E46 325i vai 320Ci?

Leikattu?

Olen ehkä vaihtamassa autoani BMW 325i:ksi tai
320Ci:ksi. Ikinä en ole BMW:tä ajanut joten nyt
toivoisin että se fiksumpi puoli teistä vastaisi
asiallisesti.

Mitä merkittäviä eroja autoissa on jos niitä on?
Mitä varusteita noihin ehkä kannattaa ottaa? Onko
Coupé mallissa ikkunoiden tiiviys ongelmia esim.
auton myöhemmällä iällä? Onko Coupéssa
automaattisesti tiivistyvät ikkunat? Miten Coupén
etupenkit liikkuvat ja pääseekö taakse vaivatta?
Onko tavaratilassa eroja? Tietääkö kukaan mitä
toimitusajat ko. malleille ovat
pääkaupunkiseudulla? Entä onko mitään muuta
huomionarvoista?

Ja lopuksi pieni huomio: 300 sarja tuntuu olevan
tällä hetkellä yksi parhaista autoista vaikkakin
se on kyllä suolaisen hintainen...

17

3000

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • turbo

      Olet ostamassa parasta autoa
      kokoluokassansa.Kummatkin ovat hyviä
      vaihtoehtoja. Riippuu vähän tarpeista.jos olet
      perheellinen niin coupe on vähän hankala,mutta ei
      ahdas missään nimessä.4d malli on erittäin tilava
      tilavempi kuin mersun c malli ja volvon s60,coupe
      on vain marginaalisesti ahtaampi,coupen penkki
      nousee ylös,se helpottaa kulkua.Minä suosittelen
      coupeeta ,perustuni ovat ,yksi kauniimpia
      vakioautoja,sekä hinta.coupe maksaa vain 14000mk
      enemmän kuin sedan,ja se on paremmin varusteltu
      siinä on vakiona ,urheilualusta,kääntyvät
      takapenkit,16" pyörät.Merkittävin ero 325i ja
      320issä on kone eli halvemmassa on 170hv
      2.2litranen,ja kalliimassa on 193hv 2.5litrainen,
      käyttännössä ero on suurempi kuin paperilla,hinta
      ero on 24000mk mikä on pieni jos huomioi että
      325cissä on sähkötoimiset penkit sekä hienommat
      vanteet tietenki tehokkaampi kone. Ikkunoiden
      tiiviydessä ei ole mitään ongelmia,tavaratila on
      lähes identtinen,mutta coupeseen saa enemmän jos
      takana ei ole ketään,koska penkit kääntyvät.
      Vielä näistä korimalleista ,coupe on ihan eri auto
      kuin sedan,se on leveämpi ja matalampi ja
      ainoastaan kaksi osaa ovat samat sedanin kanssa
      ovenkahvat ja sivuvilkut,siis ulkoapäin katsotuna.
      Eli mene tilamaan seuraavan lainen auto:
      BMW 325CI väri cosmos swarz/Gt verhoilu
      lisävarusteet: valkoiset vilkut,xenon valot
      aut ilmastointi,monitoimiratti,urheiluistuimet,
      cd soitin,17" vanteet, ja jos haluat herkutella
      niin ota kattoluukku,Hifi kaiuttimet,ja M-sport
      paketti,niin varmasti ei tule pettymyksiä,myyjät
      tietää toimitusajat.

      • Yksi huomautus

        Kattoluukusta muistuttaisin sen verran, että se
        verottaa armotta pääntilaa. Coupe-mallissa
        itselläni on nimittäin jo ilman kattoluukkua
        hieman ahdasta korkeuden puolesta, koska olen
        liki 190-senttinen.


      • Tilausta sisään 520i

        Tervehdys. Tuo vuosimallinro kaivelee edelleen
        eli oletko mahdollisesti löytänyt jotain
        informatiivista liittyen tuohon sarjanroon?
        Kiitoksia jo etukäteen.


      • Leikattu?

        Kiitos paljon kommenteista ja muista
        ehdotuksista. Löytyyköhän bemarin suomen sivuilta
        hinnat noihin mainitsemiisi varusteisiin jotta
        voisin laskeskella vähän tuota paketin hintaa? Ja
        mistä löydän kuvia tai malleja esim. bemarin
        värivalikoimista, sisustuksista, vanteista ym?
        Onko bemarilla olemassa "rakenna oma bemarisi"
        toimintoa millään niitten saitilla?

        Onko 320Ci:lla ja 325Ci:lla sitten muuta eroa
        kuin pelkkä suorituskyky? Meinaan jos jostain
        pitäisi hintaa yrittää vähän karsia... Itse olin
        ajatellut max 300K FIM...


      • ///M5
        Leikattu? kirjoitti:

        Kiitos paljon kommenteista ja muista
        ehdotuksista. Löytyyköhän bemarin suomen sivuilta
        hinnat noihin mainitsemiisi varusteisiin jotta
        voisin laskeskella vähän tuota paketin hintaa? Ja
        mistä löydän kuvia tai malleja esim. bemarin
        värivalikoimista, sisustuksista, vanteista ym?
        Onko bemarilla olemassa "rakenna oma bemarisi"
        toimintoa millään niitten saitilla?

        Onko 320Ci:lla ja 325Ci:lla sitten muuta eroa
        kuin pelkkä suorituskyky? Meinaan jos jostain
        pitäisi hintaa yrittää vähän karsia... Itse olin
        ajatellut max 300K FIM...

        Hinnat löytyy kotisivulta

        Vanteista tietoa saat osoitteesta.
        www.bmwwheels.com

        Värejä ja sisustuksia voit nähdä
        www.bimmer.org:ssa, on paljon autojen omistajien
        lähettämiä kuvia.

        Eroja autoissa löytyy myös ajo-ominaisuuksissa.


      • turbo
        Tilausta sisään 520i kirjoitti:

        Tervehdys. Tuo vuosimallinro kaivelee edelleen
        eli oletko mahdollisesti löytänyt jotain
        informatiivista liittyen tuohon sarjanroon?
        Kiitoksia jo etukäteen.

        Unohdin koko asian,itse en tiedä mistä on
        kyse,mutta yritän saada tietoa.palaan kun on
        jotain infoa.


      • turbo
        Leikattu? kirjoitti:

        Kiitos paljon kommenteista ja muista
        ehdotuksista. Löytyyköhän bemarin suomen sivuilta
        hinnat noihin mainitsemiisi varusteisiin jotta
        voisin laskeskella vähän tuota paketin hintaa? Ja
        mistä löydän kuvia tai malleja esim. bemarin
        värivalikoimista, sisustuksista, vanteista ym?
        Onko bemarilla olemassa "rakenna oma bemarisi"
        toimintoa millään niitten saitilla?

        Onko 320Ci:lla ja 325Ci:lla sitten muuta eroa
        kuin pelkkä suorituskyky? Meinaan jos jostain
        pitäisi hintaa yrittää vähän karsia... Itse olin
        ajatellut max 300K FIM...

        siellä pystyy,ainakin kattoa värejä,ja jotain
        sisustuksia,itse en oo mikään asiantuntija näissä
        internetti asioissa,ehkä joku nuorempi tietää
        paremmin.mutta uskon että paras olisi keskustella
        BMW myyjän kanssa rauhassa,varusteista ym.
        Itse olen ajannut kaikkilla Coupe malleilla,ja
        ajettavuudessa ei ole eroja,varuste erot ovat
        325ci vakiona (sähköpenkit 11300 ja V puola
        vanteet 1400),jos ett välitä sähköistuimista
        niin saisit hyvillä varusteilla 320cin,mutta
        vaikka 300tmk on paljon rahaa ,niin jos laitat
        30tmk lisää niin sulla on lähes kaikki. ja jos
        varusteet kiinostaa enemmän kuin teho ,niin onhan
        aina olemassa 318Ci 215900 tmk,


      • Tilausta sisään 520i
        turbo kirjoitti:

        Unohdin koko asian,itse en tiedä mistä on
        kyse,mutta yritän saada tietoa.palaan kun on
        jotain infoa.

        Siis 2000 mallin tunnus on X ja 2001 tunnus on 1
        ja meikämannin on 0. Paikallinen dealeri ei osaa
        sanoa asiaan mitään. Joten tämän takia kysyn
        sinun apua! Selvää selvempi juttu,. eiks niin.


      • Tilausta sisään 520i
        turbo kirjoitti:

        Unohdin koko asian,itse en tiedä mistä on
        kyse,mutta yritän saada tietoa.palaan kun on
        jotain infoa.

        Mites...suorittaako dealeri jonkinnäköisen
        tarkastushuollon ennenkuin auto luovutetaan
        omistajalle? Toinen asia: Toimitusmaksussa on
        rahtivakuutus. Mites jos auto häviää BMW
        liikkeestä ennen luovutusta eli pitäisikö minun
        jo nyt ottaa kaskovakuutus autolleni?
        Kolmas: Kuinka paljon maksaa avaimien uudelleen
        koodaus?

        Kiitoksia vastauksista


      • turbo
        Tilausta sisään 520i kirjoitti:

        Mites...suorittaako dealeri jonkinnäköisen
        tarkastushuollon ennenkuin auto luovutetaan
        omistajalle? Toinen asia: Toimitusmaksussa on
        rahtivakuutus. Mites jos auto häviää BMW
        liikkeestä ennen luovutusta eli pitäisikö minun
        jo nyt ottaa kaskovakuutus autolleni?
        Kolmas: Kuinka paljon maksaa avaimien uudelleen
        koodaus?

        Kiitoksia vastauksista

        Auton tarkastus
        tapahtuu,satamassa,Jäähdytysnesteet ym naarmut,
        Dealerit tarkastaa autot,tai ainakin pitäis.
        Hyvin harvoin kyllä mitään tapahtuu,ainakaan
        kesäaikaan,mutta kaikkihan on mahdollista.sinun ei
        tarvitse huolehtia mistään,tarkastat vaan auton
        kun se luovutetaan ,ja jos se on niinku on sovittu
        kirjoitat alle hyväksymän,ja vastuu siirtyy
        sinulle.avaimien koodaus ei ole kallista noin sata
        -kaksi muistaakseeni.hyvässä talossa se on
        maksutonta.


      • Tilausta sisään 520i
        turbo kirjoitti:

        Auton tarkastus
        tapahtuu,satamassa,Jäähdytysnesteet ym naarmut,
        Dealerit tarkastaa autot,tai ainakin pitäis.
        Hyvin harvoin kyllä mitään tapahtuu,ainakaan
        kesäaikaan,mutta kaikkihan on mahdollista.sinun ei
        tarvitse huolehtia mistään,tarkastat vaan auton
        kun se luovutetaan ,ja jos se on niinku on sovittu
        kirjoitat alle hyväksymän,ja vastuu siirtyy
        sinulle.avaimien koodaus ei ole kallista noin sata
        -kaksi muistaakseeni.hyvässä talossa se on
        maksutonta.

        Kiitoksia vastauksesta. Tuohon valmistusnro
        asiaan, jos löytyisi selitys niin olisin
        kiitollinen. Ilmeisesti et pidä hopea/harmaa
        sisustuksesta ja muovilistoista? Mites
        kannattaako piristää autoani, kun olen mennossa
        lomallani tuohon suuntaan? Mites takuu suhtautuu
        asiaan?
        http://www.hs-elektronik.com/datenblatt-e/bmw-e39-
        520i-170ps.html


      • turbo
        Tilausta sisään 520i kirjoitti:

        Kiitoksia vastauksesta. Tuohon valmistusnro
        asiaan, jos löytyisi selitys niin olisin
        kiitollinen. Ilmeisesti et pidä hopea/harmaa
        sisustuksesta ja muovilistoista? Mites
        kannattaako piristää autoani, kun olen mennossa
        lomallani tuohon suuntaan? Mites takuu suhtautuu
        asiaan?
        http://www.hs-elektronik.com/datenblatt-e/bmw-e39-
        520i-170ps.html

        Minun mielestäni autoja ei kannata virittää.Takuu
        loppuu siihen,ei siitä etteikö ne kestäis,mutta
        jotenki olen aina ollut vaan sitä mieltä,että
        tehtaan miehet tietää nämä asiat parhaiten,ja he
        antavat mahdollisuuden ostaa isommalla koneella
        olevia autoja jos on tarve,ja muuten viime
        viikolla.mittasimme uudesta 520i Touringista
        tehot 123.9KW ja mulla oli ilmastointi päällä,
        se vie varmaan vähän tehoja,eli niinkuin tehdas
        ilmoittaa,noin 20000km,kohdalla meinaan tehdä
        sen uudestaan ja olen varma että siellä
        on silloin enemmän kun autolla on ajettu hieman.
        BMW on aina ollut hieman vaatimaton tehojen kanssa
        Esim 2000 mallin 328issä luvataan 193hv ,mutta
        todellisuudessa siinä on 217hv,taas
        jaapanilaisissa,on usein vähemmän mitä tehdas
        lupaa.Uusissa saabeissa näyttää olevan 10-15%
        enemmän mitä tehdas lupaa,aika yllätävää vai mitä?


      • Tilausta sisään 520i
        turbo kirjoitti:

        Minun mielestäni autoja ei kannata virittää.Takuu
        loppuu siihen,ei siitä etteikö ne kestäis,mutta
        jotenki olen aina ollut vaan sitä mieltä,että
        tehtaan miehet tietää nämä asiat parhaiten,ja he
        antavat mahdollisuuden ostaa isommalla koneella
        olevia autoja jos on tarve,ja muuten viime
        viikolla.mittasimme uudesta 520i Touringista
        tehot 123.9KW ja mulla oli ilmastointi päällä,
        se vie varmaan vähän tehoja,eli niinkuin tehdas
        ilmoittaa,noin 20000km,kohdalla meinaan tehdä
        sen uudestaan ja olen varma että siellä
        on silloin enemmän kun autolla on ajettu hieman.
        BMW on aina ollut hieman vaatimaton tehojen kanssa
        Esim 2000 mallin 328issä luvataan 193hv ,mutta
        todellisuudessa siinä on 217hv,taas
        jaapanilaisissa,on usein vähemmän mitä tehdas
        lupaa.Uusissa saabeissa näyttää olevan 10-15%
        enemmän mitä tehdas lupaa,aika yllätävää vai mitä?

        Jeps, 10-15% ylimääräistä tehoa olisi kiva
        yllätys. No katellaan, kun saan auton alle. Mistä
        kohtaa BMW:stä löytää merkinnän
        valmistuskuukaudesta? Mites tuo vaha ja pesu näin
        uudelle maalipinnalle? Keskusteluareenoilla on
        moitittu BMW stereoita. Pitääkö paikkansa, että
        ovat vähän huonolaatuiset?


      • 530
        turbo kirjoitti:

        siellä pystyy,ainakin kattoa värejä,ja jotain
        sisustuksia,itse en oo mikään asiantuntija näissä
        internetti asioissa,ehkä joku nuorempi tietää
        paremmin.mutta uskon että paras olisi keskustella
        BMW myyjän kanssa rauhassa,varusteista ym.
        Itse olen ajannut kaikkilla Coupe malleilla,ja
        ajettavuudessa ei ole eroja,varuste erot ovat
        325ci vakiona (sähköpenkit 11300 ja V puola
        vanteet 1400),jos ett välitä sähköistuimista
        niin saisit hyvillä varusteilla 320cin,mutta
        vaikka 300tmk on paljon rahaa ,niin jos laitat
        30tmk lisää niin sulla on lähes kaikki. ja jos
        varusteet kiinostaa enemmän kuin teho ,niin onhan
        aina olemassa 318Ci 215900 tmk,

        on parempi Euro-mallien osalta. Loytyy varit ja
        optiot, jotka on saatavissa Suomessakin.
        Jenkeilla on omat varustelupakettinsa ja
        vakiovarusteet.


    • Tilausta sisään 520i

      6 kk sitten oli vaihtoehtoni: mb 200k c, audi a6
      1.8t tai 2.4, volvo s80, bmw520i, bmw 325ci.
      Koeajoin kaikki paitsi audi 2,4. Suosittelen
      koeajoja myös sinulle. Päädyin 520i. Kaikista
      autoista löytyi omat ja - eli makuasioita.
      Linkkejä asian vierestä:
      http://www.cuttermotors.com/jon_shafer/
      www.bmwtips.com
      http://f13.parsimony.net/
      http://www.hs-elektronik.com/datenblatt-e/bmw-e39-
      520i-170ps.html
      /www.aftonbladet.se/bil/biltester/2001/0104/010401
      .html
      http://www.bmwnation.com/
      http://www.carkeys.co.uk/roadtest/RT000119.htm

      jne.

    • Anonyymi

      BMW 314i on paras!

    • Anonyymi

      Mese parempi ajettava ja enemmän potkua, enemmän kyl hintaakin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Purra sössi kaiken 2 vuodessa, itkee nyt Marinin perään

      Nyt on taas sama vanha itkuvirsi, kun ei omat taidot riittänee. Kaikki on taas muiden syytä. No miten sen "Tunnin juna"
      Maailman menoa
      79
      9021
    2. Ikuiset kaipaajat

      Miksette vaan mene sen kaipauksen kohteen luokse ja puhu sille suoraan? Mitä järkeä on kaipailla jotain puolituttua vuo
      Ikävä
      164
      5739
    3. Nyt se on selvitetty: Sanna Marinin hallitus lisäsi menoja 41 miljardilla

      ”vasemmistohallitus oli katastrofaalisen huono”, sanoo kokoomus. Sanna Marinin (sd.) hallituksen tekemät menolisäykset
      Maailman menoa
      137
      5118
    4. Orpon hallitus runnoi Tunnin junan ilman tarvetta

      Näinkö valtiontaloutta hoidetaan? Siis asiantuntijoidenkin aikoja sitten kannattamattomaksi laskema Tunnin juna tehdään
      Maailman menoa
      25
      3949
    5. Riikka ottaa miljardi euroa EU:n yhteisvelkaa Suomelle

      Niin kääntyi irvipersun takki taas, vaikka vaalilupauksissa oli ettei yhteisvelkaa Suomi enää koskaan ota. No nyt otti m
      Maailman menoa
      85
      3500
    6. Lindtman ylivoimainen suosikki pääministeriksi

      Lindtmania kannattaa pääministeriksi peräti 50 prosenttia useampi kuin toiseksi suosituinta Kaikkosta. https://www.ilta
      Maailman menoa
      56
      3418
    7. Sanna Marin - Maailman paras talousasiantuntija?

      PersKeKoa pukkaa? https://www.hs.fi/politiikka/art-2000011636623.html
      Maailman menoa
      103
      2791
    8. Veronmaksajat kustantavat yrittäjien eläkkeitä jo yli 500 miljoonalla

      Suomalaista yrittäjää ei kommunistista erota. Aktiivisen "yrittämisen" maksattaa yritystukina yhteiskunnalla, ja vieläpä
      Yrittäjyys
      41
      2773
    9. En tiedä ymmärrätkö

      Kuinka paljon merkitset mulle. Näet minut minuna etkä silti käännä selkääsi. Tökit jatkuvasti kepillä jäätä ja menit ehk
      Ikävä
      10
      2761
    10. Eli persujen rääkyminen Marinin hallituksen velanotosta oli sitä itseään

      "Valtiovarainministeriön mukaan Marinin hallitus lisäsi valtion pysyviä menoja 3 miljardia eikä 11 miljardia euroa." El
      Maailman menoa
      4
      2100
    Aihe