Mitä kannattaisi tehdä kertoako Työtervh. Että lopetin lääkityksen minkä olin saanut psyk. Polilta. Pari vuotta syönyt lääkettä ja ei oo auttanut pahemmin ollenkaan. Nyt tuntuu että voin paljon paremmin ilman lääkettä. Puoli vuotta sitten sanoin etten jaksa elää. Silloin söin lääkkeet kiltisti. Mutta nyt jotenkin on tosi hyvä olo ilman lääkkeitä. Pelkään että lääkäri pakottaa mut aloittaa uudestaan lääkkeet. Varsinkin kun viimeksi tavatessa puhui että haluaa konsultoida psykiatria, että alkaisin syömään 2 eri lääkettä.
Lopetin lääkkeet ilman lupaa..
Jazmina
4206
0Äänestä
Muut lukivat myös
Odottaa vastausta
Näihin keskusteluihin ei ole vielä vastattu. Ole ensimmäinen.
Vastaukset 4
Vanhimmat
Uskonnolliset eivät suvaitse, mut voit lyödä korvat lukkoon: http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-2000001216213.html
Ei kannata kertoa ennen kuin olet ollut ilman kamaa useamman vuoden. Silloin he eivät voi vedota siihen, että "et pärjää ilman", kun todistusaineisto on jo nenän edessä ollut kaikki ne vuodet.
Kuinka aikuismaista ja luottamusta herättävää
Rehellisyys kannattaa. Ota lääkäriin yhteyttä ja sano että tuli semmoinen fiilis että pärjäät ilman lääkkeitä ja päätit kokeilla taukoa. Kerrot vaan että miltä tuntuu. Ei sinua pakoteta ottamaan mitään. Jos et halua lääkkeitä niin sano lääkärille että miksi oot sitä mieltä. Keskustelu kannattaa aina.
Itsellä kun iski masennus ja uniongelmat pari vuotta takaperin niin työterveyslääkäri suositteli mielialalääkettä ja unilääkettä tarvittavaksi.
Sanoin että en halua SSRI-lääkkeitä kun pelkään että sivuvaikutukset tekee elämästä vielä hankalampaa ja unilääkkeeseen pelkään jääväni koukkuun. No tästä hetki juteltiin ja tohtorska kirjoitti mulle reseptin melatoniinista ja lähetteen psykiatrille terapiaan.
8kk aikana yhteensä 10 terapiakäyntiä, siis ihan keskustelua, ajatusharjoittelua ja kirjoittamista "kotitehtävänä" ja yksi ryhmäkeskustelu. Olo parani ihan helvetisti.
Hyvä että sullakin vointi on edes jonkin verran parempi ja että itsetuhoiset ajatukset on jääneet taa. Siitä se vielä kirkastuu.