Elikkä olen suhtkoht nuori teini (poika) ja koen että elämäni menee sillä kaavalla että tapan aikaa kunnes aika tappaa minut... Tiedän että monet ajattelevat nyt että olet nuori ja aikuisuus ja vanhuus voi tuoda vielä paljon ja että kyllä se siitä mutta sellaisia kommentteja en halua :) Elikkä normaalina päivänä istun koneella.. , Syön nukun ja katson youtube videoita.. Tunnen syyvää yksinäisyyttä ja riittämättömyyttä joka päivä..
Joskus saatan olla jonkun satunnaisen kaverin kanssa kun pyytää muuten ei kelpaa kun itse pyydän... Koulu kaverit ovat aina olleet minulle vain koulu kavereita eikä heitä oikeastaan näytä enään minun seura kiinnostavan yhtään... Viimeiset sosiaaliset kontaktini saan satunnaisista netti kavereista mutta nekin ovat nyt vähentyneet kun mut on erotettu jostain netti ryhmistä syynä se kun olin satunnaisestie epäaktiivinen...
Äitini yrittää piristää minua ja uhraa hyvin vähistä rahoistaa jotain että saisin jotain kivaa... (Siis kyseessä on yh-äiti joka on työtän 2 lapsen äiti) Välillä hän saa jostain rahaa mutta ei siitä pitkäksi aikaa riitä... Vaikka kävelen perheeni kanssa ja teemme jotain yhdessä niin silti toivoisin muita ihmisiä elämääni.. Kaikki 3 veljeäni ovat minulle etäisiä (1 lukuunottamatta jonta nään vähän väliä mutta emme koskaan juttele syvällisesti yms yms..). Tunnen että elämäni parhaat vuodet menevät hukkaan..
ihmisillä joita tunnen tai tunsin menee hyvin on rahaa on matkoja on kavereita ja on se normaalin teinin sosiaalinen elämä josta olen kateellinen ja katkera kun sitä minulle ei ole... On vaikea löytää ystäviä koska en myöskään tunne että monet harrastuksen viihdyttävät minua siksi koska ne ovat niin kilpailu henkisiä eikä niitä voi harrastaa huvin vuoksi... Koulussa minusta puhutaan selän takana ja joinan päivinä ajattelen että jos 3 lähintä sukulaistani ei olisi minulla ei olisi ketään ihmistä maailmanssa joka välittäisi minusta tai minun tunteistani tosissaan. Jos kuolisin koulu kaverini huomaisivat sen varmasti päivien jälkeen... Elämäni on hyvin turhaa ja käy ärsyttäväksi kun pitää esittää onnelista nuorta teiniä.. Äitini ei ole hyvä kuuntelija ja kaikki on aina kuulemma minun syytäni.. En uskalla kertoa tästä tilastani koska hän syylistäisiä että hankkisin tälläistä tilaa tahallisesti.. Mutta kiitos jos jaksoit lukea tämän tekstin :3
Yskinäisyys... , Elämä on perseestä..
14
315
Vastaukset
Hei
Kirjoituksesi koskettaa. Yksinäisyys on kauhea olotila silloin kun sitä ei ole itse valinnut, . Onko sinua tutkittu, oletko mahdollisesti masentunut. Kuka vain masentuu jo pelkästä yksinäisyydestä!
Millainen kotiseurakuntasi on? Olisiko sinusta mahdollinen ajatus osallistua nuorten toimintaan omassa seurakunnassasi? Siellä ei ole kilpailuhenkeä, vaan saattaisit saada ystäviä.
Hyvän illan terveisin
pappi Elisabet- Masentaja
No mua ei oo tutkittu ikinä mutta olen itse ainakin suhtkoht varma että mul ois masennus.. Saatanan joskus täysin ohi mennen ajatella että vosin tehdä itsemurhan tai että kunpa tää paska loppuis.. Tuntuu hyvin tylsältä ja synkältä joka päivä..
Kiitos kun edes jaksoit lukee tän tekstin se merkitseee mulle paljon :)
- everybodyfakes
On niitä harrastuksia jotka ei ole kilpailuhenkisiä tosimielessä, vaikka vastakkain ollaanki. Yks tosi hyvä ja monipuolinen harrastus on kuntonyrkkeily! Ainakin tääl Turun kuntonyrkkeilyssä käy huonokuntosia 40v miehiä/naisia ja tyttöjä sekä poikia varmaan jostain 16v ylöspäin ja kaikkea 16-40v väliltä. Harrastuksenakaan ei ole vaikea, koska tärkeintä tuossa on se että on HAUSKAA ja tulee hiki!
Kuntonyrkkeilyssä ei kilpailla ja siellä tehään paljon muutakin kuin hakataan hanskoilla toisia. On säkkiä, varjoa, hippaa, eri lihaskuntoliikkeitä, hyppynarua, kuperkeikkoja, ym.
Vaikketnyrkkeilyä edes kokeilis, niin jotain sun kuitenkin kannattaa alkaa tekemään tietokoneella istumisen lisäksi, sillä siinä ei itsetunto ja-tietoisuus kasva. Tykkäätkä luonnosta, esim metsässä kävelystä, pyöräilystä tai lukemisesta. JOTAIN tekemistä se piristää kunhan löydät sen sun juttus. Tosin vaikka sen oman juttunsa löytää, niin ei sekään aina ole helppoa ja kiinnosta.
Elämä on tasapainoilua ja kun menee huonosti niin muutos täytyy tehä. Sä olet jo alottanut muutoksen kun olet huomannut tilanteesi ja kyselet täällä.
Hyvä alku :) - Jeesiä
Moi
Mua auttoi vastaavassa tilanteessa, hommasin vanhan venee ja ajoin kunnostaa sitä joka päivä ajatukset oli ainakin jonkun tunnin muussa kuin omassa olotilassa. No se oli mun ratkaisu oon aina korjaillut jotain, mitä sinä olet harrastanut tai halut muuta kuin konetta?
Olen auttanut kaverin poikaa ollut sille kaverina pelaa biljardia, jääkiekko, uimassa, kahvilla, veneellä. Kyllä alko kaveri piristyy, yksin ei ole kiva tehdä. Kaupungilta saa tukihenkilön tarvittaessa juuri noita koittaa, mutta voi olla jos masennus on kova lekuri reissu ja lääke toimii kuin burana päänsärkyyn.
et ole yksin- Masentaja
No ennen tuli harrastettua kilpa miekkailua ja säbää mut kummatkin lopetin kun alko menee ihan pakkopullaks ja vasen jalka ei kestänyt.
Ja haluisin koneen siaan vaikka valokuvailla mutta siihenkään ei enään oo mahiksia kun linssi meni paskaks... Elämä vähän synkkää ja yrittää päästä eteenpäin mutta huomaa vaa joka kerta että vituiksi meni tämäkin..
- Jeesiä
Mitä sä touhusit eilen? Entä jussina
En lukenut kaikkia vastauksia, joten voi olla että samaa on kirjoittanut jo joku muukin.
Mutta sinun tekstisi luin.
Kuulostaa siltä että olet masentunut, mutta tiedätkö - se on useimmiten kohtuuhelposti hoidettavissa jos lievää. Ja vakavatkin oireet voidaan hoitaa ja/tai helpottaa. Jaksaisitkohan mennä kouluterveydenhoitajalle ja saada sitä kautta lähetteen lääkärille?
Yksinäisyyttä olen minäkin kohdannut, se on kauheeta. Mutta tiedätkö mitä suosittelisin sulle. Ehkä ensin hoitaisin itseäni parempaan kuntoon, jotta jaksaa. Sitten voisit netistä katsoa jonkun harrastusseuran mihin liittyä. Niitä on kaikille avoimia. Sellaisiakin joissa ei ole niin kilpailuhenkistä. Riippuen kiinnostuksen kohteistasi ja taidoistasi. Oletko musikaalinen? monet kuorot etsivät jäseniä netissä, esim kansalaisopistojen tarjonnassa.
Ongelma on myös siinä, että masentuneena ei jaksa etsiä mitään uutta puuhaa, joten siitä olisi hyvä aloittaa.
Itse olen yksinäisyyttä vastaan taistellut juuri erilaisilla kansalaisopiston kursseilla ja muulla harrastetoiminnalla. Ja parasta lääkettä lähes kaikkeen on liikkuminen, pahimpinakin yksinäisyyden ja ahdistuksen hetkinä kunnon lenkki (kävellen tai juosten) helpottaa. Edes vähän, edes vähäksi aikaa.
Mutta luota siihen, että apua löytyy kyllä!- Masentaja_
No terkkarille voisin Syksyn alussa mennä ja kysästä mut en jaksa mutsin reaktiota siihen... Väittiäisi että ''haet vaan huomiota'' ''älä hanki meitä ongelmiin tolla valhtelulla'' yms yms... Mutta olen kyllä varma siitä että olen masentunut koska ihan sattumalta saattaa pyöriä itsemurha ajatukset mielessä...
- Piipa__
Masentaja_ kirjoitti:
No terkkarille voisin Syksyn alussa mennä ja kysästä mut en jaksa mutsin reaktiota siihen... Väittiäisi että ''haet vaan huomiota'' ''älä hanki meitä ongelmiin tolla valhtelulla'' yms yms... Mutta olen kyllä varma siitä että olen masentunut koska ihan sattumalta saattaa pyöriä itsemurha ajatukset mielessä...
Ei sun tarvitse äidillesi välttämättä kertoa terveydenhoitajan käynnistä.. se on sinun asiasi, etkä ole enää pikkulapsi vaan vastaat itse itsestäsi jo isolta osin.
Mun meiliosoite on [email protected] jos tykkäät kirjoitella ja jutella. Ei mulla mitään annettavaa välttämättä ole, mutta kuuntelen mielelläni :) - NiiloGyver
Hei! mulla vähän sama tilanne kuin sulla anna sähköpostisi niin viestitellään
- kelopuu22
Laita postia jos tahdot, valokuvia voisi jakaa ja ajatuksia liittyen yksinäisyyteen, siis itsekin harrastan valokuvausta, hyvä harrastus, toivottavasti saat pian kameran kuntoon! :)
[email protected] Hei
Oletko vielä palstalla? Mitä elämääsi näinä viikkoina on kuulunut?
Lämmöllä,
pappi Elisabet- onnen--kantamoinen
Löysin tälläsen. Olisko kokeilemisen arvoinen? Ainakin vaikuttaa mielenkiintoselta ja hyviä palautteita saanu... http://www.sielukirjoittaminen.fi
- tyttö1999
Moi! Kuinka vanha oot? Jos haluut juttuseuraa niin olis kiva ehkä tutustua koska itsellä oikeastaan juuri sama elämäntilanne ja samaistuin tosi moneen juttuun mitä sä kerroit.
Jos haluisit ihan vaan jutella, mistä tahansa tai tutustuu (jos satutaan oleen suunnillee samanikäsii) nii laita sun kik/skype mikä vaa nii pistän viestii! :3
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ootko nainen noin mustis musta
Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t947813- 374127
- 483680
- 2533358
Häiriköinti
Sinä joka rälläsit viime yönä aamuun klo. 00 :04 koulun pihassa ja pitkin kyliä. Rekkari ylhäällä. Terv. Kerrostalon as442928Askanmäessä Huippu esitys
Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna232856Kauan säkin jaksoit
Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐402782- 1482680
- 462663
Miksi kaipaat
Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?292609