Miksi porukat myy venettään eri mallimerkinnällä kuin se on? Esim. erittäin yleistä on myydä Yamarin 5920 DC:tä 59 DC:nä, vaikka malli on eri ja vielä vanhempaa mallia. Näitä esimerkkejä tulee nettivenneessä koko ajan myös muista merkeistä/malleista eteen.
Toimintahan on ihan tahallista ja tarkotuksena harhaanjohtaa, koska olen usein asian viestillä myyjälle korjannut, mutta mitään korjausliikettä ilmoituksen suhteen ei ole kertaakaan tapahtunut.
Se mikä ihmetyttää ehkä asiassa eniten on nettiveneen välinpitämättömyys asiaa ja ihmisten harhaanjohtamista kohtaan on ettei nettiveneen modetkaan ole tähän kertaakaan mitenkään puuttuneet, kun olen näistä vääristellyistä ilmoituksista nettiveneelle ilmoittanut.
Veneiden myynti-ilmoitukset nettiveneessä
4
240
Vastaukset
- eipaskaeipeltoa
Paras paskan puhe mininkä olen törmännyt, valokuvissa oli päivämäärät jotka olivat parivuotta vanhemmat, kuin väitetty ikä.
Toinen vakio valhe on huollettu aina hyvin ja ammattilaisten toimesta, johon ei sitten pyydettäessä löydy muuta, kuin lisää paskapuheita... - VPD6
Olen pääosin samaa mieltä "Pirkkamiehen" kanssa tosin ostajankin täytyy tietää mitä ostamassa. Mikäli ei itsellä osaamista on venettä katsomaan mentäessä hyvä olla mukana joku ammattilainen. Huoltojen tekemisestä ammattimiehen tai jopa veneliikkeen toimesta ei sitten löydykään mitään laskuja, kuitteja tms. Lisäksi säännöllinen huolto tarkoittaa liian usein öljyjen ja suodattimien vaihtoja eikä muuta. Toinen yleisesti käytetty myyntitermi, että vene on "erittäin siisti". Kuitenkin vähänkin tarkemmin katsottaessa löytyy vaikka mitä. Vessassa epämääräinen haju ja pönttö pesemättä, hellan takaa löytyy kuivuneita makkaranpaloja ja muita roiskeita jne. Yleensä matkaveneiden koneen huollon tason ja veneen kunnon määrittelee moottoritilan siisteys. Jos pilssissä lilluu vettä, öljyä siellä ja täällä, omia kaapelivirityksiä siellä ja täällä on huollon ja veneenkin tasokin sitä mikä näkyy. Onneksi löytyy vielä käytettyjä iäkkäitäkin veneitä, joista näkee heti, että venettä on käsitelty hyvin, kuntoa ylläpidetty, kaikki laitteet toimivat ja moottoria huollettu hyvin. Veneestä löytyvät moottorin ja muidenkin laitteiden käyttöohjekirjat jne. Tällaisesta yksilöstä voi alkaa hieroa kauppaa selvästi turvallisemmin vaikka hinta olisikin vähän muita vastaavia kalliimpi.
- Kaheksanmetriä
Just noin!. Myös ilmoitus "huippukunnossa" on yleensä harhaanjohtava. Kyse ei varmaan ole siit et myyjä tieten tahtoen sepittää huuhatta, vaan siitä että se ihan oikeasti omistajan omasta mielestä on "huippukunnossa", eli itse ei huomata realistista kuntoa koska on totuttu siihen. Ostaja taasen mieltää tollaisen ilmon että kyseessä on lähes uuttavastaavassa kunnossa oleva :D. Yäk! kuivuneet makkaranpalat :D.
- pirkkamies
Joo, toki tietysti ostajalla olisi hyvä olla joku käry mitä on ostamassa jne jne. Tämä ei mielestäni kuitenkaan tarkoita sitä että myyjä voi tahallisilla ja väärillä mallimerkinnöillä kusettaa.
Ja kuten aiemmin kirjoitin, kovasti ihmetyttää se ettei nettiveneen modeilla tunnu olevan mitään kiinnostusta tätä jatkuvaa kusetusta kohtaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2053121Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391600Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus931451- 891349
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461314Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1551228Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121168Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze123999Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89922Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.44803