Mistä kannattaa hakea yrityslainaa?

Sybi

Olen perustamassa yritystä.
Netti on täynnä erillaisia firmoja pankkien lisäksi tarjoamassa lainaa.
Haluaisin tietää mistä saa kohtuu korolla ja takaisinmaksuajalla lainaa yrityksen aloittamiseen?
Mistä teillä on hyviä tai huonoja kokemuksia?
Kuinka vaikeaa on tällä hetkellä saada aloittavalle yritykselle lainaa?
Kiitos avusta.

10

2170

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 1-9

      Käytännössä muualta kuin kotimaisista pankeista saatu rahoitus on törkyhintaista.

      • Sybi

        Kotimaista haenkin. On nyt OP:ssä laina vetämässä. Kattoo saanko.


    • Punttileuka

      Koko alkukesän olen käyttänyt parhaimman lainan etsimiseen. Olen koittanut kilpailuttaa lainoja ja etsiä missä olisi pienimmät mahdolliset korot. Myös pitkä maksuaika on tärkeä kriteeri. Hiljattain löysin http://www.cardinal.fi/ josta löysin välittömästi todella edullisia lainoja. Suosittelen ehdottomasti jos haluat saada todella kipailukykyisen lainan.

      • Sybi

        Nuo pikavipit ovat korkea korkoisia. Toiseksi, niiden antama korkein lainasumma pitäisi kertoa 2,5:llä.


    • lainaayrittäjälle
    • tiedänmistäpuhun

      Eikös tälle ole joku virasto olemassa, joka arvioi lainan tarpeet ja määrät ja jopa lainaa. Kuka muistaa nimen? Pankeista ei kannata lähteä hakemaan hattu kourassa ongelmia itselleen.
      Lainat on maksettava takasinkin, joten suhtaudun tällaisiin yrityslainoihin melko pessimistisesti.

    • Pääsääntöisesti pankkien yrityslainoitus on edullisempaa, mutta vaatii useimmiten reaalivakuuksia ja käsittely-ajat byrokratioineen voivat olla todella pitkiä. Yksityisten lainantarjoajien ja nk. varjopankkien lainoitus on usein koroiltaan pankkeja hieman kallimpaa ja perustuu kunkin yrityksen taloudellisen tilanteen kokonaisharkintaan. Hyvässä tapauksessa korko voi olla hyvin edullinenkin ja pisimmät maksuajat lienevät tällä hetkellä 36 kuukauden tienoilla. Yritysrahoituksessa aloittavia yrityksiä tukee myös julkinen sektori (Tekes, Ely jne.) mutta näiden toimijoiden rahoitusehtojen avaaminen ja lainaehtojen selittäminen vaatisivat oman kirjansa. Yleisesti todettakoon, että ne ovat monimutkaisia ja yrittäjien kokemukset hyvin vaihtelevia. Oma näkemys on se, että "varjopankkien" tarjooma alkaa olla jo hyvin kilpailukykyinen. Hyville ideoille ja tätä kautta terveelle liiketoiminalle saa varmasti rahoitusta.

    • Anonyymi

      Jos vakuudellinen: hae omasta pankista. Jos etsit vakuudetonta yrityslainaa - se kannattaa kilpailutaa. Noita lainan tarjoajia on nykyään tosi paljon, mutta vaativat henkilötakauksen. Esim. tuolta voit kilpailuttaa yrityslainan: https://haeyrityslainaa.fi/

      • Anonyymi

        Jos meinaa perustaa yrityksen pikavipillä niin kannattaa vielä miettiä.


    • Anonyymi

      Niin surullista kuin se onkin, niin viimeksi tänä aamuna Kaleva kirjoitteli oululaisesta Chocosomniasta, joka oli joutunut rahoittamaan hankintaa lyhytaikaisesti pikavipin avulla, kun Finnvera ja oma pankki olivat tyrmänneet lainahakemuksen (henkilötakauksesta riippumatta). Meillä oli korutukussa kerran samanlainen tilanne ja käytettiin silloin https://yrityslaina.credit/ -kilpailutuspalvelua. Noin 11 % korko eli hieman korkea, mutta sinällään ok, kun maksettiin alle vuodessa takaisin.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      122
      1320
    2. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      51
      1259
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      122
      1183
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      138
      1013
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      100
      879
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      325
      814
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      714
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      636
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      619
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      602
    Aihe