Suomessa ei tarvita ruotsalaista kansanpuoluetta.
Kansalaisaloite rkp:n poistamiseksi maasta:.
https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/RKPEXIT
Kansanäänestys RKPEXIT..
10
209
Vastaukset
- Lukiolaistytsy
Suuresti ihmettelemäni asia on, ettei RKP:llä ole toimintaa Suomen ainoassa täysin ruotsinkielisessä maakunnassa eli Ahvenanmaalla?
Voisiko joku lukiolaista viisaampi valaista mistä se johtuu?
RKP:n Eduskuntaryhmässä istuu kuitenkin ahvenanmaalainen aina.
RKP tekee tiivistä yhteistyötä kielipolitiikassa ahvenanmaalaisten kanssa Folktingetissä. Tarkoituksena saada verovaroja omille.
Hyvä esimerkki on ruotsinkielisten viittojien ohjelma.
Valtakunnassa on parikymmentä viittojaa ja heille palkattiin saman verran ohjaajia. RKP pissaa ögaan aina!Ahvenanmaalla on oma puolejärjestelmänsä. Meillä suurin puolue on Centern, joka siis on ihan oma puolueensa, ei osa mantereen keskustapuoletta. Nykyinen maakuntaneuvos edustaa liberaaleja (ei oikeastaan vastinetta mantereella), meillä on oma sosialidemokraattinen puolue ja kokoomusta vastaava moderat samling, lisäksi maapäivillä on edustus Obunden samlingilla joka nimestään huolimatta on puolue (sitoutumattomat) ja Ålands framtidilla, joka taas on alkanut tuoda esille itsenäisyysaatteitaan sekä muukalaisvihamielinen Åländsk demokrati yhdellä edustajallaan.
Ei meillä ole tarvetta rkp:lle, Ahvenanmaa on ruotsinkielinen ja kaikki puolueet ovat asiasta samaa mieltä. Ei siitä tarvitse edes keskustella täällä.
Parikymmentä viittojaa löytyy jo pelkästään Ahvenanmaalta, mutta ohjaaja-asiaan en voi ottaa kantaa, kun en ole siitä ennen edes kuullut. Voisitko selittää vähän tarkemmin?- rkphyödytönkielipuolue
ahvennainen kirjoitti:
Ahvenanmaalla on oma puolejärjestelmänsä. Meillä suurin puolue on Centern, joka siis on ihan oma puolueensa, ei osa mantereen keskustapuoletta. Nykyinen maakuntaneuvos edustaa liberaaleja (ei oikeastaan vastinetta mantereella), meillä on oma sosialidemokraattinen puolue ja kokoomusta vastaava moderat samling, lisäksi maapäivillä on edustus Obunden samlingilla joka nimestään huolimatta on puolue (sitoutumattomat) ja Ålands framtidilla, joka taas on alkanut tuoda esille itsenäisyysaatteitaan sekä muukalaisvihamielinen Åländsk demokrati yhdellä edustajallaan.
Ei meillä ole tarvetta rkp:lle, Ahvenanmaa on ruotsinkielinen ja kaikki puolueet ovat asiasta samaa mieltä. Ei siitä tarvitse edes keskustella täällä.
Parikymmentä viittojaa löytyy jo pelkästään Ahvenanmaalta, mutta ohjaaja-asiaan en voi ottaa kantaa, kun en ole siitä ennen edes kuullut. Voisitko selittää vähän tarkemmin?Eli Ahvenanmaalaistenkin mielestä RKP on yhden asian puolue (pakkoruotsi), jolla ei ole mitään tarjottavaan heille.
- ItsenäisyysOnJees
ahvennainen kirjoitti:
Ahvenanmaalla on oma puolejärjestelmänsä. Meillä suurin puolue on Centern, joka siis on ihan oma puolueensa, ei osa mantereen keskustapuoletta. Nykyinen maakuntaneuvos edustaa liberaaleja (ei oikeastaan vastinetta mantereella), meillä on oma sosialidemokraattinen puolue ja kokoomusta vastaava moderat samling, lisäksi maapäivillä on edustus Obunden samlingilla joka nimestään huolimatta on puolue (sitoutumattomat) ja Ålands framtidilla, joka taas on alkanut tuoda esille itsenäisyysaatteitaan sekä muukalaisvihamielinen Åländsk demokrati yhdellä edustajallaan.
Ei meillä ole tarvetta rkp:lle, Ahvenanmaa on ruotsinkielinen ja kaikki puolueet ovat asiasta samaa mieltä. Ei siitä tarvitse edes keskustella täällä.
Parikymmentä viittojaa löytyy jo pelkästään Ahvenanmaalta, mutta ohjaaja-asiaan en voi ottaa kantaa, kun en ole siitä ennen edes kuullut. Voisitko selittää vähän tarkemmin?Kuinka voin tukea Ålands framtidia täältä mantereelta?
- bmnmgmfmf
Miksi suomessa on ruotsalainen kansanpuolue?
- etrttd
Todella törkeää.
- RixRaxRuppen
Vi här i venska rixraxruppen tycker att alla finnar måste vara tvåspråkiga, men vi venskar kan vara bara enspråkiga.
- oikeastih
HUÄÄÄÄÄÄÄÄH SUOOMESSA ON MUITA SUOMALAISIA KUIN SUOMENKIELISIÄ SUOMALAISIA!!!! HUÄÄÄÄÄÄÄÄH! TÄÄÄLLÄÄÄ ON SUOMENRUOTSALAISET MYÖS!!!! HUÄÄÄÄÄÄH!!!! NYT ITKEN KOKO YÖN!!!!! HUÄÄÄÄH!!!!
- sitä.iloa
Mutta onneksi hurrit ovat katoamassa.
- PREXIT
Prexit = pakkoruotsi pois
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911097
- 125866
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa103835"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten275652- 69572
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait72553Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64552Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54526- 72483
Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist32473