bank norvegianista

voikoolla

Onko kokemuksia? Hain isoa lainaa pienempien yhdistämiseen ja listasin ne luotot sinne. Tänään tuli viesti että laina on maksettu. Onko mun luuotot siis todellakin maksettu?? Ei meinaa uskoa todeksi...

27

7765

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei_tajuu

      Heh, no tuskin! Vilkaiseppa tilisi saldoa, josko ne lainarahat löytyisivät sieltä

      • näinsenytnäyttäis

        No enpä tiedä, siellä norskin omilla sivuilla tapahtumissa näkyi todella tapahtuneet maksusuoritukset ko firmoille. Niillä oli siis mahdollista listata eri luotot jotka ne sitten maksoi. En hakenut ylimääräistä lainaa...


      • näinsenäköjäänon

        Hei nyt näkyy jo ekan luoton sivuilla 2500 euron suoritus. Aikaa mennyt lainahakemuksen aloittamisesta vähän alle 2vrk. Leikkasin kortin kahtia heti, tässä kuussa ei tuu250€ laskua jonka maksettuani nostan sen uudestaan käyttöön(story of my life) Nopeella laskutoimituksella tän kuun tilistä jää käteen 1200€ enemmän ku ennen tätä lainaa. Tätä melkein jo uskaltais kohtalotoverille suositella...


    • 8000

      Paljonko lyhennät tuota uutta lainaa kuukaudessa ja minkälaisille summille myönsivät lainan?

      • lyhennys

        26000 myönsivät. Olisivat tarjonneet 31000! Lyhennys 500€/kk, pienemmäkskin olis saanu...


      • yazzka

        Ja korko on..?


    • eipystykertoo

      Liikaa on. Mut laskin että tulee halvemmaks isokin korko saatikka antaa noi monet pikkuluotot lämähtää ulosottoon. Rahaa jää nyt jokatapauksessa käteen yli 1200 enemmän ku ennen. Voin vaikka lyhentää vähän enemmän tuota pottia kunhan oon säästäny itselleni kunnollisen vararahaston...

    • Maariatiina

      Kyllä on maksettu. Minulle kävi näin:)

    • Maariaaniliini

      On maksettu! On hyvää kokemusta!

    • Annimaariatet

      On hyvä kokemus. Luotan

    • hirveekorko

      Kysyin tarjouksen norvegianilta, muuten olisi ihan ok mutta järkyttävä korko, en ottanut.

      • onhansekallista

        Korko on tosiaan huikea. Mutta jos luottoja on joka suuntaan ja luottojen kuukausierien hoitaminen edellyttää sitä että ne siirtää heti uudelleen käyttöön on mun mielestä järkevää yhdistää. Esim. Jos on jumissa luottojen kuten everyday ja credit24, ei 16 pinnan yhdistämislainan korko juur päätä huimaa...


      • jullipaha

        Puoli vuotta sitten otin Norwegianilta lainaa pienten lainojen yhdistämiseen 12000e. Korko muistaakseni 18%. Kuukausierässä koron osuus, vielä näin maksujen alkuvaiheessa, on 180e. Ferratumin laina 2000e joka oli yksi tuolla lainalla pois maksetuista, vei korkoja tuon saman summan kuukaudessa.

        Yhteensä 6 eri lainaa yhdistetty Norwegianin lainaan, nyt maksan korkoja ainoastaan samat mitä maksoin pelkästään ferratumille.

        Norwegianin myöntämä laina paranti elämän laatua ja samalla lainat alkoi lyhentyä.


    • KrPennonen

      Kokeilin myös. Annoin tietoni rehellisesti. Pikainen vastaus oli kielteinen.
      Omistusasunto, ei killinkiäkään velkaa, säännölliset eläkkeet. Ei kelvannut!

    • onkosittenkään

      Miks et hae omasta pankista?Jos kaikki asiat on kerran moitteettomasti. Tätä lainaa kannattaa käyttää ihan viimisenä oljenkortena...

      • KrPennonen

        En tarvitse lainaa mutta kokeilin uteliaisuuttani.
        Aikoinaan, ollessani työttömänä, testasin Elloksen halukkuuden vakuudettoman lainan myöntämiseen. Summa oli muistaakseni 5000mk jota minulle ei myönnetty.
        Ollessani putkessa 59-vuotisena antoi pääpankkini mukisematta 45000€ lainaa joka oli käytännössä kulutusluottoa. Sijoitin sen osakesidonnaiseen säästövakuutukseen.

        Minusta nämä laina-asiat ovat kohdallani olleet perseellään.
        Kun 1976 olisin tarvinnut talon rakentamiseen aravan ja lisälainan lisäksi hieman puuttuvan täydentävää niin eipä perkele irronnut vaan oli tehtävä 3kk:n vekseli.
        10 vuotta myöhemmin soitin samaan pankkiin Espanjasta ja pyysin siirtämään tililleni haluamani summan sikäläisen asunnon ostamista varten ja kerroin tulevani parin viikon kuluttua allekirjoittamaan papaerit, niin rahat ilmestyivät tililleni seuraavana päivänä. Siirto Banco de Madridiin kesti 4 pankkipäivää.

        Ei tolkun tolkkua!!!!!!!!!!!!!!!!


      • ajatmuuttuvat

        Rahahanat avautui 1980 luvun loppupuolella ennen sitä oli tuota lakki kourassa pankinjohtajalle menoa ja koko suku takaamassa lainaa Mutta kaipa sulla noihin sun lainoihin on ollut hyvä vakuus En oikein usko ett joku antais 59 vuotiaalle vakuudetonta lainaa 45000 eur Norwegian ja Ellos ei tietysti halua antaa lainaa jos takaisinmaksu voi olla epävarmaa (tytön tai elkeläinen, vaikka ilmeisesti kyllä omaisuutta) Ellos ei kyllä koskaan 5000 eur lainoja ole myöntänyt


      • KrPennonen
        ajatmuuttuvat kirjoitti:

        Rahahanat avautui 1980 luvun loppupuolella ennen sitä oli tuota lakki kourassa pankinjohtajalle menoa ja koko suku takaamassa lainaa Mutta kaipa sulla noihin sun lainoihin on ollut hyvä vakuus En oikein usko ett joku antais 59 vuotiaalle vakuudetonta lainaa 45000 eur Norwegian ja Ellos ei tietysti halua antaa lainaa jos takaisinmaksu voi olla epävarmaa (tytön tai elkeläinen, vaikka ilmeisesti kyllä omaisuutta) Ellos ei kyllä koskaan 5000 eur lainoja ole myöntänyt

        Lainoitin käteisellä ostamani asunto-osakkeen jälkikäteen. Kysyin Nordeasta, N-B:sta ja silloisesta Samposta. Samposta heittivät minut huudon kanssa ulos. Nordea ja H-B olivat tasapäisiä. Laina-aika 0v, korko 3kk euribos 0,4%. laina ilman lyhennyksiä.
        Kun pankki kysyi lainasummaa niin sanoin, että ilmoittakaa itse! Laskivat kai ostohinnasta 70%. Kyse pikkukaupungin keskusta vanhan talon kolmiosta.

        Tuosta Espanjan asunnon rahan siirrosta en muista tarkemmin. Vähäiset osake-ja rahastosijoitukseni olivat Nordean hoidossa ja kai ne olivat selvillä omakotitalostamme ja yhdestä sijoitusasunnostamme.

        Mutta, rahan tarve ja tarjonta ovat hiton epäsymmetriassa.
        Kun tarvitsee, niin ei saa. Kun ei välttämättä tarvitse, niin silloin saa.


    • myöseläkeläinen

      Niinpä, omasta pankista voi saada lainaa alle kuusi %. jos laittaa asuntonsa pantiksi. Norwegian ei taida lainata eläkeläisille vaikka eläke olisi keskitasoa ja maksuvaraa olisi. Pariltakin eläkeläiseltä olen asian kuullut.

    • Hei aloittaja, paljonko tämä 26.000€ laina Norwegianilta tulee lopulta maksamaan sinulle? Ja mikä on laina-aika?

    • aivantörkeesti

      No laske itse😕 korko järjetön 16 pinnaa ja laina-aika 8 vuotta... Mut juur nyt aattelen vaan sitä 1200 euroa mikä jää kuukaudessa säästöön mikä ennen meni moneen eri lyhennykseen. Mulla on muutaman vuoden päästä kämpässä tarpeeks vaakuusarvoa siihen et saan halvemman lainan ja pääsen tästä eroon. Kuten sanottu tää on ihan vihonviimeinen oljenkorsi...

      • Omasta pankistasi olisit ehkä saanut 2% korolla pankkilainan kenties Takuu-Säätiön avulla... Todellakin viimeinen oljenkorsi, nyt vaan tuosta käteen jäävästä ylimääräisesta rahasta mahdollisimman paljon sukanvarteen jos velkoja tällä hetkellä vian yksi. Oletko selvittänyt mitä lainan ennenaikainen maksaminen norvegianilla maksaa?


    • yanne

      Takuusäätiön takauksenkin olisit varmaan saanut!

    • Anonyymi

      On kokemuksia bank norvegianista ja annan täydet pisteet. On muuten joustavaa
      ja asiallista. On kokemuksia meikäläisistä pankeista lähinnä op-stä . Jos haet lainaa joudut jonkun juuri valmistuneen virkailijan talousopiiin ja kuuntelemaan vaikeuksissasi talousneuvoja,huh. Myös lainan eväneen pomotason viesti oli lähinnä vittuilua niin kuin hän olisi omasta pussistaaan lainaa myöntänyt. Luulen että ruotsin ja norjan pankit on aika paljon edellä niin asioinnin helppoudessa kuin sähköisessä tekniikassakin.

      • Anonyymi

        Arviointiisi on epäilemättä vaikuttanut se, että OP:stä et saanut lainaa, mutta Norwegianista sait. Kaivoit tämän vanhan ketjun esiin ja päätit kehua. Hirveät haukut olisi saanut Bank Norwegiankin, jos hakemuksesi olisi hylätty.


      • Anonyymi

        Minulla samoja kokemuksia OP:sta. Olen ennen saanut sieltä hyvää palvelua, mutta nyt asiakaspalvelija ei tuntenut edes heidän omia nettilomakkeitaan. Neuvoi täyttämään kenttiä, joita ei ole olemassa jne. Yritin kysyä, millaista lainaa minun kannattaisi hakea ja onko se edes mahdollista. Ohjeet olivat luokkaa "kokeile täyttää tuo lomake". Ei ollut paljon apua, joten hankin lainan muualta.

        Aikaisemmin kun olen hakenut OP:stä asuntolainaa, virkailija on mm. antanut hyviä vinkkejä miten lainahakemus kannattaa täyttää, jotta se menee kerralla läpi. Silloin oli selkeästi kokeneempi henkilö, jonka kanssa asioin kasvotusten.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Onks sulle väliä, jos jokin kaivattusissa

      ei ole täydellistä? Esim. venytysmerkit, arvet, selluliitti, epäsymmetriset rinnat, vinot hampaat jne?
      Ikävä
      87
      4568
    2. Ei sinussa ollut miestä

      Selvittämään asioita vaan kipitit karkuun kuin pikkupoika.
      Ikävä
      127
      3998
    3. Shokkiyllätys! 31-vuotias Hai asuu vielä "kotona" - Anna-vaimon asenne ihmetyttää: "No ei tämä..."

      Hmmm, mitenhän sitä suhtautuisi, jos aviomies/aviovaimo asuisi edelleen lapsuudenperheensä kanssa? Tuore Ensitreffit-vai
      Ensitreffit alttarilla
      33
      2551
    4. Eikö Marin ollut oikeassa kokoomuksen ja persujen toiminnasta

      Ennen vaaleja Marin kertoi mitä kokoomus tulisi hallituksessa tekemään ja tietysti persut suostuu kaikkeen, mitä kokoomu
      Maailman menoa
      199
      1589
    5. Wiisaat Lappajärvellä iät.

      Nyt nimiä listaan menneistä ja nykyisistä Wiisaista Lappajärveläisistä. Itseäkin voi tuoda esille kaikessa Wiisaudessa.
      Lappajärvi
      12
      1296
    6. Missä Steffe hiihtää?

      Missä reppuli luuraa? Ei ole Seiskassa mitään sekoiluja ollut pariin viikkoon? Onko jo liian kylmä skulata tennistä ulko
      Kotimaiset julkkisjuorut
      22
      1253
    7. Olet elämäni rakkaus

      On ollut monia ihastumisia ja syviäkin tunteita eri naisia kohtaan, mutta sinä olet niistä kaikista ihmeellisin. Olet el
      Ikävä
      36
      1208
    8. Ratkaiseva tekijä kiinnostuksen heräämisessä

      Mikä tekee deittikumppanista kiinnostavan? Mitä piirrettä arvostat / et arvosta?
      Sinkut
      62
      1203
    9. Milloin nainen, milloin?

      Katselet ja tiedän, että myös mieli tekee. Voisit laittaa rohkeasti viestin. Tiedät, että odotan. Ehkä aika ei ole vielä
      Ikävä
      61
      1163
    10. Olen menettänyt yöunet kokonaan

      Nytkin vain tunnin nukkunut. En tiedä johtuuko se sinusta vai tästä palstasta. Olis mukava nähdä oikeasti eikä arvuutel
      Tunteet
      17
      1075
    Aihe