Mistä kannattaa hakea yrityslainaa?

Sybi

Olen perustamassa yritystä.
Netti on täynnä erillaisia firmoja pankkien lisäksi tarjoamassa lainaa.
Haluaisin tietää mistä saa kohtuu korolla ja takaisinmaksuajalla lainaa yrityksen aloittamiseen?
Mistä teillä on hyviä tai huonoja kokemuksia?
Kuinka vaikeaa on tällä hetkellä saada aloittavalle yritykselle lainaa?
Kiitos avusta.

10

1830

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 1-9

Käytännössä muualta kuin kotimaisista pankeista saatu rahoitus on törkyhintaista.

• Sybi

Kotimaista haenkin. On nyt OP:ssä laina vetämässä. Kattoo saanko.

• Punttileuka

Koko alkukesän olen käyttänyt parhaimman lainan etsimiseen. Olen koittanut kilpailuttaa lainoja ja etsiä missä olisi pienimmät mahdolliset korot. Myös pitkä maksuaika on tärkeä kriteeri. Hiljattain löysin http://www.cardinal.fi/ josta löysin välittömästi todella edullisia lainoja. Suosittelen ehdottomasti jos haluat saada todella kipailukykyisen lainan.

• Sybi

Nuo pikavipit ovat korkea korkoisia. Toiseksi, niiden antama korkein lainasumma pitäisi kertoa 2,5:llä.

• lainaayrittäjälle
    • tiedänmistäpuhun

Eikös tälle ole joku virasto olemassa, joka arvioi lainan tarpeet ja määrät ja jopa lainaa. Kuka muistaa nimen? Pankeista ei kannata lähteä hakemaan hattu kourassa ongelmia itselleen.
      Lainat on maksettava takasinkin, joten suhtaudun tällaisiin yrityslainoihin melko pessimistisesti.

• Pääsääntöisesti pankkien yrityslainoitus on edullisempaa, mutta vaatii useimmiten reaalivakuuksia ja käsittely-ajat byrokratioineen voivat olla todella pitkiä. Yksityisten lainantarjoajien ja nk. varjopankkien lainoitus on usein koroiltaan pankkeja hieman kallimpaa ja perustuu kunkin yrityksen taloudellisen tilanteen kokonaisharkintaan. Hyvässä tapauksessa korko voi olla hyvin edullinenkin ja pisimmät maksuajat lienevät tällä hetkellä 36 kuukauden tienoilla. Yritysrahoituksessa aloittavia yrityksiä tukee myös julkinen sektori (Tekes, Ely jne.) mutta näiden toimijoiden rahoitusehtojen avaaminen ja lainaehtojen selittäminen vaatisivat oman kirjansa. Yleisesti todettakoon, että ne ovat monimutkaisia ja yrittäjien kokemukset hyvin vaihtelevia. Oma näkemys on se, että "varjopankkien" tarjooma alkaa olla jo hyvin kilpailukykyinen. Hyville ideoille ja tätä kautta terveelle liiketoiminalle saa varmasti rahoitusta.

• Anonyymi

Jos vakuudellinen: hae omasta pankista. Jos etsit vakuudetonta yrityslainaa - se kannattaa kilpailutaa. Noita lainan tarjoajia on nykyään tosi paljon, mutta vaativat henkilötakauksen. Esim. tuolta voit kilpailuttaa yrityslainan: https://haeyrityslainaa.fi/

• Anonyymi

Jos meinaa perustaa yrityksen pikavipillä niin kannattaa vielä miettiä.

• Anonyymi

Niin surullista kuin se onkin, niin viimeksi tänä aamuna Kaleva kirjoitteli oululaisesta Chocosomniasta, joka oli joutunut rahoittamaan hankintaa lyhytaikaisesti pikavipin avulla, kun Finnvera ja oma pankki olivat tyrmänneet lainahakemuksen (henkilötakauksesta riippumatta). Meillä oli korutukussa kerran samanlainen tilanne ja käytettiin silloin https://yrityslaina.credit/ -kilpailutuspalvelua. Noin 11 % korko eli hieman korkea, mutta sinällään ok, kun maksettiin alle vuodessa takaisin.

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä ensi viikolla tapahtuu?

Mitä toivot, että ensi viikolla tapahtuu?
      Ikävä
      97
      4387
    2. Olen miettinyt kauan

miten reagoisin, kun näen sinut taas. Ehkä ladannut tuohon hetkeen liikaa odotuksia. Ja sitten kun lopulta olit siinä, h
      Ikävä
      45
      4346
    3. Oletko varattu minulle?

Mieheltä kysyn.
      Ikävä
      145
      4303
    4. Archie ja Iida ero.

Suuri kohujen saattelema rakkaustarina on ohi?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      146
      2914
    5. Vanhempi mies

Jos yritän ajatella sinut pois sydämestäni, ikävä ja surullinen kaipuu tulee kaksin verroin kovempana. Olit mun unessa
      Ikävä
      29
      2348
    6. Olen levoton takiasi

Enkä saa itseäni rauhoittumaan
      Ikävä
      158
      2184
    7. Ostiko maailma sinut minulta?

Kun et enää resonoi kuin ennen. Kun et enää ihmetellen katso ympärillesi ja pohdi mitä mäen takana on? Ymmärrän ja tue
      Ikävä
      20
      2108
    8. On niin paha olla

Tarviin jotain jolla turruttaa... Kuka voi auttaa.
      Ikävä
      40
      1779
    9. Älä stressaa. Rakastan sua

Eikä tämä tunne mene pois, se on varmaan jo huomattu kumpikin ❤️
      Ikävä
      73
      1360
    10. Minna Kuukka joutui jekuttamaan ovelasti TTK:n takia - Tästä oli kyse - Tunnustaa: "No joo, joo..."

Symppis Minna Kuukka! Minna on kyllä erinomainen valinta Tanssii Tähtien Kanssa -oppilaaksi - vai mitä mieltä olet? To
      Tanssii tähtien kanssa
      26
      1175
    Aihe