mihin liitty kasvojen kihelmöintiä ja puutuneisuut

turtuu

olen lukenut aiheesta googlettamalla,mutta te keillä on kokemusta kasvojen puutumisista,nenän turtuneisuudesta pistelyoireiluun,voitteko kertoa mistä ne johtuivat,ja saitko apua asiaan?mulla ollut tällasta jonkun aikaa mutta lääkärit ei oikein osaa kertoa .so on lki päivittäistä,toiinaan ei tunnu.voiko liittyä mm verenpaineeseen,purentavaivaan,kasvaimiin?mihin teillä se liittyi?onko mahdollista että tukoksia kaulavaltimoilla?

7

418

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kiinnostais_tietää

      Samanlaisia oireita nuoruudessa. Vastaavaa tunnetta myös jaloissa, reisien etuosa.
      Ei kukaan koskaan osannut sanoa mitään. Asiaa ei edes tutkittu.

    • kepittää

      kiitos ,kauanko sulla kesti nuo kasvo oireilut? mulla muutaman kuukauden nyt,,,,typerä olotila.ja menikö jossain vaiheessa ohikasvo-oireet,puutumiset,kihelmöinti?täällä illasta taas kihisee nenässä ja poskissa,päivällä ei mitään taas...

      • käy_lääkärissä

        Oireista jo reilut parikymmentä vuotta. Olin tuolloin reilu parikymppinen.
        Jatkuvampana ja pahempana noin vuoden melko yhtäjaksoisesti. Meni välillä pois ja tuli taas. Sitten oli aikoja, että ei mitään ja antoi pieniä merkkejä, että vastaavanlaisia tuntemuksia olisi tulossa. Sitten vaan oireet jäivät pois.
        Epäilin itse vaikka mitä. Melko pelottavaa. MS kävi mielessä, kun tuota on suvussakin. Mitään syytä taikka selitystä ei ole koskaan ollut.
        Nyttemmin tämän kaltaisissa oireissa saatetaan olla viisaampia.


    • MatkustajaX

      Oletko siis käynyt neurologilla, mutta ei osannut sanoa mitään?

    • potija

      en ole saanut aikaa vielä neurolle koska lääkäriin sain varattua 2vkon pstä.Eli kaikki asian kanssa oleilleen kertokaa syitä asiaan ja miten pääsitte eroon vaivasta tai oliko joku sairaus kenties? pyydän lähetteen neurolle sekä magneettiin.

    • posket

      kiitos sulle -käy lääkärissä---mulla myös mummollani ms tautia,tytär potee harvinaista eds sairautta,mulla myös vuosia ollut niska ja lihaskipuja,väsymistä ym.tietokonekuvat keväällä,ei mitään,ym sydänfilmit ja kokeita verestä.Mutta lohdullista oli kuulla asiasta koska harva vastaa tähän oireistoon....suvussa usealla fibroa -sikolla,äidilla,veljellä nivelreumaa,mulla säryt jo vuosia ja sauna antaa karseta tuskat jota vältän.nytkin yläkropan lihakset arat,niskajännitysoire nuorena todettu.Olitko sä tutkimuksissa kasvokihelmöinnin takia? kirjoiteelkaa kokemuksia vaan jos on,olen googlettanut asiasta vanhempia kirjoituksia,toivotaan ett vaiva hälvenee....mulla 2 vkon pstä lääkäri ja pyydän neuroööe ja magneettiin.mäsä on mielessä kun lihakset kipuilee,väsy iskee silloin.kiitos .t kihelmöintiä ja puusutusta poteva keski-ikäinen naishenkilö

    • välläys

      Minulla oli joku vuosi kasvon oikeassa puoliskossa "elukan ryömimistunnetta" useita päiviä. Sitten se siirtyi kaulalle ja lopulta hävisi.

      Minulla on ollut myös vasenpuolinen "kasvokipuilu" v. 2013-2014 , kipuilualue oli leukakulmasta ohimoon, vaihteli paikkaa, siirtyi välillä korvaan, korvan ympärille jne. Sille ei tiedetty syytä, mutta minun mielestäni syy oli ehdottomasti nielurisassa. Nielurisat oireilevat edelleen ajoittain, mutta tuota kipuilua on kovin harvoin. Mykoplasma on minulla ollut ainakin kerran, sen aikanakin oli vähän tuota. Voihan se mykoplasma olla minulla kroonisena... Kaulalla ei ultrauksessa ole näkynyt muuta erityistä kuin imusolmukkeita ja kerran kalkkeutunut imusolmuke. Kroonisen kipuilun syy jäi avoimeksi.

      Silmientakaista inhaa oloa oli ainakin 4 kuukautta v. 2013. Silmien liikuttelukin oli välillä kipeää. Magneettikuvautin silmälihakset, mutta mitään poikkeavaa ei ollut.

      Lihasdystonia minulla on kaulan alueella.
      Pään kääntäminen vasemmalle toisinaan ahdistaa, koska vasemmalla on kaulavltimon karotispoukama aika suuri ja mahdollisesti siellä vasemmalla on turpoilevia imusolmukkeitakin. Nivelrikkoa on kaularangassa ja sen pikkunivelissä ja niiden ympärillä oikealla on pehmytkudostulehdusta. Borrelioosi on minulla saksalaistuloksen mukaan positiivinen (verinäyte Saksaan v. 2014), mutta Suomessa sitä ei noteerata. Liusäkilpirauhasliikatoiminta on mutta kilpirauhanen on kutistunut lähes olemattomiin.

      Nykyään on haittaavinta vain ajoittainen vasenpuolinen nielemisvaikeus, niskan oikean puolen ajoittainen kipuilu ja pään kannatteluvaikeus.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      79
      1449
    2. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      68
      1225
    3. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      105
      1123
    4. huono omatunto

      johtuu siitä, että minulla on tunteita sinua kohtaan. Se vaikuttaa asiaan. Kaipasin sinua tänäänkin.
      Ikävä
      55
      964
    5. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      141
      939
    6. Suomalaisia naisia lennätetään seksimatkoille

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1f5f5e20-8c36-4907-9640-8e0c3b017c5a Gambia on jo vuosia ollut yhtä kuin munanhaku ma
      Lieksa
      165
      890
    7. Päätin juuri että

      En odota että meidän välillä enää tapahtuisi mitään. Tämä on aivan liian monimutkaista ja kyllä sinäkin olisit joskus mi
      Ikävä
      32
      832
    8. Onnistuit sohaisemaan mua

      Kaikkein herkimpään kohtaan ja kyseenalaistamaan mun luottamuksellisuuden. Kun sitä ei ole niin ei ole mitään muutakaan
      Ikävä
      59
      814
    9. Huomenna se

      Tulee kohta, odotatko?
      Ikävä
      61
      796
    10. Mitä kaipaat

      Usein elämässäsi
      Ikävä
      76
      685
    Aihe