Saako kirjoituspalstalla ystävystyä?

vaalikka

Joskus löytyy joku hyvä, kirjoittava kanssaihminen, joka kirjoittaa osaavasti ja hyvin. Mitä tehdä?

45

473

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • muinasjäänne

Asiahan ei tietty kuulu muille eikä mulle vaan eihän siihen tarvitsekkaan meidän lupaa, miltä se itsestä tuntuu ja miten vastaanottavainen pinta on kohde?
      -ei koskaan ole liian myöhäistä- ystäviä ei koskaan ole liikaa!

Lycka till!

• reppuriika

Ei minusta ole kyllä loukkaavaa, jos vastaa "ettei asia toisille kuulu". Jos kaksi ihmistä ystävystyy , niin ei kai se ulkopuolisille kuulu, mikäli kumppanuus ei kavenna lähipiirin tilaa. Minusta olisi jopa hienoa, jos Suomi24-palstojen kautta yksinäiset löytäisivät ystäviä, uusia harrastuksia ja voisivat jatkaa kommunikointia vaikka tapailemalla. On aina riski laittaa henkilötietonsa julkisilla näin laajalti. Olen kerran tavannut Suomi24-tuttavuuden kasvotusten (taitaa tulla mieleen toinenkin tapaus, että tunnistin vaikka en asiaa kertonut henkilölle). ja kerran olen jutellut puhelimessa. Muutaman kanssa jaan kahdenkeskistä sähköpostia.

• vaalikka

En kyllä lupaa pyytänytkään, vain mielipidettä.

Tuollainen asenne, mitä se meille kuuluu, on ikäänkuin loukkaava.

• hämeen_hiras

"Tuollainen asenne, mitä se meille kuuluu, on ikään kuin loukkaava." (Noin totesi ketjun aloittaja toisen kirjoittajan tekstistä. Lieköhän pinna kireällä?)
        Joku näkee haamuja. Missäs täällä sellainen "asenne" esiintyi?

• vaalikka
        hämeen_hiras kirjoitti:

"Tuollainen asenne, mitä se meille kuuluu, on ikään kuin loukkaava." (Noin totesi ketjun aloittaja toisen kirjoittajan tekstistä. Lieköhän pinna kireällä?)
        Joku näkee haamuja. Missäs täällä sellainen "asenne" esiintyi?

Juuri vastauksessa.

• saivareitajakirppuja

Kyllä vaalikka on aika hanakka saivartelemaan. Oikein asettelee sanansa niin että pääsee tuota tekemään.
        Kun kysyy "Saako kirjoituspalstalla ystävystyä" niin miten tuohon voisi paremmin vastata kuin että muiltako siihen lupa pitäisi saada. Vai olisko kova halu kinata taas erilaisista mielipiteistä.

• vaalikka
        saivareitajakirppuja kirjoitti:

Kyllä vaalikka on aika hanakka saivartelemaan. Oikein asettelee sanansa niin että pääsee tuota tekemään.
        Kun kysyy "Saako kirjoituspalstalla ystävystyä" niin miten tuohon voisi paremmin vastata kuin että muiltako siihen lupa pitäisi saada. Vai olisko kova halu kinata taas erilaisista mielipiteistä.

saako-sanan paikalla voisi paremminkin olla sana, voiko. Mitä mieltä olette jos jne. ehkä, jopa hyväksytty?

Lisäkysymys: pitääkö palstalla riidellä?

• Ystävyysok

Osaava ja hyvä kirjoittaja ei välttämättä ole mukava ystävä ja mukava ystävä ei välttämättä kovin hyvä kirjoittaja. Kirjoituspalstaystävyyksiä on selvästi täälläkin , samanhenkiset tykkää osallistua toistensa ketjuihin. Virtuaaliystävyys on ihan ok , mutta ei korvaa reaalista ystävyyttä . Ollaan ongelmissa , jos tämä on tosielämän korviketta.

• vaalikka

Samanhenkisyys ja -mielisyys luo tuttuudentunnetta palstallakin.

Rehellisinä ja aitoina oleminen on välttämätöntä. Näyttelemiset kyllä paljastuvat ajan myötä.

• tyykityyne

Totta, kyllä sen aitouden toisessa vaistoaa. Mutta ei voi säädellä sitäkään. Somessa on paljon provoa ja pinnallisuutta, piruiluista puhumattakaan. Joskus tosin hämmästyy, tuollaisiakin ihmisiä on olemassa, ja mikä ne sellaiseksi on tehnyt?
        Siinä mielessä on tullessaan suojaton tavallaan, mutta täällä niin kuin realielämässä, joistakin vaan pitää joistakin ei.

• palstalainen

Pitääkö perustella, jos pitää palstalla toista ystävänään? Silloin kai voi ystävystyä, jos ystävänä toisiaan pitävät kohtaavat täällä?
      Tuskinpa se on vastoin palstan sääntöjä, joissa on huomioitu myös muut korkea-asteisemmat yhteiskunnan säännökset?

• 0kuvligt

Tässähän hyvä ohje!

Laki ollos itsellesi,
      mieti, mik' on sulle hyvä.
      Tuumi, mik' on sulle paha.
      ruma sulle, kaunis sulle.
      -Ole maailma omasi-
      iske itsesi kipunat.
      Yltä alta, kaikkialta
      enin taistosta elämän!

Eino Leino

• huiiiii...hai

Jos täällä loukkaantuu noin pienestä niin ei taida löytyä kuin väittelykaveri.
      Kyllähän sekin on aivan passeli ainakin voi väitellä

Lycka till!

• kurasaapas

Jokainen tulkitsee tavallaan toisen kirjoitusta, ja asia voi muuttua aivan toiseksi seuraavan vastauksessa, näyttöä on tässäkin ketjussa, voi pahlanen!

• humbuugibuugi

Pieni selvennyt.
      Mikäli täällä...yleisellä palstalla kysyy jotain on siihen kaikilla vapaaehtoisilla vastaukseen vapaus mielensä mukaan. Aina ei kannata kysyäkään koska vastauksia tulee ja vastaajallakin on mielipide ja välttämättä se ei ole kysyjän mileen.
      No, sitten onkin kysyjä loukkaantunut ja voi riitaa jatkaa ..nauru!

• Totta kait saa, mikä ihme sen estäisi. "Ystävyys on sellainen ukko, sillä on kädessä avain ja lukko..." muistatko tuon värssyn...
      Täällä on kirjoittajia, jotka ovat tutumpia toisilleen, ehkä ystäviäkin keskenään, silloin jutut sujuvat paremmin, ovat ehkä kirjoitelleet vuosikausia ja kertoilleet elämästään jne
      Ei siinä muuta kun vastailet vaan mieleisesi kirjoittajan kirjoittamisiin, muuta ohjetta ei voi oikein antaa.
      Mutta jos haluaa kahden kesken kirjoitella niin eihän siinä muuta kuin kirjautuu vain suomi24 ja jokaisella kirjautuneellahan on postilaatikko, sinne vaan sitten kyselemään, "mää halluisin kirjoitella sun kaa, halluisitkos sää mun kaa".

Onnea vaan matkaan.

• onko-vaikeaa

Laita rekisteröity nikki, johon kerrot itsestäsi. Sinne voit laittaa myös yhteystietosi ja se on siinä. Miellyttävälle kirjoittajalle voit vihjata, että katso minun profiilini ja ota yhteyttä.

• toivoo_pöljä

Miksei palstalla voisi ystävystyä, miksei myös rakastua ja viritellä romanssia. Jos ruvetaan suunnittelemaan jotakin intiimimpää, on paras siirtyä tapaamisten tasolle.

• kilkankalkan

Kaikki se on luvallista, jopa toivottavaa!
        Jotkut idealistit yrittää muovata palstaa mieleisekseen, mikä on turhaakin turhempaa. Ainoastaan suomi24 säännöt antavat ohjeet käytökseen täällä, sitäkään ei aina noudateta. Massasta erottuu vain personallisuudet, kun taas nimetön massa on valinnut piilossa liikehtimisen, tyytyköön itse valitsemaansa osaan.

• Luulen me siniset me jotenkin tunnenmme tavalla tai toisella tunteen, som du rosaliin eller hur....

• ...hur, hur... toki tunnen tunteen... jag tycker om dig, du är så vänlig

• pblyijy

Asiahan ei kuulu muille. Minusta ystävyyden ei pitäisi kovin paljon näkyä täällä, tämä on yleinen palsta ja minua ainakin häiritsee pienen piirin "ystävällinen" kirjoittelu. Ysttävyyssuhteiden vaaliminen kuuluu muualle.

• hi-lema

Ei täällä ystävyyttä kuulu esittää. Mieluiten riidellään ja ärhäkästi. Osoitetaan ettei ainakaan minun varpailleni astuta.

• Neutraaalia

Ei mitään vaalimisia tai suhteita tarvita yleisellä palstalla ,ainoastaan ystävällisyyttä ja kohteliaisuutta sekä kaikkien huomiointia viestien sisällön pohjalta. Nyt menee henkilökemia edellä ja moni kiinnostava kirjoitus jää huomiotta. Joku saa taas tarpeetpnta hehkutusta vain nikkinsä perusteella.

• pu.nai.nen
        Neutraaalia kirjoitti:

Ei mitään vaalimisia tai suhteita tarvita yleisellä palstalla ,ainoastaan ystävällisyyttä ja kohteliaisuutta sekä kaikkien huomiointia viestien sisällön pohjalta. Nyt menee henkilökemia edellä ja moni kiinnostava kirjoitus jää huomiotta. Joku saa taas tarpeetpnta hehkutusta vain nikkinsä perusteella.

Uskotko tuohon itsekään?

• muinaisjäänne

Mielestäni ystävyyssuhteet hoidetaan aivan muualla kuin täällä, palstoja löytyy ja skype oma ohjelma ystäville äänellä jakuvalla.
      Ystävällisyys aivan omaa luikkaansa jota voi itse kukin huomioid kuten edellinen kirjoittaja mainitsee asiallisen kauniiseen tapaan.
      Hyvät tavat ja ystävällisyys olisikin tarpeen palstalla, suurin osa on hyökkäyksessä kaiken aikaa, monesti vastusta ei edes ole?
      Kuten tälläkin ketjulla on maininta --me siniset--, 'sininen' olen minäkin vaan täällä en voi käyttää rekattua se on muutamille kuin punainen vaate jotenkas tummalla tulee hyvin juttuun, siis rekkaamattomana.
      En ole sen heikompi kuin muutkaan vaan yritän pitää itseni piilossa! Se on paras parasta.

• yhteiskunnan_jäsen

Kaikkihan me ystäviä olemme - turha sitä on jakaa ihmisiä eri blokkeihin.

• Torjantai

Ei kyllä näytä että kaikki ollaan ystäviä!

Erimieltä olen kun luin muutaman vastauksen

• sanonsuoraan

En ikinä halua kaikkien kanssa olla. Niin karmeita tyyppejä täällä on lukenut,että psykopaateiksi luokittelisin.Piilossa pysyn.

• Olovia_kans

Suattaahan tuota saaha vua suattaapi olla saamatakki.

• Hienoa kun kirjoitat sieltä ,ja kauempaa näkee kokonaisuuden paremmin.
      Missä on asiat paremmin -- Olen vaan itsekkintullut sen huomaamaan kun elän täälä .
      Silti en sanoisi Suomalaisia Apinoiksi niinkun sinä XX9 -- ja ikävöit synnyinmaatasi --niinkun minäkin -- Vaikka äidillä joka meidät 5 likkaa opetti elämisenalkuun --ei ollut edes eläkettä ,siihenaikaan ,mutta opetti kuinka tullaan elämässä toimeen .
      Sinä onnellinen Metsurin lapsi --
      U.M

• cittä.ecäli

att2 ja xx9 ovat ruunen pimeän puolen sivunikkejä.

• yksullamirjami

Tämä meidän XX9 on kiva kirjoittaja --kunhan on valveilla eikä kirjoittele yöllä -- sillon me Suomalaiset ollaan vähintään apinoita -- kirjoittaa 60 ja kävin tosiaan tarkastamassa -- kun kiinnosti --onko hän " Ulkomaalainen" ja taitaapa olla --jostain syystä kantaa kaunaa meitä tosi Suomalaisia kohtaan .
        Ehkä se menee ohi --koska monella jotka muuttaa maasta pois on koko ihmiskunnalle Katkera
        ONNEKSI EN KUULU SIIHEN " KAARTIIN"
        U.M

• cittä.ecäli

Kirjoitit; "att2 ja xx9 ovat ruunen pimeän puolen sivunikkejä".

Haista home, sekopää.

Sinun pimeäpuoli on, että uskottelet olemattomia. Kumpikaan nikki ei ole runnen. Usko se jo nyt. Toinen asuu Ruotsissa ja toinen Raisiossa.

• Sivusilmällä

Saipa tai ei, mutta muutamia sellaisia nimimerkkejä on, joita haluaisin ihan nokitustenkin jututtaa. Sitten näkisi ja tuntisi paremmin. Parinakin kesänä on ollut puhetta palstalaisten tapaamisesta jossakin paikassa, mutta ei ole tullut mistään mitään. Yksi haluaa kapakkaan, toinen laivalle ryyppäämään, kuka minnekin. Minulle kelpaisi vaikka leirintäalue tai joku tila missä voisi istua ja kahvitella, ehkä muutakin. Ja ei ihan valtakunnan laidalta, koska asun melko keskellä. Omin kyydein tulisin ja omin kyydein pois ellei muuta ilmene. Hätätilassa yöpyminen vaikka leirintäalueen mökissä. Autossa on hankalaa ja tienvarsilla ei enää uskalla, kun on haalittu valtakunta täyteen ryöstäjiä.

Se ystävä -sana on minulle vieras. Ei sitä minun nuoruudessani käytetty. Kokemus on opettanut, että ystävä nähtävästi on se, joka tarvitessaan jotakin pyytää sitä sinulta. Eikä palauta. Etkä häneltä mitään apua koskaan saa, joten pian et enää kyselekään. Näitäkö sitä ystäviksi sanotaan? Muunlaisia en juuri tunne ketään. Yhtä joskus luulin, mutta petyin. Oli oma lapseni. Ja kahta kissaa voisin sanoa ystäviksini. Kummankin luottamuksen vain tyhmyyttäni petin ja siksi yksin jäin.

• Enmukana

Kahvipirttiläiset pn kokoontuneet johonkin kylpylään , olen joskus lukenut . Siellä suurin osa kai tuntee toisensa ihan livessä. Risteilylin on joskus tehty, muistaakseni ei vain pirtin väki. Sekin selittää näitä klikkejä. Eihän se kiellettyä ole ja chatissa kokoontumisia on vuosittain , kai sieltkin käydään palstalla. On vaan oltava tarkkana ettei mitään henkilökohtaista lavertele täällä toisista.

• Sanojensatuttama

Olen saanut joskus monta vuotta sitten vieraillessani treffipalstalla sellaisia viestejä, joitten olisin toivonut johtanut jonkinlaiseen "ystävyyteen". Ne olivat hyvin ja osaavasti kirjoitettuja, sillä lailla ei moni osaa sanoja peräkkäin panna. En kuitenkaan osannut luottaa tämän toosan maailmaan ja sen antiin.

Yhdistin viestit kuitenkin ihmiseen jolta sain vielä kauemman aikaa sitten textareita, joista lähti jotain sisältä lentoon, kellumaan, ilmaan, tahdottomaan tilaan tahtomaan lisää ...

• Väsyjo

Oho: ... olisin toivonut johtavan ...

• vastaavanlainen_mies

Haluan viisaan, ahkeran ja kauniin naisen ystäväkseni.

• Ahkera-L-i-a

Harmi, ei osu kohrilleen kuin ahkera.

• jos_sama_talous

Jos minulla olisi valintatilanne, ottaisin mieluimmin tyhmän ja laiskan kuin tyhmän ja ahkeran - laiska tekee vähemmän vahinkoa.

• Eritalouteenmars

Ja jos meikällä olisi vielä mahis valintatilanteeseen, ottaisin mieluummin tekevän kuin pashkaa puhuvan.

• hämeen_hiras

Kaikenlaisten suhteiden luominen tämän palstan avulla on .aivan suositeltavaa.

• Kaikenlaisten suhteiden osalta ?, olen hieman skeptinen, kun minun on tiedettävä mihin yhteydenpitoni perustuu.D
        Kirjoituspalstalla iloitsen kanavasta, jossa saan jakaa ajatuksiani. Yksinäisyyden tunne ei silloin vaivaa. Jos joskus saa odottamatta vastakaikua ja iloa toisilta, silloin niistä tutuiksi tulleista voi ihan pitääkin!
        Pitäminen ei tosin katso sukupuolta, mutta luonnollisesti meille naisille miehisyyden kokeminen on erilaista.

Haastavaakin osallistuminen on, varsin vaikeaa on joskus löytää keino rauhanomaisesti tuoda esiin tärkeänä kokemansa kehoitus.

Meille yksin jääneille on varmaan tarpeellistakin saada kokea hyvän miehen/naisen "läsnäoloa" Itse ainakin koen sen lisänneen turvallisuuden, ja onnellisen mukanaolon tunnetta.

• miksei_noinkin

Saahan täällä ystävystyä. Saa pariutuakin, mikäli sellainen muuten onnistuu.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka ei suostu laskemaan bensan hintaa

Sanna laski esimerkiksi sähkön arvonlisäveron 10 prosenttiin, jonka Riiikka anosti 25,5 prosenttiin. Sannan aikaan bens
      Maailman menoa
      11
      2754
    2. Vain vasemmistohallitus saa minut menemään töihin

Änkyräkapitalistien sortaessa kansaa en laita rikkaakaan ristiin. Elän mielummin Kelan tuilla, ja jos niitä leikataan, n
      Maailman menoa
      109
      2580
    3. Mitä kirjainta kaipaat?

Pitkästä aikaa tämmöistä. Onko kirjain muuttunut edellisestä. ☺️
      Ikävä
      178
      2442
    4. EK: Suomi tarvitsee vuosittain 45 000 maahanmuuttajaa

Senpä takia Riikkakin laulaa sen lauluja kenen leipää syö. Viime vuonnahan Suomeen muutti 50 tuhatta ulkomaalaista. htt
      Maailman menoa
      157
      2090
    5. Oliko se oikeasti epäselvää

sinulle että olin ihastunut sinuun? (Ymmärrän että siitä on aikaa, eikä voi olettaa että kaikkea muistaisi tai että men
      Ikävä
      124
      1654
    6. Kristityt kastoiva alunperin upottamalla - upotuskaste annettiin vain uskoon tulleille aikuisille

Raamatussa on käännösvirhe. Kaste tulisi olla upottaa veteen, jota kreikan sana baptizo tarkoittaa. Aluseurakunta kast
      Kaste
      458
      1109
    7. Nyt mä vihaan sua kyllä

Jos sä oot oikeasti tämä takana! En ois ikinä susta uskonut! 😠☹️
      Ikävä
      84
      868
    8. Mitä tekisit ensimmäiseksi??

Jos hänet näkisit kahden kesken!!
      Ikävä
      45
      787
    9. Kievarin pöydät

Minkä helvetin takia kievarissa on laitettu pöytä laulajan taakse. Siellä huutavat nuoret niin että et omaa ääntäsi kuul
      Suomussalmi
      15
      732
    10. Muslimiyhteisö jyrähti - Kova vaatimus Orpolle ILtalehti

Eiköhän se ala olla aika pistää stoppi noille muslimien vaatimuksille Suomessa ? Ei Suomessa ole pakko oll
      Maailman menoa
      151
      723
    Aihe