Älytöntä tie-remonttia!

Keljuttaakomuita

Olen usean vuoden ajan jo noitunut typeriä tiekorjauksia, ja typeriä kaivuri/lanakuskeja.
Miksi ihmeessä ei osata kunnostuksessa kaivaa sitä ojaa niin, että vesi valuu alimpaan ojan kohtaan, jossa tarpeeksi alhaalla oleva rumpu vie vedet poi ojasta, ja senjälkeen on kunnon veto-oja että ne vedet manee vielä kuemmas tiestä?
Vähätkin sorat on kauhottu ojan taakse metsän puolelle, että maakivet alkaa joka kilometrillä kolkuttelemaan ajokin pohjaa!
Jäljelle jäävä "sora" on niin isokivistä, että se vaarantaa kulkijoiden terveyden, jos sattuu kimpoamaan vastaantulevan auton pyörästä tárpeeksi korkealle, eli tuu/ sivulasiin!
Koskaan 50 vuoteen ei ole ollut näin näennäistä tienhoitoa!
Ja #"kunnostusrahat" menee aina samoille firmoille, vaikka niiden kuskit eivät osaa hommaansa! Eikä osaa ainakaan ne Destian koulupoika-pomot edes valvoa eivätkä varmaan ymmärrä mitään tien hoito-hommista tai peruskorjauksesta!

14

212

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kouluunSyksyllä

      Kirjoitustaito olisi kiva hallita, eikö?

      • Keljuttaakomuita

        Jäikö muutama kirjain pois- joku liikaa- väliviivoja liikaa? Mene itse kouluun, niin tajuat, että huomaat paremmin kirjoituksen, jossa on väliviivat yhdyssanojen välissä! Ei teille huomauttelijoille kannata panostaa kirjoitetun tarkistamiseen tämän enempää! Unohtuiko sinulta kenties asia, josta luit?


    • Totta! Monet remontit on turhia!

      Esim laskin nyt kun nousiaisiin asti tehty moottorititietä.

      Jos ajaa tuon pätkän päivittäin rajoitusten mukaan, niin siitä kun tietyö on aloitettu, siihen että sen aiheuttama aikahaitta on kurottu umpeen menee semmonen 150 vuotta... Aivan turha projekti siis

      • Jotkut_osaa

        Tuskinpa siellä on vilkkaampaan aikaan ennen tietyötäkään aina pystynyt ajamaan "rajoitusten mukaan". Tai sitten rajoitukset ovat jo valmiiksi olleet perin alhaiset. Moottoritie muuttaa tilannetta enemmän kuin arvaatkaan ja liikennevirasto varmaan kertoo mielellään hankkeen aikakustannuslaskelmista. Siellä kun on töissä kavereita, jotka tekevät sellaisia ihan ammatikseen.

        Mutta tältä palstaltahan kaikki viisaus löytyy. Olihan täällä jokunen vuosi sitten tyyppi, joka väitti moottoritien rakentamisen kustannusten olevan oikeasti kymmenesosa nykyisistä urakkahinnoista. Neuvoin perustamaan rakennusyhtiön, joka tarjoaa urakat puolella hinnalla ja tekee silti kohtuulliset 400 % voittoa. Eipä ole vielä näkynyt.


      • Jotkut_osaa kirjoitti:

        Tuskinpa siellä on vilkkaampaan aikaan ennen tietyötäkään aina pystynyt ajamaan "rajoitusten mukaan". Tai sitten rajoitukset ovat jo valmiiksi olleet perin alhaiset. Moottoritie muuttaa tilannetta enemmän kuin arvaatkaan ja liikennevirasto varmaan kertoo mielellään hankkeen aikakustannuslaskelmista. Siellä kun on töissä kavereita, jotka tekevät sellaisia ihan ammatikseen.

        Mutta tältä palstaltahan kaikki viisaus löytyy. Olihan täällä jokunen vuosi sitten tyyppi, joka väitti moottoritien rakentamisen kustannusten olevan oikeasti kymmenesosa nykyisistä urakkahinnoista. Neuvoin perustamaan rakennusyhtiön, joka tarjoaa urakat puolella hinnalla ja tekee silti kohtuulliset 400 % voittoa. Eipä ole vielä näkynyt.

        Oikeastaan yöaikaan ja iltaisin on hyvinkin voinut ajaa

        Ihan sekuntikellolla ton laskin että tosiaan menee semmonen 150 vuotta ennenkuin ollaan kurottu se menetetty aika takaisin ja ajaa töihin vaikkapa Turusta Mynämäkeen.

        Ja kaikki tietää otta moottoritien teko ei ole halpaa! Helposti 2 kaistaisen muuttaminen motariksi maksaa 20.000€ kilsaa kohden


      • Tuomas-on-tietäjä
        Bussissa kirjoitti:

        Oikeastaan yöaikaan ja iltaisin on hyvinkin voinut ajaa

        Ihan sekuntikellolla ton laskin että tosiaan menee semmonen 150 vuotta ennenkuin ollaan kurottu se menetetty aika takaisin ja ajaa töihin vaikkapa Turusta Mynämäkeen.

        Ja kaikki tietää otta moottoritien teko ei ole halpaa! Helposti 2 kaistaisen muuttaminen motariksi maksaa 20.000€ kilsaa kohden

        Runosmäen apina taas täällä esittää "tietämystään". Helpostihan se maksaa 20 kiloa kilometriä kohti, siis todella helposti. Sinä et tuolla summalla saa edes valmistelevia toimia eli esim. tiesuunnittelua sille kilometrilles. Kuokka ei ehdi edes kohdata isänmaata kun rahat on jo loppu.


      • peromppompom
        Bussissa kirjoitti:

        Oikeastaan yöaikaan ja iltaisin on hyvinkin voinut ajaa

        Ihan sekuntikellolla ton laskin että tosiaan menee semmonen 150 vuotta ennenkuin ollaan kurottu se menetetty aika takaisin ja ajaa töihin vaikkapa Turusta Mynämäkeen.

        Ja kaikki tietää otta moottoritien teko ei ole halpaa! Helposti 2 kaistaisen muuttaminen motariksi maksaa 20.000€ kilsaa kohden

        Totta tuo 1516 turisee. Yöaikaan nuo liikennemäärät ovat suurimmillaan.
        Päiväaikaiset hyödyt ovat minimaaliset.


      • peromppompom kirjoitti:

        Totta tuo 1516 turisee. Yöaikaan nuo liikennemäärät ovat suurimmillaan.
        Päiväaikaiset hyödyt ovat minimaaliset.

        Ei ei ei! En ole se joka tekee AINA uuden aloituksen kun löytää hassun merkin, se on toinen henkilö :)

        Vakiokommentteina mm. "Miksi et käytä rekisteröitynyttä tunnustasi"

        Mutta mitä järkeä tehdä tietyötä jonka "kuolettamiseen" menee 150 vuotta?

        Ajan nykyisin työkseni Turun ja Vaasan välillä, ja taas on valmiina "kiertoteitä" kun pitää putkia laittaa ja siltoja korjata... Tulisikohan näistä se hyöty jo 50 vuodessa, näin kun ajetaan 6 yötä viikossa kuorma-autolla (maks 90km/h)


    • Murheeksimenee

      Typerää on kunnostuskin. Paikat eivät pysy ja soratiehen eivät aja esim. soramursketta vaan samaa savista litkua lanataan vuosikymmenestä toiseen.
      Ei mitään kehitystä tieaineissa! Kysyisivät vaikka joltakin peliyritykseltä, niillä on ideoita.

      Jos johonkin ajetaan tienparannusainetta, sitä tulee tien leveydeltä vaikka riittäisi raiteiden täyttö.
      Auton pohja rahnaa tiessä.
      Joopa, enemmän on bisnestä ajettaessa enemmän mursketta ja vain raiteisiin pudottava kalusto on työläämpi käyttää.

      Viskaalit nukkuu, rahaa palaa epäviisaasti ja maa köyhtyy. Pelkkä homerakentaminen olisi riittänyt köyhtymiseen.

      • wopelius

        Muuten miksi teitä paikataan näillä paikoilla jotka kestää ensinmäisen sateen ja heti sen jälkeen on se kuoppa taas siinä, eli aivan sama kuin polttaisi ne rahat paikan päällä yhtä hyvä hyöty.


    • Älyttömät_rajoitukset

      Siis nopeusrajoitukset ovat tyypillisiä Destian hommissa. Laitetaan 30 km/h rajoitusmerkki työmaa-alueelle - OK sinällään, mutta kun sitä ei sitten alueen jälkeen kumota niin siinähän saat körötellä pari-kolme kilometriä kolmeakymppiä ennen kuin seuraava suuremman nopeuden merkki tulee.
      Ja poliisisedälle on turha yrittää selittää, että kun tässä kuuluisi ajaa 80 km/h... Heidän tehtävänään kun on valvoa myös älyttömien rajoitusten noudattamista.

      Ja toinen paikka, missä normaalisti on rajoitus 50 km/h on työmaan ajaksi muutettu 60 km/h... Loogissesti tässä ei ole mitään järkeä, mutta toki se minulle sopii.

      Missäkö näin ? No koittakaapa ajaa Niinisalosta Jämijärven kautta Ikaalisiin niin asia selviää.

      Jäi vielä mainitsematta, että isommillakin teillä kun työkoneet poistuvat viikonlopuksi, niin rajoitukset jäävät... Eikä ole ensimmäinen kerta.

      • niin tai esim. Jakomäessä laitettu työmaa ja 60 km/h liikennemerkki ja heti perään taajama päättyy liikennemerkki niin se 60 km/h päättyy siihen :D
        http://savepic.net/8319807.jpg


    • JatkuuKöyhtyminen

      Ei mitää tieteellistä kehitystä tienkorjauksessa. Paikat eivät pysy, auto saa mustaa ruiskutusta ja on naftalla pestävä.

      Kannattaisi satsata kestävien paikkojen kehittämiseen ja sorateiden kestävyyden lisäämiseen. Tietysti lanamiesten työt vähenisi ja maan köyhtyminenkin, mutta mitäs näistä.

      Yliopistot töihin kehittämään tienpitoa.
      http://www.hs.fi/kotimaa/a1473139659735?jako=8fca6e0f6bb2ba91afa44ea7a116e3f4&ref=tf_iHSisboksi-artikkeli&utm_campaign=tf-hs&utm_source=iltasanomat.fi&utm_medium=tf-desktop&utm_content=articlepage

    • Paljastinko_salaisuuden

      Eihän ne paikat kestä kun laitetaan ohut siivu siihen päälle. Sitten päästään taas ensi vuonna tekemään sama uudelleen. Varmistetaan urakat jo etukäteen ensivuodelle.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Oletko mokannut?

      Oletko omasta mielestäsi mokannut jotain kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      180
      2035
    2. Oletko ymmärtänyt

      Oletko ymmärtänyt jotain kaivatustasi lähiaikoina tai oletko muuttanut mielipidettäsi kaivatustasi?
      Ikävä
      161
      1758
    3. Sanna Ukkolan kolumni: Rautarouva, joka unohti joukkonsa - Riikka Purran pitäisi katsoa peiliin

      "Historialliset tappiot eivät synny vahingossa. Ne syntyvät, kun johtaja unohtaa, ketä hänen piti palvella, kirjoittaa I
      Perussuomalaiset
      46
      1706
    4. Ottaisitko miten

      Kaivattusi?
      Ikävä
      123
      1483
    5. Liian paljon hylättyjä ääniä

      Ottakaa avustaja mukaan jos ette osaa äänestää oikein. Moni varmaan sekosi kahden listan ja lipun takia. Oliko tarkoitus
      Maailman menoa
      156
      1258
    6. Ikäero suhteessa

      Huomasin äsken Iltalehden tuoreen artikkelin, jossa kerrottiin, että vain 5% parisuhteista on yli 10v ikäero. Millaisia
      Parisuhde
      54
      1165
    7. Tiedän kyllä sen

      Että käyt täällä. En kuvittelisi sellaista asiaa. Tiedän kyllä senkin, että olet ainakin ollut minusta kiinnostunut. Sen
      Ikävä
      58
      1010
    8. Ärsyttää et olet

      Niin välinpitämätön suhteeni
      Ikävä
      70
      939
    9. Ähtärin vaalitulos ja nyt neuvottelut alkavat

      Keskusta voitti yhden paikan Ähtärissä kun oli hyvin ehdokkaita ( 32) ja kansanedustaja veturina keräämässä ääniä. P
      Ähtäri
      27
      912
    10. Tämä Kuhmon valtuusto

      Pöh, sanon minä.
      Kuhmo
      15
      899
    Aihe

    Tarvitsemme suostumuksesi tarjotaksemme personoitua palvelua

    Palvelu ja sen kolmannen osapuolen toimittajat (71) keräävät henkilötietoja (esim. IP-osoite tai laitetunniste) käyttäen evästeitä ja muita teknisiä keinoja tietojen tallentamiseen ja lukemiseen laitteellasi tarjotakseen sinulle tarkoituksenmukaisia mainoksia ja parhaan mahdollisen asiakaskokemuksen.

    Palvelu ja sen kumppanit tarvitsevat suostumuksesi seuraaviin:

    Tarkoitukset

    Tarkkoja sijaintitietoja ja laiteominaisuuksia koskevia tietoja voidaan käyttää.

    Mainonta voidaan yksilöidä profiilin perusteella. Toimintaasi tässä palvelussa voidaan käyttää sinua koskevan profiilin luomiseen tai parantamiseen yksilöityä mainontaa varten. Mainonnan suorituskykyä voidaan mitata.

    Sisältö voidaan yksilöidä profiilisi perusteella. Toimintaasi tässä palvelussa voidaan käyttää sinua koskevan profiilin luomiseen tai parantamiseen yksilöityä sisältöä varten. Sisällön tehokkuutta voidaan mitata. Raportit voidaan luoda oman ja muiden toiminnan perusteella. Toimintasi tässä palvelussa voi auttaa kehittämään ja parantamaan tuotteita ja palveluita.

    Evästeet, laitteet tai vastaavat verkkotunnisteet (esimerkiksi kirjautumisperusteiset tunnisteet, satunnaisesti määritetyt tunnisteet, verkkopohjaiset tunnisteet) sekä muut tiedot (esimerkiksi selaimen tyyppi ja tiedot, kieli, näytön koko, tuetut tekniikat jne.) voidaan tallentaa laitteellesi tai lukea laitteellasi laitteen tunnistamiseksi joka kerta, kun se muodostaa yhteyden sovellukseen tai verkkosivustoon yhdessä tai useammassa tässä esitetyssä tarkoituksessa.

    Erityisominaisuudet

    Hyväksynnälläsi tarkkaa sijaintiasi (alle 500 metrin säteellä) voidaan käyttää tässä ilmoituksessa kuvattujen tarkoitusten tueksi.

    Hyväksynnälläsi tiettyjä laitettasi koskevia ominaisuuksia saatetaan pyytää ja käyttää erottamaan se muista laitteista (kuten asennetut fontit tai laajennukset, näyttösi resoluutio) tässä ilmoituksessa kuvattujen tarkoitusten tueksi.

    Hyväksymällä sallit tietojesi käsittelyn. Suostumuksesi koskee tätä palvelua, hyväksymättä jättäminen voi vaikuttaa asiakaskokemukseesi. Jotkut teknologiat saattavat perustella tietojen käsittelyä oikeutetulla edulla, voit vastustaa tätä tai muuttaa muita asetuksia klikkaamalla Asetukset linkkiä.

    Tietosuoja