Angels Fall First on paras Nightwish albumi

afffl

25

374

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Menestysonhuikeaa

      Haha no ei kyllä. Emfb tai dark passion play on paras!

    • Islanti_sunnuntaina

      Minun mielipiteeni Nightwishin studioalbumeista kouluarvosanoin esitettynä

      Angels Fall First 6
      Oceanborn 6 1/2
      Wishmaster 8
      Century Child 8 1/2
      Once 9
      Dark Passion Play 9
      Imaginaerum 10 -
      Endless Forms Most Beautiful 9

      On siinä upea sarja. Anetten aikaiset albumit ovat mielestäni tähän saakka parhaat vaikka hän onkin heikoin laulusolisteista. Tuomas sattui tuolloin vaan olemaan parhaimmillaan. Angels Fall First on selkeä demo eikä varsinainen albumi. Se ja samoin Oceanborn kärsivät selvästi ammattitaidottomuudesta, studiossa ei ole ollut ketään joka katsoisi nuorukaisten perään ja tavallaan niistä henkii eräänlainen "punk"-asenne (leirinuotio/ooppera/powermetal punkkia?). Ei ollut tuossa vaiheessa minun juttuni.

      • afffl

        Juuri tuo Demomainen leirinuotio meininki siinä itseäni viehättää.


    • sallinappanahka

      Ylivoimaisesti parasta on, että Floor on bändissä ja bändi vetää elävänä uuteen uskoon vanhaakin tuotantoaan. Vanhat lätyt kuuntelin läpi muutamia kertoja ennen hyllyttämistä, mutta Wacken ja EFMB pyörivät soittimessa melkein päivittäin. Hongkongissa tehdään nykyään maailman parhaita Nemoja.:)
      https://www.youtube.com/watch?v=TPy2sYxxXqE

    • tassatotuus

      Vuoden 2005 jälkeen Tuoppi ei ole hyvää biisiä kyennyt tekemään. Mistähän johtuu ?

      ps.selvennykseksi että DPP:n kappaleet tehty vuoden 2005 aikana.

      • afffl

        Itselle Once oli pettymys ja olis voinut jäädä ostamatta. Loput olen jättänyt.


      • Itsetykkäänkylläkin

        Hahhah. Pellepä sinä oot. Esim. Uusimmalla albumilla oleva the greatest show on earth on yks nightwishin parhaita biisejä!


      • tassatotuus

        Niin, tuo on vain sinun mielipiteesi (pelle). Kyseinen kappale on vain pelkkä tilkkutäkkikopio Tuopin aikaisemmista, tyyliin leikkaa ja liimaa.


      • notuotatuota

        Kaikki parhaat biisinsä on kyllä tehnyt juurikin vuoden 2005 jälkeen ehkä GLS ja Everdream ja Sleeping Sun poisluettuna.

        Hapsuviikset vaan tahtoo juuttua menneisyyteen, mutta ei se ketään haittaa..


      • afffl
        Itsetykkäänkylläkin kirjoitti:

        Hahhah. Pellepä sinä oot. Esim. Uusimmalla albumilla oleva the greatest show on earth on yks nightwishin parhaita biisejä!

        Ai täällä on kans tää meininki, että jos mielipide ja makuasiat eroavat omasta, niin aloitetaan nimittely. Aika kypsää ;)

        Kuuntelin tuon "The Greatest Show On Earth" biisin ja eipä ollut kummoinen. On sillä levyllä varmaan parempiakin.


      • noeipäole
        afffl kirjoitti:

        Ai täällä on kans tää meininki, että jos mielipide ja makuasiat eroavat omasta, niin aloitetaan nimittely. Aika kypsää ;)

        Kuuntelin tuon "The Greatest Show On Earth" biisin ja eipä ollut kummoinen. On sillä levyllä varmaan parempiakin.

        Ko biisi on kyllä paras minkä NW on koskaan tehnyt. Jokainen nyt varmaan tajuaa ettei 24 minuuttinen biisi avaudu yhdellä kuulemalla. Tai siis pitäisi ymmärtää...


      • afffl
        noeipäole kirjoitti:

        Ko biisi on kyllä paras minkä NW on koskaan tehnyt. Jokainen nyt varmaan tajuaa ettei 24 minuuttinen biisi avaudu yhdellä kuulemalla. Tai siis pitäisi ymmärtää...

        Tämä on toki täysin sinun oma makuasiasi. Siitä en ala inttämään, enkä nimittelemään.


    • hohohihi

      Alternative pop musiikkia nuo 2007-... levyt

      • hihihoho

        Joo, tuntuu että nuo 2007- levyt on liian rankkaa kamaa amispojille, menee pissit housuun


    • sallinappanahka
      • afffl

        Hieno biisi. Löytyy Angels Fall Firts levylstä. (Official Collector's Edition / Special 10th Anniversary Edition)


      • afffl
        afffl kirjoitti:

        Hieno biisi. Löytyy Angels Fall Firts levylstä. (Official Collector's Edition / Special 10th Anniversary Edition)

        Siis hieno Demo ja hienoja biisejä.


    • sallinappanahka
      • hyvääpäiväätäältäkin

        En pysty seuraamaan mihin pyrit. Mitä noilla asioilla on keskenään tekemistä. Holopainen säveltää ja sanoittaa, tekee demon disketille (kyllä, edelleen) jonka jälkeen lähinnä Tuomas ja Marco parantelevat biisiä ja sen jälkeen sitä hiotaan koko bändin kanssa. Itse biisin tekemiseen voi mennä 2 tuntia mutta lopullinen versio on valmis vasta 2 vuoden päästä.


      • sallinappanahka
        hyvääpäiväätäältäkin kirjoitti:

        En pysty seuraamaan mihin pyrit. Mitä noilla asioilla on keskenään tekemistä. Holopainen säveltää ja sanoittaa, tekee demon disketille (kyllä, edelleen) jonka jälkeen lähinnä Tuomas ja Marco parantelevat biisiä ja sen jälkeen sitä hiotaan koko bändin kanssa. Itse biisin tekemiseen voi mennä 2 tuntia mutta lopullinen versio on valmis vasta 2 vuoden päästä.

        Tuli vain mieleeni kuunnellessani minulle upouusia demoja. Yhtä hyvin olisi voinut tulla mieleeni Holopaisen sanoma ja Pip Williamsin vahvistama, soitan kaiken koskettimilla ennen kuin annan kappaleeni orkesteroitaviksi.
        EFMB-haastatteluissa kiinnitin huomiota, että Holopainen ei maininnut saaneensa Troylta luettavakseen Dawkinsia. Asia tuli ilmi yhdessä Troyn haastattelussa. OK. olen piinallisen suurpiirteinen. Opin vihaamaan historiaa jo alakoulussa.:)
        Silti minua kiinnostaa Nightwishin ja Floorin teiden yhdistyminen. Hollannitar otti homman haltuunsa niin käsittämättömän vahvasti ja nopeasti, että moiseen ei joka bändi törmää.
        Nightwish Scaretale. Apollo Manchester 4.11.2012
        https://www.youtube.com/watch?v=vJX_pxPxbp8


      • painavaa_asiaa
        sallinappanahka kirjoitti:

        Tuli vain mieleeni kuunnellessani minulle upouusia demoja. Yhtä hyvin olisi voinut tulla mieleeni Holopaisen sanoma ja Pip Williamsin vahvistama, soitan kaiken koskettimilla ennen kuin annan kappaleeni orkesteroitaviksi.
        EFMB-haastatteluissa kiinnitin huomiota, että Holopainen ei maininnut saaneensa Troylta luettavakseen Dawkinsia. Asia tuli ilmi yhdessä Troyn haastattelussa. OK. olen piinallisen suurpiirteinen. Opin vihaamaan historiaa jo alakoulussa.:)
        Silti minua kiinnostaa Nightwishin ja Floorin teiden yhdistyminen. Hollannitar otti homman haltuunsa niin käsittämättömän vahvasti ja nopeasti, että moiseen ei joka bändi törmää.
        Nightwish Scaretale. Apollo Manchester 4.11.2012
        https://www.youtube.com/watch?v=vJX_pxPxbp8

        "Hollannitar otti homman haltuunsa niin käsittämättömän vahvasti ja nopeasti, että moiseen ei joka bändi törmää."
        Tina Turnerin lopetettua rockin ykkösnaisen titteli on ollut vapaa. Floorilla on kaikki eväät ottaa tuo paikka ja se edellyttää aikamoista katu-uskottavuutta mistä Floor antoi hyvän näytteen Anetten erottamisen jälkeen. Mutta lisää vaaditaan. Floor voisi vaikka lopettaa vegaanista jauhamisen, tappaa kirveellä karhun, syödä sen raakaana ja laittaa videot tapahtuneesta youtubeen. Mitäs tykkäisitte?


      • sallinappanahka
        painavaa_asiaa kirjoitti:

        "Hollannitar otti homman haltuunsa niin käsittämättömän vahvasti ja nopeasti, että moiseen ei joka bändi törmää."
        Tina Turnerin lopetettua rockin ykkösnaisen titteli on ollut vapaa. Floorilla on kaikki eväät ottaa tuo paikka ja se edellyttää aikamoista katu-uskottavuutta mistä Floor antoi hyvän näytteen Anetten erottamisen jälkeen. Mutta lisää vaaditaan. Floor voisi vaikka lopettaa vegaanista jauhamisen, tappaa kirveellä karhun, syödä sen raakaana ja laittaa videot tapahtuneesta youtubeen. Mitäs tykkäisitte?

        Olet harhapoluilla.:) Itse kullakin on oma rockin ykkösnaisensa, minulla Floor. Hän ei vaikuta ollenkaan grammyynkurkottajalta. Eläinrakkaana ihmisenä Floor kietoisi metsän kuninkaan pikkusormensa ympärille ja kutittaisi sitä leuan alta.
        Nightwish Won Two Emma's At The Emma Gaala
        https://www.youtube.com/watch?v=A1jPezfZXO0


      • 697974947475745797594
        sallinappanahka kirjoitti:

        Olet harhapoluilla.:) Itse kullakin on oma rockin ykkösnaisensa, minulla Floor. Hän ei vaikuta ollenkaan grammyynkurkottajalta. Eläinrakkaana ihmisenä Floor kietoisi metsän kuninkaan pikkusormensa ympärille ja kutittaisi sitä leuan alta.
        Nightwish Won Two Emma's At The Emma Gaala
        https://www.youtube.com/watch?v=A1jPezfZXO0

        "Eläinrakkaana ihmisenä Floor kietoisi metsän kuninkaan pikkusormensa ympärille ja kutittaisi sitä leuan alta."
        Ällöttävää, yök!


    • Jackyboy

      Itse rankkaan levyt seuraavasti:

      Angels Fall First 8

      Aivan kipeän hyvä ensialbumi. Minä muistan, kun kuulin ensikertaa nightwishia 90-luvulla ja miten vaikuttava soundi bändillä oli. Kipaisin kauppaan hakemaan samalta istumalta tämän AFF:n ja Oceanbornin.

      Oceanborn 10

      Hiotumpi kokonaisuus, mutta todella aito levy. Minulle kenties rakkain nightwish levy. Kuuntelen edelleen näitä kahta ensimmäistä levyä todella paljon. Minä todella pidän ns. hiomattomammasta soundista, mikä nightwishilla silloin oli.

      Wishmaster 9

      Kenties paras metallilevy nightwishilta. Tässä minusta Nightwish oli parhaimmillaan metallibändinä. Kaikki toimi. Ja tietty levyn nimikko single veti pasmat sekaisin. Timanttinen, ammattimainen metallieeppos!

      Century Child 6

      Minulle jäi tästä levystä vähän valju olo. Se oli sellainen eräänlainen välilevy, joka osuu jokaisen bändin kohdalle. Tuomas selvästi etsi uutta soundia, mutta ei mennyt palikat ihan kohdalleen.

      Once 10

      Minusta tämä on kaikessa eeppisyydessään Nightwishin tähänastisen uran taiteellinen huipentuma. Yhtä hyvä kuin Oceanborn. Erillainen, mutta upea ja majesteetillinen musiikillinen taideteos.

      Dark Passion Play 8

      Muutoksen tuulet puhaltavat bändissä. Levy on minusta itseasiassa aika raikas ja rempseä kokonaisuus. Aito rehti rocklevy. Arvostan itseasiassa aika korkealle. Annette laulaa hienosti ja minusta bändin soitossa on upea uusi energia.

      Imaginaerum 9

      Minulle tämä oli taas sellainen levy, joka iski aika kovaa. Taiteellisesti kunnianhimoista. Soundi on nyt selvästi kallellaan elokuvamusiikkiin, sinfoniaan. Satumainen tunnelma jopa ja paluu oceanbornimaiseen fiilistelyyn. :)

      Endless Forms Most Beautiful 7

      En ole oikein saanut tähän uusimpaan levyyn samanlaista otetta. Ihan kelpo lätty, mutta mutta...ei vaan ihan kipinöi. Kaipa tämä on vakavahenkisempi, mutta jotenkin levyltä puuttuu semmoiset iskevät huippukohdat. Elanista tykkäsin kyllä, mutta jotenki vähän valju levy. Minusta tämä on nightwishin toiseksi huonoin levy. No ehkä bändi etsii uutta suuntaa ja tämä tulee jäämään toiseksi "välitilan" levyksi.

    • sallinappanahka

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maksetaanko Vornaselle palkkaa 2 viikon sairaslomasta

      Eli torstain kännistä 2 viikon palkallinen sairasloma? Saako muut duunarit myös rännätä 2 viikkoa työnantajan laskuun?
      Perussuomalaiset
      225
      1963
    2. Miksi tunnet vetoa..

      Miksi tunnet vetoa juuri häntä kohtaan? Mikä sen saa aikaan?
      Ikävä
      68
      1711
    3. Mitä te palstan ihanat naiset

      Ajattelette hyvin viisaista miehistä, jotka ovat koko ajan jotenkin oudosti väärässä? Vaikka älykkyysosamääräsi olisi 21
      Sinkut
      69
      1506
    4. Tapaus Vornanen

      Se oli torstai-ilta ja kansanedustaja Vornanen oli juhlimassa seurueensa kanssa pitkän edustusviikon jälkeen. Baarissa o
      Maailman menoa
      105
      1199
    5. Nainen, kohtelin sua kuin paskaa

      Ja silti odotin että annat kaiken anteeksi. Yllätyin kun niin ei käynytkään. Olethan kaikin puolin alle mun tason ja sun
      Ikävä
      63
      1110
    6. Nainen, seuraan sun uutta elämää

      Hieman naurattaa tuo sun uusi rooli 🤭. Kun et sovi siihen mitenkään. Mutta pakkohan sulla jokin paikka olla missä hämme
      Ikävä
      53
      1075
    7. Olet kaikki mitä ikinä tahdonkaan

      Voi sinä ihana Jarno olet just se ihminen keneen menin täysin ihastumaan. Kuin salama kirkkaalta taivaalta meidän koht
      Suhteet
      19
      1056
    8. Voi hitto Rinsessa säikähdin

      Että olitkin silloin joku huijari. Huh, sano ettet ole.
      Ikävä
      5
      995
    9. Ilona Siekkinen

      Onko Ilona Siekkinen todellinen henkilö vai tekoälyllä luotu henkilö? Koostettu monesta eri kuvasta ja liitetty yhteen m
      Yhteiskunta
      1
      950
    10. AVARN Security ja julkisen toimeksiannon laiton henkilörekisteri

      Kyseessä ei ole VR:än ylläpitämä, vaan Avarnin laiton henkilörekisteri. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000482739.htm
      Turvallisuuspalvelut
      13
      881
    Aihe