Vasemmisto näytti voimansa.
EU ei ole EU-kansalaisten hyvinvointiprojekti vaan talouden, kaupan ja kilpailun projekti, jossa vielä koitetaan kupata EU-maat heikoiksi ja kansalaiset köyhiksi eu-eliitin laskuun.
Britannian työläiset tekivät brexitin, ei se ole porvaribrittien ansiota. Äärioikeiston on siis turha koittaa ottaa kunniaa, Cameronin konservatiivit eli Suomen persujen ja kokkelien veljespuolue sai nenilleen, sehän kannatti EU-jäsenyyden jatkamista. Työläiset ovat vasureita, joista tosin suurin osa ei ole suvakkeja. Työläisten joukkovoima näytti voimansa.
Eikös brexitiä vastusta nimenomaan oikeistoliberaalit eli Suomessa EKokoomusmafian rahavallan hyväveljet, jotka kuppaavat EU-maita kuiviin sosiaalikapitalismilla, joka yksityistää sijoittajien ja pankkien voitot, mutta sosialisoi tappiot, kulut ja ympäristörikokset yhteiskunnalle, kansalle ja veronmaksajille?
Brexit uhkaa lopettaa kuppauksen ja maailman suurimman pyramidihuijauksen, eurokriisin hoidon. Pian tulee Finexit.
Maalaisjärki ei ole ollut suosittua tässä itsekkäässä kilpailuyhteiskunta-ajassa, jossa oikeistoliberaalit poliittiset broilerit ajavat omaa ja oman ryhmänsä etua. Sillä ei ole mitään tekemistä älyn tai viisauden kanssa kuten Suomen ja EU:n talous, europyramidihuijaus, mamumassainvaasio ja Venäjän-Lännen vastakkainasettelu sekä Lähi-idän tilanne kertovat.
Venäjällä koitetaan nyt pelotella kansallisvaltioiden Euroopan muuttamista rahavallan omistamaksi liittovaltioksi.
Brexit: Vasemmisto näytti närhen munat eliitille
10
107
Vastaukset
Muistaakseni nimen omaan vasemmisto on meillä Suomessa kannattanut toisena pääpylväänä Suomen Eu-jäsenyyttä ja myös euroraha-alueen jäsenyyttä eli omasta markasta luopumista. Kokoomus- ja ruotsalaisporvarit ovat muodostaneet toisen pääpylvään. EU-jäsenyyspäätöksessä myös Esko Ahon johtama Keskusta oli jäsenyyden kannalla, sillä siinä puolueessahan on tapana nöyrästi tehdä niin kuin kapteeni käskee. Ymmärtääkseni Perussuomalaisten massiivinen menestys niin v:n2011 kuin myös v:n2015 vaaleissa lähti siitä, että nimen omaan duunarit olivat menettäneet uskonsa vasemmiston (SDP ja Vasemmistoliitto) EU-nöyristelyn politiikkaan.
- ijyth
Persut Suomessa eivät enää aja Eusta eroa, Vasemmistosta löytyy täältä kuten Britanniassakin exitin tekijät!
- Suomi-ei-eroa
ijyth kirjoitti:
Persut Suomessa eivät enää aja Eusta eroa, Vasemmistosta löytyy täältä kuten Britanniassakin exitin tekijät!
Suomessa nimenomaan persut ajavat eroa EU:sta. Pääjehuna Sebastian Tynkkynen joka kerää nimiä vimmassa. Sälli jonka älyn määrä ei ole niitä kaikkein korkeimpia, eikä kokonaisuuksien hahmotus onnistu huonostikaan. Sen sijaan huomiohakuisuus on huipussaan.
Nyt kun brexitäänestys on käyty voimme nähdä jo vähän paremmin mitä on tulossa.
Boris Johnson, joka on brexitin keulakuva, alkoi oitis perua puheitaan. EU maksuista säästyvää rahaa (360 milj. puntaa/viikko - on muuten melkoinen rahasumma jopa Britanniassa) ei annetakaan terveydenhuoltoon, vaikka näin luvattiin, koska sille rahalle on muuta käyttöä nyt kun jäädään pois EU:sta (jollakinhan ne syntyvät uudet kulut on katettava).
Maahanmuutto ei lopukaan. Eikä se ollut, lupauksista huolimatta, edes mahdollista, koska oli olemassa muita kv. sitoumuksia ja niistä irtautuminen kävisi pirun kalliiksi. Lisäksi punnan alamäki syö ostovoimaa ja lakkoja on luvassa.
Nämä EU eron tuomien etujen liioittelijat ja lupailijat ovat aivan kuten persut. Kaikki mitä luvataan syödään heti pois ja kansaa petetään minkä ennätetään.
Kyllä vaan kansa on ihan saatanan tyhmää, myös Britanniassa.
____
Lontoo haluaa erillissopimuksen EU:n etujen säilyttämiseksi (mutta sehän ei onnistu, koska EU ei suostu). Skotlanti haluaa nyt eroon Britanniasta ja EU:n jäseneksi (se saattaa nyvinkin onnistua).
Kansainyhteisön jäsenet katselevat jo sopivampia kumppaneita Britannian tilalle.
Kohta Englannin vaikutusvalta maailmanpolitiikassa on Madagaskarin luokkaa.
Onnittelen! - Deronda
Suomi-ei-eroa kirjoitti:
Suomessa nimenomaan persut ajavat eroa EU:sta. Pääjehuna Sebastian Tynkkynen joka kerää nimiä vimmassa. Sälli jonka älyn määrä ei ole niitä kaikkein korkeimpia, eikä kokonaisuuksien hahmotus onnistu huonostikaan. Sen sijaan huomiohakuisuus on huipussaan.
Nyt kun brexitäänestys on käyty voimme nähdä jo vähän paremmin mitä on tulossa.
Boris Johnson, joka on brexitin keulakuva, alkoi oitis perua puheitaan. EU maksuista säästyvää rahaa (360 milj. puntaa/viikko - on muuten melkoinen rahasumma jopa Britanniassa) ei annetakaan terveydenhuoltoon, vaikka näin luvattiin, koska sille rahalle on muuta käyttöä nyt kun jäädään pois EU:sta (jollakinhan ne syntyvät uudet kulut on katettava).
Maahanmuutto ei lopukaan. Eikä se ollut, lupauksista huolimatta, edes mahdollista, koska oli olemassa muita kv. sitoumuksia ja niistä irtautuminen kävisi pirun kalliiksi. Lisäksi punnan alamäki syö ostovoimaa ja lakkoja on luvassa.
Nämä EU eron tuomien etujen liioittelijat ja lupailijat ovat aivan kuten persut. Kaikki mitä luvataan syödään heti pois ja kansaa petetään minkä ennätetään.
Kyllä vaan kansa on ihan saatanan tyhmää, myös Britanniassa.
____
Lontoo haluaa erillissopimuksen EU:n etujen säilyttämiseksi (mutta sehän ei onnistu, koska EU ei suostu). Skotlanti haluaa nyt eroon Britanniasta ja EU:n jäseneksi (se saattaa nyvinkin onnistua).
Kansainyhteisön jäsenet katselevat jo sopivampia kumppaneita Britannian tilalle.
Kohta Englannin vaikutusvalta maailmanpolitiikassa on Madagaskarin luokkaa.
Onnittelen!ijythin kirjoituksessa on hyvää analyysiä nykytilanteesta. Avauksessa yritetään luoda ajatusta siitä, että oikeistossa olisi klikki, joka kannattaa EU:ta ja vasemmisto vastustaisi. Mitään sellaista jakoa ei ole olemassa. Britanniassakin työväenpuolue on perinteisesti ollutr eurooppamyönteisempi kuin konservatiivit. Konservtiivipuolue puolestaan järjesti erovaalin.
EU ei ole virheetön ja sen toiminnassa on paljon arvosteltavaa. Erityisiseti perussuomalaisissa esitetään usein populistisesti, että kaikki ongelmat ratkeavat lähtemällä EU:sta. Järkevämpää olisi pysyä EU:ssa ja pyrkiä parantamaan EU:ta. Lähiviikkoina myös suomalaiset populistit joutuvat tarkastamaan näkökantaansa, kun paljastuu millaisia taloudellisia seurauksia erosta on briteille.
Onnittelut tosiaan Pien-Britannialle! - Junkkersiavituttaa
Deronda kirjoitti:
ijythin kirjoituksessa on hyvää analyysiä nykytilanteesta. Avauksessa yritetään luoda ajatusta siitä, että oikeistossa olisi klikki, joka kannattaa EU:ta ja vasemmisto vastustaisi. Mitään sellaista jakoa ei ole olemassa. Britanniassakin työväenpuolue on perinteisesti ollutr eurooppamyönteisempi kuin konservatiivit. Konservtiivipuolue puolestaan järjesti erovaalin.
EU ei ole virheetön ja sen toiminnassa on paljon arvosteltavaa. Erityisiseti perussuomalaisissa esitetään usein populistisesti, että kaikki ongelmat ratkeavat lähtemällä EU:sta. Järkevämpää olisi pysyä EU:ssa ja pyrkiä parantamaan EU:ta. Lähiviikkoina myös suomalaiset populistit joutuvat tarkastamaan näkökantaansa, kun paljastuu millaisia taloudellisia seurauksia erosta on briteille.
Onnittelut tosiaan Pien-Britannialle!Briteillä alkaa ennen näkemätön nousukausi!
- Deronda
Junkkersiavituttaa kirjoitti:
Briteillä alkaa ennen näkemätön nousukausi!
Ja jos vielä saisin perustelusi, niin olisin tyytyväinen.
Britannian talous on ollut ennätyksellisen hyvässä kunnossa osana EU:ta. Eilen Branson kertoi 3000 työvuoden menettämisestä. Tänään Vodafone kertoi ehkä lähtevänsä Britanniasta. CNN:llä Lontoon palvelualojan yritykset kertoivat laajemminkin siirtävänsä toiminnot muualle. IMF on ennakoinut BKT:n supistuvan n. 6 prosenttia.
Sinulla kuitenkin on muuta tietoa. Kerro meille muillekin. - tolonaettajuu
Joku pelle lähtee ja tuhanet tilalle. Maalima avoinna ilman EU kytköksiä.. Ajattele avioero vapautta? Kaikki naiset käytössä ja tunkua petiin..
- okkigaam
Vallankumous, valtaa pitäviä kohtaan on aina lähtenyt sorretun kansan keskeltä. Nuo jotka pelkäävät ja ovat siinä oikeassa, että äänestettäisiin eronpuolesta. Haluavat tukkia meiltä sen mahdollisuuden. Kuitenkin hekin ovat kuolevaisia. Millaisen tulevaisuuden he laativat itselleen. Sellainen ei ole meidän tulevaisuus. Meidät halutan alistaa lämpimäkseen puhuvien tahdon alle. Ei suostuta. Eikä nyt voisi ottaa kunnolla esimerkiksi sen, kuinka islanti nousi talouskuilustaan ja luottaen unelmiin...JOs siitä voi haaveilla sen voi myös toteuttaa! Kansalle kuuluu oikeus äänestää.
- EUtiktatuuri
Ei saa äänestää. Kansa oikeassa. Siksi ero, jota eliitti vastustaa..
- BrittinuorisoEUkannalla
Konservatiivit häviävät seuraavat parlamenttivaalit Iso-Britaniassa, kun Työväenpuolue lupaa ettei Iso-Britania eroa EU:sta ilman uutta kansanäänestystä.
Kannattaa huomata, ettei Brittien kansanäänestys ollut sitova, vaan nimenomaan "neuvoa-antava kansanäänestys", joten prlamentti voi tulokeslla 52-48% tehdä vielä mitä vaan.
Ennustankin, että lähiviikkoina tulemme kuulemaan vielä uusia yllättäviä tietoja Brittien EU-erosta. Se ei vielä ole mitenkään "kirkossa kuulutettu" !
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1251278
- 95932
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89924Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede25877Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat293770- 95748
- 34648
- 109646
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.50581Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet131568