Potkut uhkaa - Heittäkää ideoilla

Tulevayrittäjä

Tilanne on se, että töistä tulee lopputili joka toiselle ja omalla kohdalla se on todennäköinen vaihtoehto, kun on työvuosia vähiten porukassa.

Jotain pitää perheellisen syödä joten jonkinlaista kotipalveluyrittäjyyttä olen miettinyt ja yrittäminen muutoinkin kiinnostaa. Reilu viisikymppiselle ei niin hirveästi ole töitä tarjolla.

Auttakaahan mäessä ja tehkää palvelus.

Millaisia ostopalveluita sinä voisit ostaa itsellesi tai läheisellesi arkea helpottamaan? Yritän selvittää, että mille olisi eniten kysyntää, jotta voisi lähteä tarjoamaan heti oikeanlaista tarinaa asiakkaalle.

Olisin todella tyytyväinen jos tähän alle niitä listattaisiin.

17

261

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vinkkitäs

Ruohonleikkuu ja ulkovajan purkaminen

• Minulla ei ole mitä tarjota.
      Palsta kun ei ole työkkäri sillee.
      Mutta kysypä tuolta Pylly-Prinssiltä.
      Hänkin on menossa tarjoamaan palveluksiaan.
      Te voisitte yhdessä tehdä mukavan tilin Pride-kulkueessa.
      Sloganilla: Mites olis kaksoset? tms.

H.

• taisikolahtaa

Eipäs huudella jonosta.
        Sinulla on varmaankin uusi tatuointi alaselässä:
        Brexit only!

• bessie-

Ihan rauhassa nyt vaan ne yt-neuvottelut. Missään nimessä älä tee mitään hätiköityjä ratkaisuja omin päin, ota yhteyttä omaan liittoosi jos on jotain mikä askarruttaa.

• yyyyttttt

Kotipalveluyrityksiä on noussut viime vuosina kuin sieniä sateella. Unohda.

• kunnallinen-palvelu

"Kotipalveluyrityksiä on noussut viime vuosina kuin sieniä sateella. Unohda".

Ei kannata unohtaa, mikäli hinnoissa pystyy kilpailemaan, mutta oletan, että siinä tulee byrokratia vastaan, siis verotus. En tiedä.

Esim., jos siivooja käy 30 nel yksiön/40,-€, jonka minä hutaisen ½/h, siis matto ulos, moppaus, matto sisään ja se on siinä. Siis hinta on siivoojalta ja minä siivoan vain oman asuntoni, joten siivooja ei käy luonani. Kauppakassi 8,-€ tilauksen mukaan ja samoin kaupassakäynti avustaja kanssa, mutta liian kallista minulle, koska pystyn itsekkin liikkumaan. Noita kasseja tännekkin (minkä näen ikkunastani) tuodaan ainakin 5 kpl ja mikä mokoma toisaalle yhdellä kertaa, joten se kai kannattaa. Ruokapalvelu kotiin 8,-€ ja esim. Juhannuksena oli yksi annos 2x 4 cm lenkkimakkaraa, muusia ja porkkanoita.

Nämä on muistinvaraisia hintoja vuoden takaa, joten nyt voi olla toisin, mutta ei halvempia. Kauhulla ajattelen, koska joudun itse turvautumaan noihin palveluihin, mutta toisaalta ilolla, että palvelu toimii, jopa lääkäri tarvittaessa, mutta terveydenhoitaja usein näillä naapureillani, jotka käyttävät palveluja.

Olihan tuossa utopinen aloitus auttajalta, joka halusi ystäväksi? Siinä oletan, että on tarjolla muutakin "ystävänpalvelua", kuin kaupassa käynti? Hienoista manipulointia auttajan rahoista, koska ilmaiseksi hän tuskin "auttaa"??

• Laskee

Riippuu vähän omasta osaamisesta. Jos alue on maalla ja siellä erityisesti loma-asutusta, niin esim. mökkitalkkari-tyyppiset palvelut. Savupiippujen korjauksia, puun kaatoa, polttoklapien toimitukset, tienparannukset ja kaivuutyöt, laiturien teot, pikkuit hitsaushommat, nurmikonleikkuu, ehkä ajoittaiset tarkistuskäynnit yms.

• pientärajaa

Mitä???
        Eikös nämä hommat kuulu jo postinjakajan tehtäviin?
        Edes talvella ei enää tarvitse lapioida laatikon edustaa puhtaaksi, kun posti hoitaa senkin puolestasi.
        Älä narraa toista noi rumasti!

• kunnallinen-palvelu

"Riippuu vähän omasta osaamisesta. Jos alue on maalla ja siellä erityisesti loma-asutusta"

Sinä sen sanoit, riippuu, missä asuu? Minä tuossa vertailin keskustan kunnallisia palveluja, mutta ei esim. meidän mökille kukaan toisi kauppakassia 8,-€ ja Kauppa-autoa ei kulje. Lähimpään pikkukauppaan yli 20 km, joten oma-auto välttämätön. Ihmettelen vain, että ei sielläkään ole keksitty mitään yhteistoimintaa, vaan jokainen ajaa kaupunkiin 50 km omilla autoillaan. Mummot ja papat, joilla ei ole lapsia auttamaan, hyysätään keskustan palvelutaloon, joten hyvästi oma koti!!

• kutsu-sinulle-yrittäjä

Voisit tulla ikkunoita pesemään,
      toisena päivänä suursiivous olisi hyväksi,
      suursiivouksessa saataisi mennä kaksi päivää jos tekisi vaikka 3-4 päivässä,
      itse en enää jaksa suuremmin siivota, hyvä kun muuten jaksan pitää ittsetäni huolta,
      ennen vanhaan kun lapset oli pieni jaksoin vaikka mitä,
      kerran viikossa nyt katsottua sitä työmäärää oli suursiivous,
      nyt ei tule enään kerran vuodessakaan,
      olen vanha ja syd. vajaa toimnita,
      jotenki se vie kaikenlaisen alotekyvyn ,
      ajatuksia on, että pitäis, pitäisi ja pitäisi, ei vaan saa aikaseksi mitään,
      tuu meille siivoomaan, mä katton vain päätä, tai istun koneella,

• aina-sitä-kertyy

kutsu-sinulle-yrittäjä

Täällä olisi toinen halukas. Tosin nuo kaksi ikkunaani sutaisin fayrilla ja lastalla, mutta nuo liiat tavarat? Olisi paljon kirppiskamaa, jopa aivan kaupaksi menevää, joten voisin aluksi luopua kaikesta ja sitten täytyisi saada senverran euroja, että harkitusti valitsisin, mitä t o d e l l a k i n tarvitsen? En paljon mitään, kuin mikroaaltouunin! Kaikki kattilat ja pannut hevonkuuseen, koska niitä tuli liikaa lapseltani, kun he vaihtoivat induktiolieteen.

Vaatteistakin käytän vain muutamaa, mutta voisi tulla ikävä, kun muistaisi, että olihan minulla sellainenkin. Harvoin kuitenkaan laitan se "sellaisen" päälleni!

Olen usein miettinyt, että pyydän tuon seurakunnan, jolla on täällä kirppis paikallisten lasten hyväksi, hakemaan kaiken pois, mutta aina se jää vain ajatukseksi. Kassi kerrallaan olen vienyt tuonne Kierrätyskeskukseen, mutta vaikea on päättää, mitä vien seuraavaksi?

ps. tässä minä valitan, mutta kun vein metallijätettä kierrätys pönttöön, niin eikös siinä ollutkin päällä aivan uudenveroinen Vokkipannu kansineen!

• väsyneen-mietteitä
        aina-sitä-kertyy kirjoitti:

kutsu-sinulle-yrittäjä

Täällä olisi toinen halukas. Tosin nuo kaksi ikkunaani sutaisin fayrilla ja lastalla, mutta nuo liiat tavarat? Olisi paljon kirppiskamaa, jopa aivan kaupaksi menevää, joten voisin aluksi luopua kaikesta ja sitten täytyisi saada senverran euroja, että harkitusti valitsisin, mitä t o d e l l a k i n tarvitsen? En paljon mitään, kuin mikroaaltouunin! Kaikki kattilat ja pannut hevonkuuseen, koska niitä tuli liikaa lapseltani, kun he vaihtoivat induktiolieteen.

Vaatteistakin käytän vain muutamaa, mutta voisi tulla ikävä, kun muistaisi, että olihan minulla sellainenkin. Harvoin kuitenkaan laitan se "sellaisen" päälleni!

Olen usein miettinyt, että pyydän tuon seurakunnan, jolla on täällä kirppis paikallisten lasten hyväksi, hakemaan kaiken pois, mutta aina se jää vain ajatukseksi. Kassi kerrallaan olen vienyt tuonne Kierrätyskeskukseen, mutta vaikea on päättää, mitä vien seuraavaksi?

ps. tässä minä valitan, mutta kun vein metallijätettä kierrätys pönttöön, niin eikös siinä ollutkin päällä aivan uudenveroinen Vokkipannu kansineen!

On se kumma, sama vika " rahikaisella "
        vaatekomero on täynnä kivoja vaatteita, eikä raski mistää luopua
        ku ne on vielä hyviä pitokelpoisia,
        vaikka ei ehdi kaikkia pitämään,
        jokatapauksessa nyt ennen juhannusta pistin pitokelpoisia t- paitoja
        sun muuta mukavaa kahteen eri muovikassiin,
        tuossa nurkassa ne on sitten lojuneet juhannuksen yli,
        nyt vaan pitäisi saada aikaseksi viedä ne pelastuarmeijan vaatekeräykseen,
        ne on kaikki pestyjä puhtaita,
        pelastusarmeijan keräyksessä ne on sanonu että kaikki kelpaa mitä tuo,
        he lajittelevat osan lumppuihin ja osan kierätykseen, jälleen käyttöön,
        siivous apua pitäisi saada mutta ku se alotteen teko on niin vaikeeta, eisaa aikaseksi että pirauttais johonki josta saisi ikkunan pesijän ja jos kehtaisi siivoojanki joskus kutsua,
        vanhuus tekee tepposen,
        kaikki tahtoo jäädä jo haaveeksi,
        niin no voihan sitä kuolla p a s k a n keskellekki,
        siivotkoon perilliset sitten ku on pakko tyhjentää kuolinpesä,

• hytinäx1

Meneppäs sinne yrittäjäkursseille ja mieti onko sinusta enää yksityisyrittäjäksi. Hyvähän se on kartoittaa näinkin kyselemällä mutta ei 60 palstalaisten perusteella kannata yritystä laittaa pystyyn.
      Jos sinua ei ole edes vielä irtisanottu niin mitä sitä kannattaa turhaan etukäteen hötkyillä.
      Voithan aina alkaa sijaisvanhemmaksi tai perhehoitajaksi kotonasi.

• "Voithan aina alkaa sijaisvanhemmaksi tai perhehoitajaksi"
        kyllä, kunhan olet ensin suorittanut tarvittavat valmennukset ym,
        Ei muuta kuin yhteys kotikuntaasi ja homma alkaa pyöriä.

• 1eero

Hei kuule ala marjan välittäjäksi voin heittää mustikan siemeneksi nii haperoita kans höperöille.

• Hyvän idean annat... Voisin ostaa marjoja ja sieniä, kunhan ne on ensin hieman jalostettuja. Marjat putsattu ja sienet suolattu jne, no kanttarelleja ei tartte suolata. niistä mä tykkään, mikään ei oleniin hyvää kun kanttarellikastike.
        Jos vielä kotiinkuljettaisit, heti syntyisi kaupat.
        Meitä tämmöisiä luonnon marjoista tykkääviä mummiloita on vaikka kuinka paljon ja ostetaan vielä lapsille ja lastenlapsillekin talveksi pakkaset täyteen.

• tottahantuoon

Marjoja menee kaupaksi hyvin!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Persujen vaalilupaus oli euron bensa

Nyt puhutaan jo kolmen euron bensasta. Kyseessä on Suomen historian törkein vaalipetos.
      Maailman menoa
      169
      2683
    2. Vain vasemmistohallitus saa minut menemään töihin

Änkyräkapitalistien sortaessa kansaa en laita rikkaakaan ristiin. Elän mielummin Kelan tuilla, ja jos niitä leikataan, n
      Maailman menoa
      104
      2512
    3. Mitä kirjainta kaipaat?

Pitkästä aikaa tämmöistä. Onko kirjain muuttunut edellisestä. ☺️
      Ikävä
      158
      2199
    4. Maataloustuet perittävä korkojen kera takaisin

Yrittäjiltä jotka ovat myyneet tuotantoaan ulkomaille. Veronmaksajan kustantama tuki on tarkoitettu elintarvikkeiden hi
      Maataloustuki
      77
      2100
    5. Riikka ei suostu laskemaan bensan hintaa

Sanna laski esimerkiksi sähkön arvonlisäveron 10 prosenttiin, jonka Riiikka anosti 25,5 prosenttiin. Sannan aikaan bens
      Maailman menoa
      3
      2083
    6. EK: Suomi tarvitsee vuosittain 45 000 maahanmuuttajaa

Senpä takia Riikkakin laulaa sen lauluja kenen leipää syö. Viime vuonnahan Suomeen muutti 50 tuhatta ulkomaalaista. htt
      Maailman menoa
      122
      1918
    7. Uskomatonta touhua!

Ei olis uskonut että kateus yrittäjää kohtaan menee noin pitkälle. TTP:ssa irrotettu sähköjohto jäätelöaltaasta. Kaikki
      Haapavesi
      57
      1640
    8. Oliko se oikeasti epäselvää

sinulle että olin ihastunut sinuun? (Ymmärrän että siitä on aikaa, eikä voi olettaa että kaikkea muistaisi tai että men
      Ikävä
      124
      1614
    9. Topi osti Askon

Hieno mies. Pelastaa työpaikkoja. Kiitokset myös emännälleen, joka pitää isännän virkeänä. https://www.is.fi/taloussan
      Maailman menoa
      105
      1607
    10. Miten hän sinua katsoi?

😊😊😊😊😊😊
      Ikävä
      84
      1281
    Aihe