Nu firar vi våra isländska bröder!
Nu firar vi Island
25
194
Vastaukset
- KoivunOksaanKorkealle
Jotenkin säälittävät nämä kielenvaihtajien jälkeläiset, joilla on niin huono itsetunto, että pitävät islantilaisia "veljinä".
Mielestäni tässä on kyse myös itsetunnosta, jos on hyvä itsetunto, osaa arvostaa nimenomaan omia SUOMALAISIA juuriaan. Minun juureni eivät missään "Islannissa" sen kummemmin ole kuin missään muuallakaan. Lähin kansa ja kulttuuri Suomelle on myös Viro.Myös Virolta fenoo saa lättyynsä futiksessa (ja myös tärkeissä asioissa).
Mistä johtuu, että fenno ei osaa kuin vinkua? Voiton hetkellä vedetään jotain ihme junttipaskaa palstalle. Isopyörä heittää, tai mikä ratas/klapi fennon ajatusta nyt sitten pyörittääkään.- KoivunOksaanKorkealle
Peppu-Reino kirjoitti:
Myös Virolta fenoo saa lättyynsä futiksessa (ja myös tärkeissä asioissa).
Mistä johtuu, että fenno ei osaa kuin vinkua? Voiton hetkellä vedetään jotain ihme junttipaskaa palstalle. Isopyörä heittää, tai mikä ratas/klapi fennon ajatusta nyt sitten pyörittääkään.Mistä maasta olitkaan?
- FruRT
Fennon vill vara rysse.
Skål här med. Det var spännande in till det sista. Förutom spelarna kan man lugnt påstå, att Islands kommentator levde sig in i matchen.
- Lukiolaistytsy
Peppu väittää kohta, että hän ymmärsi selostuksen. Pakkoruotsin lukenut ei mitään.
- eikiitos0
En tunne mitään sen kummempaa "veljeyttä" tummien ja kovapiirteisten islantilaisten kanssa (huom. jalkapalloilijoita en tarkoita, sillä he eivät kuvasta "tavallista kansaa"). Ylipäätään suomalainen rauhallinen ja empaattinen, hyväsydäminen kansanluonne on erilainen. Suomi on myös täysin erilainen maa kuin vaarallinen ja sydämetön Ruotsi. Islasntilaiset nyt kuitenkin enemmän muistuttavat suomalaisia ehkä luonteeltaan kuin ruotsalaiset, mutta kuitenkin. Suomi on ainutlaatuinen kauneudessaan ja rauhallisuudessaan, ei tekemistä muiden ns. "Pohjoismaiden" kanssa.
- Rebba
Hur gick det med fennons favorit Ryssland?
- KielipolitiikkaanMuutos
Oikeasti: kertokaa jo, mistä ihmeen maasta te olette?
Kuten huomaatte esimerkiksi Islannista, JOKAINEN siellä kannattaa Islantia, koska se on heidän isänmaansa?
Mistä maasta siis oikeasti olette? Mitä kannatatte esimerkiksi urheilussa aina?
Pelottaa vaan, että Suomessa on lopulta näinkin paljon ihmisiä, jotka vihaavat juuri Suomea eli sitä omaa (?) synnyinmaataan?! - nmbmnb
Hyvä taas huomata kuinka nettisvekot kirjoittavat valheita suomenkielisistä. Russofobeina nettisvekot tunkevat Venäjää joka paikkaan "fennojen suosikkeina".
Eiköhän suomenkielisten suosikit jakaannu tasaisesti eri maiden kesken. Venäjä lienee harvemman suosikki.
"Kuten huomaatte esimerkiksi Islannista, JOKAINEN siellä kannattaa Islantia, koska se on heidän isänmaansa?"
Mitä itse kannatat? Vaadit muilta, kerrot mitä islantilaiset tekevät ja uhoat hulluna, samalla omista asioistasi vaieten. Muistat tietenkin siinä ohessa syyttää kaikkia vihasta.
Mitä tällainen mielipuolinen käyttäytyminen RKP palstalla mahtakaa sanoa sinusta? Omintakeinen tapa juhlia Islannin voittoa sinulla ainakin on. Oletko Englannin kannattaja, vai mikä jurppii?- kiersitkysymyksen
Kiersit kysymyksen: sinä et todellakaan voi sanoa suoraan, että "olen suomalainen, kannatan Suomea jne.", et yksinkertaisesti voi sanoa sellaista. Olet niin täynnä vihaa Suomea ja suomalaisuutta kohtaan.
Suomi<3. kiersitkysymyksen kirjoitti:
Kiersit kysymyksen: sinä et todellakaan voi sanoa suoraan, että "olen suomalainen, kannatan Suomea jne.", et yksinkertaisesti voi sanoa sellaista. Olet niin täynnä vihaa Suomea ja suomalaisuutta kohtaan.
Suomi<3.Vastaus löytyy kysymyksestä jota kommentoit.
Jospa se savolainen pjällysmies lopettaisi turhanpäiväisen komentelun ja vaatimisen, sillä tukipossun suusta tulevat komennot lähinnä huvittavat.
Meillä Islannin voiton juhliminen jatkuu ja toivomme Islannilta seuraavaksi Ranskan kaatoa.- EiEdelleenkäänVastausta
Peppu-Reino kirjoitti:
Vastaus löytyy kysymyksestä jota kommentoit.
Jospa se savolainen pjällysmies lopettaisi turhanpäiväisen komentelun ja vaatimisen, sillä tukipossun suusta tulevat komennot lähinnä huvittavat.
Meillä Islannin voiton juhliminen jatkuu ja toivomme Islannilta seuraavaksi Ranskan kaatoa.Ei löydy vastausta YHTÄÄN mistään.
Koetapa sanopa kerran:
Olen suomalainen, rakastan synnyinmaatani Suomea. Kannatan tietenkin näin ollen myös omaa isänmaatani Suomea myös esim. urheilussa.
Yksinkertaisesti ei vain sovi sinun suuhusi, sinun harteilltasi löytyy naapurimaamme Ruotsin lippu.
Kannata sinä vain Islantia, minulle on aivan yhdentekevää ylipäätään urheilu tai jonkun Islannin menestys tänä vuonna. En koe Islan tia omaksi isänmaakseni millään tavoin, joten en sen kummemmin sitä kannatakaan. EiEdelleenkäänVastausta kirjoitti:
Ei löydy vastausta YHTÄÄN mistään.
Koetapa sanopa kerran:
Olen suomalainen, rakastan synnyinmaatani Suomea. Kannatan tietenkin näin ollen myös omaa isänmaatani Suomea myös esim. urheilussa.
Yksinkertaisesti ei vain sovi sinun suuhusi, sinun harteilltasi löytyy naapurimaamme Ruotsin lippu.
Kannata sinä vain Islantia, minulle on aivan yhdentekevää ylipäätään urheilu tai jonkun Islannin menestys tänä vuonna. En koe Islan tia omaksi isänmaakseni millään tavoin, joten en sen kummemmin sitä kannatakaan.No, etpä näytä edelleenkään kykenevän lausumaan yllä olevaa itse, vaan vaadit, kuten aina, muita tekemään sen(kin).
Tiedoksesi pjällysmies; kukaan ei ole käskyistäsi kiinnostunut. Tiedät sen itse äitisikin nauraessaan pikkuressukalleen, joka luulee olevansa jotain.- EiEdelleenkäänVastausta
Peppu-Reino kirjoitti:
No, etpä näytä edelleenkään kykenevän lausumaan yllä olevaa itse, vaan vaadit, kuten aina, muita tekemään sen(kin).
Tiedoksesi pjällysmies; kukaan ei ole käskyistäsi kiinnostunut. Tiedät sen itse äitisikin nauraessaan pikkuressukalleen, joka luulee olevansa jotain.Olen suomalainen, rakastan synnyinmaatani Suomea. Kannatan tietenkin näin ollen myös omaa isänmaatani Suomea myös esim. urheilussa.
- PeipposenPesä
Peppu-Reino kirjoitti:
No, etpä näytä edelleenkään kykenevän lausumaan yllä olevaa itse, vaan vaadit, kuten aina, muita tekemään sen(kin).
Tiedoksesi pjällysmies; kukaan ei ole käskyistäsi kiinnostunut. Tiedät sen itse äitisikin nauraessaan pikkuressukalleen, joka luulee olevansa jotain.Todellakin hienosti kiertelet. Kertaakaan en ole muuten edes huomannut sinun mainitsevan, että olisit ylipäätään "suomalainen". Suomalainen on ihminen, joka kokee identiteettinsä suomalaiseksi ja koska oma identiteetti on ihmisen tärkeimpiä rakennusaineita ja jos ihminen vielä arvostaa itseään (omaa identiteettiään), silloin hän arvostaa samalla myös suomalaisuutta. Niin yksinkertaista se on!
- zmnxzmxn
Tuntui todella siltä eilen kuin SUOMI olisi voittanut, mahtavaa islantilaiset! He ovat ulkonäöltäänkin enemmän suomalaisen näköisiä kuin muut pohjoismaalaiset :)
Ja pakko todeta tähän vielä, että nettifenno ei kykene aiodsti iloitsemaan kenenkään muun menestyksestä, katsokaa nyt näitä tämänkin ketjun älyvapaita kirjoituksia! Nettifenno vain valittaa, syyttää, vääristelee ja mollaa, aivan kuin ei olisi parempaakin tekemistä. - Lukiolaistytsy
Suomalaiset urheilijat, jotka opiskelevat joutuvat kärsimään pakkoruotsin takia. Sen ajan kun he uhraavat tyhjänpäiväiseen opiskeluun, voisivat harjoitella. Fiksuilla kansoilla ei ole pakkokieliä, ei edes Virolla.
"Fiksuilla kansoilla ei ole pakkokieliä, ei edes Virolla."
Tarkista faktat.
Kiva, kun Islannin voitto tuo iloa myös fennojen joukkoon......- maailmanVakavin
En ole kuullut yhdenkään huippu-urheiljan kärsineen pakkoruotsista. Pakkoruotsista "kärsimisen" laulu soi vain nettifennon omassa päässä. Sitä paitsi monet huippu-urheilijat ovat lahjakkaita monella alalla ja menestyvät myös koulussa.
Ja mitä tulee fiksuihin kansoihin, niin sanoisin, että Suomen nousu sodan jälkeen, kaikkien vastoinkäymisten jälkeen, yhdeksi maailman johtavista valtiosta mitä tulee elintasoon, on kyllä sellainen ihme, että sitä on ihmetelty muuallakin kuin Suomessa.
Mutta nettifennohan ei pätkääkään arvosta oman isänmaansa menestystä ja pärjäämistä. Netifenno tuijottaa vain yhtä puuta, pakkoruotsia, ja luulee sen olevan maailman vakavin ongelma :) - koominenjuttu
Peppu-Reino kirjoitti:
"Fiksuilla kansoilla ei ole pakkokieliä, ei edes Virolla."
Tarkista faktat.
Kiva, kun Islannin voitto tuo iloa myös fennojen joukkoon......Koomisinta ja ironisinta neffen kommentissa onkin juuri se, että Islannissa on pakkokielenä tanska, vaikka maa sijaitsee tuhansien kilometrien päässä eikä Islannissa ole tanskankielistä vähemmistöä. Ja silti Islanti päihittää Britit - miten neffe selittää tämän yhtälön? Pakkokielen opiskelleethan eivät voi menestyä...:)
maailmanVakavin kirjoitti:
En ole kuullut yhdenkään huippu-urheiljan kärsineen pakkoruotsista. Pakkoruotsista "kärsimisen" laulu soi vain nettifennon omassa päässä. Sitä paitsi monet huippu-urheilijat ovat lahjakkaita monella alalla ja menestyvät myös koulussa.
Ja mitä tulee fiksuihin kansoihin, niin sanoisin, että Suomen nousu sodan jälkeen, kaikkien vastoinkäymisten jälkeen, yhdeksi maailman johtavista valtiosta mitä tulee elintasoon, on kyllä sellainen ihme, että sitä on ihmetelty muuallakin kuin Suomessa.
Mutta nettifennohan ei pätkääkään arvosta oman isänmaansa menestystä ja pärjäämistä. Netifenno tuijottaa vain yhtä puuta, pakkoruotsia, ja luulee sen olevan maailman vakavin ongelma :)"Sitä paitsi monet huippu-urheilijat ovat lahjakkaita monella alalla ja menestyvät myös koulussa."
Islannin maalivahti on elokuvaohjaaja silloin kun ei pelaa futista tai harrasta muuta. Melko harvinainen ammatti futismålarille. Mutta, lahjakas opiskelee islannin, tanskan, englannin, elokuvaohjaajaksi ja puolustaa maataan vähintään 8 parhaan joukkoon EM futiksessa.
Toiset eivät pääse edes peleihin.....
- minåsikt
Mera gemensamt har vi med våra isländska systrar och bröder än "släkten " österifrån.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Et siis vieläkään
Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k532514Hyvä että lähdit siitä
Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖362511Taisin tehdä virheen
Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle292497Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa
Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt921886Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi
Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle291758Olisitko mies valmis?
Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me3111665- 1501486
- 731358
vieläkin sanoa voin...
💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos231078Nainen onko sulla supervoimmia ?
Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.261066