Oikein kysyttiin et voinko alkaa. Tietenkin voin vaikka vauveli ei ole minun lihaani ja vertani mut silti.
Nyt siten itse aiheeseen: mitä pienelle kastelahjaksi. Ei mitän ilmanaikuista rääsää mutta jotain sellaista kivaa ja erilaista. Onko teillä heittää ehdotuksia kehiin?
Minusta tulee ottomummi :)
64
563
Vastaukset
Entäs tuo kone-tiski-aine?
Siltäkin puuttuu vielä sijoitus.
Ehdotan seuraavaksi aiheeksi Vileda-liinoja.
Puutarhan sammutettu Kalkki?
H.- siilimuori3
Kiva että osallistut, laitetaan korvan taa. Odotetaan kuiteskin mitä toisilla on sanottavaa.
- jospahan
hunksz
Mitähän jos lopultakin grillaisit nuo läpyskäsi ja tarjoaisit niitä, mikäli eivät ehdi siihen mennessä pilaantumaan. ;-) - juujuujuujuu
Muistatteko nämä Bodom-järven hirvittävät surmat...
- kyllästyttää
Miksi aina jankkaat tuota Bodom järveä?
- jospahan
kyllästyttää kirjoitti:
Miksi aina jankkaat tuota Bodom järveä?
Taitaa vieläkin kulkea yhden henkselin varassa, koska on jämähtänyt tuohon aikaan.
- jepuli.s
En alkaisi, se velvoittaa niin paljon. Tiedän jaksamiseni ja voimieni rajallisuuden. Velvollisuuksia on ollut vaikka muille jakaa, nyt elän itselleni mahdollisuuksien mukaan.
Osta kultainen kaulakoru, vaikka ei nyt pitäisi, säilyttää arvonsa ja tulee käyttöä myöhemmin.- siilimuori3
Mihin se "velvoittaa"? Joka tapauksessa tullaan olemaan yhteyksissä läheisestikin niin kai minä mummolan mummi voin olla ilmn sen kummempia velvotteita. Vauvelin vanhemmat tietävät minun voimavarani ja eivät odota minulta liikoja.
Osaisikohan ostaa sellaisen kaulakorun mikä sitten vanhempana kelpaisi niin että sitä jopa kaulassa pidettäisiin? Nuorte maksu kun on niin erilainen. - jepuli.s
siilimuori3 kirjoitti:
Mihin se "velvoittaa"? Joka tapauksessa tullaan olemaan yhteyksissä läheisestikin niin kai minä mummolan mummi voin olla ilmn sen kummempia velvotteita. Vauvelin vanhemmat tietävät minun voimavarani ja eivät odota minulta liikoja.
Osaisikohan ostaa sellaisen kaulakorun mikä sitten vanhempana kelpaisi niin että sitä jopa kaulassa pidettäisiin? Nuorte maksu kun on niin erilainen.Ainakin kullan arvo säilyy.
Olen ehkä liiankin tarkka siitä mihin lupaudun, olen mummi omien lasteni lapsille ja myös sijaislapsenlapselle. - siilimuori3
jepuli.s kirjoitti:
Ainakin kullan arvo säilyy.
Olen ehkä liiankin tarkka siitä mihin lupaudun, olen mummi omien lasteni lapsille ja myös sijaislapsenlapselle.No tässä tapauksessa minä olen tavallaan mummo ottopoikani lapselle :). Joten eikö luontevaa eikös, kun vielä vaimonsa pyysi. Et samassa veneessä jo valmiiksi olemme :). Ja mummous ei velvoita vaan se oikeuttaa.
- hytinäx1
Kastejahla ottomummilta, hmmh, miten olisi juhapöytää tulevia synttäreitä ym juhlistamaan pieni hopeoitu tai hopeinen lipputanko Suomen lipulla.
- siilimuori3
Kiva idea, erilainen.
Onnea sinulle,
varmasti iloa tuottava ja mukava luottamustehtävä ja kestää loppuelämän. On ihanaa seurata lapsen kasvua ja sitten nuoren venähtämistä aikuisen mittoihin ja sitten sitä miten paikkansa elämässä löytää, no joo se toki on kovin kaukana vielä.
Ostan kastejuhlaan jos sattuu olemaan tyttö aina helminauhan, niihin saa jatkopaloja ja voi myös rannehelminauhan, eli settinä. On niin mukava sitten perhejuhlissa nähdä kuinka pienet piipertäjät kirmailevat helminauha kaulassa. Olen huomannut, että myös vanhemmat arvostavat sitä.
Pojat ovat aina vaikeampia tapauksia, mutta niillekin löytyy traktoria ja autoa ja vaikka minkälaista lipasta, johon voi sitten sen pesämunan tipauttaa. Jos nimittäin haluaa kultasepänliikkeestä muistamisensa hankkia.
Olen ollut kastejuhlassa jossa pieni poika sai "kontiot", tuleva isäntämieskahdet vielä, onneksi sattuivat eri kokoa, eli kasvunvaraa löytyi.
Aina varmoja ovat isot satukirjat, niitä voi sitten yhdessä kummilapsen kanssa ensin selailla ja sitten lukea.- siilimuori3
Kiitos. Luottamustehtävänä minäkin tuon otan ja ennen kaikkea iloa tuottavana etuutena. Kiva olla mukana pienen ja vähän isommankin ihmisen elämässä niin kauan kuin itsellä elonpäiviä riittää.
"Meidän" vauveli syntyy nyt ihan viikkojen sisällä ja ei vielä ole tiedossa tuleekos sieltä tytttö vai poika. Kontiot pikkuisännälle ihana, miksei emännällekin punaiset kontiot.
Satukirjoihin vaavimme tulle ihan varppina tutustumaan. Uskon että niitä tulvii suunnasta jos toisestakin.
Onnea! Vauvat on ihania :) pullota sen tuoksu ja lähetä mulle! Laitan sen sinne koiran tassuhiki-pullon viereen.
Olen sellaisesta lahjasta kuullut, että säästää päivän lehden siitä paikkakunnasta missä vaavi asuu, siltä päivältä kun hän syntyi. Tai itsetehty vauvapeitto. Mutta tuo on tietty vähän kiinni siitä, mitä vauvan äiti päättää säilyttää.- silimuori3
Tuo onkin kiva idea. Jotain säästöön siltä päivältä milloin vaavi näki päivänvalon. Ja se vaikka kehystettynä tauluna.
Sulla onkin oikein tuoksuttelupullot siellä jossain hyllyllä :). Millehän koiran tassunhiki tuoksuu? silimuori3 kirjoitti:
Tuo onkin kiva idea. Jotain säästöön siltä päivältä milloin vaavi näki päivänvalon. Ja se vaikka kehystettynä tauluna.
Sulla onkin oikein tuoksuttelupullot siellä jossain hyllyllä :). Millehän koiran tassunhiki tuoksuu?Sun täytyy pyytää saada impata seuraavaa vastaantulevaa koiraa :) Jotain tuoreen ruohon ja popcornin väliltä ne tuoksuu.
- ent.siivoojaparka
MInä säästin lehdet omien lasteni syntymistenpäiviltä.
Huolimaton kun olen, niin ne lojui niin esillä, että nuohoaja käydessään oli peittellyt niillä hellan päälyksen ettei hella nokeennu, yhyyy. - silimuori3
ent.siivoojaparka kirjoitti:
MInä säästin lehdet omien lasteni syntymistenpäiviltä.
Huolimaton kun olen, niin ne lojui niin esillä, että nuohoaja käydessään oli peittellyt niillä hellan päälyksen ettei hella nokeennu, yhyyy.No sai varppina nuohooja kuulla kunniansa :D. Sillä hänen syynsähän se oli eikö ollukki?
- ent.siivoojaparka
silimuori3 kirjoitti:
No sai varppina nuohooja kuulla kunniansa :D. Sillä hänen syynsähän se oli eikö ollukki?
Ei hän varmaan kuullut, koska oli jo rypistänyt nokiset lehdet roskiin ja mennyt menojaan, kun tulin kotiin.
- Tylsä.ihminen
Minä laitan aina rahaa, kun mielikuvitus puuttuu ja perhe ei ole hyvätuloinen. Äiti pitää haaskauksena esim. vaatteen ostoa, kun käyttää kirppareita. Silti pukee lapsensa niin että näyttävät ihan nukeilta, muutamalla eurolla. Rahan määrä 40 - 100 eri tilaisuuksissa.
- siilimuori3
Minä laitan mieluummin jotain lapselle henkilökohtaista koska joskus on käynyt niinkin että annettu raha ei olekaan mennyt lapselle vaan muuhun tarkoitukseen.
- sukupuolenvaihdosKo
Siinä on naapureilla ihmettelemistä, kun lapsi riemuissaan huutaa "Otto-mummi!"
- siilimuori3
:DD, no näinpä ...................
- Anto-matic
...ja myöhemmin kysyy, onko nuo Otto-automaatit mummin sukulaisia.
- siilimuori3
Anto-matic kirjoitti:
...ja myöhemmin kysyy, onko nuo Otto-automaatit mummin sukulaisia.
Juu ja onko tallennusautomaatti Ottomummin sisko?
- Tärkeä.pontti
Miten paljon rahaa ajattelit käyttää lahjaan?
- siilimuori3
En paljon, mistäs sitä nyt tällaisella työläismuorilla on paljoa laittaa. Ajatus on tärkein, kekseliäisyys ja vaivannäkö. Idea, ja se ei välttämättä maksa paljoa, se pitää vaan keksiä.
- 1eero
Onneksi olkoon, kulta ja kelloliikkeissä on perinteisiä kummiesineitä.
Minnäikin oon monelle kummi, taitavat olla jotain viisikymppisiä huh kylläpä vuodet vierii.- siilimuori3
Onhan siellä. Ajattelin jättää ne kummien ostettaviksi :). Joku semmonen suojelusekeliaihekin ois kiva.
- lapsenparasta
Kerran kysyttiin josko mummun virkaa toimittaisin miesystäväni lapsenlapselle, onneksi pyysin saada olla vain itseni omalla nimelläni, olisi lapsirukka menettänyt mummunsa erossamme.
- siilimuori3
Nii. Mutta ei kai noin voi etukäteen aatella. Elämä tuo tullessaan mitä tuo. Voihan se kuolemakin korjata ja silloinkin laps jää ilman mummia.
- lapsenparasta
siilimuori3 kirjoitti:
Nii. Mutta ei kai noin voi etukäteen aatella. Elämä tuo tullessaan mitä tuo. Voihan se kuolemakin korjata ja silloinkin laps jää ilman mummia.
Hyvinkin voi kuolla ja erittäin todennäköisesti kuoleekin ennen lasta. Vaihtuvat mummun-roolit ei vain ole miun juttu. Omat lapsenlapset ovat ja pysyvät vaikka puolisot vaihtuukin.
- siilimuori3
lapsenparasta kirjoitti:
Hyvinkin voi kuolla ja erittäin todennäköisesti kuoleekin ennen lasta. Vaihtuvat mummun-roolit ei vain ole miun juttu. Omat lapsenlapset ovat ja pysyvät vaikka puolisot vaihtuukin.
Ai sullon sellanen systeemi et puolisot vaihtu tihiään? No jos sie sen nyt jo tiedät niin ehkä sillon parasta ettet ala miesystäviesi lapsenlapsille mummiksi. Mullo ihan tarkoitus pysyä tässä :). Jos siten se mitenkään vaan minusta on kiinni.
- lapsenparasta
siilimuori3 kirjoitti:
Ai sullon sellanen systeemi et puolisot vaihtu tihiään? No jos sie sen nyt jo tiedät niin ehkä sillon parasta ettet ala miesystäviesi lapsenlapsille mummiksi. Mullo ihan tarkoitus pysyä tässä :). Jos siten se mitenkään vaan minusta on kiinni.
Juu on ollut yksi miesystävä leskeksi jäämiseni jälkeen, enkä hänestä välittänyt vaaria ruveta leipomaan lapsenlapsilleni enkä itsestäni mummuksi hänen lapsenlapselleen, voihan se olla että vielä joskus tulee toinenkin, ei voi tietää.
- siilimuori3
lapsenparasta kirjoitti:
Juu on ollut yksi miesystävä leskeksi jäämiseni jälkeen, enkä hänestä välittänyt vaaria ruveta leipomaan lapsenlapsilleni enkä itsestäni mummuksi hänen lapsenlapselleen, voihan se olla että vielä joskus tulee toinenkin, ei voi tietää.
Okei. Tästä lauseestasi saattoi saada toisenlaisen kuvan:
"vaikka puolisot vaihtuukin."
Mutta jos toisen rinnalla on aikomus pysyä niin eikös illoin ole aika luontevaa myös olla "mummina hänen lapsenlapsilleen? Edes pikkasen :)
Vain sininen puhuu totuutta-- muut paskaa!
- siilimuori3
Eläpä höpötä. Mitä sinä toisten "totuudesta" tiedät? Värikö sen kertoo?
- kylmätotuus
On mukava lukea, että ottopoikasi ja hänen vaimonsa arvostavat työtäsi niin paljon, että pyytävät sinua mummoksi lapselleen.
Sehän kertoo, että olet onnistunut loistavasti vanhempana.
Meidän suvussamme vain kummit ostavat kastelahjan, eivät ketkään muut.
Käytäntöjä on varmaan monia Suomessa.
Paras lahja, minkä kummit ja mummit voivat antaa on läsnäolo lapsen elämässä.
Mitään "maallista" lahjaa en osaa ehdottaa ostettavaksi pienelle ihmistaimelle.
Onnittelut saamastasi "kunniatehtävästästä"!- kylmätotuus
Korj. siis "kunniatehtävästä"!
- siilimuori3
kylmätotuus kirjoitti:
Korj. siis "kunniatehtävästä"!
Kiitos. Kyllä minäkin olen otettu tästä tehtävästä.
- de-meter
Ottomummi, onpa söpöä..)) Mutta kuulostaa vielä enemmän luottamustehtävältä kuin kummius. Ja onko niin, ettei "toimenkuvakaan" ole tarkoin määritelty - sisällön voi luoda itse ? Onnea matkaan vain.
Lahjojen kanssa olen onneton, mutta sitoutumista. kiinnostusta ja läsnäoloa minäkin pitäisin tärkeimpänä. Kun niitä annat, annat paljon.- siilimuori3
No se on luottamustehtävä, näin minäkin sen koen. Mutta kun tässä roolissa tässä sakissa olen en voi kieltäytyäkään enkä haluakkaan. Ehkä tämä minun ottopoika pitää minua enemmän äitinä kuin omaa äitiään syystä tai toisesta niin mummin homma lankeaa sitten minulle. Pojan oma äiti hoitaa mummin tehtävää omista voimavaroistaan lähtien. Häntä ei ohiteta sen enmpää kuin tämä nuori perhe itse niin päättää.
Juu, sitoutumista kiinnostusta ja läsnäoloa, hienovaraista säätöä varmaan tulee olemaan. :). Miniä on aika temperamenttinen ja minä taas nyhverö paremminkin. Mutta työ tekijäänsä neuvoo varmaan tässäkin uudessa roolissa :D. - de-meter
siilimuori3 kirjoitti:
No se on luottamustehtävä, näin minäkin sen koen. Mutta kun tässä roolissa tässä sakissa olen en voi kieltäytyäkään enkä haluakkaan. Ehkä tämä minun ottopoika pitää minua enemmän äitinä kuin omaa äitiään syystä tai toisesta niin mummin homma lankeaa sitten minulle. Pojan oma äiti hoitaa mummin tehtävää omista voimavaroistaan lähtien. Häntä ei ohiteta sen enmpää kuin tämä nuori perhe itse niin päättää.
Juu, sitoutumista kiinnostusta ja läsnäoloa, hienovaraista säätöä varmaan tulee olemaan. :). Miniä on aika temperamenttinen ja minä taas nyhverö paremminkin. Mutta työ tekijäänsä neuvoo varmaan tässäkin uudessa roolissa :D.Näinhän se usein tekevälle käy: hän ei valitse, hänet valitaan. Mutta hienoa, että jaksat olla "elämän palveluksessa", siilimuori3.
Ja tahdon uskoa, että sitä mukaa kun omat voimat vähenevät - puhun siis itsestäni -
myös muiden tarvitsevuus näyttäisi vähenevän. Tai sitten sitä on vain mennyt halpaan: kuvitellut että hommat eivät hoidu ilman minua ..))
En tiedä, mutta tuntuisi, että anopin ja miniän roolit ovat menneet päälaelleen.
Miniät tietävät kaiken, anopin tietämys on auttamattomasti eilistä. Ja lähtöasetelma on omiaan ruokkimaan keskinäistä kilpailua... de-meter kirjoitti:
Näinhän se usein tekevälle käy: hän ei valitse, hänet valitaan. Mutta hienoa, että jaksat olla "elämän palveluksessa", siilimuori3.
Ja tahdon uskoa, että sitä mukaa kun omat voimat vähenevät - puhun siis itsestäni -
myös muiden tarvitsevuus näyttäisi vähenevän. Tai sitten sitä on vain mennyt halpaan: kuvitellut että hommat eivät hoidu ilman minua ..))
En tiedä, mutta tuntuisi, että anopin ja miniän roolit ovat menneet päälaelleen.
Miniät tietävät kaiken, anopin tietämys on auttamattomasti eilistä. Ja lähtöasetelma on omiaan ruokkimaan keskinäistä kilpailua..."de-meter"
Minusta on alkanut vahvasti tuntua siltä.
Että tässä nyt kaksi nimmaria luovat näytelmää.
Tai että toista, tai koko palstaa pahasti vedätetään.
Niin on sanailu väkisin väännetyn luonnotonta.
H.- siilimuori3
de-meter kirjoitti:
Näinhän se usein tekevälle käy: hän ei valitse, hänet valitaan. Mutta hienoa, että jaksat olla "elämän palveluksessa", siilimuori3.
Miniät tietävät kaiken, anopin tietämys on auttamattomasti eilistä. Ja lähtöasetelma on omiaan ruokkimaan keskinäistä kilpailua...Jaksaminen on tänä kesänä nyt vähän koetuksella mutta haluan olla elämälle avoin ja elämä on pitkälti läheiset ihmiset ympärillä, sillain sopivasti toinen toisiamme täydentäen. Toisaalta rauha ja itselle tilan antaminen ja ajan ottaminen. Pitää osata sanoa oikeassa kohti myös ei. Ei nuo nuoret sillain minua tarvitse konkreettisiin toimiin, olen ymmärtänyt että riittää kun olen läsnä ja ylipäätään olemassa. Kiva nähdä että nuoret pärjää omillaan.
Viisautta tarvitaan miniän ja anopin välisessä suhteessa. Hineovaraisuutta olla puuttumatta ja kuitenkin olla käytettävissä kun tarvitaan apua. Aika näyttää. Tämä mummouden kohde kun ei ole vielä edes syntynyt :). Vielä kun hänellä on toinekin ihan verisidemummikin olemassa :). - siilimuori3
hunksz kirjoitti:
"de-meter"
H.Eläpä sekkau naisten juttuihin.Laita vaikka joku musiikkiriimi. Vaikka joku lierariimi.
- de-meter
hunksz kirjoitti:
"de-meter"
H.Onko näin hunksi ? Jos minuun viittaat, niin kirjoittelen välillä kahdella koneella ja siinä toisessa demeter1 on sisäänajettuna. Tällä kun kirjoittelen, en jaksa aina kirjautua, Äläkä nyt mollaa: ehkä olen niitä, joilla on hidas puhe ja kankea kielli..))
- siilimuori3
hunksz kirjoitti:
"de-meter"
H........niiiiiiiiiiii
Mikähän tässä on näytelmää ja mikä väkisin väännettyä vedätystä? Katos kun toisilla vaan on se elämä. - de-meter
siilimuori3 kirjoitti:
Jaksaminen on tänä kesänä nyt vähän koetuksella mutta haluan olla elämälle avoin ja elämä on pitkälti läheiset ihmiset ympärillä, sillain sopivasti toinen toisiamme täydentäen. Toisaalta rauha ja itselle tilan antaminen ja ajan ottaminen. Pitää osata sanoa oikeassa kohti myös ei. Ei nuo nuoret sillain minua tarvitse konkreettisiin toimiin, olen ymmärtänyt että riittää kun olen läsnä ja ylipäätään olemassa. Kiva nähdä että nuoret pärjää omillaan.
Viisautta tarvitaan miniän ja anopin välisessä suhteessa. Hineovaraisuutta olla puuttumatta ja kuitenkin olla käytettävissä kun tarvitaan apua. Aika näyttää. Tämä mummouden kohde kun ei ole vielä edes syntynyt :). Vielä kun hänellä on toinekin ihan verisidemummikin olemassa :).Toivottavasti kaikki on (riittävän) hyvin omalla kohdallasi, siilimuori3. Oli miten oli, selviät varmasti. ..
Juuri tuli kutsu raputytön synttäreille, ei muuta kuin menoksi.... - siilimuori3
de-meter kirjoitti:
Toivottavasti kaikki on (riittävän) hyvin omalla kohdallasi, siilimuori3. Oli miten oli, selviät varmasti. ..
Juuri tuli kutsu raputytön synttäreille, ei muuta kuin menoksi....No sanotaanko näin että elämä nakkasi eteeni pikkasen isomman haasteen kuin tähän mennessä mutta eipä kerätä säälipisteitä ;). Häytynee ottaa vastaan se mikä annetaan ja ainakin yrittää tehdä siitä se paras mahdollinen. Toiaalta tämä pysähdys oli tervetullut hengähdystauko. Olinkin sen tarpeessa. Kun ei itse ymmärrä pysähtyä. elimistö pysäyttää vängällä. Mut näillä mennään nyt. Ainakin tämä kesä.
Synttärit on elämän kerma :). - de-meter
siilimuori3 kirjoitti:
No sanotaanko näin että elämä nakkasi eteeni pikkasen isomman haasteen kuin tähän mennessä mutta eipä kerätä säälipisteitä ;). Häytynee ottaa vastaan se mikä annetaan ja ainakin yrittää tehdä siitä se paras mahdollinen. Toiaalta tämä pysähdys oli tervetullut hengähdystauko. Olinkin sen tarpeessa. Kun ei itse ymmärrä pysähtyä. elimistö pysäyttää vängällä. Mut näillä mennään nyt. Ainakin tämä kesä.
Synttärit on elämän kerma :).Noista säälipisteistä täällä heitetään helposti herjaa, siilimuori3. Tahdon silti uskoa, että enemmistö kirjoittajista suhtautuu myötämieilisesti toisen vastoinkäymisiin ja ymmärtää, että koska tahansa voin itse olla se, jota elämä koettelee.
Vanhana - puhun taas itsestäni - sietää myös omaa avuttomuuttaan ja näkee sen, ettei toisen kohtaan juuri pysty vaikuttamaan. Sanat tuntuvat riittämättömiltä ja käytännön avun antaminen saattaa estyä muista syistä. Lämmin ajatus, rukous - keneltä se luontuu - taitavat olla meidän keinomme osallistua virtuaalisesti toistemme elämään. Molempia tahdon käyttää ja uskon, ettei niistä haittaakaan ole..)) - siilimuori3
de-meter kirjoitti:
Noista säälipisteistä täällä heitetään helposti herjaa, siilimuori3. Tahdon silti uskoa, että enemmistö kirjoittajista suhtautuu myötämieilisesti toisen vastoinkäymisiin ja ymmärtää, että koska tahansa voin itse olla se, jota elämä koettelee.
Vanhana - puhun taas itsestäni - sietää myös omaa avuttomuuttaan ja näkee sen, ettei toisen kohtaan juuri pysty vaikuttamaan. Sanat tuntuvat riittämättömiltä ja käytännön avun antaminen saattaa estyä muista syistä. Lämmin ajatus, rukous - keneltä se luontuu - taitavat olla meidän keinomme osallistua virtuaalisesti toistemme elämään. Molempia tahdon käyttää ja uskon, ettei niistä haittaakaan ole..))Juupa. Ja toiset ovat avoimempia kuin toiset kertomaan elämästään täällä tarkemmin. On asioita joihin ei kukaan pysty vaikuttamaan. Lämmin ajatus ja rukouskin riittävät vallan mainiosti ja ovat hyviä keinoja.
- 1eero
Ylipäätään lapset on mukavia kasvuiässä etenkin, oma lapseni 43 v.ei enään lapsi mutta hänen lapsensa 7 v.on erijuttu tulevat tänään iltasella tänne saareen täytyy pystyttää huvilateltta ja helteitä pukkaa.
- siilimuori3
Voi että. Muistakaa suojautua liialta auringolta ja juotavaa paljon. Paistakaa makkaraa ja tehkää nuotiolla tikkupullia :). Meillekin on tulossa kyläilemään kuusivuotiaat tehotuplat kera äiteensä. Vilinää riittää.
- ent.siivoojaparka
Jos on kysymys miehesi pojasta, jolle on tulossa perillinen, niin sinähän olet jo sen pojan äitipuoli ja sinusta tulee automaattisesti vauvan mummopuoli.
- siilimuori3
Noniin puoli mut kun on kokonaiseksi varmistettu :D
- siilimuori3
siilimuori3 kirjoitti:
Noniin puoli mut kun on kokonaiseksi varmistettu :D
Hassua mutta minä en koe olevani aikuisen miehen äitipuoli :DD
- bessie-
'Kastelahjaksi' rahaa muodossa tai toisessa. Rahakuori on hyvä, myöhemmin voit avata lapselle tilin, osakesalkun tms., vanhempien toivomuksen mukaan. Sen myötä ratkeaakin lahjapulmat vuosikausiksi. Lasten vaunut, lapsen sänky, syöttötuoli? Sänky ja syöttötuoli 'merkkitavaraa' jos rahasi sellaiseen riittävät. Konepestävä lampaantalja? Kastemalja ja/tai kukkamaljakko kastepöydälle, taidelasia. Esim. Wirkkalaa voi löytää alle tonnillakin, ellei uusista löydä sopivaa. Edelleen, vanhempien kanssa neuvotellen kaikki.
Totta puhuakseni, minun on hieman vaikea uskoa koko juttua. Miksi ihmeessä sinulta piti oikein kysyä, että voitko alkaa mummiksi? Ainakin juridisesti ajatellen, sinähän olet sitä? Sikäli mikäli.- siilimuori3
Epäiletkö että olisin keksinyt koko jutun? Mikä tässä jutussa saa sinut epäilemään jutun todenperäisyyttä?Minusta kysttiin sen takia koska tällä vauvelilla on jo kaksi mummia, joilla on hänee veriside, jos ymmärrät mitä tarkoitan. Toinen näistä mummeista ei ole todennäköisesti lapseen juurikaan yhteydessä joten he halusivat tuoda sanallisesti esiin sen että toivoivat minun olevan se kolmas mummo. Mitä ihmeellistä siinä on?
Rahaa en halua antaa, se on liian kovaa materiaa. Arvostan muuta. Kastemalja on jo olemassa miniän suvun kautta. Samoin kastemekko. Vaunut. sängyt ja muu tarvittava on jo hankittu, syöttötuoli kastelahjana tuntuu kyllä pikkasen kaukaa haetulta eikä mielesltäni sovi tuon päivän henkeen :). Itse en arvosta mitään tonnien taidelaseja joten en anna sitä vauvelillekkaan. - kesi.vä
Meidän suvussamme, kuten kylmätotuuden, kummit ovat antaneet ne lusikat, korut yms. esineet. Kastejuhlaan tulleet ovat tuoneet itsetehtyjä nuttuja ja muuta sellaista tarpeellista.
Onnea paljon siilimuori! Taitaa olla Sinun ensimmäinen mummius. Heh, varmasti "hurahdat" :) Niin, aika ja läsnäolohan se on tärkeintä ja myös tuleville vanhemmille se tieto, että olet tarvittaessa "käytettävissä". - Siilimuori3
kesi.vä kirjoitti:
Meidän suvussamme, kuten kylmätotuuden, kummit ovat antaneet ne lusikat, korut yms. esineet. Kastejuhlaan tulleet ovat tuoneet itsetehtyjä nuttuja ja muuta sellaista tarpeellista.
Onnea paljon siilimuori! Taitaa olla Sinun ensimmäinen mummius. Heh, varmasti "hurahdat" :) Niin, aika ja läsnäolohan se on tärkeintä ja myös tuleville vanhemmille se tieto, että olet tarvittaessa "käytettävissä".Juu. Ihka uusi rooli mulle. Ottomummi/mummipuoli :).
- bessie-
siilimuori3 kirjoitti:
Epäiletkö että olisin keksinyt koko jutun? Mikä tässä jutussa saa sinut epäilemään jutun todenperäisyyttä?Minusta kysttiin sen takia koska tällä vauvelilla on jo kaksi mummia, joilla on hänee veriside, jos ymmärrät mitä tarkoitan. Toinen näistä mummeista ei ole todennäköisesti lapseen juurikaan yhteydessä joten he halusivat tuoda sanallisesti esiin sen että toivoivat minun olevan se kolmas mummo. Mitä ihmeellistä siinä on?
Rahaa en halua antaa, se on liian kovaa materiaa. Arvostan muuta. Kastemalja on jo olemassa miniän suvun kautta. Samoin kastemekko. Vaunut. sängyt ja muu tarvittava on jo hankittu, syöttötuoli kastelahjana tuntuu kyllä pikkasen kaukaa haetulta eikä mielesltäni sovi tuon päivän henkeen :). Itse en arvosta mitään tonnien taidelaseja joten en anna sitä vauvelillekkaan.Epäilen. Otin kyllä huomioon, että saatat tarkoittaa ottopojalla jotain muuta kuin adoptiolasta. Siinä tapauksessa taas välien voisi olettaa läheiset ja itsestäänselvät mitä tulee mummin rooliisi. Oletko ollut etäinen, vai miksi 'erikseen' kysyttiin?
Rahan voi antaa monessa muodossa, vaikka kultana. Kulta onkin aika pehmeää, senkin puoleen sopisi. Mitä noihin muihin lahjoihin tulee, niin ei niiden nimi tarvitse 'kastelahja' olla. Kaikki, syöttötuolia ja lampaantaljaa lukuun ottamatta ovat aika kalliita hankintoja, joita yleensä ei edes osteta 'turhan' aikaisin.
Mutta juu, ehdotuksia pyysit ja ehdotuksia annoin, en edes hakenut kaukaa... "Päivän henki" on ollut hyvin kotoisa, suvut ja jokunen läheinen ystävä koolla, ja paljon iloa ja rakkautta ilmassa niissä kastejuhlissa joissa minä olen ollut. - siilimuori3
Heh! Siinähän epäilet. En näe aiheekseni avautua enempää. Minusta tyylisi kirjoittaa minulle on tympeä joten end of chat ;).
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persujen vaalilupaus oli euron bensa
Nyt puhutaan jo kolmen euron bensasta. Kyseessä on Suomen historian törkein vaalipetos.1682632Vain vasemmistohallitus saa minut menemään töihin
Änkyräkapitalistien sortaessa kansaa en laita rikkaakaan ristiin. Elän mielummin Kelan tuilla, ja jos niitä leikataan, n992474Maataloustuet perittävä korkojen kera takaisin
Yrittäjiltä jotka ovat myyneet tuotantoaan ulkomaille. Veronmaksajan kustantama tuki on tarkoitettu elintarvikkeiden hi772070- 1462039
EK: Suomi tarvitsee vuosittain 45 000 maahanmuuttajaa
Senpä takia Riikkakin laulaa sen lauluja kenen leipää syö. Viime vuonnahan Suomeen muutti 50 tuhatta ulkomaalaista. htt1161873Topi osti Askon
Hieno mies. Pelastaa työpaikkoja. Kiitokset myös emännälleen, joka pitää isännän virkeänä. https://www.is.fi/taloussan1051587Oliko se oikeasti epäselvää
sinulle että olin ihastunut sinuun? (Ymmärrän että siitä on aikaa, eikä voi olettaa että kaikkea muistaisi tai että men1241584Uskomatonta touhua!
Ei olis uskonut että kateus yrittäjää kohtaan menee noin pitkälle. TTP:ssa irrotettu sähköjohto jäätelöaltaasta. Kaikki481534- 811234
Kastaa ja upottaa on eri sanat
Kastaa ja upottaa on eri sanat ja niillä on eri merkitys. Eikä Jeesusta haudattu upottamalla maahan kaivettuun kuoppaan2191221