Voisikohan minun d- kakkonen olla laatuaan mody-diabetes.Minulla, pojalla ,isällä ja mummolan on diabetes. Kaikilla sairaus todettiin isällä noin 37 vuotiaan, mummolla kuus kymmenen pojalla 25 vuotiaan ja minulla noin neljäkymmentä. Mitä pitempi väli aterialla on sitä korkeampia lukuja on verensokeri saa. Tosin korkein luuni on 14,5 . Lääkkeenä on minulla on insuliinia 10 yksikköä iltaisin. Pojalla pillerit isällä ruokavalio mummolla pillerit tietysti kaikilla myös terveellinen ruokavalio.kun olen ottanut lääkkeen tulee valtava hiki parin tunnin sisällä. Jos syön pienin välein pysyy sokeri suht hyvissä lukemissa. Kaksi tuntia ateriasta sokeri on normaaleissa lukemissa.
He te joilla on mody-tyyppineb diabetes
10
2118
Vastaukset
- kuhankysyn
Siltähän tuo vahvasti vaikuttaa. On tää ihme sairaus, itse päässyt suht helpolla. Voimia.
- Terttu.Tampereelta
Eiköhän kannattaisi ensin kokeilla ruokavaliomuutosta. Insuliini pois ja vähennät hiilihydraatteja - sokeri, peruna, pasta, riisi, leipä, leivokset pois.
Lisää asian tiimoilta löytyy mm. http://karppaus.info- kuhankysyn
Ei se nyt välttämättä ihan noinkaan mee. Itse saan hiilareita kaurasta, pikkasen rukiista, hedelmistä ja hapatetuista maitotuotteista. Ja sokerit ok. Ja toista kuukautta ilman lääkitystä.
- Vähän_on
Eipä tuossa ole enää paljon vähennettävää insuliinissa. 10 yksikköä on melko mitätön annos, varsinkin jos ei ole muuta lääkitystä.
- d1.äitee
Et kerro verensokeriarvoasi silloin kun tuo hikoilu tapahtuu lääkkeen/insuliini ottamisen jälkeen. Kerro ikäsi, painosi,pituutesi, sukupuolesi niin voisi jotakin kertoakin.. Myös "terveellinen ruokavalio" olisi syytä hieman selventää. Veikkaan että apua hiilihydraattien vähennyksestä olisi.
- hpv7
Mody on enemmänkin 1 tyypin diabetes kuin 2 tyypin. Oikeastaan kyseessä ei ole kumpikaan vaan oma sairautensa. Jos epäilee modyä niin kannattaa hakeutua geenitestiin niin asia paljastuu.
Mody on hankala hoidettava koska insuliinia erittyy liian vähän ja toisaalta insuliiniherkkyys on erittäin suuri. - painottomat
mullkin meni hyvin kunnes annettiin insuliini illaksi
omalla ruokavaliollani sain sokerit pysymään noin seiskassa korkeimmillaan. olen nainen ja siksi lähinnä epäilin että olisikin mody tyyppi koska on polvesta polveen mennyt äidiltä pojalle ja isältä tyttärelle. viiliä ja marjoja ja kaurapuuroa aamu ja iltapaloilla vaihtelen. syön myös toomaattia paljon ym. ai niin blenderiin laitan joka päivä kaksi kuorittua sitruunaa ja juon mössön kahdessa erässä. se reipastaa mukavasti. siis kaikkea vähä hiilarista syön. - painottomia
kuten alussa kerroon syö terveellisesti. hiilareita syön kyllä mutta pari viipalettta ruisleipää päivässä ttai kaurapuuroa aamulla. tietysti hiilareita on rahkassa jota syön leivällä ja viilissä jota syön 3 päivässä kun en juo maitoa muut ravintoni ovat marjat yksi hedelmä päivässä ja banaania puolikas kerralla tomaatti ym rehut. lihaa pari kertaa viikossa ja ei läskistä. ja jos hiuksia aletaan halkomaan niin kaikissa maan alla kasvihanneksista on hiukan hh ta tietääkseni. kaloreita tulee päivässä 600 -800 jos herkuttelen joskus
- hpv7
Naisen perusaineenvaihdunta on noin 2000 kcal/d ja miehen 2500 kcal/d. Edes erittäin vähäenergisellä dieetillä (VLCD) ei mennä alle 800 kcal kuin muutamiksi viikoiksi. Kannattaa pitää ruokapäiväkirjaa pari viikkoa niin tietää todellisuudessa kuinka paljon syö.
- Ei_liene_totta
Tuollainen 600-800 kcal edellyttäisi että henkilö on jopa alipainoinen ja liikkuu erittäin vähän (josta aiheutuisi kulutusta). Silti tuollaisella kalorimäärällä painon pitäisi pudota koko ajan. Tietääkeni tuollaisia kalorimääriä käytetään laihdutuksessakin vain tarkassa lääkärin seurannassa. Epäilen myös että kirjoittaja ei tiedä todellista syömäänsä kalorimäärää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan firma haastettiin käräjille
Seiska: Martinan firma haastettiin käräjille, taustalla outo rahasotku.3282677Veriteko Kajaanissa.
Nuorta naista epäillään puukotuksesta. Väkivaltaisuus lisääntyy, eihän ole kauan kun kyse oli samanlaisesta teosta.281911Anna vihje jonka vain te tiedätte
Tällä näkyy olevan monia etsijöitä ja kaipaajia. Otetaan ketju jossa voi antaa vihjeen. Kirjoittakaa jotain mitä muut e1381741Miksi haluat satuttaa
Sillä tiedolla ettet välittäisi minusta vaikka se ei ole totta. Silti tiedän että rakastat minua edelleen. Niinkuin sano581458- 68979
Millaisiin naisiin miehet OIKEASTI hullaantuvat
Kerrotaanpa nyt muutamia tosiasioita, joita miehet eivät yleensä halua myöntää ja joihin naiset usein haluavat olla usko161979Mitä sanoisit jos uskaltaisin
Avautua IRL ihan oikeasti? Mietin keinoja siihen koska en vain enää jaksa että meidän välit jatkuu näin. Tiedän ettet ha69914- 68900
- 55840
Farmi Suomi: Ari Koivunen tekee "ongelmallisen" päätöksen eläimille - Lloyd Libiso kieltää jyrkästi!
Oho, heti “kriisiä” pukkaa Farmilla! Uusi kausi starttaa tv:ssä torstaina. Jaksaako Farmi Suomi kiinnostaa? Lue lisää,14809