90-luvulla oli helppo löytää apu- ja ammattimiehiä Käylässä siajitsevan omakotitaloni pieniin rakennustöihin: Vain pikkuilmoitus Hesariin ja aina löytyi tekijä. Olen joskus ilmoittanut Dooxessa tai vastavassa portaalissa, mutta sielläkin tahtoo olla ne vakivastaajat. Toki olen heilläkin pikkutöitä teetättänyt eikä töissä valittamista ole ollut. Mutta palkkaisin mieluummin suoraan jonkun reippaan nuoren ja hoitaisin asianmukaisesti vakuutukset ym. henkilösivukulut itse. Työnä olisi mm. talon sokkelin maalaus, sepelin kärrääämistä ja levittämistä sokkelin viereen, nousutikkaiden ruosteenpoisto ja pintakäsittely, portin maalaus ym. pikkutyötä.
Apumies piha-, maalaustöihin ym Helsingissä?
1
165
Vastaukset
- BobBuilder
Tuossa kirjoituksessa on kaikki pielessä. Vain pieni osa nuorista haluaa/viitsii tehdä ruumillista työtä. Ensimmäinen oppitunti alkaa kellosta. Työt alkavat aamulla, ei iltapäivällä silloin, kun nuori normaalisti herää. Kello on suuri kompastuskivi, koska huomattava osa erityisesti nuorista miehistä nukkuu päivisin ja leikkii tietokoneella öisin. Yöllä taas ei melumääräysten mukaan saa rakentaa, ainakaan taajamissa.
Jos sitten saat jonkun työmaalle, niin huomattavalla osalla on puutteita koordinaatiossa. Anna työkaluja ja katso miten yksinkertainen tehtävä onnistuu. Kulttuuria virkistävillä taas ei ole edes omassa äidinkielessä nimiä työkaluille. Tosin syynä voi olla se, että äidinkieli on useissa tapauksissa virkamiesten virkatyönä tekemää eikä kansan suussa syntynyttä. Milloinkas virkamiehet olisivat työkaluja käyttäneet?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.303441Kukka ampu taas Kokkolassa?
T. olisi hetkeä aiemmin lähtenyt johonkin. Naapuri kai tekijä J.K., ei paljasjalkainen Kokkolalainen, vaan n. 100km pääs81484Kuinka kauan
Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?1131453Milli-helenalla ongelmia
Suomen virkavallan kanssa. Eipä ole ihme kun on etsintäkuullutettu jenkkilässäkin. Vähiin käy oleskelupaikat virottarell2241235Kun näen sinut
tulen iloiseksi. Tuskin uskallan katsoa sinua, herätät minussa niin paljon tunteita. En tunne sinua hyvin, mutta jotain34873Purra saksii taas. Hän on mielipuuhassaan.
Nyt hän leikkaa hyvinvointialueiltamme kymmeniä miljoonia. Sotea romutetaan tylysti. Terveydenhoitoamme kurjistetaan. ht241861- 60859
Ja taas kerran hallinto-oikeus että pieleen meni
Hallinto-oikeus kumosi kunnanhallituksen päätöksen vuokratalojen pääomituksesta. https://sysmad10.oncloudos.com/cgi/DREQ66844Helena Koivu on äiti
Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.122818Löydänköhän koskaan
Sunlaista herkkää tunteellista joka jumaloi mua. Tuskin. Siksi harmittaa että asiat meni näin 🥲97798