Kuukausi sitten tuli ostettua käytetty vw polon. Kaupaan kuului vain alla olevat kesärenkaat. Niissä on päällisin puolin ihan hyvän kuntoiset peltivanteet.
Tänään kävin katselemassa käytettyjä peltivanteita tulevaa talvikautta ajatellen. Hinta on se tärkein tekijä valinnassa. Eli, 60eurolla löytyi sopivan kokoiset peltivanteet, tosin aika ruosteessa olivat. Onko ruoste kuinka paha juttu peltivanteissa? Onko ne parempi käyttää kesällä kuin talvella?
Ruosteiset peltivanteet kesärenkaisiin vai talvi?
4
1005
Vastaukset
- Polonez
Vanteita on hyvä käyttää joko kesällä tai talvella riippuen vuodenajasta.
Ruoste on pelkästään hyvä asia. Jos kerros on paksu eivat varkaat vie vaikka renkaat olisivat hyvätkin. Jos säästät hiukan voit saada vielä ruosteisemmat vanteet.
Kaikkein parhaan turvan saat jos asennatutat vanteille kuluneet kiinalaiset renkaat.Jos se ruoste osuus vanteen ja kumin väliin, niin rengas saattaa vuotaa herkemmin. Tiedä sitten tekeekö ruosteinen reuna renkaasee koloja asentaessa, taas voisi vuotaa herkemmin?
Ruosteisuus voi kerätä likaa ja vaikuttaa hiukan tasapainotukseen. Näppärä kaveri hiekkapuhaltaa vanteet ja maalaa uudestaan. Talvella ne vanteet kylpee suolassa ja ruostuu herkemmin lisää, mutta muu auton ruostuminen tulee ennemmin vastaa.- Polonez
Jos vanteet ovat ruosteiset sisäpuolelta ei haittaa mitään.
Pane sisärenkaat eikö ruosteesta huolenhäivää.
Eikä polon vateita tarvise tasapainottaakaan.
- eetyer
Kaikki peltivanteet ruostuu talvella jos vähääkään ajaa tiesuolassa. Ei kannata hyväkuntoisia pilata tiesuolalla joten jätä hyväkuntoiset keäksi. Käytä niitä ruosteisia talvella, ne ruostuu kuitenkin tiesuolan takia.
Ei se pintaruoste haittaa koska pelti on kuitenkin niin paksua. Tuskin auton käyttöiän aikana saat vanteita ruostumaan niin että siitä tulisi jotain ongelmaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911107
- 125886
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa103855"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten276667- 71617
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait73593Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64562Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54536Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist33493- 72483