Aihe

Kimolan kanava

Idiootitasialla

Kimolan kanavaan sopii lähes sama vertaus kuin Manskin kattamiseen ja lämmitykseen. Eli idiootit asialla. Ei mitään uutta arvoa Kouvolalle. Ainoastaan rahan haaskaamista.

28

424

    Vastaukset

    • Manskin nykyiset kivet vaihdetaan Kiinasta tuotaviin kiviin. Onkohan Aimo Ahti ja Sirkku Seila kiinalaisine ystävineen jälleen saaneet Kouvolan virkamiehet höynäytettyä? Vai onko kyseessä maankuulu kouvolalainen hyväveli-toiminta, jota johdetaan Kauppalankadun kellarihuoneistosta vapaamuurari-veljien toimesta?

    • Kivijalkamyymälät Manskin varrella tyhjentyvät ensi tammikuussa, kun joulumyynti on ohi. Kukapa siellä mitään houkuttelevaa keksii myyvänsä.

      Mogadishun pojat Osuuspankin kummallakin puolella myyvät mielenkiintoista tavaraa. Käykääpä kurkistamassa. Kat-huume on vähän niin kuin kokaiinia.

    • Kanavan rakentelu on kaupunginjohtajan mielestä ehdoton juttu. Rahaa ei mene kuin 3 miljoonaa.. Valtio ei halua osallistua vuosittaisen 50 000 € ylläpitoon, mutta onhan kunnilla aina tuon verran joutavaa.
      Myöhemmin sitten puhtaasti lainarahalla perustetaan yhtiö joka ostaa kanavan velkoineen omakseen. Näin saadaan kaupungin talous näyttämään yhdeltä vuodelta jotenkin siedettävältä. Kanavayhtiö ajetaan seuraavana vuonna konkurssiin varojen puutteessa. Näinhän se menee

      • Ylläpito/ hoitokustannukset on kylläkin 100te ! hankkeen kustannusten peittelemiseksi tehdään erilaisia "kikkoja" jotta laskelmissa näyttää hyvälle. Viimeisin kikka on taipaleen yksityistien anominen valtiolta rahaa sillan korottamiseen ! Miljoonan maksavaan siltaan tiehoitokunta sai 765000e ! Lopun maksaa holmöt osakkaat ! (kartassa kanavatie ! )
        Neljänä ensimmäisenä vuotena kanavasta on arvioitu kulkevan 600 venekuntaa - siis 4 V aikana. ELI pelkkien HOITOKULUJEN laskeminen tekee 166e/vene ! Jatkossa kulkioita vähemmän joten hinta /vene nousee. Melkoisia ostoksia veneiliät saa tehdä jotta voidaan edes OSA saada hyötynä maksaville kaupungeille


      • älytöntä.hanketta kirjoitti:

        Ylläpito/ hoitokustannukset on kylläkin 100te ! hankkeen kustannusten peittelemiseksi tehdään erilaisia "kikkoja" jotta laskelmissa näyttää hyvälle. Viimeisin kikka on taipaleen yksityistien anominen valtiolta rahaa sillan korottamiseen ! Miljoonan maksavaan siltaan tiehoitokunta sai 765000e ! Lopun maksaa holmöt osakkaat ! (kartassa kanavatie ! )
        Neljänä ensimmäisenä vuotena kanavasta on arvioitu kulkevan 600 venekuntaa - siis 4 V aikana. ELI pelkkien HOITOKULUJEN laskeminen tekee 166e/vene ! Jatkossa kulkioita vähemmän joten hinta /vene nousee. Melkoisia ostoksia veneiliät saa tehdä jotta voidaan edes OSA saada hyötynä maksaville kaupungeille

        Juu, kartassa ja tiekyltissä kanavatie ! Hoitokuntana taipaleentie, tosi loogista !

        Kyllä sellaset on myllingit ettei kustannusarvio (viimeisin) 20 miljoonaa tule riittämään !
        Onhan tuossa tietysti saatu 1 miljoona pois laskuista kun tiehoitokunta on asiaan sekaantunut. Aivan turhaan tiehoitokunta lähtenyt maksajaksi tuo n. 300000e ? kun kanavan puuhaajien olisi ollut pakko omilla kustannuksillaan silta korottaa, tuohon suunniteltuun 4m


    • Kanava on tosi hyvä juttu, työ tervakorvaiset kakkantaputtelijat ette vaan tajua mitä kaikkea hyvää se tuo tullessaan

      • "Kanava on tosi hyvä juttu, työ tervakorvaiset kakkantaputtelijat ette vaan tajua mitä kaikkea hyvää se tuo tullessaan"

        No kerroppa kuinka Kouvola (tai IItti) hyötyy rahallisesti kanavasta?


    • Kouvolan Innovationin työntekijöillä on todistuksessa uskonto 10 ja matematiikka 4. Mistä saadaan ne noin 10200 venettä jotka ajelehtivat kanaalia pitkin voikkaalle ja viettävät siellä päivän tai pari? Repoveden kansallispuisto todennäköisesti on suurin houkutus, mutta aika harva sitä vuosittain käy katsomassa. Kerran nähty niin se on siinä. Muut kouvolan "houkutukset" loistavat poissaolollaan. Tykkimäki on voikkaalta katsottuna kaukana, puoli päivää bussilla. Tuskin mikään katettu manski houkuttelee satunnaista veneilijää vanhan kouvolan keskustaan.. Veturissa saatetaan käydä hakemassa makkaraa, mutta saahan sitä voikkaan salesta. Saattaa tulla miljoonien matkailumenot tulojen sijaan tuossa kanaalissa.

    • No onpas taas perinteistä umpimielisten lapatossujen näköalatonta murehdintaa. Teboilin baarien kuihduttua tälläinen pöhöttyneiden pömppömahojen pessimistinen märehdintä tapahtuu nyt täällä suomi24:ssa. Asialla ovat poikkeuksetta surkilot, joiden oma aloite- ja aikaansaantikyky on alle nollan, eli otsikossa nähtävissä olevan negatiivisvoittoinen.

      Onneksi maailmassa on myös aikaansaavia ihmisiä.

      • Hulluutta on monenlaista kuten suuruudenhulluutta. Valto Koski, Jaalan lahja Voikkaalle, lupasi aikoinaan 500 työpaikkaa putkipinnoitustehtaaseen. Yhtään vakituista sellaista ei saatu.

        Tämän Inovationin selvityksen Kimolan kanavan käytöstä on tehnyt joku Valto Kosken tasoinen insinööriopiskelija. Siinä selitys.

        Valistunut arvaus ensimmäisten kesien käytöstä on se, että 200 - 300 ulkopuolista veneilijää ajaa kanavan kautta veneilykauden aikana.


      • Otahan selville miksi tuota putkipinnoitetehdasta ei tänne tullut vaikka sopimiset ja kaikki oli valmiina. Kun jotkut haluaa jotain tuotetta joltain niin se todella haluaa, eikä usein ole aikaa alkaa odottelemaan jonkun kaltaisesi mitään asioista ymmärtämättömän vuosien valituskierrettä.

        Monesta asiasta ollaan montaa mieltä mutta kaltaisesi kirjoittajat vievät monelta muultakin kirjoitukselta pohjan pois tuolla asiantuntemuksella. Ei nyt kuitenkaan viitsitä alkaa tuota enää availemaan ja ääneen pohtimaan kuka teki mitä ja kuka valitti mistäkin.

        Mutta kun et näköjään oikeasti tiedä niin älä tee itsestäsi enää yhtään hölmömpää kun olet. Toki siihen pystyt ja ilmeisesti vielä ilman suuria ponnistuksia.

        Etkö ihan oikeasti ole ymmärtänyt?


      • Osaatko erottaa sivulauseen pilkulla päälauseesta? Virke muodostuu pää- ja sivulauseista. Uurinmäen Matti voisi jeesata.


      • voi.teitä.ressukoita kirjoitti:

        Otahan selville miksi tuota putkipinnoitetehdasta ei tänne tullut vaikka sopimiset ja kaikki oli valmiina. Kun jotkut haluaa jotain tuotetta joltain niin se todella haluaa, eikä usein ole aikaa alkaa odottelemaan jonkun kaltaisesi mitään asioista ymmärtämättömän vuosien valituskierrettä.

        Monesta asiasta ollaan montaa mieltä mutta kaltaisesi kirjoittajat vievät monelta muultakin kirjoitukselta pohjan pois tuolla asiantuntemuksella. Ei nyt kuitenkaan viitsitä alkaa tuota enää availemaan ja ääneen pohtimaan kuka teki mitä ja kuka valitti mistäkin.

        Mutta kun et näköjään oikeasti tiedä niin älä tee itsestäsi enää yhtään hölmömpää kun olet. Toki siihen pystyt ja ilmeisesti vielä ilman suuria ponnistuksia.

        Etkö ihan oikeasti ole ymmärtänyt?

        Kysytkö sinä ihan oikeasti persuilta, ymmärtävätkö he jostakin jotakin?


      • voi.teitä.ressukoita kirjoitti:

        Otahan selville miksi tuota putkipinnoitetehdasta ei tänne tullut vaikka sopimiset ja kaikki oli valmiina. Kun jotkut haluaa jotain tuotetta joltain niin se todella haluaa, eikä usein ole aikaa alkaa odottelemaan jonkun kaltaisesi mitään asioista ymmärtämättömän vuosien valituskierrettä.

        Monesta asiasta ollaan montaa mieltä mutta kaltaisesi kirjoittajat vievät monelta muultakin kirjoitukselta pohjan pois tuolla asiantuntemuksella. Ei nyt kuitenkaan viitsitä alkaa tuota enää availemaan ja ääneen pohtimaan kuka teki mitä ja kuka valitti mistäkin.

        Mutta kun et näköjään oikeasti tiedä niin älä tee itsestäsi enää yhtään hölmömpää kun olet. Toki siihen pystyt ja ilmeisesti vielä ilman suuria ponnistuksia.

        Etkö ihan oikeasti ole ymmärtänyt?

        Kuusankosken kaupungin myöntämille lainoille ei oltu ymmärretty hakea mitään vakuutta. Kun tähän havahduttiin, yritti kansliapäällikkö hakea vakuuksia USA:sta. Turhaan. Huijarit olivat vieneet rahat.

        Tällaista osaamista Valto Koski ja Reijo Huttunen edustivat tuossa hankkeessa. Kaupungin alijäämä kasvoi muutamalla miljoonalla ja se jäi lopulta uuden Kouvolan veronmaksajien maksettavaksi.


      • kyllä.


    • Kinno on loihtinut useita hienoja ideoita kouvolaan. Melkoinen osa on haudattu, mutta kuinkahan moni toteutunut juttu on sitten toiminut kuin kaavailtu. Tuloista on haaveiltu, mutta menoiksi ovat tainneet mennä.

      Kanavasta haaveillaan miljoonan tuloja, on todellisuudessa pelkkää liikevaihtoa mikäli 10000 venettä käy ja kuluttavat satasen venettä kohti. Kauppiaiden kate on alle 10 %, joten puhdasta tuloa on alle 100 000 €. Siis vuodessa. Suurkouvolan aluella perheen viikonlopun ostokset helposti ylittävät 100 € ja toistaiseksi perheitä on paljon. Kanavan kävijät siis piristävät vuodessa tuollaisen viikonlopun normaalishoppailun verran. Hyvä että hieman piristäisivät lisää.

      Vuosittaisia kuluja taas kanavan ylläpidosta tulee. Tuskin paikalliset yrittäjät niihin osallistuvat. Kaupunki siis tukee epäsuorasti näitä kohtuullista voittoa hakevia kauppaketjuja. Eihän tuossakaan mitään vikaa ole.

      Mutta jotain puuttu veneilijän kannalta. Sulusta läpi purjehdittuaan hakee paikkaa rantautua. Kouvolaa kohti mentäessä matka tyssää voikkaalle. Siellä lienee jokin lokinpaskan liukastama laituri ennen patoa. Verlan maailmanperintö on isommalla veneellä tavoittamattomissa. Repoveden kansallispuiston voit unohtaa veneen kanssa liikkuessa.

      Ideoitahan pitää olla, mutta jalat pitäisi pysyä maassa. Kannattaisiko luoda paikka kaupungin viralliselle hyvästelijälle? Puuvillakäsineellä kätellen lausuisi muutaman rohkaisevan sanan kaupungin jättäville asukkaille, niitähän ainakin riittää.....

      • Haloo tämähän on vasta alkua .Kun päästään kanavaa pitkin merelle,niin sieltähän ne porukat tulee . Alkusoittoa vasta. hyvää kehitystä.


      • arupire kirjoitti:

        Haloo tämähän on vasta alkua .Kun päästään kanavaa pitkin merelle,niin sieltähän ne porukat tulee . Alkusoittoa vasta. hyvää kehitystä.

        Vuosi 2020 ja tuo väylä metrelle olisi hieno vaan tuskin tulee toteutumaan ihan lähiaikoina.
        Kananvan kävijät eivät tuo mitään rahaa Kouvolaan tai Iittiin tai jos ei lasketa niitä jotka pysähtyvät Voikkaan Saunalla kahvilla.


    • Juuri näin. Kaikki Suomen kanavat tulisi purkaa. Jokainen pysykööt omissa järvissään. Samoin maantiet. Kyllä jaloin tallottujen polkujen on riitettävä. Rahan haaskausta kaikki.

    • Saimaan kanavaa ei kannata purkaa. Venäläiset tuovat laivoillansa koivutukkia vietävästi sisämaan tehtaille ja samalla laskevat noita pitkiä siimoja järviin. Sadan metrin narussa pullo stolishnajaa metrin välein. Olipahan saalis.

    • Sulun jälkeisen tunelin korkeys jää 4.8 metriin. Karsii aika monta purjevenettä. Niitä rahamiehiä.

    • Ihan sama karsiiko rahamiehiä. Ei sulun alapuolella ole mitään mihin rahaa voisi käyttää. Ei yhtään mitään.

      • Juuri näin. Rahamiehet purjehtivat merillä.

        No kyllä moottoriveneelläkin muutama rahamies voi eksyä Iitin golfkentän rantaan. Ja luontoretkeilijät ovat asia erikseen. Ei Kimolan kanava kuitenkaan tuo niin paljon veneilijöitä Pyhäjärvelle, että siitä poikisi uutta yritystoimintaa.


    • Nyt kun on varmistunut että kanava todella aukeaa veneilijöille niin saadaanko Voikkaalle tai Pilkanmaalle venelaituri. Pilkanmaalta laituri hävitettiin johonkin kukaan ei tiedä minne se meni. Meneekö lokit edelleen ihmisten edelle.

      • Kun kanava on nyt avattu niin eipä tuolla Kymijoen vesistössä paljoa nähtävää ole. Kerran käyty ja toista kertaa ei ole tarvis kulkea.
        Pari laavupaikka joihin pääsee myös autolla => paljon kävijöitä. Rannat on rakennettu tiiviisti. Kausalassa on satama vaan 3 km on kävelymatkaa palveluiden ääreen.
        Voikkaalla on mukava kahvila ennen voimalaitosta vaan tuokaan ei ole kovin myöhään syksyllä enää auki.
        Toiseksi tuo uusi kanava on hidas kulkea veneellä. Sulutus 30 min + liki tunti kanavan rännissä ajaen maks. 9 km/h....
        Sitäpaitsi tuossa kanavassa on selvästi vika,vettä suihkuaa niskaan jos olet veneellä lähellä läsipäätyä.


      • Voikkaalla on komea uusi laituri niin kalliomaalauksien kohdalla kuin Voikkaan Saunan edessä vaan onko veneilijöille mitään muuta palvelua tarjolla koko vesialueella?


    • kyllä siltä näyttää

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Korona räjähtämässä käsiin 618 uutta tartuntaa 5 uutta kuolemaa

      Marin ja Kiuru karjaisivat kunnille mm. HUS-alueelle viime hetkellä, eivät ne pysty hoitamaan asioitansa vaan tarvitaan Marinin hallituksen tiukkaa oh
      Maailman menoa
      727
      12973
    2. Seiska: Sedu Koskinen vaihtaa nimensä eksoottiseksi Zedu Di Lucaksi!

      No nyt! Ja nimen takana vanha ystävä Andy McCoy... https://www.suomi24.fi/viihde/seiska-sedu-koskinen-vaihtaa-nimensa-eksoottiseksi-zedu-di-lucaksi-ni
      Kotimaiset julkkisjuorut
      93
      8942