Hetken aatoksissa, mukana muidenkin

Olen ilokseni pannut merkille pienen iloisuuden, asiallisuuden ja muiden kunnioituksen, heränneen palstalla.

Muistiini piirtyi Eino Leinon väkevät sanat, jotka sopivat meille ja kaikillekin.

On elon aika lyhyt kullakin.
Siis palakaamme lieskoin leimuvin ,
tulessa kohotkaamme korkealle.
Maa maahan jää, mut henki taivahalle.

11

126

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei-uutta

      On asiallisuutta ja ilousuutta ollut ennenkin, katsot vaan kirjoittajia kovin epätasa-arvoisesti ja mustien lasien läpi.

      • No mikä ettei ennenkin iloa ole syntynyt? Nyt taas päinvastoin hämmästyneen ilahtunut olen aloittajan tarkkanäköisyydestä!
        Tuo ote Eino Leinon uljaasta ajatuksesta, sopii viimeistään tässä vaiheessa elämää, jos ei se aiemmin ole puhuttanut!

        Maa helliköön omiaan, autereessä liidelköön iloiten ajatussiipiensä kannattamat.


    • Annan kyllä kirjoitustauhan jos halutaan! Tämä henkilölle Ei-uutta

      • ei-uutta kirjoitti; "On asiallisuutta ja ilousuutta ollut ennenkin, katsot vaan kirjoittajia kovin epätasa-arvoisesti ja mustien lasien läpi".

        Sinä vastaat; "Annan kyllä kirjoitustauhan (tauhan hyvinkin) jos halutaan! Tämä henkilölle Ei-uutta"

        Sinultako lupa pitää kysyä kirjoitus rauhaan? Mielestäni sinä juuri "hämmennät" tätä kirjoittamista esittämällä mielipiteitäsi, kuinka pitää kirjoittaa?

        Lopeta tuo iänikuinen ohjailusi, siis unohda se entinen serifin virkasi, josta sait jo loparit.

        Voi mikä ihana rauha ja harmonia vallitseekaan Kahvipirtissä!? Kieltämättä joku häirikkö sinnekkin joskus poikkeaa, mutta eipä kauan viihdy, onneksi.

        ps. kyllä minä oikein ymmärsin sen viestisi "vihasta" tai kuinka sen ilmaisit, mutta joskus kehuitkin minua!


    • iso.viha

      SHERIFFI I/II MMII-III
      tuli tutuksi ja esittäjänsä III kaudellekin muistan aD MMIV.
      Miksi kaunasi jatkuu vaikka kohde ei ole edes osallistunut keskusteluihin kanssasi. aD MMIII-IV jatkui silloisen luotsinkin kassa vaikka kohde ei ollut lainkaan netissä ees ! !

      • jonannyt

        älä kaiva taaaaas vanhoja esiin!


      • sprucketkrus

        Isovihapa niin,nii, pohjanmaalaiset ne saivat kärsiä pikkujääkauden tuhoista lujasti. Vieläpä viiginkien ryöstö retkiä joka pitäjään, hurreja vielä nekin! No,Vähä-Kyröstä historia kertoo jonkun kymmenisen kuolleen, muistakaan pitäjistä ei pal enempätä.Jäähän siitä isot vihat kytemään ku Pohjan sodasta selvisivät sukukintut, ei kus polvet.On ne vaan ouosti säilyneitä arpia joillakin.


    • Iloita voi niin monesta asiasta, kuten siitä, ettei ole mitään käsitystä, mistä nimim. iso.viha puhuu.
      Hyvää mieltä itselleni on tuonut tämä hieman viileämpii ilma, vaikka sataakin. Sade on lämmintä kesäsadetta, joka varmasti on tarpeen luonnolle.

    • liekkeihin_vaan

      Vaikuttaa kuin täällä käsiteltäisiin 1600-luvun noitavainoja.

    • terv-kuuskytyhdeksän-v

      Sivusta katsottuna,
      tällä palstalla taitaa nyt kahdeksankymppiset - yhdeksänkympiset kinastella kilpaa sanomisistaan,
      mihin on kadonneet seitenkymppiset ,

      • Lorenaa

        Täällä ollaan vielä toistaiseksi, en todellakaan halua kinastella. Mieleeni tuli kuukausi sitten koululla ja kotona olleet lakkiaiset. Koulu oli toiminut kauniisti jokainen ruusutettiin todistusten jako tilaisuudeessa. Ja aina yhtä tunteikas Suvivirsi laulettiin päätteeksi.

        Ylioppilaat olivat jonossa juhlasalin seinän seinustalla ottamassa onnitteluja vastaan. Pikainen kädenpuristus ja ruusu käteen, näin se usein meni. Mutta miksi ei voida halauksin onnitella? Halaus onnittelu, tervehtiminen, matkalta paluu ja sinne lähdettäessä ovat vakiona tapakulttuuriin kuuluvana. Niin minäkin halasin lapsenlastani ja samoin teki setä sylikummi, mutta voi sitä katseiden määrää.
        Halaukset ovat mielestäni ihan OK, siinä on sitä tunnetta mukana.

        Tässä tarinaa halauksesta:
        "Jotkut ovat aamuhalaajia heti aamusta. Toiset halaavat mieluummin Illalla, Luojan- kiitos- päivä-on-jo- ohi. Joku haluaa halata kahvitunnilla, lounasaikaan tai keskellä päivää. Rutiinihalaukset ovat ihan OK, mutta vielä enemmän arvostetaan spontaaneja halauksia odottamattomalla hetkellä.

        Tunne joka inspiroi halauksen, myötätunto, kiintymys, huolehtiminen,ilo, sopii hyvin mihin vrk aikaan vain. Kun törmää vanhaan kaveriin odottamattomalla hetkellä, halaus on OK. Halausexpertit pitävät ajatuksesta, halaus on ihan paikallaan. Halaus voi ylläpitäähyvää oloa, yhteenkuuluvuuden tunnetta, korkeaa itsetuntoa".
        En muista mistä kappaleet olen kopioinut, joku halausta on halunnut mietiskellä, asiasta on voitu tehdä jopa gradu. Tämä oli vain pieni osa jutusta.

        Miksi kirjoitin halaus-jutun, haluaisin tietää millaisia halauksia on kohdalle osunut.
        Kyllä minä ainakin Ruuneperia halaisin jos kohdalle osuisi, ollaan me niin pitkäaikaiset palstakaverit. Toivottavasti hän ei pahastu ajatuksestani!!!!!!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      420
      9106
    2. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      59
      2416
    3. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      39
      1785
    4. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      27
      1639
    5. IS Viikonloppu 29.-30.6.2024

      Melko hyvä 3- -tasoiseksi merkitty Kovis Jari Keräseltä. Pääkuvan merkitys on varsin vähäinen rajoittuen alakulman aukio
      Sanaristikot
      89
      1408
    6. Kysymystä pukkaa

      Mitä aiot tehdä kun näet hänet seuraavan kerran? Vai oletko kuin ei mitään....
      Ikävä
      122
      1339
    7. Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia.

      Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia. Kristilliset ääriainekset pelottelevat ihmisiä edelleen IKUISELLA hel
      Hindulaisuus
      363
      1225
    8. Kuvaile kaivattuasi kolmella

      Emojilla. Oma vastaus 💨🚮💣
      Ikävä
      132
      1112
    9. Suviseurat

      Kamala onnettomuus tapahtunut subiseuroissa
      Hyrynsalmi
      18
      1093
    10. Tässä viimeinen mahdollisuutesi nainen

      Kysyä tai sanoa minulle, jos jotain jäi vuosien takaisista. Sen verran meillä oli kuitenkin jotain, että välillä mietin
      Ikävä
      54
      1032
    Aihe