Tyypiltään FM4510, 1000W, siinä ei ole aseteltavaa termostaattia lainkaan, kuinka se sitten toimii?
Ja sitten kun samaan huoneeseen laitetaan kaksi tai useampi patteri niin miten ne saa toimimaan yhtäaikaa, pitääkö jonkun niistä olla masteri, termostaatteja ei kuitenkaan saa samoihin asteisiin säädettyä.
Siemens sähköpatteri
5
5166
Vastaukset
- putkari-
Saman termostaatin ohjaukseen voi kytkeä useita pattereita. Kyllä sähkömies tietää kun tulee asentamaan.
- uusi.asukas
Eihän tässä kyse ole asentamisesta vaan toiminnasta, tuo Siemensin patteri on tosin aatamin aikainen, nettikään ei enää tunne sellaista, mutta ilman termostaattia se on, onko siis aina päällä kun kytkin on ykkösellä. Sen kaverina on sitten termostaatilla varustettu patteri, silläkö sitten vaan valitaan sopiva lämpötila, ilman termaria olevahan kaiketi paahtaa aina lämpötilasta riippumatta. Eli jos sen tuottama lämpö ei riitä niin kaveri tulee mukaan.
- selvitäse
no selviäisikö se siten että laitat sen ilman termostaattia olevan kytkimestä päälle ja annat olla päällä jonkun aikaa, sitten kokeilet onko se lämmennyt?
jos ei niin laitat seuraavaksi sen termostaatillisen päälle ja termostaatin tarpeeksi kuumalle ja annat olla jonkun aikaa jonka jälkeen kokeilet onko termostaatillinen patteri lämmennyt ja myös että onko se termostaatitonkin lämmennyt. - minua.ei.haittaa
selvitäse kirjoitti:
no selviäisikö se siten että laitat sen ilman termostaattia olevan kytkimestä päälle ja annat olla päällä jonkun aikaa, sitten kokeilet onko se lämmennyt?
jos ei niin laitat seuraavaksi sen termostaatillisen päälle ja termostaatin tarpeeksi kuumalle ja annat olla jonkun aikaa jonka jälkeen kokeilet onko termostaatillinen patteri lämmennyt ja myös että onko se termostaatitonkin lämmennyt.Selvästi et ymmärtänyt mistä on kyse.
- master_slave
uusi.asukas kirjoitti:
Eihän tässä kyse ole asentamisesta vaan toiminnasta, tuo Siemensin patteri on tosin aatamin aikainen, nettikään ei enää tunne sellaista, mutta ilman termostaattia se on, onko siis aina päällä kun kytkin on ykkösellä. Sen kaverina on sitten termostaatilla varustettu patteri, silläkö sitten vaan valitaan sopiva lämpötila, ilman termaria olevahan kaiketi paahtaa aina lämpötilasta riippumatta. Eli jos sen tuottama lämpö ei riitä niin kaveri tulee mukaan.
Luultavasti ilman termostaattia oleva on kytketty termostaatilla varustetun "orjaksi" eli se saa sähköä vain termostaatin ollessa päällä.
Sinällään ihan fiksu ratkaisu - näin saadaan molemmat patterit lämpenemään. Erillisten termostaattien kanssa käy helposti niin, että toinen patteri hoitaa lämmityksen yksin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1101074
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82814Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat264596Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede17585- 65531
- 93521
- 26502
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.47491- 43476
- 47427