eriseuran tilaisuus siellä upilassa on mennyt. Onkohan hp ja ss uskaltanut edes sinne ilmaantua?
Mitenkä se
66
4234
Vastaukset
- oikeinkin
hyvin kiitos. Porukkaa 100-140, ikähaarukka 0-80
- Tokkasevainoli
Lähes kaikki sinilappuiset olivat paikalla tarkkaarvio 96 makkaa jäi rutkasti emsi juhannukseksikin
- Nimimerkkivaate
Tokkasevainoli
Mikä on makkaa, emsi ja tarkkaarvio? Ei ainakaan suomenkieltä.
Tietääkö iskä ja äiskä, että kirjoitat tänne?
- Eriseurahuokaa
Mukava kuulla että se eriseuran tokka on noin onnettoman pieni! :)
- LEIFF01
ÄLÄ hätäile ,ilta on nuori vielä ,
Jolloin tuo arvio oli tehty,. - Lestakyttääjä
Paskaako se sinulle kuuluu? Olisit mennyt paikalle urkkimaan, separaattori!
- Irtivaiei
Menin itse sinne iltaseurojen loppupuolella. Olin suorastaan järkyttynyt siitä ihmisten määrästä. Vaikea sanoa paljonko, ainakin 500 -600. Kirkkoherra Pelkonen puhui ja sitten Piispa Kuukauppi. Hänen puheensa oli sydäntä lämmittävä ja koskettava. Tarjoilu oli runsasta ja hyvää,, grillimakkaraa, kahvia voileipiä ja kakkua.
Ihmiset olivat iloisia, vapaita mutta myös hämmentyneitä. Mitä tästä seuraa. Mutta ilmeisesti Jumalan Sanan nälkä on niin suuri, että on valmis tämänlaisiinkin ratkaisuihin. Saada kuulla Sanaa, joka ruokkiii ja ravitsee. - äänitakapenkistä
Monia saarnaajia oli mukana, mutta se oli todellinen pettymys monelle, että LV:a ei näkynyt siellä, missä kristityt kokoontuivat seurojen jälkeen iltakylään.
Jotku pitivät sitä suorastaan eriseuran rakentamisena.
Todella outo tilanne. Liekö koskaan kristillisyytemme etsikossa käynyt niin, että paimenet ovat paenneet laumansa luota ja jättäneet sen.- kuokkimaanko
Oliko kutsuttukaan Lv.a? Eihän sinne,mitään yleistä kutsua rukoushuoneelle tuotu. En ainakaan minä kuullut , enkä kutsuakaan saanut.
- siksolipoissa
Eriseuraa tulee sinun karttaman!
- kalle334
siksolipoissa kirjoitti:
Eriseuraa tulee sinun karttaman!
just eriseuran välttämiseksi en ole mennyt, enkä mene juhannusseuroihin
- ööööööööh
oli LV.t iltakylässä missä itse olit?
- metsänpeikkoko
kalle334 kirjoitti:
just eriseuran välttämiseksi en ole mennyt, enkä mene juhannusseuroihin
Ethä oo muutenkaa käyny:
- vaivaiset150sinilappua
Oliko lyttylän liikenne oikein kuskaamasaa takatuupparia Upilaan kun ei ainakaan seuroisaa eikä kokouksesaa näkynt
- äänitakapenkistä
Jos takatuupparia etsit, niin sinun olisi kannattanut etsiskellä salin puolelta, olisit löytänyt helpommin.
Paras vaihtoehto olisi kuitenkin ollut, jos olisit sinäkin tullut saliin sisälle asti ja etsiskelyn ja nettisurffailun sijasta olisit keskittynyt saarnan kuunteluun. - 7643789
äänitakapenkistä kirjoitti:
Jos takatuupparia etsit, niin sinun olisi kannattanut etsiskellä salin puolelta, olisit löytänyt helpommin.
Paras vaihtoehto olisi kuitenkin ollut, jos olisit sinäkin tullut saliin sisälle asti ja etsiskelyn ja nettisurffailun sijasta olisit keskittynyt saarnan kuunteluun.Porinori
- Kalle335
metsänpeikkoko kirjoitti:
Ethä oo muutenkaa käyny:
Edellisenä sunnuntaina viimeeksi kävin.
- tulerakas
Jotenkin säälittävää......separatistit kyselee, seuraa ,utelee kaikkea johon vapaat kristityt kokoontuu. Tulkaa mukaan, sinäkin ketjun aloittaja...tule, tule Jeesus myös kutsuu sinua joka epäilet ja kipuilet...
- Hessusspessu
Kerran eräs Lahden saarnaaja puhui ( vapaasti muistellen)jos seuroihin tulee joku nuori joka ei ole pukeutunut niinkuin olemme tottuneet, niin ehkä jo eteisessä joku menee huomauttamaan pukeutumisen epäkohdista. Saman aikaisesti tämän nuoren vanhemmat lähettävät palavia rukouksia Taivaanisälle, että heidän lapsensa saisi voimia ja rohkeutta tulla seuroihin."
Ikävä kyllä saatana on myös aktiivinen tehokkaine siivoojineen.
Ja onhan siivoustyö myös tuottanut tulosta.
Vanhempien ja Vapahtajan sydän itkee verta.
Olin upilassa ja sinne oli osannut muutamia jotka eivät osaa olla esikuvallisia, mutta jotka ovat Jumalan vedossa ja työn alla niinkuin minäkin. Kaikki toivotettiin tervetulleeksi, ja myös kuulimme sanaa jossa toista ihmistä ei nosteta toisen yläpuolelle.
- oikallapallut
Ilta oli vapaamuotoinen, makkaransyöntiä ja kahvin juontia, pääasiassa seurustelua ja muutama puhe sekä lauluja. Ei sen ihmeempää, mutta kiva ilta kun sääkin suosi. Ei tarvi kenenkään huolestua.
- teuta01
"oi kallis suomen maa"
.
Sun koskiesi kuminaa. . . suomun kuulla kun lähtöhetkesi lýö ,ei toista armaanpaa ...täytyy ,hakea sanat muisti tekee jo tepposia mullekin.
.
Niin siellä oli yli 600 osallistujaa , oli Makkaraa ,Voileipiä , Täytekaakkuakin
ja kahffeeta. mitä olisikaan sanonut Kumpu Pekka. Haetaan juosi
ja kilpaillaan kuka ampu nuolen pidemälle, tai muuta vastaavaa, hän
ei jättänyt koskaan välin, vaan saarnasi vuorollan loppuun asti. Kuin
tilauksesta ilma suosi , vai Rukoiliko joku..
Kyllä se oli ainakin minusta ihmeellinen tilaisuus! Esikoislestadiolaisuuden piirissä vuosikymmenet kasvaneet ja eläneet, ja heidän jälkipolvet, saivat ilossa ja vapaudessa kuunnella Sanaa, elävää Sanaa, laulaa ihania virsiä/lauluja ilolla kuin laululinnut visertävät, puhua vapaasti Tiestä ja matkasta, nauttia uskovien seurasta!
Tämä ilta sai ihan varmasti monen sellaisen ihmisen, joka on hiljainen ja arka, avautumaan, kiinnittäytymään enemmän uskovien seuraan, tarttumaan ja kuuntelemaan elävää Jumalan Sanaan.
Jumalalle kiitos! Läsnäolleille kiitos! Sinausta ja rauhaa kaikille siellä olleille, myös niille, jotka pelkäävät tulla ja olla vapaasti ja kiitollisena Hänelle elävien seuraan. Tule rohkeasti vaan seuraamme, pääset vahvemmin kiinni ilossa ja vapaudessa Sanaa ja aarteen jakamiseen.- vapaatatouhua
Rohkeasti mukaan vaan,tässä porukassa voit tehdä sitä ja tätä eikä ne sua jätä!
- ööööööööh
tie on kaita joka elämään vie ja leveä joka kadotukseen vie. varokaa eksytystä ja eriseuraa.
- LikaisetKädet
ööööööööh kirjoitti:
tie on kaita joka elämään vie ja leveä joka kadotukseen vie. varokaa eksytystä ja eriseuraa.
Totta, tie on kaita. Sillä tiellä on yhden Miehen askeleet, Kun annamme Hänen kantaa meitä Sanan voimalla ilman ihmisoppeja, niin pääsemme perille. Tule mukaan kristityn vapauteen. Riisu pois omat yritykset ja omat teot. Anna Kristuksen kantaa sinua.
Nyt Kristus pysäyttää ja muistutta jokaista tarkastamaan kurssia. Missä on Kristus? ööööööööh kirjoitti:
Sitähän me juuri varomme, siis ainakin minä, Jeesuksen seuraaja ja Hänessä elävä! Eksyttäjät ovat nyt täällä, tulivat tämänajan Bethelemistä, jotkut ovat ylentäneet jo kuninkaiksi. Ehkä tuntevatkin olevansa, tulevathan he monarkiasta.
Kunikaallista eksytystä, pimeää meininkiä! Rukoillaan, että löytävät sen valkeuden, joka meille taivaasta annetaan.- teuta01
ööööööööh kirjoitti:
Sanon sulle , sen opetuslapsen sanat jota JEESUS Rakasti .v<aikka Häön rakasti kaikkia ,muityta ennemän kuin muita. Johanneksen kirje :
3: 11 jae . Rakkaani, älä seuraa pahaa, vaan hyvää. Joka hyvuin tekee, se
on Jumalasta , joka pahoin tekee, se ei ole Jumalaa nähnyt. .
.
Tuosa tuo viimeisen lauseen loppu ei sointunut oikein , sillä ei Jumalaa ole kukan vielä nähnyt ,paitsi POIKA; kuinkas nyt suu pantaisiin sillä, siellä ei todella ole (taivaassa vielä monta), joka olisi nähnyt , mutta on ainakin, ne 24 taivaallista vanhinta,. joihin ei Lapin riekot ,koskaan ylety. En sano paremmin. Koska he on olevinaan ,ei nöyränä ,mutta nöyris-tellen, Siinä on ero ,ainakin Suomeksi... - ÄÄÄÄÄÄH
ööööööööh kirjoitti:
Mikähän siinä on että Jeesus meinaa meidän rynnivän jostain ahtaasta aukosta taivaaseen.Ja vielä harvan ja valitun,minun ei kannata tai viitsi sitten yrittää kun on näitä kyynärpääintoilijoita maailma väärällään.
Mikähän siinä on että Saatana vie ja hallitsee täällä ja ihmiset vikisee.
Missä Jeesus,piileskeleekö Hän vai eikö välitä meistä?
Vielä vähempi Jumala,koska Hän muka olisi puuttunut ihmisten sähläyksiin,ei koskaan.
Tosiaan,maailma on täynnä yhtä sun toista lahkoa jotka kehuvat ja ylistävät itseään. - LEIFF01
"Separistille", "" vapaata touhua.""
.
On pieni ero siinä :. kun meille tehtiin ensimmäistä , Vesiklsoettia
Malmille . Oli sitä ennen vain, ulko hyyskiä, (1961/62 ) , Jos ajatettaan
Faaraon paikkoja , oli heillä jo 1961 eKr. Sisä Wc: seitä ,, Jotka oli toutu
Keertalta , jossa oli vesiputket palatsissa ollut jo 3000 eKr. lähtien .
.
Ne oli tehty hopeasta ja ne oli n. Metrinpituisia pätkiä sen verran kartio
että ne voitiin liittää, toisiinsa ja niistä muodostui putkistoja. .
Jotka oli muodostunut Vuorilta tuleviin vesiin. . . Jatkan joskus.
- olikosiel
Näkykö purtsia ja kumppaneita?
- cbcbcbccbcbcb
Paikalla ei ollut ketään lähetysmiestä. Muita saarnaajia oli muutamia. Ei mitään hälyttävää missään suhteessa. Oli kiva nähdä ystäviä joita harvemmin näkee, kiva kun tulivat. Uskon että kristittyjen rakkaus puhuttelee etäämpänäkin olevia.
Olisi kaivannut omiakin sukulaisia joita ei ole vuosikymmeniin näkynyt missään. Työtä pitää tehdä kaikin tavoin. Menkää aitovierille ja kujille.
Tiedän että nämäkin HP ja SS ovat tehneet kallisarvoista työtä tällaisten ihmistenlöytämiseksi, älkää nimitelkö tai kirjoittako pahaa heistä. - Knuhhy
Kun kovasti kyselet purtsista ja kumppaneista niin vastaan . Ei heitä näkynyt siellä. Miksi ei näkynyt , sitä en tiedä.
Mutta yritän pohdiskella heidän poissaolonsa syytä. Muista, tämä on minun näkemykseni , siis ei totuus tilanteesta. Todellisen syyn tietävät vain asianomaiset itse.
Jos olisin Purtsi tai joku hänen kumppaneistaan, kiertäisin kaukaa kaikki isot yleisötilaisuudet. Viettäisin jonkun ajanjakson hyvin hiljaista elämää, vain perheen ja todellisten ystävien joukossa. Ja lepäisin keräisin voimia. On tervettä suojella itseään, kyllä niitä miehiä senverran rajusti lyötiin.
Ja vaikka en näkisi tai tapaisi Purtsia ja kummpaneita enää, kiitän sydämessä heitä kaikesta , mitä olen saanut heidän kauttaan kokea.
He ovat minulle rakkaita matkaystäviä. - näin_on
cbcbcbccbcbcb kirjoitti:
Paikalla ei ollut ketään lähetysmiestä. Muita saarnaajia oli muutamia. Ei mitään hälyttävää missään suhteessa. Oli kiva nähdä ystäviä joita harvemmin näkee, kiva kun tulivat. Uskon että kristittyjen rakkaus puhuttelee etäämpänäkin olevia.
Olisi kaivannut omiakin sukulaisia joita ei ole vuosikymmeniin näkynyt missään. Työtä pitää tehdä kaikin tavoin. Menkää aitovierille ja kujille.
Tiedän että nämäkin HP ja SS ovat tehneet kallisarvoista työtä tällaisten ihmistenlöytämiseksi, älkää nimitelkö tai kirjoittako pahaa heistä.Ketään muuta ei saa nostaa kuin purtsia ja siltsiä ja tietenkin eeroa, jonka opin seuraajat kokoontuvut nyt kirkoissa ja leirikeskuksissa, mutta karttavat Jumalan lasten kokoontumisia rukoushuoneilla.
- teuta01
Knuhhy kirjoitti:
Kun kovasti kyselet purtsista ja kumppaneista niin vastaan . Ei heitä näkynyt siellä. Miksi ei näkynyt , sitä en tiedä.
Mutta yritän pohdiskella heidän poissaolonsa syytä. Muista, tämä on minun näkemykseni , siis ei totuus tilanteesta. Todellisen syyn tietävät vain asianomaiset itse.
Jos olisin Purtsi tai joku hänen kumppaneistaan, kiertäisin kaukaa kaikki isot yleisötilaisuudet. Viettäisin jonkun ajanjakson hyvin hiljaista elämää, vain perheen ja todellisten ystävien joukossa. Ja lepäisin keräisin voimia. On tervettä suojella itseään, kyllä niitä miehiä senverran rajusti lyötiin.
Ja vaikka en näkisi tai tapaisi Purtsia ja kummpaneita enää, kiitän sydämessä heitä kaikesta , mitä olen saanut heidän kauttaan kokea.
He ovat minulle rakkaita matkaystäviä.Niin ,olen tuntenut heidät :kauan, HP: tapasin 1972 Heinolassa kai ensikerran,
SS: tapasin 1960, isäni häissä , Jääkärin katu 5. mutten vielä tutustunut hyvin.
kun sittemmin ,kävin Helsingin sukuloissa tutustuin ensin ÅL , MF, KF, TR: n
ja muihin ikäisiini . Mutta kun tulin Armeijaan Santikseen, 15,6-1963. ja sitten
joskus kun jo sai lomia ,Jääkärik.5. :sä tutustuimme , ehkä loka marraskuulla.
.
Hänen isänsä oli Aleksi ,ja häneen taisin ensin tutustua,, ailaan ,kaijaan.
muut ei ollut enää kotona ,ja Antero kuolikin niinä vuosina. (poliisi).
Tapioon tutustuin ,kun hän tuli Joensuun Teknillisestä kotiin .
Kirsti oli sen verran nuorenpi että meillä saattoi olla välillä jo erikylät, siis
paikat , muuten aivan ihania ihmisiä. .
.
SS: olet mulle rakas Saarnaaja ,veli, Uskon sellainen tehkää nyt jo
kaikki mitä pitää , jos se on puoleen taivastaan, olen takanasi aina,
niin sanoin jollekin kysyjällekin jo ennen Joulua, Että seuraan sinua ,
tuleen ja savuun,,, Ja tietenkin Jeesusta Kristusta, seuraamme . . - teuta01
teuta01 kirjoitti:
Niin ,olen tuntenut heidät :kauan, HP: tapasin 1972 Heinolassa kai ensikerran,
SS: tapasin 1960, isäni häissä , Jääkärin katu 5. mutten vielä tutustunut hyvin.
ja muihin ikäisiini . Mutta kun tulin Armeijaan Santikseen, 15,6-1963. ja sitten
.
Kirsti oli sen verran nuorenpi että meillä saattoi olla välillä jo erikylät, siis
.
tuleen ja savuun,,, Ja tietenkin Jeesusta Kristusta, seuraamme . .Unhotin sanoa ,että mulla on vahva tunne ,että päätäöksenne on vakaa .
ja me näemme vielä tässä ajassa ,monesti. Kiitos kuitenkin teille. Ja
Herrallemme Jeesukselle ,joka on meidän lunastaja , Välimies. LIITOSSA
KASTE: (eli Kasteen Liitossa ). - kysynvaann
cbcbcbccbcbcb kirjoitti:
Tiedän että nämäkin HP ja SS ovat tehneet kallisarvoista työtä tällaisten ihmistenlöytämiseksi, älkää nimitelkö tai kirjoittako pahaa heistä.V.Joki seppoinker jh? Meni olivat
- cbbbbcbcbvbvbv
näin_on kirjoitti:
Ketään muuta ei saa nostaa kuin purtsia ja siltsiä ja tietenkin eeroa, jonka opin seuraajat kokoontuvut nyt kirkoissa ja leirikeskuksissa, mutta karttavat Jumalan lasten kokoontumisia rukoushuoneilla.
Ketään ei saisi nostaa, ei edes lv.
Jos kuka tahansa saarnaa puhtaan sanan ja toimii muutenkin suoraselkäisesti, niin siitä voi antaa vilpittömän kiitoksen. Kaikesta hyvästä annamme kiitoksen Jumalalle. - Leviläinen
teuta01 kirjoitti:
Niin ,olen tuntenut heidät :kauan, HP: tapasin 1972 Heinolassa kai ensikerran,
.
.
tuleen ja savuun,,, Ja tietenkin Jeesusta Kristusta, seuraamme . ."SS: olet mulle rakas Saarnaaja ,veli, Uskon sellainen tehkää nyt jo
tuleen ja savuun,,, Ja tietenkin Jeesusta Kristusta, seuraamme . ."
Kiitos teuta01 sanoistasi. Et osaa edes ikinä kuvitella kuinka läheinen SS on minulle!
Siunausta sinulle ja anteeksianna ilkeyteni persoonaasi kohtaan.
T. Orginal Leeviläinen - teuta01
Leviläinen kirjoitti:
"SS: olet mulle rakas Saarnaaja ,veli, Uskon sellainen tehkää nyt jo
tuleen ja savuun,,, Ja tietenkin Jeesusta Kristusta, seuraamme . ."
Kiitos teuta01 sanoistasi. Et osaa edes ikinä kuvitella kuinka läheinen SS on minulle!
Siunausta sinulle ja anteeksianna ilkeyteni persoonaasi kohtaan.
T. Orginal Leeviläinen""Orginal Leeviläinen ""
.
28:2-16. Luin viestisi ja annon heti anteeksi Jeesuksen nimessä ja veressä , Usko ja ole hyvässä turvassa, Kaikki synnit on anteeksi
annettu, vuonna :30 jKr. Samalla kun Hän antoi Ristin uhrinsa se
kuuluu siihen samaan.
.
Me uskomme sen jokainen itsellemme, muuta ei ole Jeesus on
Jumalan POIKA, ja koska näin on Hän on perillinen, .Ja me olemme
Jumalan Lapsia , sekä Jeesuksen Kanssa perillisiä . Ja koska näin on
Meidät herätetään Aivan samoin : Kuin HERRA herätti Hänet kol-
mantena päivänä. .
.
Siitä sopimuksesta , ei saa ta na tiennyt mitään, ja joutui poistumaan
Taivaasta kuten , silloin kun ,oli tehnyt kapinan taivaassa, siihen aikaan
Kun ei Luomista vielä oltu alettukaan.
.
.
Kerron, siitä siksi; että en ole kenenkään nähnyt siitä kirjoittavan .
Ja kuitenkin ne tapaukset on tapahtunut. SILLOIN OLI SE AIKA JOSTA
TÄÄLLÄ EI KUKAAN, OIKEEN USKALLA PALJON PUMAHTAA , KOSKA
PELÄTÄÄN , ETTÄ MITÄ JA MILLOIN , OLEMME SAANEET SELVILLE.
SITÄ TIETOA . ?
.
Jatkan joskus.
- Seuroihin
Ihmeellistä on se ettei ne jaksa seuroihin tulla vaikka on vaan lähetystyöstä pois.Näin ne vaan itse itsensä erottavat.
- Totuuseipalatulessakaan3
Puhut sitten vasta noin, kun olet itse kokenut täsmälleen saman kokemuksen . Vain kokenut osaa samaistua tilanteeseen. Siis tässäkin asiassa, sokea ei voi taluttaa sokeaa.
- teuta01
"seuroihin"
.
Sinun sanasi on kuin tuuli et tiedä mistä se tulee ja mihin se menee,
Mitä SANOTAAN, Pyhästä Hengestä , Että Hän menee minne tahtoo,
ja ISÄ; POIKA Häntä johtaa. Sillä HÄN on Heistä lähtevä. JOS JOKU EI
tiennyt se on niin, nyt ja aina.
.
Ei kukaan eroita itseään , mistään muista se Siihen tarvitaan aina joku .
Jolla voi olla valtaa , tai sitten ei, niin kuin tässäkin tapauksessa, ei ollut
mutta kuuntelivat , om. gp . sk,sp. ym.. kelvototon kelhu ,en paremmin
sano, jos niikään hyvin. - iktys
"Ihmeellistä on se ettei ne jaksa seuroihin tulla vaikka on vaan lähetystyöstä pois.Näin ne vaan itse itsensä erottavat."
Näin puhuu paisunut ylpeys ja joukkovoiman ääni. Oksettavaa. Kyllä te separatistit olette itsenne erottaneet muista elävistä Jumalan lapsista ja pitäkää tämä titteli hyvänänne. Se totuus ei tule muuttumaan ennen kuin huomaatte paisuneen hengellisyytenee. - Raikas1
Nimimerkki "Seuroihin": toivottavasti sinulle joskus valkenee, miten pahaa puhut täällä julkisesti.
Jos ja kun kaipaat jotakuta, soita heille ja juttele.
- tavallisiataulapäitä
Eiks lahden kokouksesta nää raakkujat vieläkään ottaneet opikseen,turpaan tulee jatkuvasti että tukka lähtee mut ei teille kirkkisvouhottajat näköjään uppoon mikään,turhaan täälä raakutte,mikään ei ei muutu vaikka ulvoisitte yötä päivää .
Näin sanoo Jumalan lapsi, joka saa olla siunatun kristillisyyden veneessä, yhteisessä uskossa, menossa sinne, mihin joutunevatkaan.
Siinä siunatussa kristillisyydessä saarnataan ainoaa, oikeaa ja elävää Jumalan Sanaa niin, että sieltä saatu hengen hedelmä näyttäytyy täälläkin, tavallisiataulapäitä-nimimerkin hyvin koskettavassa kirjoituksessa.- Raikas1
Nimimerkki "Tavallisiataulapäitä", alkaen nimerkin valinnasta, kertoo sen, miten metsässä oppi ja sen hedelmät ovat uudessa Lappiuskoisessa esikoislestadiolaisuudessa. Paljon rukouksia tarvitaan, jotta tuosta eksytyksestä ihmiset pelastuisivat.
Onpahan raakuttu ettei kukaan voi jälkeenpäin sanoa ettei yritetty. Tämä koskee kaikkia viimeisen parin vuoden aikaisia keskustelu- ja neuvottelupyyntöjä, ylimääräistä jäsenkokousta ja saarnaajainkokousten puheenvuoroja.
Sen jälkeen kun kaikki tehtävissä oleva on tehty ei jää onttoa oloa että jätettiin leikki kesken. Aletaan olla sinä vaiheessa että eriseuraista eli separatistia on varoitettu kaksi tai kolme kertaa, ehkä enemmänkin.- hänenvoittoonkerran
Eslest kirjoitti:
Onpahan raakuttu ettei kukaan voi jälkeenpäin sanoa ettei yritetty. Tämä koskee kaikkia viimeisen parin vuoden aikaisia keskustelu- ja neuvottelupyyntöjä, ylimääräistä jäsenkokousta ja saarnaajainkokousten puheenvuoroja.
Sen jälkeen kun kaikki tehtävissä oleva on tehty ei jää onttoa oloa että jätettiin leikki kesken. Aletaan olla sinä vaiheessa että eriseuraista eli separatistia on varoitettu kaksi tai kolme kertaa, ehkä enemmänkin.Esikoislestadiolaisten separatistit on kyllä tehnyt jo kaikkensa, ehkä vähän jo liikaakin. Nyt on hyvä ja juuri oikea hetki palata" lähtöruutuun" aivan kuin pieneltä pohdiskeluhetkeltä. Itseasiassa jokainen meistä on omat pohdiskelunsa joutunut läpi käymään , Sinä ja Minä . Joka aamu on Armo uus huolet voimme siis heittää .Rangaistuksenkaan ankaruus ei voi Armoa peittää . V547
- Tyrmistynyt
Ei kyllä uskoisi että täällä kirjottelee uskossa olevt ihmiset! Niin kovasti moititte ja tuomitsette toisianne.
- Päivittynyt
Niin se saarnojen tuomiohenkisyys on tarttuvaa laatua.
- teuta01
Päivittynyt kirjoitti:
Niin se saarnojen tuomiohenkisyys on tarttuvaa laatua.
Olen kansasi samaa mieltä. Jos saarnaaja sanoo kuin kuuluu ,emme
todella voi kuin perusta oman , mutta olen sitä mieltä että Tiukat ei
tehneet senkään vertaa Rukous-huonetta ,kuin me tavalliset tallukat
siksi olen sitä mieltä, että vasta on sota alkamassa kun kaikki jaetaan ,.
.
Kaikki ei mene sen kaavan mukaan ,1901-2 ,Poliisit jakoi huoneet ,
Käyttöjen suhteessa ,, Nyt olisi tarkennettava , Lahjoitukset,. ja työ
eikö se ilkkuminen loppuisi ,separisteilta.. toiseksi ei kukaan omista
oikeastaan mitään ,,mutta kaikki tietää että mikään ei valmistu ilman
isoa panosta, Nyt nämä ilkkujat luulee että heille annetaan kaikki ...
.
Ei anneta siitä tehdään iso sota vielä .. meitä on paljon enemmän kuin
Listassa olevat 1605 NIMEÄ: Ja se , määritetään muuten kuin. Riekkojen
sanalla. . . . . Olen puhunut ,. 1996-2016.. Vihkiäisistä , tähän ,tänään. teuta01 kirjoitti:
Olen kansasi samaa mieltä. Jos saarnaaja sanoo kuin kuuluu ,emme
todella voi kuin perusta oman , mutta olen sitä mieltä että Tiukat ei
tehneet senkään vertaa Rukous-huonetta ,kuin me tavalliset tallukat
siksi olen sitä mieltä, että vasta on sota alkamassa kun kaikki jaetaan ,.
.
Kaikki ei mene sen kaavan mukaan ,1901-2 ,Poliisit jakoi huoneet ,
Käyttöjen suhteessa ,, Nyt olisi tarkennettava , Lahjoitukset,. ja työ
eikö se ilkkuminen loppuisi ,separisteilta.. toiseksi ei kukaan omista
oikeastaan mitään ,,mutta kaikki tietää että mikään ei valmistu ilman
isoa panosta, Nyt nämä ilkkujat luulee että heille annetaan kaikki ...
.
Ei anneta siitä tehdään iso sota vielä .. meitä on paljon enemmän kuin
Listassa olevat 1605 NIMEÄ: Ja se , määritetään muuten kuin. Riekkojen
sanalla. . . . . Olen puhunut ,. 1996-2016.. Vihkiäisistä , tähän ,tänään."Riekkojen sanalla."
Riekkojen? Riekko on lintu...?
- Entästämä
Oliko EN paikalla?
- äänitakapenkistä
Joku tuolla aikaisemin pohdiskeli, että oliko porilaisia paikalla (kuulemma) Porin paikallisen bussifirman bussilla. Tarina kertoo, enkä yhtään epäile, että useita porilaisia olisi ollut paikalla, mutta mitään bussia ei kylläkään näkynyt. Ilmeisesti porilaisilla on varaa liikkua omilla autoilla ja ajatella omilla aivoilla.
Porissa on kaiketi aika selkeä tilanne. Siellä ei hötkyillä sakramenttien kanssa, koska kirkkokin on vieressä ja vapaasti käytettävissä. Alttarin rakentajatkin ovat kovin vähissä, melkein kuin H-linnassa. Omanvanhurskauden p-kele ei ole vielä päässyt oikein puremaan Satakunnassa vaikka isaksonnilaisuus aikana pääsikin pesiytymään syövän lailla. Ilmeisesti söi ravinteet maaperästä.
Eriseuran rakentajat saavatkin nykyisin liki yksin pakertaa omine aatoksineen.
Taidanpa joskus kääntää Audin keulan kohti länsirannikkoa. Saako muuten kristitty ajaa ylinopeutta, jos pakenee omaavanhurskautta?- öööööööh
höpö höpö luulet vaan.
- Poriakohti
Älä ylinopeutta aja, mutta pakene ihmeessä omaa vanhurskautta. Mutta jos sinulla olisi Audi Q7, ylänappi kiinni ja vaimolla vaatimaton ulkonäkö, niin silloin siihen voisi varmaan ylinopeudenkin sallia. On meinaan niin, että esim. tälle yhdelle Helsingin juniorillehan on ilmeisesti tärkeää kaikki muu koreuden välttäminen kuin omalla autoilla koreilu. Mutta, autothan eivät ole vielä LV:n syntilistoille nousseet. Eivätkä nouse, onhan se ikävä jonkin halvan auton takapenkillä matkustaa. Tärkeää kuitenkin on, että naisten koreudesta rätkätetään koko ajan! Hullua hommaa!
- luulojasi
Poriakohti kirjoitti:
Älä ylinopeutta aja, mutta pakene ihmeessä omaa vanhurskautta. Mutta jos sinulla olisi Audi Q7, ylänappi kiinni ja vaimolla vaatimaton ulkonäkö, niin silloin siihen voisi varmaan ylinopeudenkin sallia. On meinaan niin, että esim. tälle yhdelle Helsingin juniorillehan on ilmeisesti tärkeää kaikki muu koreuden välttäminen kuin omalla autoilla koreilu. Mutta, autothan eivät ole vielä LV:n syntilistoille nousseet. Eivätkä nouse, onhan se ikävä jonkin halvan auton takapenkillä matkustaa. Tärkeää kuitenkin on, että naisten koreudesta rätkätetään koko ajan! Hullua hommaa!
Koreuden p..stä opetetaan kyllä laajemminkin, se sisältää talot ja autot ym olethan kuunnellut seuroja.
- syntiänimeltä
luulojasi kirjoitti:
Koreuden p..stä opetetaan kyllä laajemminkin, se sisältää talot ja autot ym olethan kuunnellut seuroja.
Mua niin sydänalasta lämmittäis kun miehekkäästi saarnattas syntiä nimeltä. Esim: Kaikki yli 2000€ autot, kaikki kesämökit ja omat uimarannat ja yli 80 000€ arvoiset asuintalot.
Tiedän ristityn tulevan toimeen vähän vaatimattomastikin ja jos joku kokee, että hänelle tuota maallista on siunaantunut, laittakoon sen vaikka ristillisyyden rakennusaineisiin. - Saakoenääpingistäpelata
luulojasi kirjoitti:
Totta! Tenniksen peluukin pääsi nyt listoille! Yes! Uusi synti ja vahtimisen paikka! Taas on elämä helpompaa kun saa perua jokaviikkoisen tennisvuoron ja voi keskittyä vain Audi Q7:n lankkaamiseen! Pitää vielä varmistaa miten on sulkapallo, vai menikö tuohon samaan kaikki mailapelit. Hmmm. Joskus pelataan kellarissa pingistäkin ja ihan pisteet lasketaan. Aijaijai. Täytyy sekin varmistaa. Pystyyköhän ihan paikallissaarnaaja kertomaan tämän vai pitäisiköhän viikonlopuksi mennä Ouluun ja käydä kysymässä? Mitä suosittelette? Apua!
- kysynpänyt
Saakoenääpingistäpelata kirjoitti:
Totta! Tenniksen peluukin pääsi nyt listoille! Yes! Uusi synti ja vahtimisen paikka! Taas on elämä helpompaa kun saa perua jokaviikkoisen tennisvuoron ja voi keskittyä vain Audi Q7:n lankkaamiseen! Pitää vielä varmistaa miten on sulkapallo, vai menikö tuohon samaan kaikki mailapelit. Hmmm. Joskus pelataan kellarissa pingistäkin ja ihan pisteet lasketaan. Aijaijai. Täytyy sekin varmistaa. Pystyyköhän ihan paikallissaarnaaja kertomaan tämän vai pitäisiköhän viikonlopuksi mennä Ouluun ja käydä kysymässä? Mitä suosittelette? Apua!
Sairaita nämä syntilistat. Kuoromusiikistakin on puhuttu siihen sävyyn, että viihdyttää lihaa. Täysin hatusta vedetty perustelu. Samaan luokkaan menisi kalastus, veneily, hiihtäminen, luonnossa kulkeminen, kaikki matkailu ja harrastukset, kukat pellolla, mukavat vaatteet, retkeily, makkaran paistaminen, syöminen, varsinkin herkuttelu, loman viettäminen, pyöräily ja etenkin moottoripyörällä ajelu. Kaikki, mistä ihminen rentoutuu tai nauttii syntilistalle vain.
Tältä tämä hengelliseen kaapuun puettu hurskaus näyttää, eli tyhmyyttä ilmiselvästi.
Samaan luokkaan menee tämä mittari kuin synnin määrittely sillä, mikä on Pyhästä Hengestä. Kenellä olisi viisautta antaa neuvon onko nukkuminen Pyhästä Hengestä vai ei? Entä onko kaurapuuron syöminen Pyhästä Hengestä, tai se, ajaako kauppaa autolla vai pyörällä tai meneekö kävellen? Niin tyhmiksi ovat jotkut tulleet, että kuvittelevat Pyhän Hengen olevan kiinnostunut kaiken maailman tyhjänpäiväisyyksistä, kuten sen luokan asioista että siitä paistaako makkaran voilla vai oliiviöljyllä. - syntiänimeltä
kysynpänyt kirjoitti:
Sairaita nämä syntilistat. Kuoromusiikistakin on puhuttu siihen sävyyn, että viihdyttää lihaa. Täysin hatusta vedetty perustelu. Samaan luokkaan menisi kalastus, veneily, hiihtäminen, luonnossa kulkeminen, kaikki matkailu ja harrastukset, kukat pellolla, mukavat vaatteet, retkeily, makkaran paistaminen, syöminen, varsinkin herkuttelu, loman viettäminen, pyöräily ja etenkin moottoripyörällä ajelu. Kaikki, mistä ihminen rentoutuu tai nauttii syntilistalle vain.
Tältä tämä hengelliseen kaapuun puettu hurskaus näyttää, eli tyhmyyttä ilmiselvästi.
Samaan luokkaan menee tämä mittari kuin synnin määrittely sillä, mikä on Pyhästä Hengestä. Kenellä olisi viisautta antaa neuvon onko nukkuminen Pyhästä Hengestä vai ei? Entä onko kaurapuuron syöminen Pyhästä Hengestä, tai se, ajaako kauppaa autolla vai pyörällä tai meneekö kävellen? Niin tyhmiksi ovat jotkut tulleet, että kuvittelevat Pyhän Hengen olevan kiinnostunut kaiken maailman tyhjänpäiväisyyksistä, kuten sen luokan asioista että siitä paistaako makkaran voilla vai oliiviöljyllä.Hyvää ja asiallista listaa sulla aluillansa, nimenomaan aluillansa. Itse kun olen noita mopomiehiä, niin voisitko mitenkään vaihtaa tuota moottoripyörällä ajelua vaikka auton metalliväriin tai aluvanteisiin?
- teuta01
Poriakohti kirjoitti:
SINÄ; et ole tainnut kovin tarkasti seurata , miten nuo synnit on,
1901 " määritetty ,,jo aivan pian saarnattiin kaikki autot synniksi,
Miten siinä niin kävi,?. No siksi saarnaajien teki niin mieli saarnata
ne synniksi jo alku vaiheessa,. Että sitten ei huomattu, odottaa ISÄN
kieltoa TAI MÄÄRITYSTA. .
.
Kun alettiin n,1927 havaita että L-autolla, olisi päässyt porukka seuroihin, paremmin ,tai jopa halvemmalla , ja nopeammin kuin
junalla tai Hevosella , .
.
Seuraavaksi : Rakennus buumi nosti päätään ,. Otettiin K- auto ,
pois pannasta, ja alkoi tavara likkumaan ,,n.1930
.
Seuraavaksi : vapautettiin Ha-autot n. 1934/1935, poikamies enoni
osti, sellaisen piikki nokka Letukan joka jo vähän oli pyöreät kulmat
muutenkin (ei sitä kantti kertaa kantti) mallia ,sitten enää he kävi
naapurin pojan kanssa 1936-1939tammi kuu väliajan Isoissa seuroissa
voi sanoa monia paikkoja ..
.
Siten hän sanoi , veikolle olen tilannut ,uuden letukan ,se tulee 21.4-39
tuletko silloin viemään , ja hakemaan sitä kanssani.
Veikko lupasi, ja niin menivät hakeen sitä Uutta . se oli tietenkin komee,
ja kun auto oli pihalla ,kyllä sitä katseltiin . Olihan se uusi. .
.
Niin että tiedoksi vain ,ei kai se uudelleen enää tule synniksi ?.
.
Tarkkuutta kirjoittajat ! .. - LEIFF01
Teuta: Oliko teistä oikein että heinän teon jälkeen , valtiovalta
takavrikoi sen Armeijalle , koska ei ollut muuten riittävästi uude-
hkoja ha-autoja ,Sota pakkasi päälle, Pitihän Johdolle saada hyvät
ajo pelit , että vaikka Yksityisomaisuuden nimistä..
.
Veikko kertoi 1975/1976 kuinka siinä kävi ,, auto oli takavarikoitu
Valtiolle ,. Jussi oli poistanut katosta kankagasta varovasti , kirjoitti
kattoon ."" Tämä on Jussin Auto, haluan sen takaisin, kun sota loppuu,.
Ei tullut Jussi eikä ,eikä auto "". sillä tiellään ovat vieläkin .. 2016.
.
Toiseksi :Jussin veli , Oli minun toinen eno, hän tuli Jalka nilkasta poikki
kolmas: eno Lauri tuli elävänä ja Ehjänä muuten, Mutta kuoli tuperkeliin
n.1947. Hän oli kerinnyt Lillin kanssa avioon. Ja syntyi poika n.1945.
kuten minäkin, Hän on Turussa saarnaaja. "TH:n joku voi tuntea ,
On kuulemma kallistunut Separaatteihin. VOI:
- valelääkär
Mitä käytsä takatuuppari vielä siellä teljän katoollilaiaten juudaaten palaakastamasa
- Uskovainenisä
ihan kamalaa, miten voit edes kirjoittaa tuollaista liittyen lapsiin. Olet sairas ja tarvitset hoitoa. Juuri tuollaiset ihmiset tekevät lapsille pahaa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .613757Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen493000Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631272914Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi3661970- 731152
Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito101141Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2101125Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde27949- 47931
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että108918