sosiaalinen fobia&yksinäisyys

Neitifobia

Kärsin sos.fobiasta ja yksinäisyydestä. Haluaisin kovasti tavata ihmisiä, koska yksinäisyys on paskinta mitä tiedän. Onko täällä ihmisiä jotka pystyy samaistumaan? Ja jos on mentäskö vaikka kävelylle? Mun seurassa saa ahdistua, kiusaantua, täristä ja väristä. En tuomitse ja ymmärrän kyllä miltä tuntuu, kun oireet pamahtaa pahimmillaan päälle. Olen tyttö 31v. ja asun Helsingissä.

6

168

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • I feel you!! Jos kiinnostaa kirjoitella niin laitappa viestiä: [email protected]

      Olen toiseltapuolen suomea, mutta etsin juuri kaltaistasi kaveria :)

    • tuttua.on

      Pystyn samaistumaan, 30v mies ja myös Helsingistä. Voit laittaa spostia osoitteeseen [email protected]

    • jännittäjä1

      Kärsin myös sosiaalisten tilanteiden pelosta, ja sen takia en oikein ulkomaailmassa tutustu muihin.. Oon ollut pitkään ilman kavereita yms. Oon sua nuorempi, 25-v tyttö. Asun Kanta-hämeessä. Jos kiinnostaa niin mullekin voi kirjotella : [email protected]

    • 2817134

      Kokemusta on. Vuosia.

      Kannattaa väkisin käydä vaikka 1h päiväs kävelyl. Jos ei jaksa ni istuu vaikka puistopenkil lukee lehti. Tai käydä kahvilla jossain. On niitä halpojaki kahviloita missä saa kahvin eurolla tai ilman.

      Tulee mökkihöperöksi jos vaa sisällä yksinään. Pikku kävely auttaa. Tai käy pihalla istuu nurmikolla ja ihmettele maailmaa mite hassuksi se on menny ja menee.

      Sisälle ei kannata erakoitua koska sit ei kohta kykene mihinkään pelkojen takia.

      Mitä enemmän siedätät sitä vähemmän fobiat haittaa !

      Voimia fobioista kärsiville.

    • surkeus

      Onnittelut, että olet uskaltanut ottaa askeleen ja pyytää ihmistä kävelylle kanssasi. Itse olen niin lukossa, että en vain pysty.

    • Mies_27v

      Olen itse kohta 27-vuotias mies pääkaupunkiseudulta, ja kärsin itsekin sosiaalisten tilanteitten pelosta ja masennuksesta. Oireitten voimakkuus vaihtelee paljon, ja usein se on lähinnä sitä, että etukäteen sosiaaliset tilanteet vieraitten ja uusien ihmisten kanssa pelottavat todella paljon ja vaatii paljon "henkistä valmistautumista" etukäteen, että niihin tilanteisiin pystyy menemään. Sitten, kun se tilanne on ohi, saattaa joskus jopa tuntua, että tämähän meni ihan hyvin, mutta silti seuraavaa vastaavaa tilannetta jännittää ihan yhtä paljon.

      Olen onnistunut haalimaan itselleni suhteellisen paljonkin kavereita vuosien varrella ja muutaman aika läheisenkin ystävän, mutten käytännössä tapaa kavereitani nykyään kovinkaan usein ja koen itseni yksinäiseksi. Olen kärsinyt näistä ongelmista enemmän tai vähemmän koko aikuisikäni, mutta jossain vaiheessa masennukseni ja sosiaalisten tilanteitten pelkoni näyttivät olevan jopa häviämässä. Reilu vuosi sitten tullut ero pitkästä parisuhteesta romahdutti mielenterveyteni kuitenkin uudelleen niin pahasti, että sen jälkeen on ollut hyvin vaikeaa olla ihmisten kanssa tekemisissä niitä kaikkein lähimpiä ystäviä lukuun ottamatta.

      Minulle voi kirjoittaa sähköpostia osoitteeseen [email protected] Voin myös lähteä kävelylle, jos joku haluaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2803
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2380
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2160
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      16
      1944
    5. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      42
      1796
    6. 152
      1782
    7. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1767
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1716
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      131
      1510
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1304
    Aihe