SInun uskosi Jumalaan

seeioleväärinnnnnnnnn

Mikä sais sut uskomaan Jumalaan? Onko joku yksittäinen peruste vai useampia? Vai onko sensijaan jokin tietty asia joka estää sinua uskomasta?

53

413

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • seonniinsun

Jos sais jumalalta oikeuden tehdä väkivaltaa lapsille, niin ei sitten ainakaan.

• seeioleväärinnnnnnnnn

Miks sillain? Miks ei sais tehä?

• KuhanNyKysäsen
        seeioleväärinnnnnnnnn kirjoitti:

Miks sillain? Miks ei sais tehä?

Jaa että miks ei sais tehä väkivaltaa lapsille? Ooksä nyt ihan varma että tiedät mitä tarkotat vai onks ryyppyputki jo tukevasti auki?

• seeioleväärinnnnnnnnn
        KuhanNyKysäsen kirjoitti:

Jaa että miks ei sais tehä väkivaltaa lapsille? Ooksä nyt ihan varma että tiedät mitä tarkotat vai onks ryyppyputki jo tukevasti auki?

Kyllä lapsille saa antaa remmistä.

• IlkimyksenIsävainaanEno

Kiistaton ihme esimerkiksi olympiakisojen avajaisissa suorassa tv-lähetyksessä.

• seeioleväärinnnnnnnnn

"Tämä sukupolvi on paha sukupolvi: se tavoittelee merkkiä, mutta sille ei anneta muuta merkkiä kuin Joonaan merkki."

• seeioleväärinnnnnnnnn kirjoitti:

"Tämä sukupolvi on paha sukupolvi: se tavoittelee merkkiä, mutta sille ei anneta muuta merkkiä kuin Joonaan merkki."

Emme siis eroa muista sukupolvista mitenkään.

• seeioleväärinnnnnnnnn
        RepeRuutikallo kirjoitti:

Emme siis eroa muista sukupolvista mitenkään.

emmekö?

• see_the_truth.webs.com

Niin siis 2000 vuotta sitten elänyt sukupolvi. Jeesus ei taida tykätä aikatauluista paljonkaan, koska se paluu viivästyy aina.

• huomautan

Toki sen ihmeen pitäisi selkeästi tulla nimenomaan aloittajan tarkoittamalta jumalalta. Onhan näitä jumaluuksia, ja pelkkä ihmeen tapahtuminen ei nyt suoranaisesti kerro siitä, mikä näistä on päättänyt ilmoittaa olemassaolostaan.

• väärät.jumalat
        huomautan kirjoitti:

Toki sen ihmeen pitäisi selkeästi tulla nimenomaan aloittajan tarkoittamalta jumalalta. Onhan näitä jumaluuksia, ja pelkkä ihmeen tapahtuminen ei nyt suoranaisesti kerro siitä, mikä näistä on päättänyt ilmoittaa olemassaolostaan.

Sulle ei sitten minkä tahansa jumala kelpaakaan :) Pitää olla joku uskistrollin jumala että kelpaa? No ei huolta ainakaan sen ilmestymisestä...

• apinako

..jos jumala laskeutuisi sieltä taivaasta tuohon minun pihalle jollain häkkyrällä, tai ilman häkkyrää, ja esittäis parit taikatemput,esim. kävelis tuossa järven pinnalla tai siirtäis vedet syrjään ja kävelis järvenpohjaa toisellerannalle..olis pakko uskoa!! Tarjoaisin kyllä rähmäpullakahvit jumalalle.

• apinako

..mitäs sitten kyselet tuomosia, et itsekkään pysty pitävästi todistamaan jumalan olemassaolosta.!!! Jumalasta ja jeesuksesta on vouhotettu satoja vuosia,eikä ole näkynyt kumpaakaan..eikä tule näkymään..usko huvikses!

• seeioleväärinnnnnnnnn
        apinako kirjoitti:

..mitäs sitten kyselet tuomosia, et itsekkään pysty pitävästi todistamaan jumalan olemassaolosta.!!! Jumalasta ja jeesuksesta on vouhotettu satoja vuosia,eikä ole näkynyt kumpaakaan..eikä tule näkymään..usko huvikses!

sä et ymmärrä Raamattua, ei vihta, miten voi olla niin ettei joku ymmärrä. Raamattu sanoo se jolla on korvat, se kuulkoon. Kai sulla korvat sentään on?

• pösilökö

..niinpä niin..raamattu sitä raamattu tätä, raamattu on varmaan ihan hyvä romaani kirjaksi, siellä on toteenperustuvia juttuja ,mutta myös paljon toteenperustumatonta, niinkuin romaanissa ainakin.. olen kovasti koittanut korvia höristellä,mutta ei jumala ole edes kuiskaillu mulle!

• seeioleväärinnnnnnnnn
        pösilökö kirjoitti:

..niinpä niin..raamattu sitä raamattu tätä, raamattu on varmaan ihan hyvä romaani kirjaksi, siellä on toteenperustuvia juttuja ,mutta myös paljon toteenperustumatonta, niinkuin romaanissa ainakin.. olen kovasti koittanut korvia höristellä,mutta ei jumala ole edes kuiskaillu mulle!

Voi kun harmi. Oon oikeesti tosi pahoillani. Ehkä jos yrittäisit vielä pikkasen kovempaan. Uskon kyllä että oot yrittäny mutta jos yrittäisit vielä vähän, jos sulla siis vaan on voimia vielä jäljellä. Uskon että voi olla raskasta yrittää ja epäonnistua, mutta uskon että onnistut vielä ja kaikki kääntyy iloksi.

• seeioleväärinnnnnnnnn

Voi kun harmi. Oon oikeesti tosi pahoillani. Ehkä jos yrittäisit vielä pikkasen kovempaan. Uskon kyllä että oot yrittäny mutta jos yrittäisit vielä vähän, jos sulla siis vaan on voimia vielä jäljellä. Uskon että voi olla raskasta yrittää ja epäonnistua, mutta uskon että onnistut vielä ja kaikki kääntyy iloksi.

älä lopeta yrittämistä kesken. Älä luovuta. Kyllä Herra vastaa ajallaan. JA huom, ei sun tarvii yrittää kovempaan vaan ainoastaan lisää sillä samalla voimalla joka sulla on. et voi pinnistää itestäs lisää voimaa. mutta voit jatkaa vielä yrittämistä. Älä vielä kaadu tähän paikkaan, ystävä hyvä.

• pösilökö

..kerrankin osuit oikeaan! olen tosiaankin Yrittäjä..menee tällä hetkellä tosi hyvin,vaikka lama kourii Suomea.. eli, ei mun tarvi yritää tämän kovempaa, eikä mun ole raskasta Yrittää..mulla on hyvä Yritys!!! en voi epäonnistua.. olen onnistunut jo, ja kaikki on ollut iloista yli kymmenen vuotta!! Enkä kaikestahuolimatta usko jumalaan.

• seeioleväärinnnnnnnnn
        pösilökö kirjoitti:

..kerrankin osuit oikeaan! olen tosiaankin Yrittäjä..menee tällä hetkellä tosi hyvin,vaikka lama kourii Suomea.. eli, ei mun tarvi yritää tämän kovempaa, eikä mun ole raskasta Yrittää..mulla on hyvä Yritys!!! en voi epäonnistua.. olen onnistunut jo, ja kaikki on ollut iloista yli kymmenen vuotta!! Enkä kaikestahuolimatta usko jumalaan.

hei, mahtavaa! mulla on toinen ketju jossa voi kertoo omasta identiteetistään. Jos haluut niin voit kertoo siellä, niin tehdään susta vaikka ateistien kuningas. se on sellanen leikkimielinen kesäkisa mutta oikein hauska.

• pösilökö

..no jospa jätän identiteetti ja leikkijutut toisille..ei minua kiinnosta mahdollinen ateisti kuningas titteli, mutta kiitos tarjouksesta.. lähdempäs tästä savusaunaan lauantai-illan ratoksi..

• seeioleväärinnnnnnnnn
        pösilökö kirjoitti:

..no jospa jätän identiteetti ja leikkijutut toisille..ei minua kiinnosta mahdollinen ateisti kuningas titteli, mutta kiitos tarjouksesta.. lähdempäs tästä savusaunaan lauantai-illan ratoksi..

eiku tuu oikeesti kertomaan sinne, niin tulis jotain asiallista tänne palstalle.

sä et ymmärrä Raamattua, ei vihta, miten voi olla niin ettei joku ymmärrä. Raamattu sanoo se jolla on korvat, se kuulkoon. Kai sulla korvat sentään on?

Jos Raamattu puhkeaa puhumaan on syytä varata aika erikoislääkärille.

• Luulisi kaikkivoivan ja kaikkivaltiaan kykenevän osoittamaan olevaisuutensa?

Mutta ei.

• seeioleväärinnnnnnnnn

aika paljon heität ihan omaa päättelyä tohon kehiin. Koita nyt ymmärtää nää asiat niinku Raamattu kirjottaa, jos vaan ymmärrys riittää. Jos ei riitä, niin kantsii vaan uskoo vielä ku ei ooo liian myöhästä. Älä oo tyhmä neitsyt vaan varaudu Jeesuksen tulemukseen. Tajuutko yhtään mistä puhun vai ootko ihan täydellinen idiootti?!!! Ei oo aikaa hukattavaks, ei saarnipöllön vihtavako, et voi olla noin tyhmä!!

• Elämä on omaa päättelyä, silloin kun muut päättelevät puolestasi peli on menetetty.

• seeioleväärinnnnnnnnn
        Quo.Vadis kirjoitti:

Elämä on omaa päättelyä, silloin kun muut päättelevät puolestasi peli on menetetty.

Sä oot niin ärsyttävä. et tajuu mistään mitään. päättely on ulkopuolelta opittu käyttäytymismalli joka johtaa esim homouteen ja irstauteen. Ihmisen identiteetissä ei oo päättelyä vaan pelkästään mielihyvää tuottavia väkivaltaisia mielikuvia.

• seeioleväärinnnnnnnnn
        Quo.Vadis kirjoitti:

Miksi homoseksuaalit sanovat olevansa syntymästään saakka mitä ovat?
        Miksipä et lukisi mitä yksi sellainen ihminen, mitä pidät kauhistuksena vastaa rehellisesti suoriin kysymyksiin. Saatat yllättyä.

https://www.reddit.com/r/Suomi/comments/4q8hz0/pridenteemaa_olen_helsingissä_asuva_homomies_ama/

Tiesitkö muuten, että 10% lampaista on homoseksuaaleja?
        https://en.wikipedia.org/wiki/Homosexual_behavior_in_animals

Onko Jumalallasi tullut suunnitteluvirhe?

kyllähän ylipainonenkin ihminen saattaa kokea syntyneensä ylipainoseksi, mutta kyllä ne on ne elämäntavat jotka vaikuttaa hyvin paljon. Ihmisen identiteetti ei kuitenkaan oo seksuaalinen vaan väkivaltanen, joten homous ja esim ylensyönti ei tuu ihmisen omasta identiteetistä vaan se tulee ulkopuolelta mutta joillain on suurempi alttius sisäistää näitä vääränlaisia kokemuksia.

• KuhanNyKysäsen

Sä oot niin ärsyttävä. et tajuu mistään mitään. päättely on ulkopuolelta opittu käyttäytymismalli joka johtaa esim homouteen ja irstauteen. Ihmisen identiteetissä ei oo päättelyä vaan pelkästään mielihyvää tuottavia väkivaltaisia mielikuvia.

Tajuuks sä mistään mitään?

• seeioleväärinnnnnnnnn
        KuhanNyKysäsen kirjoitti:

Tajuuks sä mistään mitään?

no tajuun paljonki näistä asioista että miten ihminen pelastuu ja että mikä ihmistä saattaa vaivata.

kyllähän ylipainonenkin ihminen saattaa kokea syntyneensä ylipainoseksi, mutta kyllä ne on ne elämäntavat jotka vaikuttaa hyvin paljon. Ihmisen identiteetti ei kuitenkaan oo seksuaalinen vaan väkivaltanen, joten homous ja esim ylensyönti ei tuu ihmisen omasta identiteetistä vaan se tulee ulkopuolelta mutta joillain on suurempi alttius sisäistää näitä vääränlaisia kokemuksia.

"Ihmisen identiteetti ei kuitenkaan oo seksuaalinen vaan väkivaltanen"

Mistä olet saanut sen käsityksen, että väkivalta on keskeinen ja ainoa osa ihmisen identiteettiä sekä sen, että seksuaalisuus on opittu tai valittu ominaisuus.

Minä en valinnut olevani hetero. Valitsitko sinä?

• fda

Jokin pätevä todiste jostakin jumalasta todistaisi, että niitä on olemassa. Kanta muuttuisi jos olisi edes joku hyvä syy uskoa jumalten mahdollisuuteen. Mikä jumala se sitten olisi, olisiko se Ukko ylijumala, lähi-idän jumalista joku vai kenties Thor se olisi täysi yllätys jokatapauksessa.

• seeioleväärinnnnnnnnn

noh, kerrohan nyt sitten et mikä ois se pätevä todiste jumalasta? VOi ei ku tää on niin surkuhupaisaa. Ei sais pilailla ihmisten kustannuksella. Et sä ite voi kuitenkaan vaikuttaa pelastumisees jos sulla ei vaan uskoo löydy niin ku ei löydykään: D mut ei siinä, voi meillä olla hauskaa nyt vaikka et pelastuiskaan, mikä toki on ikävää.

noh, kerrohan nyt sitten et mikä ois se pätevä todiste jumalasta? VOi ei ku tää on niin surkuhupaisaa. Ei sais pilailla ihmisten kustannuksella. Et sä ite voi kuitenkaan vaikuttaa pelastumisees jos sulla ei vaan uskoo löydy niin ku ei löydykään: D mut ei siinä, voi meillä olla hauskaa nyt vaikka et pelastuiskaan, mikä toki on ikävää.

Aurinkoa on palvottu jumalana ja se on (melko todennäköisesti) olemassa. Voisin kuvitella huonompiakin palvonnan kohteita. Että osaakin olla nautinnollista kellottaa puutarhakeinussa ja antaa auringon lämmittää ja tuulen hiukan leyhytellä turkkiaan.

http://thosbakerblog.com/wordpress1/wp-content/uploads/2014/07/Pets-Cat-on-Swing.jpeg

• fda

"noh, kerrohan nyt sitten et mikä ois se pätevä todiste jumalasta?"

Sanopa se, kun mistään yliluonnollisesta ei ole koskaan saatu todisteita.

"Et sä ite voi kuitenkaan vaikuttaa pelastumisees jos sulla ei vaan uskoo löydy niin ku ei löydykään: D mut ei siinä"

Jep uskonhypnoosin syventyminen vaatii sen että sivuuttaa oman ajattelunsa. Olen jo vähän liian vanha siihen, että lapsenkaltaisesti pystyisin kirjalla tai toivomalla aivopesemään itseni kuvittelemaan jumalia.

"voi meillä olla hauskaa nyt vaikka et pelastuiskaan, mikä toki on ikävää. "

Pelastua miltä?

• seeioleväärinnnnnnnnn
        fda kirjoitti:

"noh, kerrohan nyt sitten et mikä ois se pätevä todiste jumalasta?"

Sanopa se, kun mistään yliluonnollisesta ei ole koskaan saatu todisteita.

"Et sä ite voi kuitenkaan vaikuttaa pelastumisees jos sulla ei vaan uskoo löydy niin ku ei löydykään: D mut ei siinä"

Jep uskonhypnoosin syventyminen vaatii sen että sivuuttaa oman ajattelunsa. Olen jo vähän liian vanha siihen, että lapsenkaltaisesti pystyisin kirjalla tai toivomalla aivopesemään itseni kuvittelemaan jumalia.

"voi meillä olla hauskaa nyt vaikka et pelastuiskaan, mikä toki on ikävää. "

Pelastua miltä?

"Olen jo vähän liian vanha siihen"

Etkä oo yhtään liian vanha. Uskoontulolle ei oo mitään yläikärajaa.

"Olen jo vähän liian vanha siihen"

Etkä oo yhtään liian vanha. Uskoontulolle ei oo mitään yläikärajaa.

Minuakin kiinnostaa toi, että miltä oikein pitäis pelatua?

• sunjumalasulle

Ainakin uskovaiset estää uskomasta.
      Uskovaisissa on niin paljon hulluutta ja pahuutta, että hyvä jumala ei voi olla niistä vastuussa. Ja sen vaihtoehdon haluan unohtaa, että uskovien hulluus on pahasta jumalasta lähtöisin.

• seeioleväärinnnnnnnnn

SÄ oot kiva. mut älä sano hulluks ihmisii ku et tunne ihmisii ollenkaa. Jumala vaan tuntee, et sinä.

• sairauttaon

SÄ oot kiva. mut älä sano hulluks ihmisii ku et tunne ihmisii ollenkaa. Jumala vaan tuntee, et sinä.

Väitäthän itsekin kaikkien tuntevasi kaikki ihmiset ja väität ihmisten identiteettiä väkivaltaiseksi ja väkivallasta nauttivaksi..
        Oma uskosi omaan pelastumiseesi on toisaalta säälittävää ja toisaalta ymmärrettävää pelokkaan ja epätoivoisen ihmisen tarrautumista jumalvalheeseen, mitään pelastusta ei vaan ole.
        Voisit oikeasti palata sinne jumalasi tai uskonyhteisön helmojen suojaan ja jättää kirjoittelut, et vaan osaa kirjoittaa mitään järkevää.

• seeioleväärinnnnnnnnn

Pallihien kosteus on Jumalan Armolahja

• seeioleväärinnnnnnnnnnnn
        sairauttaon kirjoitti:

Väitäthän itsekin kaikkien tuntevasi kaikki ihmiset ja väität ihmisten identiteettiä väkivaltaiseksi ja väkivallasta nauttivaksi..
        Oma uskosi omaan pelastumiseesi on toisaalta säälittävää ja toisaalta ymmärrettävää pelokkaan ja epätoivoisen ihmisen tarrautumista jumalvalheeseen, mitään pelastusta ei vaan ole.
        Voisit oikeasti palata sinne jumalasi tai uskonyhteisön helmojen suojaan ja jättää kirjoittelut, et vaan osaa kirjoittaa mitään järkevää.

Tunnen ihmiset Kristuksessa ja Pallihien tuoksun avulla.

• jepjepddd

"Mikä sais sut uskomaan Jumalaan?"

En osaa sanoa, mutta jos Jumala on oikeasti olemassa, niin hän tietäisi mikä minut saisi uskoon ja toimisi jos välittäisi.

• seeioleväärinnnnnnnnn

Jumala ei anna uskoa vaan usko tulee ihmisestä itsestään. Jeesus sanoo: "Tämä sukupolvi on paha sukupolvi: se tavoittelee merkkiä, mutta sille ei anneta muuta merkkiä kuin Joonaan merkki." Älä nyt loukkaannu mutta sulla on vähän tollanen passiivis-aggressiivinen asenne. Se aiheuttaa mm. homoseksuaalisuutta, saamattomuutta ja sarkasmia yms. mutta voit parantuu siitä. Mä rukoilen sun puolesta. Kaikki kääntyy parhain päin!

• jepjepddd

Jumala ei anna uskoa vaan usko tulee ihmisestä itsestään. Jeesus sanoo: "Tämä sukupolvi on paha sukupolvi: se tavoittelee merkkiä, mutta sille ei anneta muuta merkkiä kuin Joonaan merkki." Älä nyt loukkaannu mutta sulla on vähän tollanen passiivis-aggressiivinen asenne. Se aiheuttaa mm. homoseksuaalisuutta, saamattomuutta ja sarkasmia yms. mutta voit parantuu siitä. Mä rukoilen sun puolesta. Kaikki kääntyy parhain päin!

Vastauksesi paljasti että ootkin trolli. Haista vittu saatanan paska.

• DRHouse

Jos onnistut saamaan jumalan joka voi todistaa olevansa jumala heittämään kärrynpyöriä senaatin torille, voi harkita uskomista jumalaan.

• tyhmät.eivät.usko

Eiks se vois heitellä lantteja tai vaan ateisteja? Huomenna luonnonvoimien Herra saattaa kyllä taas heitellä Senaatintorilla vaikka myyntikojuja ja -katoksia.

• väärät.käsitykset

"Jos onnistut saamaan jumalan joka voi todistaa olevansa jumala heittämään kärrynpyöriä senaatin torille, voi harkita uskomista jumalaan."

Haluat jumalan joka on sinun marionettisi.

Ei se niin päin mene.

• DRHouse
        väärät.käsitykset kirjoitti:

"Jos onnistut saamaan jumalan joka voi todistaa olevansa jumala heittämään kärrynpyöriä senaatin torille, voi harkita uskomista jumalaan."

Haluat jumalan joka on sinun marionettisi.

Ei se niin päin mene.

Niin, heti tulee selityksiä. Jos jumalanne kerran on kaikkivoipa, ei moinen olisi temppu eikä mikään. Sitä paitsi, aloitus antaa minun määritellä ehdot. Mieluummin jumala joka on minun pelleni kuin toisinpäin. Sinä varmaan nautit olostasi metafyysisenä klovnina...

• Epäjumalienkieltäjä

Jos olisi olemassa kaikkivaltias ja kaikkitietävä Jumala, jonka mielestä olisi tärkeää, että minä uskoisin hänen olemassaoloonsa, niin eiköhän tuo osaisi minut vakuuttaa.

• seeioleväärinnnnnnnnn

• seeioleväärinnnnnnnnn

- Haluan joka päivä oman viisiminuuttiseni, kun mä nautin PalliHikeni(PH) enkä halua kenenkään häiritsevän minua tuona hetkenä, päässäni jyrisee.

• Skeptikot ympäri maailmaa maksaa rahapalkintoja yliluonnollisen ilmiön todistamisesta. Jos joku onnistuu sellaisen haasteen voittamaan, voidaan alkaa edes keskustelemaan kuka tai mikä on kyseisen ilmiön takana. Toivottavaa tietysti olisi että Jumala osallistuisi henkilökohtaisesti haasteeseen.

Se olisi jo edistystä jos jokaiselle sukupolvelle annettaisiin merkiksi valvotuissa olosuhteissa kolme vuorokautta kuolleena mädäntyneen ruumiin henkiin herättäminen.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomi julkaisi varautumisoppaan

Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j
      Maailman menoa
      242
      2631
    2. Miehille kysymys

Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse
      Tunteet
      80
      2014
    3. Kuhmo tekisi perässä

Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä
      Kuhmo
      10
      1898
    4. Onko telepatia totta

Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki
      Ikävä
      83
      1357
    5. Miksi kaivattusi on

erityinen? ❤️‍🔥
      Ikävä
      67
      1315
    6. Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku

Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.
      Forssa
      17
      1238
    7. TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."

Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi
      Tanssii tähtien kanssa
      16
      1108
    8. Nainen, olen niin pettynyt

Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään
      Ikävä
      90
      1090
    9. Ootko nainen jo rauhoittunut

Vai vieläkö nousee savua päästä?
      Ikävä
      71
      943
    10. Haluaisin jo

Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos
      Ikävä
      42
      934
    Aihe