Olen perusterve 44 vuotias hoikka mieshenkilö ja minulla on kilpirauhasen vajaatoimintaan lääkitys, myös siitä syystä, että sydämeni leposyke on usein alle 40.
En harrasta juurikaan liikuntaa, mutta en myöskään syö kovinkaan epäterveellisesti.
Nyt olen syönyt Thyroxin lääkitystä 75 mikrogrammaa päivässä jo vuoden ajan mutta sydämeni syke ei ole lainkaan noussut! Olo on usein väsynyt ja raskas ja minulla epäillään siis matalan sykkeen johtuvan kilpirauhasen lievästä vajaatoiminnasta.
Eikö Thyroxinin kuuluisi aina nostaa sykettä jos sitä syö? Muutoinkaan en huomaa Thyroxinin vaikuttaneen millään tavalla!
Miksei Thyroxin nosta
7
166
Vastaukset
- taasko_alilääkitty
Tyroksiiniannokset vaihtelevat hurjasti mutta tilastollinen keskiarvo on 1,6ug/painokilo. Alilääkintä = hoidetaan oireita huomioimatta.
Terve kilppari tuottaa luokkaa 100ug. Lääkkeenä otetusta suolen kautta hyödyksi päätyy 40...80 prosenttia, joten 75ug voi olla pahasti alakanttinen. Onhan TSH korkeintaan 1 ja T4v viitealueen yläosassa?- sykettäni__
TSH oli viimeisimmän mittauksen mukaan 3,44 ja T4 oli 18,3
Kun kysyin arvoja, kertoi hoitaja puhelimessa niitten olevan hyvin viitearvoissa. - viitteissävainkooot
Luultavasti 75 mikroa tyroksiinia ei ole sinulle riittävä annos. Varsinkaan jos et huomaa sen vaikuttaneen millään tavalla ja TSH on vielä noinkin huono. TSH saa lääkityllä painua jopa alle 1:n ja T4V voisi olla korkeampikin. Ei riitä että ovat "hyvin viitteissä".
- tyroksiinihoito_oikein
Jep. http://www.jci.org/articles/view/77588 on yksi monista selostuksista kuinka synteettinen tyroksiini hämää aivolisäkkeen. Tämä käytännössä tarkoittaa että LÄÄKITYLLÄ on oltava TSH 0...1
Mm. Ilvesmäki ja Välimäki tämän tietävät: http://bit.ly/1mKHqvP
Tuossa mainittu tri Toft antaa T4v:n nousta lukemiin 24...28 - Tri_tyroksiinihoitaja
Kannattaa luke aloitukset eikä massapostittaa samaa vastausta jokaiseen aloitukseen.
- Rauhallinen_potilas
Kilpirauhaslääkitys on lääkärille helppo tapa päästä potilaasta eroon.Kun arvot ovat kohdallaan niin homma on hoidettu ja todellista syytä ei tarvitse selvittää.Onko otettu sydänfilmi?Ehkä matala syke on normaalia sinulle?
Väsymyksesi tuskin johtuu kilpirauhasesta sillä T4V arvosi on korkea.Minulla on hoitokokeilu korkean TSH arvon takia mutta en tiedä että nostaako tyroksiini sykettä.Jos kokeilusta ei ole hyötyä niin voin lopettaa sen. - Kyllänostaa
Kyllä, jos vajaatoimintaa on, niin kyllä sydämensykkeenkin pitäisi nousta/normalisoitua thyroxinia otettaessa. Jos sulla on labrakokeinkin todettu vajis, niin voisikohan kyse olla siitä, että thyroxin ei ees sulle sovi (tai on tosiaan liian pieni annos)? Muitakin vaihtoehtoja olisi tarjolla (siis hormonivalmisteita), mut jostain syystä niitä ei kaikille tarjota. Mielestäni kyl kaikkien asiakkaiden kanssa pitäisi rauhassa miettiä, millainen "lääkitys" kenellekin sopii ja mikä toimii muutenkin parhaiten. Kokeilemalla se vain selviäisi.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen412799Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .452767Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631232578Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi3241641- 711064
Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito101041Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että101752Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde26750Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.191724- 97667