Siemens sähköpatteri

uusi.asukas

Tyypiltään FM4510, 1000W, siinä ei ole aseteltavaa termostaattia lainkaan, kuinka se sitten toimii?
Ja sitten kun samaan huoneeseen laitetaan kaksi tai useampi patteri niin miten ne saa toimimaan yhtäaikaa, pitääkö jonkun niistä olla masteri, termostaatteja ei kuitenkaan saa samoihin asteisiin säädettyä.

5

5166

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • putkari-

      Saman termostaatin ohjaukseen voi kytkeä useita pattereita. Kyllä sähkömies tietää kun tulee asentamaan.

      • uusi.asukas

        Eihän tässä kyse ole asentamisesta vaan toiminnasta, tuo Siemensin patteri on tosin aatamin aikainen, nettikään ei enää tunne sellaista, mutta ilman termostaattia se on, onko siis aina päällä kun kytkin on ykkösellä. Sen kaverina on sitten termostaatilla varustettu patteri, silläkö sitten vaan valitaan sopiva lämpötila, ilman termaria olevahan kaiketi paahtaa aina lämpötilasta riippumatta. Eli jos sen tuottama lämpö ei riitä niin kaveri tulee mukaan.


      • selvitäse

        no selviäisikö se siten että laitat sen ilman termostaattia olevan kytkimestä päälle ja annat olla päällä jonkun aikaa, sitten kokeilet onko se lämmennyt?

        jos ei niin laitat seuraavaksi sen termostaatillisen päälle ja termostaatin tarpeeksi kuumalle ja annat olla jonkun aikaa jonka jälkeen kokeilet onko termostaatillinen patteri lämmennyt ja myös että onko se termostaatitonkin lämmennyt.


      • minua.ei.haittaa
        selvitäse kirjoitti:

        no selviäisikö se siten että laitat sen ilman termostaattia olevan kytkimestä päälle ja annat olla päällä jonkun aikaa, sitten kokeilet onko se lämmennyt?

        jos ei niin laitat seuraavaksi sen termostaatillisen päälle ja termostaatin tarpeeksi kuumalle ja annat olla jonkun aikaa jonka jälkeen kokeilet onko termostaatillinen patteri lämmennyt ja myös että onko se termostaatitonkin lämmennyt.

        Selvästi et ymmärtänyt mistä on kyse.


      • master_slave
        uusi.asukas kirjoitti:

        Eihän tässä kyse ole asentamisesta vaan toiminnasta, tuo Siemensin patteri on tosin aatamin aikainen, nettikään ei enää tunne sellaista, mutta ilman termostaattia se on, onko siis aina päällä kun kytkin on ykkösellä. Sen kaverina on sitten termostaatilla varustettu patteri, silläkö sitten vaan valitaan sopiva lämpötila, ilman termaria olevahan kaiketi paahtaa aina lämpötilasta riippumatta. Eli jos sen tuottama lämpö ei riitä niin kaveri tulee mukaan.

        Luultavasti ilman termostaattia oleva on kytketty termostaatilla varustetun "orjaksi" eli se saa sähköä vain termostaatin ollessa päällä.

        Sinällään ihan fiksu ratkaisu - näin saadaan molemmat patterit lämpenemään. Erillisten termostaattien kanssa käy helposti niin, että toinen patteri hoitaa lämmityksen yksin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1074
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      814
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      264
      596
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      17
      585
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      93
      521
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      502
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      43
      476
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      427
    Aihe