Hei,
Onkohan kenelläkään vastaavia kokemuksia? Minulla todettii prick-testissä lateksikumiallergia (menin alunperin tutkituttamaan ihan muuta allergiaa) vuonna 92. Siitä lähtien olen vältellyt lateksia mutta en ole koskaan saanut mitään oireita. Onko muita "väärän" (?) positiivisen testin saaneita? Ohjattiinko teitä jatkotutkimuksiin? Tuliko oireita myöhemmin?
Allerginen vai ei?
5
717
Vastaukset
- niihin
Ihotestejä on tehty minulle kolmesti. Vasta viimeisellä kerralla hiukan näytti siltä että olis mm. huonepölyallergiaa, vaikka oireet oli samat (mm. silmät vuotaa öisin/aamulla, jatkuva limaisuus kurkussa). Minua ei ohjattu jatkotutkimuksiin eikä mitään neuvoja annettu. En ole huonepölyä vältellyt ja uskonkin että siedätyshoito on parasta hoitoa! ;)
- vaikkei tunnu
Allerginen voi olla vaikkei oireita olisikaan. Ainakin näin on lääkiksessä oleva ystäväni todennut. Hänellä on siellä todettu laktoosi-intoleranssi ja jokin lääkeaineallergia ym. kun ovat toisiaan testailleet, mutta oireita ei ole ollut. Hän mm. käyttää normaalia maitoa.
- arrb
niin ei välttämättä ole allerginen (näin mulle sanottiin) vaan atooppinen
- Tiina
Kysyin YTHS:n lääkäriltä ja hän sanoi, että prick-testit antavat paljon vääriä hälytyksiä ja sitten taas toisaalta eivät näytä plussaa vaikka olisikin selkeitä, kohtuullisen voimakkaitakin oireita. Myös allergia- ja astmaliiton hoitaja oli sitä mieltä, että testitulos on virheellinen. Ilmeisesti sitten prick-testit eivät ole tosiaan kovin luotettavia.
- Petta
Mulle tehtiin sama testi ja vielä selkään se lapputesti(varmempi kuin prick-testi) ja todellakin, kumisarjoista tuli tosi pahat ihoreaktiot, eli olen allerginen lateksille. Sen huomaa jo siitä kun siivouskäsineitä käyttäessä tulee pahaa ihottumaa kasvoihin, ja joskus kortsun käytön jälkeen on "paikat "hiertyny.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400004887250- 2272558
- 262551
- 1571854
- 1141738
24h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?31469Kansallismieliset järjestöt muistelivat Tammisunnuntaita eri puolilla maata
Ugissa muisteltu kunnolla. 🔥 https://www.kansalainen.fi/kansallismieliset-jarjestot-muistelivat-tammisunnuntaita-eri-p01357Nyt mielipiteitä kehiin?
Niin ,onko arvon kuhmolaiset teidän mielestänne kaupungin hommissa turhia työpaikkoja/työntekijöitä? Mielipiteitä tu621138IS: Paljastus - Tästä syystä Marika jätti Diilin kesken -Tilittää: "Jäi vähän karvas maku, koska..."
Diilissä lähti yllättäen yksi kisaaja. Voi harmi, leikki loppui liian varhain… Diilissä Jaajo Linnonmaa etsii vetäjää Ka41135- 741133