Kansanäänestys RKPEXIT..

ruma_kansanpuolue

10

209

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lukiolaistytsy

      Suuresti ihmettelemäni asia on, ettei RKP:llä ole toimintaa Suomen ainoassa täysin ruotsinkielisessä maakunnassa eli Ahvenanmaalla?
      Voisiko joku lukiolaista viisaampi valaista mistä se johtuu?

      RKP:n Eduskuntaryhmässä istuu kuitenkin ahvenanmaalainen aina.
      RKP tekee tiivistä yhteistyötä kielipolitiikassa ahvenanmaalaisten kanssa Folktingetissä. Tarkoituksena saada verovaroja omille.
      Hyvä esimerkki on ruotsinkielisten viittojien ohjelma.
      Valtakunnassa on parikymmentä viittojaa ja heille palkattiin saman verran ohjaajia. RKP pissaa ögaan aina!

      • Ahvenanmaalla on oma puolejärjestelmänsä. Meillä suurin puolue on Centern, joka siis on ihan oma puolueensa, ei osa mantereen keskustapuoletta. Nykyinen maakuntaneuvos edustaa liberaaleja (ei oikeastaan vastinetta mantereella), meillä on oma sosialidemokraattinen puolue ja kokoomusta vastaava moderat samling, lisäksi maapäivillä on edustus Obunden samlingilla joka nimestään huolimatta on puolue (sitoutumattomat) ja Ålands framtidilla, joka taas on alkanut tuoda esille itsenäisyysaatteitaan sekä muukalaisvihamielinen Åländsk demokrati yhdellä edustajallaan.
        Ei meillä ole tarvetta rkp:lle, Ahvenanmaa on ruotsinkielinen ja kaikki puolueet ovat asiasta samaa mieltä. Ei siitä tarvitse edes keskustella täällä.
        Parikymmentä viittojaa löytyy jo pelkästään Ahvenanmaalta, mutta ohjaaja-asiaan en voi ottaa kantaa, kun en ole siitä ennen edes kuullut. Voisitko selittää vähän tarkemmin?


      • rkphyödytönkielipuolue
        ahvennainen kirjoitti:

        Ahvenanmaalla on oma puolejärjestelmänsä. Meillä suurin puolue on Centern, joka siis on ihan oma puolueensa, ei osa mantereen keskustapuoletta. Nykyinen maakuntaneuvos edustaa liberaaleja (ei oikeastaan vastinetta mantereella), meillä on oma sosialidemokraattinen puolue ja kokoomusta vastaava moderat samling, lisäksi maapäivillä on edustus Obunden samlingilla joka nimestään huolimatta on puolue (sitoutumattomat) ja Ålands framtidilla, joka taas on alkanut tuoda esille itsenäisyysaatteitaan sekä muukalaisvihamielinen Åländsk demokrati yhdellä edustajallaan.
        Ei meillä ole tarvetta rkp:lle, Ahvenanmaa on ruotsinkielinen ja kaikki puolueet ovat asiasta samaa mieltä. Ei siitä tarvitse edes keskustella täällä.
        Parikymmentä viittojaa löytyy jo pelkästään Ahvenanmaalta, mutta ohjaaja-asiaan en voi ottaa kantaa, kun en ole siitä ennen edes kuullut. Voisitko selittää vähän tarkemmin?

        Eli Ahvenanmaalaistenkin mielestä RKP on yhden asian puolue (pakkoruotsi), jolla ei ole mitään tarjottavaan heille.


      • ItsenäisyysOnJees
        ahvennainen kirjoitti:

        Ahvenanmaalla on oma puolejärjestelmänsä. Meillä suurin puolue on Centern, joka siis on ihan oma puolueensa, ei osa mantereen keskustapuoletta. Nykyinen maakuntaneuvos edustaa liberaaleja (ei oikeastaan vastinetta mantereella), meillä on oma sosialidemokraattinen puolue ja kokoomusta vastaava moderat samling, lisäksi maapäivillä on edustus Obunden samlingilla joka nimestään huolimatta on puolue (sitoutumattomat) ja Ålands framtidilla, joka taas on alkanut tuoda esille itsenäisyysaatteitaan sekä muukalaisvihamielinen Åländsk demokrati yhdellä edustajallaan.
        Ei meillä ole tarvetta rkp:lle, Ahvenanmaa on ruotsinkielinen ja kaikki puolueet ovat asiasta samaa mieltä. Ei siitä tarvitse edes keskustella täällä.
        Parikymmentä viittojaa löytyy jo pelkästään Ahvenanmaalta, mutta ohjaaja-asiaan en voi ottaa kantaa, kun en ole siitä ennen edes kuullut. Voisitko selittää vähän tarkemmin?

        Kuinka voin tukea Ålands framtidia täältä mantereelta?


    • bmnmgmfmf

      Miksi suomessa on ruotsalainen kansanpuolue?

      • etrttd

        Todella törkeää.


    • RixRaxRuppen

      Vi här i venska rixraxruppen tycker att alla finnar måste vara tvåspråkiga, men vi venskar kan vara bara enspråkiga.

    • oikeastih

      HUÄÄÄÄÄÄÄÄH SUOOMESSA ON MUITA SUOMALAISIA KUIN SUOMENKIELISIÄ SUOMALAISIA!!!! HUÄÄÄÄÄÄÄÄH! TÄÄÄLLÄÄÄ ON SUOMENRUOTSALAISET MYÖS!!!! HUÄÄÄÄÄÄH!!!! NYT ITKEN KOKO YÖN!!!!! HUÄÄÄÄH!!!!

      • sitä.iloa

        Mutta onneksi hurrit ovat katoamassa.


    • PREXIT

      Prexit = pakkoruotsi pois

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1097
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      866
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      103
      835
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      275
      652
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      69
      572
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      72
      553
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      552
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      526
    9. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      32
      473
    Aihe