en jaksa enää

olbcdcibd

Olen ollut kroonisesti uneton jo viisi vuotta, hermostoni ja hormonitoimintani ovat ihan sekaisin, elän jatkuvassa epätodellisuuden tunteessa ja aivosumussa. En jaksa suorittaa kunnolla arkisia asioita kuten siivoamista, ruuanlaittoa ym. Kognitiiviset kykyni ovat alentuneet, en pysty esim. lukemaan kirjaa. Fyysiset voimat ovat myös täysin lopussa, olin pitkään ylikuntoinen, urheilin liikaa saamatta tarpeeksi lepoa. Käyn terapiassa joka ei tunnu auttavan. Elämäniloa ei ole enää enkä usko toipuvani työkykyiseksi enää koskaan. Haluaisin kuolla. Mitä hyötyä tällaisesta elämästä on?

12

329

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • uneton100

      Itsekin olen kärsinyt kauan Unettomuudesta ja tiedän miten se tekee elämästä vaikeaa ja vie ilon. Lähdin lopulta kuukaudeksi ulkomaille ja ympäristön muutos antoi energiaa ja en matkalla tarvinnut unilääkkeitäkään. Lääkärikin kehotti kääntämään ajatukset pois negatiivisuudesta.

    • parivinkkiä
    • Yks mikä vois auttaa...

      Oletko kovin tarkka asioista? Vaaditko paljon myös itseltäsi? Itsekriittinen? Moni on näitä nykyään. Jos siihen yhdistää herkkyyden luonteenpiirteenä niin nämä kahdestaan saattavat jo aiheuttaa kertomasi asiat. Voi tuntua vähältä, mutta kyllä näin asia on.

      Koita vaatia vähemmän itseltäsi. Älä ajattele sitä mitä muut ajattelevat sinusta. Tee vai se mikä jaksat. Älä humyile jos ei hymyilytä. Älä yritä miellyttää. Älä yritä yrittää. Älä yritä. Teen vain sen mikä helposti jaksat.

      Pidä tänään vapaapäivä yrittämisestä. Käy ulkona syömässä. Älä yritä mitään. Kuuntele kehoasi. Kuulet jos kuulet, älä yritä sitäkään. Tee mikä tuntuu hyvältä.

    • kokemusta-on

      olisko tästä apua? www.sielukirjoittaminen.fi

    • EnJaksa

      Vittu kun kaikkialla kaikki on niin iloisia, vituttaa saatana.

    • YllättävänTyhmä

      Toivottavasti joku paskatoimittaja saa isän kädestä ja lujaa.

      • MaailmaaNähnyt

        Olipa rumasti sanottu!


    • HennaHaapala

      Hei. Unettomuus voi tosiaan olla ongelma, joka rajoittaa kaikkea tekemistä. Olen itsekin kärsinyt siitä. Kävin myös terapiassa monet vuodet. Kehon stressitila vie voimia, sillä koko järjestelmä joutuu olemaan hälytystilassa valmistautuen joko taistelemaan tai pakenemaan. Se vie voimia. Sain itse avun melko uudesta stressin itsehoitomenetelmästä. Harjoituksia voi tehdä itse ja itsenäisesti tai sitten pyytää vinkkiä valmentajalta, joka antaa täsmäharjoitukset stressin syihin. Voit lukea lisää täältä: www.avainhyvinvointiisi.fi/stressi

    • HennaHaapala
    • srri

      Sun keho tarvii lepoa ei terapiaa. Terapia voi ehkä olla tukena mutta sen ei pitäisi olla ensisijainen hoitomuoto. Itsekin kärsinyt vuosikausia unettomuudesta eikä kukaan ota tosissaan kun muitakin ongelmia. Stressin seurauksena sairaustuin luultavasti myös kilpirauhasen vajaatoimintaan. Uupumukseen ja stressiin auttaa vain lepo ja kokonaan uudenlainen elämä. Kaikki pitää laittaa uusiksi ja kuunnella omaa kehoa...

    • TunnekylmäPaska

      mä haluun nuolla ja kuolla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 120
      2663
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      67
      2440
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      2081
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1737
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1648
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1479
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      17
      1429
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1403
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1377
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1302
    Aihe