Ulosotto kysymys

PelleHermanni_

Mitäs jos jättäisin 20.000€ lainat maksamatta ja ne menisivät ulosottoon, paljonko vouti pystyisi ottamaan luukaudessa? Vuosituloni bruttona ovat alle 18.000€. Vuokra noin 650€ paljonko kuukaudessa voi ottaa, että jää myös elämiseen ym. Kuka osaa vastata.

14

477

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 9-6
    • tuttujuttumullekin

Suojaosuus on 22.60€/päivä. Sen ylimenevästä osasta (netto) palkkaa ulosmitataan osa. Ei siihen menot vaikuta. Ne täytyy sit sovittaa tulojen mukaan. Jos vaan mitenkään pystyt, niin maksa pois, ulosottoon tulee niin paljon korkoja ja kuluja päälle, että sun tuloilla maksaminen kestää hetken.

Jos elät yksin ja vero% on suht normi niin joku 300-350€ kuussa mennee voutille. Jos oot perheellinen niin alaikäiset lapset huomioidaan ja suojaosuus nousee...

• yanne

Onhan aloittaja tietoinen velkasumman kasvusta jos sen uo:n päästät. Pienituloiselle se on piiiitkä tie.

• eiotamitään

Vaikka ei ottaisi mitään niin ei noilla tuloillasi sinulle muutenkaan jää rahaa elämiseen. Senhän todistaa jo velkasikin.

• ritu7

Ei todella kannata .Ulosotto maksuihin sisältyy niin paljon kaikkia muita maksuja että tuo 20,000 on ulosotossa kohta 30,000. Niin kävi minulle. Alkuperäinen laina oli n. 9.000 e. Kun se meni ulosottoon se velka oli 23,000 e. Eli yritä soitella velkojille sovi jos mahdollisat pienenpiä kuukausieriä. Velkaneuvonnastakin on apua jos on paljon pieniä velkoja,siellä neuvotaan miten niitä voi yhdistellä. Takuusäätiö takaa sinun lainan pankista jos löydät pankin jonka kanssa voi neuvotella. Eli kaikkea muuta kuin ulosotto. Nyt olen maksanut 6 vuotta 500e kuussa ja sain tiedon että vuosi olisi vielä jäljellä. Hermot ovat menneet.

• rahatpoikimaan

Eli tarkoitatko että tulet maksamaan n 42000 eur lainasta joka oli aunperin 9000 eur? Tuossa on kyllä pajon välikäsiä ottamassa oman osuutensa noista rahoista. Kun harmittaa tuollainen ryöstely voi aina lohduttautua että ulosottoon maksava ylläpitää työllisyyttä tosi malikkaasti.

• Aloittaja, kuinka monta erillistä velkaa tuossa 20.000€ velassa on? Mitä enemmän erillisiä velkoja niin sitä isommat kulut johtuen käräjöoikeuden kuluista per velka sekä myös luonnollisesti UO:n maksuista. Itselläni oli velkaa aikoinaan n. 24.000€ ja velkojia useita. Kun maksukyky romahti niin velkoja alkoi tippumaan perinnästä haasteelle ja jotkin menivät ulosottoon saakka. Sillä hetkellä kun velkani sain kaikki maksettua eli perinnässä olevat, haasteen asteelle menneet ja muutama UO asti menneet oli maksettava kokonaisvelkapotti lähes 34.000€. Täytyy muistaa että vuosi oli 2012-2013 joten kulut olivat tuolloin vähän toiset kuin nykyään.
      Jos vakavissasi aiot päästää kaikki UO:oon niin maksele ensin jos mahdollista pienimpiä velkoja kokonaan pois. Isommat surutta UO:oon. Tosin tulojesi perusteella et pahemmin mitään pysty maksamaan. Eli edessäsi voi olla kivinen tie ellei vuositulosi jotenkin kasva.

• äläteesitä

Jos sulla on vielä luottotiedot niin koita bank norvegiania. Alle 2vuorokautta hakemuksesta mun kaikki (9kpl) velkaa on köntätty yhteen. Korko on karsea, mut jos noi olis menny ulosottoon niin kalliimmaks ja paljon pidemmäks ja vaikeemmaks olis tullu. Mulla velkaa oli 26000€ ja mun tulot oli kyllä reilusti suuremmat mut suosittelen kokeilee edes. Luottotiedottomana elämä ymmärtääkseni on ihan hirveetä sontaa....

• yhdistellen

Nyt on myös Svealla yhdistämislaina jota voivat myös luottotiedottomille myöntää
        http://www.sveadirekt.com/fi/fin/SveaFix/, kannattaa kokeilla. Sinuna yrittäisin pysyä poissa uo:sta tai ainakin maksaa pois kaikki pienimmät vipit ennenkuin ne päätty uo:n. Ei voi laskea että kumminkin sitten pääsis velkjärjestelyyn, ellei ole kyse sairaudesta tms.

• Veloista ei pääse kuin maksamalla. Jos antaa mennä ulosottoon, sen jälkeen on toisen luokan kansalainen, esim. osamaksulla ei myydä jos luottotiedot menevät. Kannattaa mennä velkaneuvojalle ja hoitaa maksuasiat kuntoon. Linkin löydät täältä: http://www.webtieto.com/p/raha.html

• jgjhgjh

Toisen luokan kansalainen on vain Suomessa jos itse ajattelee olevansa toisen luokan kansalainen, viis siitä mitä muut ajattelevat.

Ja Suomen ulkopuolellahan on kuin kuka tahansa muukin, enää ei paina velat eikä luottotiedottomuus. Ulkomaille muuttaminen on aina hyvä vaihtoehto, varsinkin jos ei ole alaikäisiä lapsia huollettavaan.

• pelivelka

No mulla on asiani ollut velkaneuvojalla melkein kaksi vuotta,ulosotto vienyt noin 20000€ ja kuluihin joka lainasta ulosottomaksut,käräjäkulut ym noin 8000€ juuri soitni velkaneuvojalle ja sanoi että tuloni on niin hyvät että vapaaehtoinen ei helpota koska joutuisin tiukemmalle joutuisin maksamaan enemmän kuin ulosotto vie,max puolet,bruttotuloni noin 56000€ joten maksan ulosoton kautta velkani noin 5 vuodessa ja kaikki velkojat saavat omansa.Alkuperäiset velat noin 60000-70000€
      itseppähän olen töppäilyt ja nyt maksan sen näin.Niin ja kaikki rahat meni uhkapeleihin Pokerihuone ja Ray mutta ens kuussa 2v etten ole pelannut,minä kyllä selviydyn kun on tuo työ mikä antaa uskoa selviytyä.

• zazkatar

Mulla oli samat summat ja vähän eri syyt. Ei velkajärjestelyä koska työtuloillakin saa velat kuitattua. 680000 ja 6v 8 kk.

• pekkavelkainen

Noilla tuloilla 1/3 nettotuloista eli 18.000 e v-verot vaikka 24 % = 1140 e / kk josta menee n.yksi kolmas osa laski millä kaavalla hyvänsä niin n.308,00 e eli käteen jää 832,00 e .Sitten vaan sossuun kun vuokrakin on noin

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Theermannilla kulkee!

Vouti vie kaiken mikä mieheltä irti lähtee ja palstan naiset syyttävät tilanteesta kilpaa eri naisia. Miehellä on elämän
      Kotimaiset julkkisjuorut
      131
      7789
    2. Näin unta viime yönä

Että tulit nainen istumaan syliini minihame päällä.
      Ikävä
      55
      5798
    3. Esivaihdevuodet, menopaussi

https://www.pihlajalinna.fi/palvelut/yksityisasiakkaat/terveys/esivaihdevuodet-eli-premenopaussi Täällä kun puhutaan pa
      Sinkut
      80
      3283
    4. Tänään taas tuli pari-kolme juttua

Jotka niin mielelläni jakaisin sun kanssa. Niin paljon elämää jaettavana ja niin selkeä paikka sinulle. Mutta ymmärrän
      Tunteet
      7
      2923
    5. Kuhmo tekisi perässä

Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä
      Kuhmo
      10
      1678
    6. Suomi julkaisi varautumisoppaan

Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j
      Maailman menoa
      209
      1620
    7. Miksi putin ei valinnut ensimmäiseksi kohteekseen Suomea?

Olisiko ollut sittenkin helpompi kohde?
      Maailman menoa
      332
      1335
    8. Ukraina sai luvan vastata ohjuksin Venäjän lueelle

Mediatietojen mukaan Yhdysvallat on antanut Ukrainalle luvan iskeä pitkän kantaman ohjuksilla Venäjälle. Ylen kirjeenvai
      NATO
      335
      1182
    9. Olen jälleen pahoillani

Harjoittamastani henkisestä väkivallasta palstan välityksellä. Kyllä ne voi vaikuttaa jotenkin mieleen, vaikka ei itsell
      Ikävä
      93
      1169
    10. Oot vaan niin hellä

Ja lämmin luonteeltasi, että rakastan sitä yli kaiken. Oot ehkä tietämättäsi auttanut mua todella paljon. Auttaisit tämä
      Ikävä
      32
      1071
    Aihe