Älytöntä tie-remonttia!

Keljuttaakomuita

Olen usean vuoden ajan jo noitunut typeriä tiekorjauksia, ja typeriä kaivuri/lanakuskeja.
Miksi ihmeessä ei osata kunnostuksessa kaivaa sitä ojaa niin, että vesi valuu alimpaan ojan kohtaan, jossa tarpeeksi alhaalla oleva rumpu vie vedet poi ojasta, ja senjälkeen on kunnon veto-oja että ne vedet manee vielä kuemmas tiestä?
Vähätkin sorat on kauhottu ojan taakse metsän puolelle, että maakivet alkaa joka kilometrillä kolkuttelemaan ajokin pohjaa!
Jäljelle jäävä "sora" on niin isokivistä, että se vaarantaa kulkijoiden terveyden, jos sattuu kimpoamaan vastaantulevan auton pyörästä tárpeeksi korkealle, eli tuu/ sivulasiin!
Koskaan 50 vuoteen ei ole ollut näin näennäistä tienhoitoa!
Ja #"kunnostusrahat" menee aina samoille firmoille, vaikka niiden kuskit eivät osaa hommaansa! Eikä osaa ainakaan ne Destian koulupoika-pomot edes valvoa eivätkä varmaan ymmärrä mitään tien hoito-hommista tai peruskorjauksesta!

14

169

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kouluunSyksyllä

      Kirjoitustaito olisi kiva hallita, eikö?

      • Keljuttaakomuita

        Jäikö muutama kirjain pois- joku liikaa- väliviivoja liikaa? Mene itse kouluun, niin tajuat, että huomaat paremmin kirjoituksen, jossa on väliviivat yhdyssanojen välissä! Ei teille huomauttelijoille kannata panostaa kirjoitetun tarkistamiseen tämän enempää! Unohtuiko sinulta kenties asia, josta luit?


    • Totta! Monet remontit on turhia!

      Esim laskin nyt kun nousiaisiin asti tehty moottorititietä.

      Jos ajaa tuon pätkän päivittäin rajoitusten mukaan, niin siitä kun tietyö on aloitettu, siihen että sen aiheuttama aikahaitta on kurottu umpeen menee semmonen 150 vuotta... Aivan turha projekti siis

      • Jotkut_osaa

        Tuskinpa siellä on vilkkaampaan aikaan ennen tietyötäkään aina pystynyt ajamaan "rajoitusten mukaan". Tai sitten rajoitukset ovat jo valmiiksi olleet perin alhaiset. Moottoritie muuttaa tilannetta enemmän kuin arvaatkaan ja liikennevirasto varmaan kertoo mielellään hankkeen aikakustannuslaskelmista. Siellä kun on töissä kavereita, jotka tekevät sellaisia ihan ammatikseen.

        Mutta tältä palstaltahan kaikki viisaus löytyy. Olihan täällä jokunen vuosi sitten tyyppi, joka väitti moottoritien rakentamisen kustannusten olevan oikeasti kymmenesosa nykyisistä urakkahinnoista. Neuvoin perustamaan rakennusyhtiön, joka tarjoaa urakat puolella hinnalla ja tekee silti kohtuulliset 400 % voittoa. Eipä ole vielä näkynyt.


      • Jotkut_osaa kirjoitti:

        Tuskinpa siellä on vilkkaampaan aikaan ennen tietyötäkään aina pystynyt ajamaan "rajoitusten mukaan". Tai sitten rajoitukset ovat jo valmiiksi olleet perin alhaiset. Moottoritie muuttaa tilannetta enemmän kuin arvaatkaan ja liikennevirasto varmaan kertoo mielellään hankkeen aikakustannuslaskelmista. Siellä kun on töissä kavereita, jotka tekevät sellaisia ihan ammatikseen.

        Mutta tältä palstaltahan kaikki viisaus löytyy. Olihan täällä jokunen vuosi sitten tyyppi, joka väitti moottoritien rakentamisen kustannusten olevan oikeasti kymmenesosa nykyisistä urakkahinnoista. Neuvoin perustamaan rakennusyhtiön, joka tarjoaa urakat puolella hinnalla ja tekee silti kohtuulliset 400 % voittoa. Eipä ole vielä näkynyt.

        Oikeastaan yöaikaan ja iltaisin on hyvinkin voinut ajaa

        Ihan sekuntikellolla ton laskin että tosiaan menee semmonen 150 vuotta ennenkuin ollaan kurottu se menetetty aika takaisin ja ajaa töihin vaikkapa Turusta Mynämäkeen.

        Ja kaikki tietää otta moottoritien teko ei ole halpaa! Helposti 2 kaistaisen muuttaminen motariksi maksaa 20.000€ kilsaa kohden


      • Tuomas-on-tietäjä
        Bussissa kirjoitti:

        Oikeastaan yöaikaan ja iltaisin on hyvinkin voinut ajaa

        Ihan sekuntikellolla ton laskin että tosiaan menee semmonen 150 vuotta ennenkuin ollaan kurottu se menetetty aika takaisin ja ajaa töihin vaikkapa Turusta Mynämäkeen.

        Ja kaikki tietää otta moottoritien teko ei ole halpaa! Helposti 2 kaistaisen muuttaminen motariksi maksaa 20.000€ kilsaa kohden

        Runosmäen apina taas täällä esittää "tietämystään". Helpostihan se maksaa 20 kiloa kilometriä kohti, siis todella helposti. Sinä et tuolla summalla saa edes valmistelevia toimia eli esim. tiesuunnittelua sille kilometrilles. Kuokka ei ehdi edes kohdata isänmaata kun rahat on jo loppu.


      • peromppompom
        Bussissa kirjoitti:

        Oikeastaan yöaikaan ja iltaisin on hyvinkin voinut ajaa

        Ihan sekuntikellolla ton laskin että tosiaan menee semmonen 150 vuotta ennenkuin ollaan kurottu se menetetty aika takaisin ja ajaa töihin vaikkapa Turusta Mynämäkeen.

        Ja kaikki tietää otta moottoritien teko ei ole halpaa! Helposti 2 kaistaisen muuttaminen motariksi maksaa 20.000€ kilsaa kohden

        Totta tuo 1516 turisee. Yöaikaan nuo liikennemäärät ovat suurimmillaan.
        Päiväaikaiset hyödyt ovat minimaaliset.


      • peromppompom kirjoitti:

        Totta tuo 1516 turisee. Yöaikaan nuo liikennemäärät ovat suurimmillaan.
        Päiväaikaiset hyödyt ovat minimaaliset.

        Ei ei ei! En ole se joka tekee AINA uuden aloituksen kun löytää hassun merkin, se on toinen henkilö :)

        Vakiokommentteina mm. "Miksi et käytä rekisteröitynyttä tunnustasi"

        Mutta mitä järkeä tehdä tietyötä jonka "kuolettamiseen" menee 150 vuotta?

        Ajan nykyisin työkseni Turun ja Vaasan välillä, ja taas on valmiina "kiertoteitä" kun pitää putkia laittaa ja siltoja korjata... Tulisikohan näistä se hyöty jo 50 vuodessa, näin kun ajetaan 6 yötä viikossa kuorma-autolla (maks 90km/h)


    • Murheeksimenee

      Typerää on kunnostuskin. Paikat eivät pysy ja soratiehen eivät aja esim. soramursketta vaan samaa savista litkua lanataan vuosikymmenestä toiseen.
      Ei mitään kehitystä tieaineissa! Kysyisivät vaikka joltakin peliyritykseltä, niillä on ideoita.

      Jos johonkin ajetaan tienparannusainetta, sitä tulee tien leveydeltä vaikka riittäisi raiteiden täyttö.
      Auton pohja rahnaa tiessä.
      Joopa, enemmän on bisnestä ajettaessa enemmän mursketta ja vain raiteisiin pudottava kalusto on työläämpi käyttää.

      Viskaalit nukkuu, rahaa palaa epäviisaasti ja maa köyhtyy. Pelkkä homerakentaminen olisi riittänyt köyhtymiseen.

      • wopelius

        Muuten miksi teitä paikataan näillä paikoilla jotka kestää ensinmäisen sateen ja heti sen jälkeen on se kuoppa taas siinä, eli aivan sama kuin polttaisi ne rahat paikan päällä yhtä hyvä hyöty.


    • Älyttömät_rajoitukset

      Siis nopeusrajoitukset ovat tyypillisiä Destian hommissa. Laitetaan 30 km/h rajoitusmerkki työmaa-alueelle - OK sinällään, mutta kun sitä ei sitten alueen jälkeen kumota niin siinähän saat körötellä pari-kolme kilometriä kolmeakymppiä ennen kuin seuraava suuremman nopeuden merkki tulee.
      Ja poliisisedälle on turha yrittää selittää, että kun tässä kuuluisi ajaa 80 km/h... Heidän tehtävänään kun on valvoa myös älyttömien rajoitusten noudattamista.

      Ja toinen paikka, missä normaalisti on rajoitus 50 km/h on työmaan ajaksi muutettu 60 km/h... Loogissesti tässä ei ole mitään järkeä, mutta toki se minulle sopii.

      Missäkö näin ? No koittakaapa ajaa Niinisalosta Jämijärven kautta Ikaalisiin niin asia selviää.

      Jäi vielä mainitsematta, että isommillakin teillä kun työkoneet poistuvat viikonlopuksi, niin rajoitukset jäävät... Eikä ole ensimmäinen kerta.

      • niin tai esim. Jakomäessä laitettu työmaa ja 60 km/h liikennemerkki ja heti perään taajama päättyy liikennemerkki niin se 60 km/h päättyy siihen :D
        http://savepic.net/8319807.jpg


    • JatkuuKöyhtyminen

      Ei mitää tieteellistä kehitystä tienkorjauksessa. Paikat eivät pysy, auto saa mustaa ruiskutusta ja on naftalla pestävä.

      Kannattaisi satsata kestävien paikkojen kehittämiseen ja sorateiden kestävyyden lisäämiseen. Tietysti lanamiesten työt vähenisi ja maan köyhtyminenkin, mutta mitäs näistä.

      Yliopistot töihin kehittämään tienpitoa.
      http://www.hs.fi/kotimaa/a1473139659735?jako=8fca6e0f6bb2ba91afa44ea7a116e3f4&ref=tf_iHSisboksi-artikkeli&utm_campaign=tf-hs&utm_source=iltasanomat.fi&utm_medium=tf-desktop&utm_content=articlepage

    • Paljastinko_salaisuuden

      Eihän ne paikat kestä kun laitetaan ohut siivu siihen päälle. Sitten päästään taas ensi vuonna tekemään sama uudelleen. Varmistetaan urakat jo etukäteen ensivuodelle.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      81
      1700
    2. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      72
      1339
    3. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      106
      1268
    4. Suomalaisia naisia lennätetään seksimatkoille

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1f5f5e20-8c36-4907-9640-8e0c3b017c5a Gambia on jo vuosia ollut yhtä kuin munanhaku ma
      Lieksa
      183
      1152
    5. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      163
      1051
    6. huono omatunto

      johtuu siitä, että minulla on tunteita sinua kohtaan. Se vaikuttaa asiaan. Kaipasin sinua tänäänkin.
      Ikävä
      64
      1043
    7. Päätin juuri että

      En odota että meidän välillä enää tapahtuisi mitään. Tämä on aivan liian monimutkaista ja kyllä sinäkin olisit joskus mi
      Ikävä
      32
      892
    8. Onnistuit sohaisemaan mua

      Kaikkein herkimpään kohtaan ja kyseenalaistamaan mun luottamuksellisuuden. Kun sitä ei ole niin ei ole mitään muutakaan
      Ikävä
      62
      876
    9. Huomenna se

      Tulee kohta, odotatko?
      Ikävä
      61
      826
    10. Mitä kaipaat

      Usein elämässäsi
      Ikävä
      94
      794
    Aihe