vaihtoehtoa ei ole ja sekin pitäisi hyväksyä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.854960- 952794
- 432786
- 1992392
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj281994- 1331949
- 1781560
Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️161481Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan51299Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh3621298