Moi, olen 17 vuotias loppuvuodesta 18 täyttävä tyttö opiskelen viimeistä vuotta kauppaopistossa. Olen miettinyt että onko minulla mahdollisuutta värväytyä usan armeijaan? Mitenkäs green cardin saaminen onnistuu? Olen kuullut että aika vaikea saada. Ylipäältään otetaanko sinne naisia? Kuinka rän homman saisi aluilleen esim kuinka sinne haetaan jne (kunhan siis olen täyttänyt 18) Tää on ollut mun unelma 5 vuotta ja ois tosi ihana jos joku osaisi vastata asiallisesti eikä mitään "joo et ole isänmaallinen" "miks haluut mennä tapattaa ittes" joten kiitos jo etukäteen vastauksista :)!
USA:n armeijaan
19
348
Vastaukset
- KHJUYT
USAN ARMEIJAAN OTETAAN PALJON NAISIA JA JOKA ASELAJIIN,TOISIN KUIN EPÄTASA-ARVOISESSA SUOMESSA,JOSSA EI OSATA HYÖDYNTÄÄ NAISTEN VOIMAVAROJA OLLENKAAN MAANPUOLUSTUKSESSA. MUTTA ET PÄÄSE SINNE PELKÄLLÄ GREEN CARDILLA. TÄYTYY OLLA PITEMMÄN AJAN KANSALAINEN .
KATO..Women in the US Military
https://www.youtube.com/watch?v=FABmzUUSmRs&list=PLmb1Thl8L0Njfxp_yTz93iOvHtvlfeTuf&index=81 - Armygirll
Tuli että video ei ole käytettävissä. Mutta Onkos sinne sitten jotain pääsykritereitä ja mitä? Ja kuinka suuri mahdollisuus mulla olisi saada se pidemmän ajan kansalaisuus kun luin jostain että sieltä armeija sitten myöntäisi sen tai jotain?
- yjdjyj
on!
Ensimmäinen hylkäys tulee jo sinulle maahanmenossa.
- hmmhhmmmh
Tässä lyhyt tietopaketti:
Liittymisestä usan armeijaan ulkomaalaisena: http://usmilitary.about.com/od/joiningthemilitary/f/noncitizen.htm
Miten saada green card: https://www.uscis.gov/greencard
Kuinka saada kansalaisuus palveluksen kautta: https://www.uscis.gov/news/fact-sheets/naturalization-through-military-service-fact-sheet
Perus kelpoisuusvaatimuksista: http://www.military.com/join-armed-forces/join-the-military-basic-eligibility.html
Kannattaa itsekin googlailla enemmän. Kyllä tietoa löytyy. Jos ei englanninkieli taivu vielä tuon ymmärtämiseen, niin nyt on aika kiireimmiten opetella. :)
Itse suosittelisin sinuna käymään ensiksi armeijan Suomessa. Pyri niin korkealle kuin pääset. Eli vähintään aliupseerikoulu, mutta mielellään reservinupseerikoulu. Sitten saat vähän ymmärrystä mitä armeijan touhu on ja sinut otetaan vakavammin.
Eräitä harvoja poikkeuksia (lääkäri, sairaanhoitaja, tiettyjen vieraiden kielten osaaminen) lukuunottamatta edellytyksenä liittymiselle on joko yhdysvaltain kansalaisuus tai vähintään pysyvä oleskelulupa eli green card. Et kuitenkaan voi hakeutua upseerikoulutukseen ellet ole yhdysvaltain kansalainen.
Kannattaa miettiä myös esimerkiksi olisiko järkevää suorittaa esimerkiksi amk- tai yliopistotutkinto suomessa ja sitä' kautta hankkia jotain erityisosaamista, mitä armeija siellä arvostaisi. - hmmhhmmmh
Tässä vielä yksi linkki kelpoisuusvaatimuksista: http://usmilitary.about.com/od/joiningthemilitary/a/enlstandards.htm
- Armygirll
Eli montako vuotta siinä menisi että edes pääsisin sinne jos täytyy suomen armeijassa eka kouluttautua upseeriksi?
- uytre
hyvinhän toi linkki tuolla toimii. ja 2vuotta
- Itsekkinkiinnostunut
Hei, nämä saamasi kommentit ovat hyvin hajanaisia ja perättömiä. Ylilaudalta ja Aamukammasta löytyy jo ennestään juttelua aiheesta. Green card pitää olla, eli ei kummempaa, mutta hyvin hankala saada. (opiskelua tai työtä varten saatu oleskelulupa ei taida kelvata. Jos jotain suurempaa tohinaa maailmalla tulee, niin voi päästä helpommin (joitakin vuosia sitten iraki sodan aikaan kuulemma jotkut kävivät vain yhdysvaltain lähetystössä, ja pistivät heti paperit kuntoon. Itsellänikin ollut pitkäaikaisena toiveena ollut päästä jenkkiarmeijaan töihin. Suosittelen kuitenkin käymään suomalaisen varusmiespalveluksen ensin. Jenkkiarmeija kyllä lähes poikkeuksetta jää suomalaiselle nykyään haaveeksi, joten kannattaa katsella suomalsisia vaihtoehtoja. Intin käytyä voi sitten hakea rauhanturvaajaksi, maanpuolustuskorkeakouluun, tai jäädä töihin ammattialiupseeriksi. Ja kannattaa huomata, että Suomen puolustusvoimissa pitää olla motivoitunut ja pätevä päästäkseen ammatikseen sotajuttuja harjoittamaan, jenkeissä erikoisempia hyvin vaikeasti sisään päästäviä joukkoja lukuunottamatta aika paljolti porukka epämotivoitunutta, jolla ei ole ollut muuta vaihtoehtoa.
- Mitääääävttuaaaa
Siis kuinka vitun tyhmä ihminen voikaan olla, lähteä nyt tapattamaan itseään jonkun toisen maan puolesta? Vaikka eihän edes amerikkalaiset siellä Irakissa kuolleet maansa puolesta, vaan öljymiesten ja pankkiirien. Helpommalla selviät kun hyppäät junan alle ihan täällä Suomessa.
Mistä hemmetistä tässä on oikeasti kyse? Syntynyt maailman parhaaseen maahan, haluaa lähteä taistelemaan yhden maailman paskimman maan joukkoihin, sellaisten ihmisten etua ajamaan joita ei edes oman maan kohtalo kiinnosta laisinkaan.
Hieman kuumottaa ajatus että teidänkaltaiset juoksentelee täällä vapaana. - Eisinunkaanpitäisi
Uranluonti, kutsumus yms. Miksi sitten vaikka lauri törni lähti? Onneksi olkoon, sinulla on hyvä elämä, mutta kaikilla ei ole. Kaikilla ei ole jotain menetettävää. Sellaset, joilla ei ole tulevaisuutta normaalissa Suomen arjessa, voivat löytää elämälleen tarkoituksen erillaisessa ympäristössä.
- Armygirll
Eli jää sitten varmaan minullakin vain haaveeksi kun naisten asema vielä huonompi armeija hommissa kun miesten :/ suomen armeijaa olen kyllä miettinyt mutta enemmän kiinnostaa jenkeissä se kun pääsee tosi toimiin ja näkemään minkälaista meno siellä on oikeasti.
- 34524523
Tiedäthän ettei naisia edes päästetä ns. front line duty -hommiin?
Istuisit jossain varastossa täyttämässä papereita tai kokkina tai lääkintänaisena sairaalassa, jos pää edes kestäisi.
Ja kuinka tämä voi olla unelmasi jos tiedät asiasta näin vähän? Mitä sinä nyt OIKEASTI ajat takaa tällä jenkkiunelmalla?
- Erk003
Itse menen ensivuonna Venäjän armeijaan. Äiti-Venäjän mahdin puolesta mitä vaan. <3
- Armygirll
Minkäslainen prosessi sulla takana venäjän armeijan kanssa? Meinaan minkälaisen paperihelvetin kävit läpi jnejne
- mikäteitävaivaa
Voi jumalauta oikeesti? Mikset värväydy ISIL joukkoihin pääset varmasti ihan ilman mitään papereita. Ihan samanlaista se sota on riippumatta kenen riveissä ampuu. Onhan tuo nyt jumalauta jos kaikki mahdollisuudet annettu elämään maailman parhaaseen maahan ja kyselet täällä miten pääsee kuolemaan toisen maan puolesta. Toi on oikeesti vähän sama kuin kyselisit miten pääsisit kuolemaan jonkun toisen perheen puolesta. Oma perheesi voisi olla hieman hämillään asiasta.
Mutta eipä siinä, jos haluaa päästä tappelemaan jenkkien kanssa, kyllä jenkkien erikoisjoukot sinut kouluttaa kun etsit ne käsiisi tuolla jossain maailmalla. Menet Syyriaan, Irakiin, Afghanistaniin tai Ukrainaan ja valitset puolesi oikein. Siinä kaikki. Niitä kutsutaan yleensä "sotilasasiantuntijoiksi" mutta erikoisjoukkoja ne on aina. Kyllä niille ilmainen työvoima kelpaa. Muista että ruokaa ja unta ei yleensä paljoa saa, on kylmä tai kuuma, mädäntyvän veren ja oksennuksen haju ympäröi kaiken aikaa eikä koskaan voi tietää kuka kanssataistelija sekoaa milloinkin ja ampuu sinut nukkuessasi. Jos oikeasti kuolla haluaa niin parempiakin tapoja on.
- nipsutykkääpannukakuista
Suosittelen että hakeudut ensin vapaaehtoiseen asepalvelukseen puolustusvoimiin. Siellä näet vastaako armeijaelämä mielikuvia.
Moni nainen viihtyy intissä, sieltä sitten voit sen jälkeen harkita sitä jenkkeihin lähtöä. Eduksi varmasti AUK tai RUK, mutta sillä ei ole väliä kun aloitat palveluksen jenkeissä. Ne pistää käymään saman myllyn läpi, missä muutkin värväytyneet. Toki sotilaan taidot ovat eduksi kun opettelee jenkkien tapaa toimia.
Minnekään USA:n sota-akatemiaan et ole pääsemässä. Se on laissa kiellettyä. Mutta merivoimiin / kansalliskaartiin alokkaaksi periaatteessa, jos paperiasiat ovat kunnossa. Sen jälkeen uskollisuus vaihtuu Amerikan lipun alle. Sitten 4 vuoden sopimus ja työskentelet jossain sotilastukikohdassa keskellä ei mitään. Hyvällä tuurilla voit päästä Guamin kaltaiseen paratiisikohteeseen. Hävittäjälentäjäurat ja G.I. Janet voit unohtaa. Hyvänä puolena on kuitenkin se ettet joudu lihamyllyyn Irakiin tai Afganistaniin, sillä maavoimia siellä ei enää ole.
Ensin intti. Sitten Green card. Sitä ennen kannattanee harkita uraa puolustusvoimissa ja hakeutua kansainvälisiin tehtäviin, mikäli haluat päästä korkealle. - Envaikkamaksettaisiin
Tuntuu että sinulla on aika utopistinen kuva armeijasta. Käy ihmeessä suomen armeija ensin niin saat osittaisen kuvan fyysisestä rasittavuudesta ja kyllä sieltä toimintaakin aina välillä löytyy. Jenkkien armeijan henkinen puoli onkin sitten aivan eri ja simputus kuuluu koulutukseen. 6-12kk suomen armeijassa antaisi jotain pohjaa jos vielä sen jälkeen haluaa lähteä tekemään useamman vuoden sopimuksia ja kuolla/tappaa. Kyllä se usa varmaan vielä puolen vuoden päästä on pystyssä
- paul3
Usassa nais sotilaita ei enään komenneta ulkomaille sotilastehtäviin ellei itse sitä vaadi. Fakta.
Suomen armeijaa ei tarvitse sitä varten käydä.
Osallistu Green Card lotteryyn niin voit saada pysyvän oleskelu ja työluvan.
Lähde opiskelemaan yhdysvaltoihin ja sitä kautta pääset mahdollisesti anomaan GC
Joskus suomen varumies lehdessä oli juttu miten voi suomalaisena hakea Usan armeijaa mutta en enään muista miten se oli mutta löytyy googlaamalla.
Täällä Usassa meitä suomalaisia on paljon :) Takas en ole itsekkään enään tulossa. - Tuhrustussu
Nyt kannaakin ottaa yhteyttä lähimpään imaamiin. Tämä neuvoo kuinka päästä sotahommiin helpoiten käsiksi. Pääset eksootisiin maihin kokemaan eksoottisia kokemuksia, joista et muutoin voisi edes uneksia, märimpienkään päiväunien yhteydessä.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet toisen kanssa
...ja minä yhä vain sinua kaipaan. Tiedän ettet ole onnellinen siellä. Älä hukkaa aitoa onnea ja rakkautta hukkaan vain2251598- 371459
Kuka teistä on paras nainen
A-nainen? J-nainen? K-nainen? M-nainen? S-nainen? Vai kenties joku muu...? 😊631299Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!741290- 781214
Osaako joku selittää tätä
Että miksi mulle on joka toinen ventovieras ihminen tyly ainakin ilmeillään ja eleillään?761199Jos me joskus nähtäisiin
niin ei kai sen vielä tarvitsisi merkitä sen enempää? Ja voihan olla ettei kumpikaan enää siinä vaiheessa edes haluaisi1031173- 541008
Lesken uusi
Onko totta että puolangan kunnalla töissä ollut mies joka kuoli niin sen vaimolla jo uusi lohduttaja. Pitäneekö paikkans181002Persun suusta:"Köyhät on luusereita ja ansaitsevat köyhyyden"
Ministeri Juuston apulainen näin uhoaa. Mitäs siinä. Kyllä on jo tiedetty muutaman vuoden hallitustyön pohjalta että per181894