Läheinen ottaa nimissäni lainaa, mitä tehdä

mitätehdä

Taloudessani asuva henkilö on käyttänyt verkkopankkitunnuksiani pikavippien ja pienien lainojen ottoon. En tiedä mitä tehdä, sillä en halua ilmiantaa kyseistä henkilöä, mutta en halua, että tunnuksillani nostetaan enää enempää lainaa. Olen vaihtanut salasanani ja hallussapidän avainlukuja, mutta jotenkin mystisesti oli taas otettu uusi laina, kun en ollut kotona. Voiko olla mahdollista että henkilö saa lainaa ilman avainlukujani? Löysin ison läjän myöhästymismaksuja ja muistutuksia minun nimissäni, jotka oli luonnollisesti minulta piilotettu. Saanko esim. pankista tietää mitä kaikkea p*skaa olen mukamas mennyt ottamaan ja mihin kaikkeen olen sotkeutunut? Uhkaa tulevaisuus mennä pilalle, pelkään että seuraavaksi mulla on maksuhäiriömerkintöjä, jotka estävät vuokra-asunnot ja muut mahdolliset asiat, mitkä tulevaisuudessa häämöttää.

11

202

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eikös järkikin kerro että avainlukulista on henkilökohtainen eli kannattaa säilyttää varmassa paikassa. Oletko jutellut tämän henkilön kanssa? Taidat tietää ketä se on. Kerro tekeväsi rikosilmoitus jos vielä jatkaa....

    • Älävalita

      TEE SE RIKOSILMOITUS!!!
      Tuossa tilanteessa ei auta, ettet halua paljastaa. Siinäpä kärsit, olet sen itse ansainnut. Joka vaikeuden. Tyhmyydelläsi.

    • 3fe3f3f3

      Onnea vaan ulosoton kanssa ainot miten selviit ilman sitä on että käräytät vohkian muuten olet kohta loppuelämän ulosottokiertessä.

    • samakunedellä

      Tottakai se saa lainaa ilman tunnuslukujasi. Se on k o p i o i n u t ne itselleen talteen. Sua on niin helppo höynäyttää.

      • sdfghklfdszgf

        Mistä se sen uuden salasanan on sitten saanut?

        Velat on sinun nimissäsi, joten maksuhäiriömerkinnät ynnä muut tulevat sinulle. Jokaisella on velvollisuus säilyttää pankkitunnuksiaan siten, ettei kukaan, edes oma avo/aviopuoliso tai kämppis pääse niihin koskaan käsiksi. Jos olet jättänyt tunnukset saataville, niin vika on sinun itsesi silloin.


      • vastausvastaus

        Ei se ihan noin mene. Pankkitunnuksia on, varsinkin jos asuu samassa taloudessa, käytännössä mahdoton säilyttää niin ettei toinen pääsisi niihin mitenkään käsiksi. Tässäkin tapauksessa läheinen on päättänyt ottaa velkaa (ottanut jo useita kertoja), eli kyse ei ole siitä että pankkitunnukset olisi kerran unohdettu jonnekin vaan kyseessä on systemaattinen toiminta, johon aloittaja ei ole syyllinen. Mutta tietysti aloittajan täytyy tehdä jotain eikä vain antaa homman jatkua. Jotain olisi pitänyt tehdä jo silloin kun ensimmäisen kerran huomasi toiminnan.


      • ylivarvaisuuttako
        vastausvastaus kirjoitti:

        Ei se ihan noin mene. Pankkitunnuksia on, varsinkin jos asuu samassa taloudessa, käytännössä mahdoton säilyttää niin ettei toinen pääsisi niihin mitenkään käsiksi. Tässäkin tapauksessa läheinen on päättänyt ottaa velkaa (ottanut jo useita kertoja), eli kyse ei ole siitä että pankkitunnukset olisi kerran unohdettu jonnekin vaan kyseessä on systemaattinen toiminta, johon aloittaja ei ole syyllinen. Mutta tietysti aloittajan täytyy tehdä jotain eikä vain antaa homman jatkua. Jotain olisi pitänyt tehdä jo silloin kun ensimmäisen kerran huomasi toiminnan.

        Voiko todella ohjata rahat omale tilie tilille jos tunnustautuu toisen pankkitunnuksilla? Minusta tarkistus että tili on mun nimissä on ollut kovinkin tarkka nuo kerrat kun olen vipannut. Minä kyllä vaihtaisin käyttötunnuksen ja saasanan ja pitäisin avainlukulistan aina mukanani. Jopa nukkuessa. Tässä ei oe mainittu onko läheinen avo/aviokumppani ja silloin voi ehkä olla vaikeaa piilottaa avainluvut sänkyyn, mutta jokin pomminvarma piilo täytyy löytää. Tai hanki vaikka pankkitallelokero ja tee omat pankkijuttusi pankin sohvalla ettei tarvii ottaa avainukuja mukaan kotiin lainkaan.


      • kylläpävaan
        vastausvastaus kirjoitti:

        Ei se ihan noin mene. Pankkitunnuksia on, varsinkin jos asuu samassa taloudessa, käytännössä mahdoton säilyttää niin ettei toinen pääsisi niihin mitenkään käsiksi. Tässäkin tapauksessa läheinen on päättänyt ottaa velkaa (ottanut jo useita kertoja), eli kyse ei ole siitä että pankkitunnukset olisi kerran unohdettu jonnekin vaan kyseessä on systemaattinen toiminta, johon aloittaja ei ole syyllinen. Mutta tietysti aloittajan täytyy tehdä jotain eikä vain antaa homman jatkua. Jotain olisi pitänyt tehdä jo silloin kun ensimmäisen kerran huomasi toiminnan.

        Kyllä se nyt vaan menee. Esim. käyttäjätunnus & salasana tulee pitää omana tietonaan, eikä ainakaan missään paperilapulla avainlukulistaan kiinnitettynä. Mikäli olet säilytellyt tunnuksiasi pitkin pöytiä helposti saatavilla tai ehkä jopa kertonut ne puolisollesi, on vastuu sinun.


    • Ei_tajuu

      Aktivoi välittömästi lainakielto, niin loppuupahan niiden pikalainojen ottaminen. Sen jälkeen rikosilmoitus poliisille!

    • tätätehdä

      Ei mitään rikosilmoitusta, älä usko hölmöjä! Muista, että anteeksianto on tärkeintä, lähimmäisesi henkisten ja rahallisten tarpeiden tyydyttäminen on paljon tärkeämpää kuin omat luottotietosi. Äläkä piilottele pankkitunnuksiasi, se vie pohjan keskinäiseltä luottamukseltanne.

    • yrittäävierit

      Taitaa tilanne olla se että aloittaja yrittää vierittää vipit toisen niskoille voih ku kuvottavaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      203
      8158
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      43
      4622
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      28
      2230
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      20
      2137
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      28
      1935
    6. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      40
      1815
    7. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1736
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      23
      1726
    9. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1643
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      39
      1448
    Aihe