Pääsin Helsingin oikeustieteelliseen ja elämäntilanteeni on vähän erikoinen. Asun Tampereella mieheni kanssa, meillä on omakotitalo ja 1,5v lapsi joka aloittaa päiväkodissa nyt syksyllä. Tarkoitus olisi asua Tampereella opintojen ajan, toki joskus voin mennä tutuille yöksi jotka asuvat lähempänä yliopistoa. Junalla kulkisin kuitenkin pääsääntöisesti. Pidän itsenäisestä opiskelusta enkä kaipaa opiskelijarientoihin.
Onko kenelläkään kokemusta vastaavanlaisesta tilanteesta? Onko opinnot mahdollista järjestää niin, että läsnäoloa olisi esim. kolmena päivänä viikossa? Voiko joitain luentoja seurata netin kautta? Olenkohan nyt ihan mahdottoman tilanteen edessä. Asiallisia vastauksia, kiitos =)
Opiskelu toiselta paikkakunnalta käsin
2
2551
Vastaukset
- vähäv
Aika hankalassa tilanteessa olet. 2-3 junanamatkaa viikossa edestakaisin tuntuu kukkarossakin, mutta ennen muuta se vie aikaa. Tampereelta käsin on kyllä opiskeltu Helsingissä, rankkaa se on ja perheelliselle erityisen rankkaa.
Itse opiskelen Turusta, mutta opintoni ovat jo maisterivaiheessa ja humanistisessa tiedekunnassa. Käyn Helsingissä vain 1-2 krt viikossa.
Oikeustieteellisen opiskelutavoista en tiedä tarkemmin. Yliopisto-opiskelu on kuitenkin perinteisesti varsin vapaata ja paljosta voi päättää itse ainakin kun on jo pidemmällä. Opiskeluajat tosin ovat rajalliset, joten se säätelee omaa vapautta. Alku pitäisi saada heti hyvään vauhtiin. Orientaatioviikolla kannattaa olla mukana, säästyy monelta ongelmalta.
Onnittelut hienosta opiskelupaikasta ja menestystä! - afaff
Moi! Olen perheellinen, asun Helsingissä ja opiskelen usean sadan kilometrin päässä yliopistossa. Kaikki on mahdollista. Ehkä rankkaa, mutta opiskeluaikaaika on rajallinen ja yliopistojen lukukaudet suhteellisen lyhyitä. Melkeinpä voisi ajatella, että tiukin opiskeluaika vuodessa on noin 7 kk, koska kurssit käynnistyvät usein syyskuun puolivälin tienoilla, päättyvät joulukuun ekalla puoliskolla, alkavat taas tammikuun puolivälin tienoilla ja toukokuu on jo aika hiljaista. Rohkeasti vain kohti opintoja. Muutaman vuoden seisoo vaikka päällään.
Käsitykseni mukaan oikiksen kursseja voi suorittaa vieläpä hyvin pitkälti kirjatentteinä. Tylsää tämä yksin pänttääminen on, mutta tällaista tämä on. Itse lähtisin ehdottomasti rohkeasti opiskelemaan. Kuten olen tehnytkin :D
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.3217635Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill662176- 1771856
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä161392- 1121287
Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie91261Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181701231RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j571186Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411081Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.2901029