Olen perustamassa yritystä.
Netti on täynnä erillaisia firmoja pankkien lisäksi tarjoamassa lainaa.
Haluaisin tietää mistä saa kohtuu korolla ja takaisinmaksuajalla lainaa yrityksen aloittamiseen?
Mistä teillä on hyviä tai huonoja kokemuksia?
Kuinka vaikeaa on tällä hetkellä saada aloittavalle yritykselle lainaa?
Kiitos avusta.
Mistä kannattaa hakea yrityslainaa?
10
2170
Vastaukset
- 1-9
Käytännössä muualta kuin kotimaisista pankeista saatu rahoitus on törkyhintaista.
- Sybi
Kotimaista haenkin. On nyt OP:ssä laina vetämässä. Kattoo saanko.
- Punttileuka
Koko alkukesän olen käyttänyt parhaimman lainan etsimiseen. Olen koittanut kilpailuttaa lainoja ja etsiä missä olisi pienimmät mahdolliset korot. Myös pitkä maksuaika on tärkeä kriteeri. Hiljattain löysin http://www.cardinal.fi/ josta löysin välittömästi todella edullisia lainoja. Suosittelen ehdottomasti jos haluat saada todella kipailukykyisen lainan.
- Sybi
Nuo pikavipit ovat korkea korkoisia. Toiseksi, niiden antama korkein lainasumma pitäisi kertoa 2,5:llä.
- lainaayrittäjälle
Oletko katsonut http://www.lainaaheti247.fi/yrityslainat-fi/ sieltä ainakin saa.
- tiedänmistäpuhun
Eikös tälle ole joku virasto olemassa, joka arvioi lainan tarpeet ja määrät ja jopa lainaa. Kuka muistaa nimen? Pankeista ei kannata lähteä hakemaan hattu kourassa ongelmia itselleen.
Lainat on maksettava takasinkin, joten suhtaudun tällaisiin yrityslainoihin melko pessimistisesti. Pääsääntöisesti pankkien yrityslainoitus on edullisempaa, mutta vaatii useimmiten reaalivakuuksia ja käsittely-ajat byrokratioineen voivat olla todella pitkiä. Yksityisten lainantarjoajien ja nk. varjopankkien lainoitus on usein koroiltaan pankkeja hieman kallimpaa ja perustuu kunkin yrityksen taloudellisen tilanteen kokonaisharkintaan. Hyvässä tapauksessa korko voi olla hyvin edullinenkin ja pisimmät maksuajat lienevät tällä hetkellä 36 kuukauden tienoilla. Yritysrahoituksessa aloittavia yrityksiä tukee myös julkinen sektori (Tekes, Ely jne.) mutta näiden toimijoiden rahoitusehtojen avaaminen ja lainaehtojen selittäminen vaatisivat oman kirjansa. Yleisesti todettakoon, että ne ovat monimutkaisia ja yrittäjien kokemukset hyvin vaihtelevia. Oma näkemys on se, että "varjopankkien" tarjooma alkaa olla jo hyvin kilpailukykyinen. Hyville ideoille ja tätä kautta terveelle liiketoiminalle saa varmasti rahoitusta.
- Anonyymi
Jos vakuudellinen: hae omasta pankista. Jos etsit vakuudetonta yrityslainaa - se kannattaa kilpailutaa. Noita lainan tarjoajia on nykyään tosi paljon, mutta vaativat henkilötakauksen. Esim. tuolta voit kilpailuttaa yrityslainan: https://haeyrityslainaa.fi/
- Anonyymi
Jos meinaa perustaa yrityksen pikavipillä niin kannattaa vielä miettiä.
- Anonyymi
Niin surullista kuin se onkin, niin viimeksi tänä aamuna Kaleva kirjoitteli oululaisesta Chocosomniasta, joka oli joutunut rahoittamaan hankintaa lyhytaikaisesti pikavipin avulla, kun Finnvera ja oma pankki olivat tyrmänneet lainahakemuksen (henkilötakauksesta riippumatta). Meillä oli korutukussa kerran samanlainen tilanne ja käytettiin silloin https://yrityslaina.credit/ -kilpailutuspalvelua. Noin 11 % korko eli hieman korkea, mutta sinällään ok, kun maksettiin alle vuodessa takaisin.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1221320
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä511259Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1221183- 1381013
- 100879
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten325814Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82714Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54636Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist49619Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64602