Haperoksi, haperoksi...
Hyvin haperoksi on palsta mennyt
50
699
Vastaukset
- vahverot
Niin on, yksi populisti kiihkoilee eu takia.
- täystohelo
Ei sentään kärpässieneksi.
- hapera
Ei se hapero aika vielä ole.
- Tatiksi-mennyt
Tattista-vaan
T. Eemeli Suppilo-Vahva-roinen
...ja terkkuja mökiltä, ei näy mustikkaa ei puolukkaa eikä metsä kääpää. - henrjii
aina rouskuu kun rapataan, sanoi naitatti
- 1eero
Kävelin metsässä siinä mielessä kun ei naitattia niin unohtui se mielestä jos seuraavalla kerralla parempi tuuri.
- entinenmiäs
No, ei se ainakaan parane näillä aloituksilla.
Elämä voi joskus olle aika haperoa, mutta mitäs jos kokeilisit korvasientä.
Muista keittää se monessa vedessä, myrkkyä siitäkin voi löytää.Eikö se ala olla kohta kantarellien aika?
Haperot ja höperöt....kesä hoitaa ne omiin lokeroihinsa.- expimot
Niin kauan kuin minä olen nettikeskusteluja seurannut, niin aina haukutaan palstan tasoa ja muistellaan kuinka paljon parempi se ennen oli. Tämä palsta ei ole poikkeus.
Tämä on kuin suuri hiekkalaatikko, jossa on vain parikymmentä enemmän tai vähemmän aktiivista osallistujaa. Uusia leikkijöitä pyrkii välillä mukaan, mutta useimmat jättäytyvät pikkuhiljaa pois kun se yksi haluaa ainata määrätä mitä leikkiä leikitään, tai se toinen haastaa tarkoituksella koko ajan riitaa tai nälvii kaikkia jotka eivät vain tyydy istumaan hiljaa.
Joo, haperoa on mutta olkoon. Se oikea elämä on kuitenkin se millä on jotain väliäkin. Kun tulin tänne eka kertaa nyt jo yli kymmenen vuotta sitten niin palsta oli ystävällisempi paikka. Asiallisia kirjoittajia oli enemmän ja päälläpäsmäreitä vähemmän. Jokunen nälvijä ja mollaaja on ollut aina mukana, mutta he ovat lisääntyneet kuin sienet sateella, Olin poissa pari vuotta ja kun tulin takaisin niin täällä oli pari miesnikkiä jotka taistelivat mummujen suosiosta ja olivat komentelevaisia, epäluuloisia ja jopa mustasukkaisia toinen toisilleen ja mummot taas...joo. Meitä on on ehkä kymmenkunta jotka olemme sinnitelleet omilla vanhoilla nikeillämme ja muutamia jotka ovat jättäneet rekisteröitymättä ja kirjoittavat villeinä, koska mollaaminen ja halveeraminen kohdistuu ainoastaan tunnistettaviin nikkeihin. Kuka nyt varjokabinetista edes tunnistaa ketään, ellei nyt satu olemaan palstan kirjoittajat ja heidän elämänsä joku prioriteetti.
Jos muutosta on tapahtunut, sanotaan viimeisen kolmen vuoden aikana, niin taso on hieman noussut. Ei mitenkään ratkaisevasti, mutta aina on jokuinen asia-aloitus menossa johon voi kommentoida jos jaksaa seuloa pois ilkkujat ja väliinhuutelijat. Hölmöt mukamas-huumorialoitukset joita joku kaipasi, saavat pysyä poissa, kekseliäät, kivat huumorialoitukset ovat tervetulleita. Ei kaikki vyötäröstä alaspäin puhuminen herätä hilpeyttä enää aikuisten keskuudessa.
Runot, riimit ja youtube-linkitys eivät ole minun kuppi teetä, kuten olen jo sanonut, mutta yleensä harmitonta huvia niistä kiinnostuneille ja eivät laske palstan tasoa eivätkä haperoita sitä lisää.
Emmä tiedä haperoista, mutta voihan sitä yrittää tilkitä tätäkin venettä ja äyskäröidään.
DISCLAIMER:
Ja ennenkuin joku tulee mulle huutelemaan että yritän rajoittaa, määrätä, ohjata muiden antia palstalle niin tää on sitten vain mielipiteeni ja vastaukseni aloittajan kommenttiin haperoista ja expimotin ylläolevaan analyysiin palstan tilasta.Lisäisin vielä sen verran että jos ainoa anti palstalle on tulle kerran päivässä haukkumaan palsta ja siihen kirjoittajat, niin en ole ihan varma onko sekään nyt se lääke millä tää sairas parannetaan...
Kekseliäs kiva huumorialoitus ? kuka sen sitten määrittelee kun kaikilla on erilainen käsitys asiasta?
- sekö.kelpaisi
Pulusen mielenen?
- siilimuori3
On täällä nähty jokunen mustasukkainen "mummokin" :)
koti-kiusattu kirjoitti:
Kekseliäs kiva huumorialoitus ? kuka sen sitten määrittelee kun kaikilla on erilainen käsitys asiasta?
"koti-kiusattu"
Aikuinen määrittelee.
Minä olen aikuinen.
Ja mies :)
Olen jopa jokusen kerran määritellytkin.
H.hunksz kirjoitti:
"koti-kiusattu"
Aikuinen määrittelee.
Minä olen aikuinen.
Ja mies :)
Olen jopa jokusen kerran määritellytkin.
H.Sitähän minäkin ,ihan turhaa määrittelyt ja toiveet ,palsta elää elämäänsä ,ei auta sunkaan toiveet ja ohjeet.
hunksz kirjoitti:
"Paloma.se.co"
Kuka se musta-sukkainen oli? :)
luv
H.En muista nikkejä molemmat olivat heikkejä tai hanskeja tai muita h-alkuisia....jotka kirjoittelivat pikku kahveessa ja juttelivat mukavia mummoille jotka heille käänsivät korvaansa. Ja töykeitä ja ylimielisiä muille.
Sitten oli muutama joka ei ollut täällä vonkaamassa eikä lepertelemässä, vaan kirjoittivat kivoja, humoristisia aloituksia, kuten yks koti-kiusattu ja yks seppä ja sitten oli pari asiallista herrasmiestä, yks pöllö ja yks juniper tulee mieleen...ja henri joka on ollut palstan havukka-ahon ajattelija pitkään yhden rivin repliikeillään. Uusia on tullut, hyviäkin kirjoittajia, jotkut jääneet. Minä olenoloinen kun porukka jaksaa olla mukana vaikka vastamäkeä tää on aina välillä meille kaikille,
Tää nyt oli vain muutamia omakohtaisia huomioita palstan miespuolisista kirjoittajista vaikka mistä minä tiedän jos vaikka siivojaparka tai korppis ovat jokaisen nimimerkin takana ;)koti-kiusattu kirjoitti:
Sitähän minäkin ,ihan turhaa määrittelyt ja toiveet ,palsta elää elämäänsä ,ei auta sunkaan toiveet ja ohjeet.
"koti-kiusattu"
Eipä ole tullut niin väitettyäkään.
Toiset kyllä väittävät minusta niin.
H.Paloma.se.co kirjoitti:
En muista nikkejä molemmat olivat heikkejä tai hanskeja tai muita h-alkuisia....jotka kirjoittelivat pikku kahveessa ja juttelivat mukavia mummoille jotka heille käänsivät korvaansa. Ja töykeitä ja ylimielisiä muille.
Sitten oli muutama joka ei ollut täällä vonkaamassa eikä lepertelemässä, vaan kirjoittivat kivoja, humoristisia aloituksia, kuten yks koti-kiusattu ja yks seppä ja sitten oli pari asiallista herrasmiestä, yks pöllö ja yks juniper tulee mieleen...ja henri joka on ollut palstan havukka-ahon ajattelija pitkään yhden rivin repliikeillään. Uusia on tullut, hyviäkin kirjoittajia, jotkut jääneet. Minä olenoloinen kun porukka jaksaa olla mukana vaikka vastamäkeä tää on aina välillä meille kaikille,
Tää nyt oli vain muutamia omakohtaisia huomioita palstan miespuolisista kirjoittajista vaikka mistä minä tiedän jos vaikka siivojaparka tai korppis ovat jokaisen nimimerkin takana ;)Ja anteeksi kauheesti jos en ole muistanut mainita kaikkia....
sekö.kelpaisi kirjoitti:
Pulusen mielenen?
Enkö minä sanonut sitä jo tarpeeksi selvästi, että tää on vain minun mielipiteeni???????
Paloma.se.co kirjoitti:
Enkö minä sanonut sitä jo tarpeeksi selvästi, että tää on vain minun mielipiteeni???????
Olihan se siellä lopussa kun oikein tarkkaan uurestaan luki ,perutaan kysymys .
koti-kiusattu kirjoitti:
Olihan se siellä lopussa kun oikein tarkkaan uurestaan luki ,perutaan kysymys .
Sinäkö se siellä kirjoitit puskasta?
Paloma.se.co kirjoitti:
"Paloma.se.co"
K/K:lta lipsahti miehekkäästi :)
H.- sekö.kelpaisi
Paloma.se.co kirjoitti:
Eikäkö se oon mää ja asia on niin kun kirjotin. Lueha oma viestis uudestaan sun mielesii pitää olla.
Paloma.se.co kirjoitti:
Minä kysyin kuka määrittelee huumorin ?
Älä sinäkin ala vihjailemaan .koti-kiusattu kirjoitti:
Minä kysyin kuka määrittelee huumorin ?
Älä sinäkin ala vihjailemaan .No kun sinä selvästi viittasit ton toisen tekemään kysymykseenja sitten se inahti että hallooo eikun minä....
vastataan nyt sitten vaikka molemmille:
aikuisen ihmisen huumorintaju pyrkii olemaan vaativampi ja kaikki "pierut ja panemiset" eivät ole enää naurattaneet minua enää moneen kymmeneen vuoteen. Luonnollisestikin voin olla väärässä olettaessani että minun huumorintajuni muuttuminen vuosien varrella olisi jonkinlainen normi, mitä se ei tietenkään ole.
Mutta esimerkkinä tää viimeisin huumoriketju....fifti-fifti. Mutta...todella lapsellinen ja ronski huumori aikuisen ihmisen "äänellä" on rasittavaa luettavaa, (Huom. mielipide!)
Ja sitten nikittömälle huutelijalle.
Justiinsa. Niin se menee. Mutta kärjistät turhaan kysymystä, koska se ei ollut viestini tarkoitus että kaikkien pitää olla minun mieliksi. Sinä vaan taas kaivoit sieltä jotain ulos asiayhteydestä että pääsit moittimaan.
Peace!Paloma.se.co kirjoitti:
No kun sinä selvästi viittasit ton toisen tekemään kysymykseenja sitten se inahti että hallooo eikun minä....
vastataan nyt sitten vaikka molemmille:
aikuisen ihmisen huumorintaju pyrkii olemaan vaativampi ja kaikki "pierut ja panemiset" eivät ole enää naurattaneet minua enää moneen kymmeneen vuoteen. Luonnollisestikin voin olla väärässä olettaessani että minun huumorintajuni muuttuminen vuosien varrella olisi jonkinlainen normi, mitä se ei tietenkään ole.
Mutta esimerkkinä tää viimeisin huumoriketju....fifti-fifti. Mutta...todella lapsellinen ja ronski huumori aikuisen ihmisen "äänellä" on rasittavaa luettavaa, (Huom. mielipide!)
Ja sitten nikittömälle huutelijalle.
Justiinsa. Niin se menee. Mutta kärjistät turhaan kysymystä, koska se ei ollut viestini tarkoitus että kaikkien pitää olla minun mieliksi. Sinä vaan taas kaivoit sieltä jotain ulos asiayhteydestä että pääsit moittimaan.
Peace!Palomalle .
Mun kysymys tuli 10,32 esille eli mä en viittaillut minnekkään ja se kysymys oli sinisellä tehty.
Pientä tarkkuutta vaikka onkin huumoriketju.- pyörittelee.hyväuskosia
hunksz kirjoitti:
"Paloma.se.co"
K/K:lta lipsahti miehekkäästi :)
H.Hahhaaa yks ja sama joka täällä huutelee ja pomottelee. kk ja hunks ja sivunikit eikö se henrikii liene
No niin.
Oletteko valmiita?
Nyt se tulee.
H.- tympääntynytällötyksiin
Tuskin mustat sukat kenenkään ongelma
- mummutkin voivat vapaasti puhua ahdistuksestaan, jos suvussa tai lähipiirissä enempiki kannibalismia esiintyntynyt - aihe sikäli arka - jos muka-mukaterapiat eivät hiljennä ihmistä - auttaako yhteiskunnan mammonavetoisuus siihenkään aiheesen
- perheen sanotaan olevan ihmisten turva - entä he, joilta turva kaikenaikaa ollut poissa - onko järkyttyneillä koskaan edes oikeutta olla edes järkyttynyt ja shokissa
- tavallisinta lienee vain joku höyrypääpapin ilmestyminen paikalle ilmoittamaan että
joka veljeään kohtaan vihaa tuntee, on vain murhaaja - kumpiko politiikassa on tärkeämpää - ihmisten asiat vai mammonavetoisuus? Vai kasvaako jalkasienikin jo joka päässä.- ent.siivoojaparka
Joka vihaa veljeään, on JO murhaaja (eikä "vain").
Älä vihaa, älä vihaa ...
Meitä oli eilen koolla eri-ikäisiä, nuorin, ammattiinsa valmistumista juhlinut 23v., muutama alle ja yli 80v., muut 31-67v.
Paljon kuunneltiin vanhemman ikäluokan juttuja, nuoruutta muisteltiin, kuka teki mitä, kenen kanssa ja vieläkö se ja tuo on hengissä.
Ja kuka yleensä on kuka vai oliko ihan joku muu kyseessä :)
Kuinka kävivät lavoilla tanssimassa, polkupyörillä mentiin ja hitosti riiattiin.
Liekö vallan vonganneetkin.
Joku tuttu ajelee "rullaattorin" kanssa, 84-vuotiaan oli tehnyt mieli kysyä, että "onko siulla vielä alkuperäiset polvet", kun itse ei edes keppiä apuvälineeksi tarvitse.
Juu, haperoa on, vanhoja muistellaan ja huumoria kaivataan, vaan ei näy missään.- Kypärällä
Oletkos hommannut itelles uuden menopelin? Paljonkos on kuutioita tuossa pyörässäsi?
Tottahan liityt sitten paikalliseen hemmetin enkelien pyöräporukkaan. Tarkkana sitte ettei nouse essu silmille ajaessa! :)) Kypärällä kirjoitti:
Oletkos hommannut itelles uuden menopelin? Paljonkos on kuutioita tuossa pyörässäsi?
Tottahan liityt sitten paikalliseen hemmetin enkelien pyöräporukkaan. Tarkkana sitte ettei nouse essu silmille ajaessa! :))Ystäväni kulkuväline, kuutioita on riittävästi ja essunkäytöstä ajaessa voin varoitella :)
Hän on taitava mies, leipomansa ruisleivät ovat voittaneet palkintojakin.
- expimot
Onpas minulla elvyttävä vaikutus. Tämäkin ketju paloi laiskasti kituliekillä, kunnes minun analyysini suorastaan räjäytti sen henkiin. Ei tarvitse kiittää, tein vain oman osuuteni.
- ent.siivoojaparka
Ja Anceliina tuossa väitti, ettei palstalla ole huumoria.
Yksi parhaita vitsejäsi olivat kuitenkin ne linkittämäsi valokuvat.
Tätä vitsiä ihan odottelin heti aloituksen huomattuani: """Se oikea elämä on kuitenkin se millä on jotain väliäkin.""" Se vitsi tulee aina ihan vissin varmasti tällaisissa palstanvalitusketjuissa jossain kohtaa ja yleensä sellaiselta, joka on palstan aktiivisimpia kirjoittelijoita.
- vhimsf
Niin - on eri asia, pakeneeko virkamies vaikeitten asioiden käsittelyä ja lipsuu pelkuruuttaan, tai hyötyäkseen heikommassa asemassa olevien sortamisesta, tai
raukkamaisuuttaan - uskontoihinsa vedoten, olipa kommari tai fasisti ja
- siitä nykyajankin taantumuksellista edistystä kuvaavien ryhmienkin kohdalla
ynnä poliittisten ryhmien vuosikymmeniset nahinat - ei auta palopuheet, ei liioin paperille kirjoitetut - saasteeksi ja jätteeksi nimitellyt - ja edelleen sama kysymys
- miksi jahtaus ihmisiin kohdistuu, olipa nimetön tai nimimerkillinen
- jos oikeusvaltiosta, laillisuudesta tai ihmisoikeuksista maailmassa keskustellaaan
"oikeusvaltiossa ja oikeellisuudesta - jokaisella oma elämä.
Silleen luokaton - aineeton - vielä toistaiseksi hengissä. - etelänelli
Kohta niitä saadaan haperoita, silli,koivu,isohaperoita ja eeku syömää!
- tööttt
Vaikka ehken ette kuulu siihen ryhmään jotka anopille etupäässä myrkkysieniä mieluusti kerää - muistakaa ne matkijasienetkin - vaikka pitäisitte ihan valkoisista kukista - ihan valkoisten sienien kanssa kannattaa olla skarppi.
Muuten voi maamunakin nenussa kasvaa. Vaikka Ancelina tuossa vähän toisin lausui.
On minun kirjoituksissani hyvinkin usein upotettua huumoria.
Hyvinkin hersyvästi halittavaa ja suukoteltavaa.
Huumorissani on tietysti se paha puoli.
Että harva uskaltaa kommentoida minulle Pyrsk!
He pelkäävät että heitäkin aletaan heti mollata ja haukkua.
Toisaalta, useimmat eivät ehkä tajuakaan, koska huumoristani puuttuvat pilit ja pimpelit.
Törkeästi kirjoitettuina.
-
Toivottavasti kaikki katsoivat äsken päättyneen dokumenttin laillisesta
massa-murhasta.
Omaha Beach, Suomeksi Vierville-sur-Mer.
Pakollisesta Demokratian-Diktatuurista.
H.Mielestäni kaikki on sitä vanhaa hyvää, kirjoitan vain omalla kirjoittaminen muilla pitäisi kieltää myös kaikille rekisteröity niin kaikki tietäisivät kuka.
- 1eero
Tänä aamuna samosin metsässä mielessä kanttarellit, eipä löytynyt kuin yksi tatti sensijaan metsämansikoita ja kypsiä mustikoita harvakseltaan.
Siellä metsän keskellä osuin yllättäin vanhalle asuinsijalle, hirsistä ei juuri mitään jäljellä ainostaan luonnon kivistä kasattu tulisija avoin uuni, korkeutta n. 2,5 m leveyttä 2 m kaikinpuolin ehjä varmaan viimeksi asuttu ennen sotia koska vieressä kasvoi jykeviä puita, siinä katsellessa aattelin kovin ollu heillä vaatimatonta kukaties olivat oloonsa tyytyväisiä ehkä tyytyväisempiä kuin nykyään ihmiset valituksineen.- Siilimuori3
Nii. Ehkä sillon ei ollu tyhjänpäiväisiä kotkotuksia vaan yksinkertaista elämää askareineen.
- onseniinkyllä
Joo...haperoa hyvinkin.
- bessie-
No mutta sehän on hyvä asia!
Ilmava, rapea, mukavasti mureneva, jess!- varmaantarkoittaa
Jos joku sanoo sinun olevan kuin paskakasa, niin oletko silloin luontoon sulautuva, ihanan lämmin ja tuore ilmiö?
- bessie-
varmaantarkoittaa kirjoitti:
Jos joku sanoo sinun olevan kuin paskakasa, niin oletko silloin luontoon sulautuva, ihanan lämmin ja tuore ilmiö?
?
Jos joku sanoo minun olevan kuin paskakasa, niin kyllä minä olen edelleen oma itseni. - expimot
varmaantarkoittaa kirjoitti:
Vain jos ole höyryävä sellainen.
Muussa tapauksessa olen vain luontoon sulautuva.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka ei suostu laskemaan bensan hintaa
Sanna laski esimerkiksi sähkön arvonlisäveron 10 prosenttiin, jonka Riiikka anosti 25,5 prosenttiin. Sannan aikaan bens112764Vain vasemmistohallitus saa minut menemään töihin
Änkyräkapitalistien sortaessa kansaa en laita rikkaakaan ristiin. Elän mielummin Kelan tuilla, ja jos niitä leikataan, n1092590- 1782462
EK: Suomi tarvitsee vuosittain 45 000 maahanmuuttajaa
Senpä takia Riikkakin laulaa sen lauluja kenen leipää syö. Viime vuonnahan Suomeen muutti 50 tuhatta ulkomaalaista. htt1592101Oliko se oikeasti epäselvää
sinulle että olin ihastunut sinuun? (Ymmärrän että siitä on aikaa, eikä voi olettaa että kaikkea muistaisi tai että men1241664Kristityt kastoiva alunperin upottamalla - upotuskaste annettiin vain uskoon tulleille aikuisille
Raamatussa on käännösvirhe. Kaste tulisi olla upottaa veteen, jota kreikan sana baptizo tarkoittaa. Aluseurakunta kast4581119- 84878
- 45797
Kievarin pöydät
Minkä helvetin takia kievarissa on laitettu pöytä laulajan taakse. Siellä huutavat nuoret niin että et omaa ääntäsi kuul15732Muslimiyhteisö jyrähti - Kova vaatimus Orpolle ILtalehti
Eiköhän se ala olla aika pistää stoppi noille muslimien vaatimuksille Suomessa ? Ei Suomessa ole pakko oll151723