Uusimman tutkimuksen mukaan kesärengaspakon aikaan kuolemaan johtaneissa onnettomuuksissa autoissa valtaosalla oli lailliset kesärenkaat.
Koska talvirenkaitten osuus oli merkityksetön siitä seuraa että talvirenkaat kesällä ovat huomattavasti turvallisemmat.
Sensijaan kesärenkaat ja rattijuopumus korreloivat erittäin vahvasti.
Tästä puolestaan on vedettävissä se johtopäätös, että kesärenkaitten käyttö lisää rattijuopumuksia.
Hauskaa juhannusta myös rattijuopoille.
Talvirenkaat eivät ole vaaralliset kesällä ?
11
119
Vastaukset
- ladamies_
No hemmetti. Pitääkin käydä veivaamassa talvigummit alle ennen kun aloittaa juhannuksenvieton. Eipähän tuu sitten lähettyä kännissä kylille ajelemaan.
- pässinpäitäRiittää
Ei ole olemassa kesärengaspakkoa, ei ainakaan Suomessa.
- Automies_Pentti
Onko autossa pakko olla renkaat vai saako ajaa pelkillä vanteilla?
- rattilukossa
Skoda rapitilla vois porhaltaa vee ärrän kiskoja pitkin, kun on yhtä alakapee!
- järkeenkäypää
Automies_Pentti kirjoitti:
Onko autossa pakko olla renkaat vai saako ajaa pelkillä vanteilla?
Jonkinlaiset renkaat on oltava kun kerran on määritelty paljonko pitää olla kulutuspintaa renkaissa. Vanteet ei ole pakolliset. Kun vaan lähtee aina heti täysillä liikkeelle niin keskipakoisvoima pitää renkaat keskellä ja näin ollen vanteet ovat silloin tarpeettomia.
- Mimosa_Pudica
Jos Suomi24 palstaa lukee Suomessa on kesärengaspakko.
Kannatta lukea tutkimukset ajatuksella ja muodostaa oma maalaismielipide.
Kesäisin talvirenkailla ajavia häirikoidään ja kiusataan mielipiteidensä vuoksi. Suomi24 yhteisö pakottaa siten ajamaan kesärenkailla. Niin ankaria ovat kiusausviestit että monesti on kyynelet silmissä niiden takia. - näinhänseon
Jos nastarenkaita ei saa käyttää kuin osan vuotta, niin silloin muina aikoina on voimassa kesärengaspakko.
Tai saa kitkarenkaitakin käyttää, mutta ne ovat vielä kesärenkaitakin vaarallisemmat. Sen vuoksi kitkarenkaita eivät täysipäiset ihmiset valitse, koska ne ovat vaaralliset ympärivuotisesti. - Loller0
"Jos nastarenkaita ei saa käyttää kuin osan vuotta, niin silloin muina aikoina on voimassa kesärengaspakko"
Ei, ei, ei. Kesällä on nastarengaskielto. Se on eri asia kuin kesärengaspakko. Mitään pakkoa kesärenkaiden käytölle ei ole, joten on täysin laillista ajaa nastattomilla talvirenkailla kesälläkin.
- tyhmyysoikeinHuokuu
Älynjuhlaa ja huonoa huumoria
- Noksumiäs
Mun talvirenkaat on vaaralliset vaan talvella...
- Jumprahuti
Olen samaa mieltä.
Kaikki, sekä talvi- että kesärenkaat ovat vaarallisemmat talvella kuin kesällä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911671
Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.
https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr1911283- 771283
Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!55962Aika usein mietin sitä
Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t46911- 47898
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman38888Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !
Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si9844- 46832
IS Viikonloppu 26.-27.4.2025
Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika35799