Maalivahdit

Ilta-Sanomat kirjoitti tänään varsin räväkästi, että nyt on tukittu HIFK:n maali, millä lehti tietenkin viittasi Tomas Vokouniin ja hänen nollapeliinsä. Sinänsä on hienoa nähdä huippuvahteja liigassakin, mutta onko seurat paniikissaan tehneet hätäisiä ratkaisuja.

Suomalainen maalivahtivalmennus on maailman huippua ja nuoria kykyjä jalostuu joka kausi liigatasolle. Tästä selvimmät merkit ovat suomalaisten maalivahtien esiinnousu NHL:ssä, missä viime kausi oli monelle suomalaiselle torjujalle läpimurron aikaa. Samaan aikaan Ruotsissa torjuu myös monta suomalaista maalivahtia ja Ruotsin oma maalivahtikasvatus tuntuu olevan retuperällä.

Miksi siis liigaan on tuotu ulkopuolelta maalivahteja? Eikö uskoa omiin enää löydy? Dwayne Roloson, Mika Noronen, Tomas Vokoun (ja Pai Nurminen) ovat kieltämättä maailmanluokan torjujia, mutta onko järkevää laskea heidän varaansa?

10

639

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • säde 3 kehä

      Tässä on menty missä rima on matalimmillaan...?

      On haluttu saada nimi NHL maalivahteja Suomeen, ja siten Nylander maista mainetta ja kunniaa.

      Nämä nimet muistetaan vielä pitkään pienemmissä kaupungeissa, mutta pääkaupunki seudulla kun ovet käyvät jo liiankin tiuhaan.

      • tps fani 4-efer

        ootteks kiinnitäny huomioo tps:n maalivahtehin??? taitaa olla lassila,karjalainen,santanen ja reunanen nii ihan urpo ylösen koulun kasvatteja!!!!ei sillä ettäkö ei olis hienoo et tulee noita "huippuja" mut silti :)


      • näin meillä
        tps fani 4-efer kirjoitti:

        ootteks kiinnitäny huomioo tps:n maalivahtehin??? taitaa olla lassila,karjalainen,santanen ja reunanen nii ihan urpo ylösen koulun kasvatteja!!!!ei sillä ettäkö ei olis hienoo et tulee noita "huippuja" mut silti :)

        kuinka moni nhl avuista on sitten vahvistus?? monilla pelaamattomus alla sitten tullaan sm-liigaan suurina tähtinä mutta huomataanki et se onki kovempi sarja ku luultii ja sit lähetää kotii itkee...


      • Falcon
        näin meillä kirjoitti:

        kuinka moni nhl avuista on sitten vahvistus?? monilla pelaamattomus alla sitten tullaan sm-liigaan suurina tähtinä mutta huomataanki et se onki kovempi sarja ku luultii ja sit lähetää kotii itkee...

        Miten olis Patrik Stefan,minusta hän on vahvistus


      • Kyyl
        näin meillä kirjoitti:

        kuinka moni nhl avuista on sitten vahvistus?? monilla pelaamattomus alla sitten tullaan sm-liigaan suurina tähtinä mutta huomataanki et se onki kovempi sarja ku luultii ja sit lähetää kotii itkee...

        Jep Stefan pelaa pinna/peli tahdilla... Myöskin Brian Campbell on kans aika hyvin pelannu pisteiden valossa, pelejä en ole siltä nähnyt kuin yhden. Adam Hall on kans tärkeä pelaaja kalpalle!


    • Minä vain

      Luottoa omiin löytyy kyllä, ainakin minun mielestä. Toisaalta se voi olla paikkakuntakohtaista/joukkuekohtaista. Kuitenkin:

      Eikös noita maailman luokan torjujia tullut tänne sen työsulun tähden? He tulevat hakemaan peliakaa sillä työsulku loppuu joskus, ja pelituntumaa olisi hyvä pitää yllä jos meinaa pärjätä.

      Hämeenlinnan puolesta voin sanoa, että Puurula lähti Venäjälle hakemaan uusia haasteita (kuulemma) ja Noronen tuli hänen tilalleen. Wiikman on nuori kelpo kaveri, mutta kyllä siellä täytyy kaksi kunnollista olla, pärjäämisen kannalta. Noronen tuli NHL:n takia, sitä en kiistä. Mielestäni hän ei vienyt paikkaa muilta. Wiikman torjuu myöskin ja onhan hänellä jo pari nollapeliä taskussa. Väre ei ole vielä valmis torjumaan liigassa (HPK:n A-junnuja), mutta eiköhän hänkin sieltä vielä nouse.

      Monet seurat ovat aloittaneet vallan hullun lailla hamstraileen näitä pelureita, oli se sitten hyökkääjä, pakki tai molari. Stathos lähti Pelicansiin kun ei enää tilaa ollut jne. jne. Moni muu seura on samoilla jalanjäljillä.

      En pidä suuria hankintoja kovin fiksuna, sillä se NHL voi kuitenkin alkaa. Toiseksi, he vievät muilta arvokasta pelikokemusta ja aikaa, se on ikävää varsinkin, jos omat joutuvat kärsimään. Kolmanneksi, ketjukoostumuksien hajoaminen ei välttämättä tuotakaan sitä hedelmää. Ajatusten on osuttava yhteen, mikä edellyttää kaverin tuntemista. Se taas vie oman aikansa.

      Liigassamme on kuitenkin "ulkomaalaiskiintiö", jota ei saa ylittää. Kaikkilla se ei ole täynnä eivätkä kaikki ole pelaajia haalimassa. Tähän lienee jokin syy. Ovatko he ajatelleet pitkällä tähtäimellä vai ottavatko riskin? En tiedä. Viisasten kivi jaetaan kuitenkin vasta keväällä.

    • töpseli

      Kuka on Pai Nurminen, joku teletappimaalivahti vai? En ole koskaan kuullutkaan, joten tuskin tämä Pai mikään maailmanluokan tähti on.

      • asianjärkijä

        kirjoittaa voi tarkoittaa myös Pasi Nuunuuta, joka on melkoinen imuri molariksi.


      • Tuota noin, mitenkään haluamatta vihjata älykkyydestäsi, mutta useimmat muut kyllä ymmärsivät minun tarkoittaneen Pasi Nurmista. Valitan kirjoitusvirhettä, yritän jatkossa skarpata, niin perheen pienimmätkin tietää kenestä puhutaan.


      • bvxx

        Olihan tähänkin keskusteluun pakko saada jonkun alle kouluikäisen mielipide.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      129
      1300
    2. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      118
      1127
    3. Luulet olevasi pidetty

      Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      97
      934
    4. Miksi olet sitten

      Yksin? Eikö kukaan kelpaa sinulle?
      Ikävä
      113
      857
    5. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      273
      814
    6. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      48
      715
    7. Kalateltta

      Ollaan tulossa Kuhmoon Kamarimusiikkiin jos majoitus viela jarjestyisi kuitenkin. Milloin kalateltta aukeaa naillanakymi
      Kuhmo
      19
      701
    8. Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?

      Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?
      Ikävä
      52
      699
    9. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      28
      637
    10. Miten j mies

      Sun juhannus meni?
      Ikävä
      49
      599
    Aihe