Ja kuka on sanonut ettei

Latvastalaho

täällä saa nuoretkin käydä? Tervetuloa vaan minun puolestani. :) Uutta verta kehiin. :)

43

529

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tännevaannuoriso

Parempi uusia nuoria kuin latvasta lahoja vanhoja.

• Irti mun verestä, senkin vampyyri :)

• Korppis1

Olen lukutaitoinen ja ymmärtääkseni juuri tämä ikäryhmät palsta on tarkoitettu 60-vuotiaille naisille ja miehille.

Yrittäkää löytää paikkanne omista ikäryhmistänne.

Vierailla voitte.

• sinnesinne

Tervemenoo kaikki yli ikäset seitenkymppäsiin sekin on tarkotettu 70 vuotisille.

• Korppis1
        sinnesinne kirjoitti:

Tervemenoo kaikki yli ikäset seitenkymppäsiin sekin on tarkotettu 70 vuotisille.

Ei vielä, täytän sunnuntaina 69-vuotta. Mene toki mielelläni koska tiedän sinne siirtyvän monta kamua täältä. Sitten saatte mesoa pitkin ja poikin.

• sinnesinne
        Korppis1 kirjoitti:

Ei vielä, täytän sunnuntaina 69-vuotta. Mene toki mielelläni koska tiedän sinne siirtyvän monta kamua täältä. Sitten saatte mesoa pitkin ja poikin.

Tarjotin tääl ny kirjottavii yli ikäsii.

• miten.on

Olen 64- vuotias ja mieleltäni kaksikymppinen, joten saanko olla täällä?

• voirähämä
        miten.on kirjoitti:

Olen 64- vuotias ja mieleltäni kaksikymppinen, joten saanko olla täällä?

No mä oon mieleltäni 6kymppinen ja ikää 31. Pääsy evätty varmaankin.;))

• Mun puolesta saa käydä. Mutta paikkoja ei tarvi sotkea tai jos sotkee niin siivoaa sitten jälkensä.

• täystohelo

Tästä aiheesta ei olekaan kinasteltu kuin viimeksi.

• eisehaittaa

Huonomuistisuus on kyllä aika yleistä. ;)

• bessie-

Ei kai kukaan?

Mutta tuskinpa 60-70 ikäisille (suunnilleen!, ikää, saati henkkareita ei kukaan kysy) tarkoitettu palsta paranee sillä, että joku nuorta teeskentelevä 50 vuotias palsta-addiktoitunut, noloja lööperiongelmia sepittelevä ihmissuhde- ja vuorovaikutusvatvoja tulee tänne kysylemään tyyliin miltäs tuntuu olla noin vanha, vieläkö seksi onnistuu yms.. Ja antamaan itse niihin omaa maailmaasyleilevää ja rakastettavaa olemustaan esiin tuovia vastauksia.

• No hehän heittävät vain bensaa palstan luulotautisille ;)

• bessie-
        siilimuori4 kirjoitti:

No hehän heittävät vain bensaa palstan luulotautisille ;)

"bensaa palstan luulotautisille ;)" hmm... kaikenlaisia kielikuvia...

Noinkohan täällä on luulotautisia? Jos olisikin, niin sekö muka palstaa 'parantaisi', että "he" esiintyvät epätietoisina nuorina ja heittelevät bensaa luulotautisille?

• bessie- kirjoitti:

"bensaa palstan luulotautisille ;)" hmm... kaikenlaisia kielikuvia...

Noinkohan täällä on luulotautisia? Jos olisikin, niin sekö muka palstaa 'parantaisi', että "he" esiintyvät epätietoisina nuorina ja heittelevät bensaa luulotautisille?

Jaa-a.................................
        Palstan parantamisestako nyt olikin kyse?

• bessie-
        siilimuori4 kirjoitti:

Jaa-a.................................
        Palstan parantamisestako nyt olikin kyse?

No eei, kuinka niin?

"Tervetuloa vaan minun puolestani. :) Uutta verta kehiin. :)"

Noista aloituksen sanoista ja hymynaamoista vedin sen johtopäätöksen, että aloittajan mielestä "nuoret" kirjoittajat olisivat palstan (60 palstan!) kannalta hyvä asia, toisin sanoen parantaisivat palstaa. Minä puolestani kaipaan lisää oikeasti uusia 60 kirjoittajia ja vanhojakin tietysti.

• bessie- kirjoitti:

No eei, kuinka niin?

"Tervetuloa vaan minun puolestani. :) Uutta verta kehiin. :)"

Noista aloituksen sanoista ja hymynaamoista vedin sen johtopäätöksen, että aloittajan mielestä "nuoret" kirjoittajat olisivat palstan (60 palstan!) kannalta hyvä asia, toisin sanoen parantaisivat palstaa. Minä puolestani kaipaan lisää oikeasti uusia 60 kirjoittajia ja vanhojakin tietysti.

No mitenhän täällä kenekään iän tarkistat? Mun puolesta kirjoittaja kuin kirjoittaja, kyllä tänne mahtuu.

• bessie-
        siilimuori4 kirjoitti:

No mitenhän täällä kenekään iän tarkistat? Mun puolesta kirjoittaja kuin kirjoittaja, kyllä tänne mahtuu.

Tarkistaa ja tarkistaa, kuka nyt on mitään halunnut tarkistaa.

Kirjoittaja kuin kirjoittaja, mutta aloituksessa haikaillaan nimenomaan nuorien kirjoittajien perään. Ja palsta on nimenomaan 60-70 ikäisille (suunnilleen jne. jne.) tarkoitettu. Varmuuden vuoksi sanon vielä senkin, että minun mielestäni 70 kirjoittajat sopivat tänne hyvin, alle 60-vuotiaatkin totta kai.

• bessie- kirjoitti:

Tarkistaa ja tarkistaa, kuka nyt on mitään halunnut tarkistaa.

Kirjoittaja kuin kirjoittaja, mutta aloituksessa haikaillaan nimenomaan nuorien kirjoittajien perään. Ja palsta on nimenomaan 60-70 ikäisille (suunnilleen jne. jne.) tarkoitettu. Varmuuden vuoksi sanon vielä senkin, että minun mielestäni 70 kirjoittajat sopivat tänne hyvin, alle 60-vuotiaatkin totta kai.

Heh!
        Mites sen nuoruuden toteaa täällä ja millä kriteereillä :D. Siinähän tarkistamisessa on kyse et rajoittaa eri ikäiset eri luukuille.

• bessie-
        siilimuori4 kirjoitti:

Heh!
        Mites sen nuoruuden toteaa täällä ja millä kriteereillä :D. Siinähän tarkistamisessa on kyse et rajoittaa eri ikäiset eri luukuille.

Tuota... kysypä aloittajalta... :):/

"Siinähän tarkistamisesta on kyse et rajoittaa eri ikäiset eri luukuille."
        Tuossa ei taas ollut päätä eikä häntää.

Koen ikäisilleni sopivan ikäryhmäpalstan hyvin myönteiseksi asiaksi, en ollenkaan rajoittavaksi tai kontrolloivaksi.

Kyllä täällä palstoja riittää. Pidä tätä annettuna etuna.

• bessie- kirjoitti:

Koen ikäisilleni sopivan ikäryhmäpalstan hyvin myönteiseksi asiaksi, en ollenkaan rajoittavaksi tai kontrolloivaksi.

No haloo, ikäisillesi sopivan :D. Mistä päättelet täällä kuka on ikäisesi? Mikä tekee tästä palstasta "ikäisellesi sopivan". Sekö kun palstan päällä lukee 60 ?

• kukaantiedä
        bessie- kirjoitti:

Mistäs sen tietää vaikka sinä olisit 20V.?

• tunnenhänet
        kukaantiedä kirjoitti:

Mistäs sen tietää vaikka sinä olisit 20V.?

Beessie on 69 vuotias.

• Eipä nää meidän haperot nuoret ole mitään positiivista tänne palstalle tuoneet. Muta ei kai se ole ollut tarkoituskaan.
      Asiasta toiseen:
      miten joku voi kuvitella sen että on jäänyt jollekin 50% iästään kehitysasteelle henkisesti ja uskoo sen olevan kehaisemisen arvoinen asia ; sitä en jaksa käsittää.

• Puolestani saa kuka vaan täällä kirjoitella, teksti ja sanavalinnat yleensä paljastavat kovin nuoret mielet.
      Henkisestä kehitysasteestani olen ihan hiljaa, lapsellisuudestani olen vain iloinen. Numeroidun ikäni mukaan olen presiis oikealla palstalla, muutama viikko ja kuusviis plakkarissa. Ihan hyvä ikä muuten.

• laajaikäinen

Jokainen täällä voi sanoa olevansa ihan minkä ikäinen tahansa, joten aika turha on vääntää tästä ikä-asiasta. Pääosin ollaan varmaankin yli 6 vuotiaita kun kerran osataan jotenkuten kirjoittaa, paitsi se yksi sieltä Ruotsista saattaa olla alle, tai sitten tosi paljon yli.

• Onhan minulla ikää jo yli kuuskymmentä, mutta en kyllä tunne tänne kuuluvaksi itseäni,
      En tiedä miksi.
      Kai siitä, että olen työelämässä, ja ajatusmaailma siltä osin erilainen. Ainakin siinä omat heikkoutensa huomaa, miksei vahvuutensa, ne kyllä jää vähemmälle huomiolle.
      Eläkeläiset tuppaa olemaan kaikkivoivia ja kaikkitietäviä, livessäkin.
      Täällä jutunaiheet on enimmäkseen iltapäivälehtien erikoisuuksista.
      Niin että, kun itse koen olevani liian nuori pastalle, niin onhan se kummallista, jos minua paljon nuoremmat täällä viihtyvät..
      Naisten ajatusmaailmaa en tunne, niillä on vetoa vanhempiin miehiin.
      Onneksi minä olen siitä säästynyt.

• eppu2

Kun Sinä olet jo yli 60, ajattelitkos, että, kun jäät eläkkeelle Sinusta tulee kaikkivoiva ja kaikkitietävä, heh.
        Tuo yleistyksesi sai minut kirahtamaan nauruun.
        Ihan kiva, että täällä kommentoit, kun itse katson jotain ketjua, luen aina kommenttisi, jos sellainen on.

• Heikunkeikku
        eppu2 kirjoitti:

Kun Sinä olet jo yli 60, ajattelitkos, että, kun jäät eläkkeelle Sinusta tulee kaikkivoiva ja kaikkitietävä, heh.
        Ihan kiva, että täällä kommentoit, kun itse katson jotain ketjua, luen aina kommenttisi, jos sellainen on.

Minuakin pikkuusen nauratti k-kottonin yleistykset:)
        k-kotton kirjoittaa kaiken kaikkineen mukavan kivasti. Näin meidän kesken sanottuna, niin oon mielistynyt häneen ja ehdottomasti luen hänen kommenttinsa.
        Aloituksia on erilaisia, enkä minäkään osallistu joihinkin eläkeläiskyselyihin tai muihin vastaaviin, kun itsekin olen vielä työelämässä.
        Minua ei haittaa laisinkaan se, minkä ikäisiä kirjoittajat on.

• eppu2 kirjoitti:

Ei ole edes ajatuksissa käynyt eläkkeellejäänti, vaikka sydänpuolella on ollut ongelmia.
        Muut tunuu enemmän huolta kantavan minun "jaksamisesta". Kyselevät huolestuneena, miten oon voinut ja autonrattiin on joku laittanut sydämenkuvan.
        Niin että tuleeko minusta kaikkivoiva ja kaikkitietävä,, toivottavasti ei, mutta jos tulee, minkäs sille sitten mahtaa.

• eppu2
        k-kotton kirjoitti:

Ei ole edes ajatuksissa käynyt eläkkeellejäänti, vaikka sydänpuolella on ollut ongelmia.
        Muut tunuu enemmän huolta kantavan minun "jaksamisesta". Kyselevät huolestuneena, miten oon voinut ja autonrattiin on joku laittanut sydämenkuvan.
        Niin että tuleeko minusta kaikkivoiva ja kaikkitietävä,, toivottavasti ei, mutta jos tulee, minkäs sille sitten mahtaa.

Kyllä meidän kaikkien pitäisi yrittää välttää tuota kaikkitietävyyttä ja muistaa antaa arvo toisillekin.
        Kirjoituksistasi päätellen Sinulla on tuo elämäntasapaino aika hyvin hanskassa.

• Heikunkeikku kirjoitti:

Minuakin pikkuusen nauratti k-kottonin yleistykset:)
        k-kotton kirjoittaa kaiken kaikkineen mukavan kivasti. Näin meidän kesken sanottuna, niin oon mielistynyt häneen ja ehdottomasti luen hänen kommenttinsa.
        Aloituksia on erilaisia, enkä minäkään osallistu joihinkin eläkeläiskyselyihin tai muihin vastaaviin, kun itsekin olen vielä työelämässä.
        Minua ei haittaa laisinkaan se, minkä ikäisiä kirjoittajat on.

Voi hyvä ihme, ihan punastuttaa, vanhaa miestä.
        Että vielä mielistynyt, melkein pitää ottaa nitro.
        Eiköhän puhuta sittenkin niistä kurjista, Niillä näytti olevan poikasen lentoharjoiukset menossa. Ne muuten syö paljon.
        On niitä kurkia täällä, meni minne hyvänsä, aina näkee.

• eppu2
        k-kotton kirjoitti:

Voi hyvä ihme, ihan punastuttaa, vanhaa miestä.
        Että vielä mielistynyt, melkein pitää ottaa nitro.
        Eiköhän puhuta sittenkin niistä kurjista, Niillä näytti olevan poikasen lentoharjoiukset menossa. Ne muuten syö paljon.
        On niitä kurkia täällä, meni minne hyvänsä, aina näkee.

Samoilla linjoilla Heikun kanssa, en sitä vaan tohtinut noin selkeästi sanoa.

• kesi.vä

Ihan sama minulle minkä ikäisiä täällä käy. Luen juttuja, jotka ovat kiinnostavia tai hauskoja. Ei ole tullut mieleenikään ajatella kirjoittajan ikää. Ei se ikä lisää sanoman painoarvoa, se on se sisältö.

• bessie-

"Ei ole tullut mieleenikään ajatella kirjoittajan ikää."

Mitäs sinä sitten ajattelit silloin kun 60 palstan valitsit palstaksi jossa aika säännöllisesti kirjoittelet, ellet ikää?

Ikä ei lisää sanoman painoarvoa? Sanoman painoarvon voisi ajatella lisääntyvän mm. siksi, että suunnilleen saman ikäiset ovat suunnilleen samassa kohdassa elämänkaartaan (ja juuri tässä kohdassa useimpien elämään rupeaa tulemaan suuria muutoksia). Siksi, että olemme eläneet varhaiset vuotemme Suomessa joka ei todellakaan ollut samanlainen kuin esim. 60-luvulla tai myöhemmin syntyneiden Suomi. Voimme tasavertaisina jakaa ja vertailla kokemuksiamme, voimme kokea muodostavamme yhteisön, jne..

• mullakoiraBessie.nim
        bessie- kirjoitti:

"Ei ole tullut mieleenikään ajatella kirjoittajan ikää."

Mitäs sinä sitten ajattelit silloin kun 60 palstan valitsit palstaksi jossa aika säännöllisesti kirjoittelet, ellet ikää?

Ikä ei lisää sanoman painoarvoa? Sanoman painoarvon voisi ajatella lisääntyvän mm. siksi, että suunnilleen saman ikäiset ovat suunnilleen samassa kohdassa elämänkaartaan (ja juuri tässä kohdassa useimpien elämään rupeaa tulemaan suuria muutoksia). Siksi, että olemme eläneet varhaiset vuotemme Suomessa joka ei todellakaan ollut samanlainen kuin esim. 60-luvulla tai myöhemmin syntyneiden Suomi. Voimme tasavertaisina jakaa ja vertailla kokemuksiamme, voimme kokea muodostavamme yhteisön, jne..

Tuohan kuulostaa ihan kommunismiltä. ;)

• bessie-
        mullakoiraBessie.nim kirjoitti:

Tuohan kuulostaa ihan kommunismiltä. ;)

No voi voi sentään.

Mistä kohdasta täsmälleen ottaen, vai koko kommenttiniko?

• ihanhyväolikirj
        bessie- kirjoitti:

No voi voi sentään.

Mistä kohdasta täsmälleen ottaen, vai koko kommenttiniko?

Vitsi vitsi, oli vaan pakko heittää läppää, sorry dont worry!

• bessie-
        ihanhyväolikirj kirjoitti:

Vitsi vitsi, oli vaan pakko heittää läppää, sorry dont worry!

Pakko?! Mikä pakotti? Sanomisen pakkoko? Tuon tasoisella 'läpän heittämisellä?! Hellantuutelis sentään, toivottavasti helpotti.

• töött

Eikö se kaikkivaltius ihmisillä ole jotain pikkulapsi-ikään kuuluvaa
      - tepsuttelee pikkujaloillaan, kompastuu matonhapsuihin, kaatuu ja itkee, sanoo
      -hyi sinua. kun olit ilkeä senkin paha matto, minä kostan sen sinulle -
      ottaa vaikka sakset ja leikkaa hapsut pois. Ihan järkevästi.
      Kun tyttöni oli oli pieni, hän sai eka sakset, niin eka harjoitusmateriaali oli paitsi paperi,
      myös omat sukkahousut, silleen mukavia pyöreitä reikiä. Kun toruin, hän veti sukkahousut
      päähänsä ja sanoi että ne ovat vain mukavia kurkistusaukkoja ja nauroi iloisesti päälle.

• Tarkastuksen-laistanut

Minulta ei otettu verinäytettä kun tulin palstalle, pian kaksi vuotta sitten. Vieläkö voisin käydä labrassa vai onko analyysi jo myöhäistä? Varaanko lääkäriajan? Mikä on yleisin lääkitys jota palstalaiset käyttää?

• rauhottavaa

Mielialalääkkeet näille useemmille on määrätty.

• rauhottavaa kirjoitti:

Mielialalääkkeet näille useemmille on määrätty.

Placebot käy myös. Ihan vaikka pelkkä sokeripilleri.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Persujen vaalilupaus oli euron bensa

Nyt puhutaan jo kolmen euron bensasta. Kyseessä on Suomen historian törkein vaalipetos.
      Maailman menoa
      168
      2632
    2. Vain vasemmistohallitus saa minut menemään töihin

Änkyräkapitalistien sortaessa kansaa en laita rikkaakaan ristiin. Elän mielummin Kelan tuilla, ja jos niitä leikataan, n
      Maailman menoa
      99
      2474
    3. Maataloustuet perittävä korkojen kera takaisin

Yrittäjiltä jotka ovat myyneet tuotantoaan ulkomaille. Veronmaksajan kustantama tuki on tarkoitettu elintarvikkeiden hi
      Maataloustuki
      77
      2070
    4. Mitä kirjainta kaipaat?

Pitkästä aikaa tämmöistä. Onko kirjain muuttunut edellisestä. ☺️
      Ikävä
      146
      2039
    5. EK: Suomi tarvitsee vuosittain 45 000 maahanmuuttajaa

Senpä takia Riikkakin laulaa sen lauluja kenen leipää syö. Viime vuonnahan Suomeen muutti 50 tuhatta ulkomaalaista. htt
      Maailman menoa
      116
      1873
    6. Topi osti Askon

Hieno mies. Pelastaa työpaikkoja. Kiitokset myös emännälleen, joka pitää isännän virkeänä. https://www.is.fi/taloussan
      Maailman menoa
      105
      1587
    7. Oliko se oikeasti epäselvää

sinulle että olin ihastunut sinuun? (Ymmärrän että siitä on aikaa, eikä voi olettaa että kaikkea muistaisi tai että men
      Ikävä
      124
      1584
    8. Uskomatonta touhua!

Ei olis uskonut että kateus yrittäjää kohtaan menee noin pitkälle. TTP:ssa irrotettu sähköjohto jäätelöaltaasta. Kaikki
      Haapavesi
      48
      1534
    9. Miten hän sinua katsoi?

😊😊😊😊😊😊
      Ikävä
      81
      1234
    10. Kastaa ja upottaa on eri sanat

Kastaa ja upottaa on eri sanat ja niillä on eri merkitys. Eikä Jeesusta haudattu upottamalla maahan kaivettuun kuoppaan
      Kaste
      219
      1221
    Aihe