Olen siis 20v nuori mies ja sain pari vuotta sitten 2 vuoden lykkäyksen armeijasta paniikkihäiriön ja sosiaalisten tilanteiden pelon vuoksi. Silloin kävin vielä nuorisopsykiatrin luona juttelemassa säännöllisesti lähes viikoittain mutta nyt käynnit ovat loppuneet. Pari kuukautta sitten kävin kutsuntoja edeltävässä terveystarkastuksessa jossa kerroin lääkärille että sosiaaliset tilanteet ahdistavat edelleen. No, lääkäri tästä vähät välitti vaan sanoi että oireeni eivät kuulosta tarpeeksi vakavilta ja hän muutenkin käyttäytyi kuin olisin vaan valehdellut saadakseni vapautuksen armeijasta.
Sain hädin tuskin puhuttua lauseitani loppuun kun jo lääkäri latasi uutta kysymystä pöytään. Tärisin ja hikoilin tuossa "kuulustelussa" ollessani. Hän kävi vielä vihjailemaan auktoriteettiongelmaisuudesta sellaisilla kysymyksillä kuten "oliko sinulla vaikeuksia totella opettajia kouluaikoina? sanoitko opettajille usein vastaan?"
No, ei siinä sitten mitään. Lääkäri laittoi A-luokkaan ja nyt syksyllä edessä kutsunnat, joudun ilmeisesti menemään armeijaan. Olen aivan hermona koska sosiaaliset tilanteet jännittävät todella paljon ja saatan jopa saada paniikkikohtauksen jos jännitys käy liian kovaksi.
Lääkäri "syytti" valehtelijaksi
10
296
Vastaukset
- alayläkessu
"sain pari vuotta sitten 2 vuoden lykkäyksen armeijasta paniikkihäiriön ja sosiaalisten tilanteiden pelon vuoksi."
Missä todistus tästä? Miksi menit lääkärille ilman lykkäystodistusta? Sain aikoinaan lykkäyksen kertseistä vähän samoista syistä, ja lähetin L-todituksen vain eteenpäin. Se siitä, hommassa ei ollut mitään ongelmia.- anxiousboy
Kyllä sillä lääkärillä ihan itsellään oli paperit joista kävi ilmi että lykkäytä oli annettu noista syistä viimeksi kun olin terveystarkastuksessa/kutsunnoissa joten tiesi kyllä asiasta. Olin kuitenkin hänen mielestään nyt niin "hyvässä kunnossa" että laittoi A-luokkaan.
- KelopoisuusC
Onhan sinulla psykiatrin lausunto ?. En tiedä minkälainen prosessi on tänä päivänä. Vuonna 1995 kutsunnoissa oli lappu, jossa oli ruksi ruutuun mitä sairauksia on. Minulla siihen tuli mm pelkoa ja ahdistusta, soputumisvaikeuksia, Yökastelua yli 12 vuotiaana(Kuivaksi opin lääkehoidolla 14 vuotiaana) Kutsuntapaperien liitteeksi tuli nuorisopsykiatrin lausunto ja erityisnuoriso-ohjaajan lausunto. Ei ole tarvinnut armijaan mennä.
- anxiousboy
Ei mitään varsinaista lausuntoa armeijaan liittyen, pelkästään sellainen lappu(sairaskertomus?) jossa lähinnä kerrattu kaikki(ainakin melkein) mitä olen psykiatrille jutellut, lapussa toki mainittu myös että olen saanut kutsunnoissa lykkäyksen mutta jatkomenettelyistä ei mainita mitään(siis suositusta c-papereille tai mitään).
Ennen tuota terveystarkastusta myös tuli postitse lappu johon ruksitettiin kaikki sairaudet, oireet ym. joista kärsii. Raksitin sitten siihen ihan totuudenmukaisesti myös kärsiväni jatkuvasti unettomuudesta mutta tämänkin kyseinen lääkäri ikäänkuin sivuutti senkin sanomalla "ei tuo nyt kuulosta kauhean pahalta, tuskin tulee haittaamaan asepalvelusta mitenkään." - xw23233
eipä siellä armeijassa paljoo nukuta. siellä vaan aivopestään nuoret. se on niin ihanaa kun joku kuulapää tulee nojaan toisen sängylle ja kessu tulee laittamaan koko pedin uusiksi koska peitossa on ryppy ja sitten pitää pedata koko moska uudestaan. tätä toistat sen 30 kertaa päivässä. hehehe siellä viimeistään irtoo se viimeinen ruuvi ja tulet hulluksi. aivopesua koko laitos ei mitään muuta. vuoden jos siellä olet niin olet robotti sitten kun sieltä tulet pois jos et ole jo nyt hahahahahaha
- Itärintamantyttö
Pappa sai ilmeisesti jonkun paniikkikohtauksen sodassa kun lähti pakoon ja vielä vanhainkodissakin ryömi pöydän alle "ammus tulee"-meiningillä ja oli sitä loppuun saakka. Mutta noihin aikoihin ei välitetty.
- nkvik
Ei sinne tarvitse mennä. Sano kutsunnoissa vaikka että olet homoseksuaali tai että harkitset itsemurhaa jos ei muuten vapautus aukene. Kyllä noita kusipäisiä lääkäreitä varmaan Suomessa on mutta keinoja löytyy aina.
- älä-sano-noin
Ei kannata sanoa haluavansa kuolla. Voi joutua psykiatrisesti rangaistavaksi. Halu kuolla on mielenterveysrikos. Keksi jotain muuta, jos haluat yrittää luistaa.
- Heikotelontielläsortuu
Mars mars - taaaaksepoistu! No, onko paskat ihan koko käpykaartilaisten jälkeläisillä kun ei jalka liiku tahtiin nopean! Illalla täyspakkaus ja takapiha mistä lähdetään harjoittelemaan yöksi kun ei päivällä tuntunut riittävän!
Lusmuja olette kaikki.
SAINT kutsuu ja siellä teistä tehdään miehiä vihdoinkin pelkurit - voi voi minnuu äiti ku en halluu ja se ku tuo vihulainenkkii ampuu nii jot viuhuu? Sitten lääkärikin oli sitä mieltä, että nuori kelpaa palvelukseen. Sinne vaan
lusmut aikuistumaan ...
Sissi Kokelas - adfadgdsffsd
Toivon todella että tämä postaus on trolli. Armeija on yhtä vitun leikkimistä eikä todellakaan voi sanoa että siellä tehtäisiin kenestäkään miestä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1166010Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta324107- 823362
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä182996Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2522064Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?882004Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui431817- 1431795
Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81696Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881569