Ammatillinen kuntoutus myönnetty

ristiriitaista

Kuntoutustukea ei myönnetty, perustelussa että voin palata vanhoihin töihin, mutta työkykyä arvioitu niin, etten kykenen tekemään vanhoja töitä, jonka perusteella kevyempään tehtävään on mentävä, ja ammatillinen kuntoutus myönnetty. Miten voi olla näin ristiriitaiset päätökset samasta paikasta?

5

2038

2Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eläkelaitoksen on tutkittava eläkkeenhakijan oikeus ammatilliseen kuntoutukseen työkyvyttömyyseläkehakemusta käsiteltäessä. Oikeus ammatilliseen kuntoutukseen tulee selvittää, vaikka työkyvyttömyyseläkehakemus hylättäisiin.

      Ilmeisesti sinulla ei terveydentilasi perusteella ole oikeutta kuntoutustukeen (määräaikaiseen työkyvyttömyyseläkkeeseen). Sen sijaan eläkelaitoksesi on katsonut, että sinulla ilman kuntoutustoimenpiteitä on uhka tulla työkyvyttömäksi lähivuosina. Kuntoutuksen ajalta eläkelaitoksesi maksaa sinulle kuntoutusrahaa, jonka määrä on yhtä suuri kuin työkyvyttömyyseläkkeesi korotettuna 33 prosentilla.

      Ole yhteydessä omaan eläkelaitokseesi, josta saat ohjeita ja lisätietoja jatkoa ajatellen.

    • kenen_asialla_lienevät

      Minulle kävi samoin paitsi että kuntoutustukea ei tullut. Ensin olin kykenevä nykyiseen ja edelliseen ammattiini ja valituksen jälkeen vain nykyiseen ammattiin. Ja nykyiseen ammattiin taas työterveyslääkäri on kirjoittanut "toistaiseksi" olevan B-todistuksen.

      No sitten soitti Kela. Kela sanoi, että kyllä eläkelaitoksen pitää hoitaa kuntoutus, koska edellisina oliko 5 vuotena olen tienannut niin ja niin paljon. Kela tosin totesi, että olen liian vanha uudelleenkoulutukseen tms., joten ainakaan siltä ajalta ei kukaan maksa mitään eli omalla rahalla (jota ei ole) pitäisi opiskella. Ikää on 50.

      Valitus ei siis mennyt eläkelaitoksessa läpi, joten uusi valitus lautakuntaan. Sieltä tuli kopio eläkelaitoksen tekstistä, ts. asiaa ei käsitelty.

      Nyt ei ole sitten kuulunut mistään mitään. Olen ansiosidonnaisella kun Kelan 300 päivää tulivat täyteen. Selvät suunnitelmat oli uudelleen kouluttutautumisesta mutta kansantaloudellisesti on parempi, että en kouluttaudu uuteen ammattiin ja siten työllisty uudestaan, vaan on parempi, että makoilen kotona ja nosta ansiosidonnaista.

      • YliYläDohto

        Ihan uskomatonta touhuu, ei tolkun häivää noissa työeläkelaitosten päätöksissä.

        Ihan tuntuu kuin olisivat laillistettua vakuutusrikollisuutta, keräävät vakuutetuilta palkoista kyllä työeläkemaksuja, mutta kun tarvitaan työeläkepalveluita, niin työeläkekassat työntävät omat velvollisuutensa työläisten ylläpitämien työttömyyskassojen vaivoiksi.

        Säälittävää touhua.


    • NännittäytymisestäSTN

      Ei voi saada sellaista kytkemistä.

      Rimo, porttimalli sisäisen oikeuttamiseen pyrkiminen.

      Ei voi saada ihmis-arvon ohjelmaton, sarda.

      Rimo, porttimalli sisäisen, ohjelmaton, kansa rankaista alueelle.

      Ei voi saada ihmiseen kohdistuvasti ihmis-arvoton ohjelma, eläimenä esittämisenä, ihminen.

      Rimo, porttimalli sisäisen oikeuttaminen liikkumiseen teleks, yleistämiseen, paranormaali siirto, sisarus-suhteen halventamisen kielto, käyttö sen laiminlyönti, yleistämiseen.

      Ei voi saada uskotella, vastuun toisesta ihmisestä välttelynä posti-toimintaa, tai muu naisen sukupuolen halventaminen, koulutuksella oikeuttamisena sellaista ohjelmaton oikeuttamista arvomaailmaton kuten uskonto auktoriteettiharhat eläintä varten rimo, porttimalli sisäisen paranormaali siirrot, rankaista alueelle, oikeuteen.

      Rimo porttimalli sisäinen, ja näin ihmisten laaja, laiminlyömisen oikeuttamisena
      vertikaali, vektori nuolemattomuuden, kunnallis-hallinto.

      Mies: Nämä tuleekin naiselle.
      - Vittu ei saada.


      Kts. Uhkailu-määrä
      Koko maapallon sukupuolen määräytymisen pilaamisena.

      Terveisin Sini

    • Aam

      Sini onko lääkitys kohdillaan?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      76
      5715
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      24
      2506
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1997
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      60
      1738
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1601
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1398
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1307
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1301
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1249
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1203
    Aihe