Sisuskalut pettää???

Ykskakssuuntainen

Moi, olen popsinut Litoa n. 10 vuotta 2 1 tyyliin. Alussa piti verikokeissa käydä puolen vuoden välein ja jossain vaiheessa se muuttui kolmen kuukauden välein. Nyt väliä on jostain tuntemattomasta syystä harvennettu puoleen vuoteen. Li-taso on kuulemma niin vakaa ettei tarvii turhaan niin useasti käydä, tässä oli selitys asiaan, vaikutti vähän keksityltä.

Samaan aikaan jäännös kreatiniiniarvo on hissukseen noussut ylöspäin, nyt oli juuri kesäkuun lopulla 110. Hoitaja, jonka luona kävin tyynnytteli vain "ei hätää jos se vähän nousee". Kyllä tuo Lito on pitänyt pirun aika hyvin kurissa mutta käsittääkseni on olemassa myös vaihtoehtoisia nappeja tähän vaivaan, jotka eivät ole niin myrkyllisiä.

Miten asiaan pitäisi reagoida? Olen erään sote-piirin asiakkaana.

3

168

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • miten_tämäSuomenkieli_

eihän niitä popsita, vaan luetaan reseptistä vuorokausiannos. popsiminen on ihan eri asia, esim. porkkanoita voit popsia

• asdcbvb

Asiallista pohdintaa. Olen itse käyttänyt litoa, joka tuli itselleni ehkä osittain tietynlaisen lääkevastaisuuden takia. On totta, että litoa ei kait nykyään kovin paljon käytetä, mutta on muistettava, että vaihtoehtoisissa lääkkeissä joita paljon käytetään kuten psykoosilääkkeet voi olla huomattavasti pahempia haittavaikutuksia. Jos sinulle ei tule litosta pahoja haittavaikutuksia, vaan sinulla on ainostaan tämä mahdollisten haittojen pelko ja todella tarvitset lääkitystä , olisin sinuna hyvin varovainen lääkkeen vaihdon suhteen.

• koekaniini777

Litoa syönyt vuodesta 2008 jonka rinnalla ollut esim. ketipinor suuremmallakin annostuksella. Nyt Litoa vähennetty pyynnöstäni 1800mg:sta 1200mg:aan .En tahtoisi enää ottaa koko Litoa koska painoni on vaan noussut ja suolisto ei tunnu enää kestävän koko lääkettä.Painajaisiakin on joka yö.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"

Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde
      Ensitreffit alttarilla
      26
      2778
    2. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      29
      2312
    3. 148
      2264
    4. Hullu liikenteessä?

Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      53
      2190
    5. Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"

Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti
      Suomalaiset julkkikset
      21
      1802
    6. Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?

Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks
      NATO
      389
      1662
    7. Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta

Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään
      Maailman menoa
      98
      1597
    8. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      298
      1485
    9. Varokaa! Lunta voi sataa kohta!

Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm
      Maailman menoa
      13
      1419
    10. Kunta ostaa kivitipun

Kunnanjohtajan tuleva uusi ostokohde
      Lappajärvi
      133
      1418
    Aihe