Kimolan kanavaan sopii lähes sama vertaus kuin Manskin kattamiseen ja lämmitykseen. Eli idiootit asialla. Ei mitään uutta arvoa Kouvolalle. Ainoastaan rahan haaskaamista.
Kimolan kanava
57
2783
Vastaukset
- Idiootitasialla
Manskin nykyiset kivet vaihdetaan Kiinasta tuotaviin kiviin. Onkohan Aimo Ahti ja Sirkku Seila kiinalaisine ystävineen jälleen saaneet Kouvolan virkamiehet höynäytettyä? Vai onko kyseessä maankuulu kouvolalainen hyväveli-toiminta, jota johdetaan Kauppalankadun kellarihuoneistosta vapaamuurari-veljien toimesta?
- Mogadishu
Kivijalkamyymälät Manskin varrella tyhjentyvät ensi tammikuussa, kun joulumyynti on ohi. Kukapa siellä mitään houkuttelevaa keksii myyvänsä.
Mogadishun pojat Osuuspankin kummallakin puolella myyvät mielenkiintoista tavaraa. Käykääpä kurkistamassa. Kat-huume on vähän niin kuin kokaiinia. - Kanavoidaan
Kanavan rakentelu on kaupunginjohtajan mielestä ehdoton juttu. Rahaa ei mene kuin 3 miljoonaa.. Valtio ei halua osallistua vuosittaisen 50 000 € ylläpitoon, mutta onhan kunnilla aina tuon verran joutavaa.
Myöhemmin sitten puhtaasti lainarahalla perustetaan yhtiö joka ostaa kanavan velkoineen omakseen. Näin saadaan kaupungin talous näyttämään yhdeltä vuodelta jotenkin siedettävältä. Kanavayhtiö ajetaan seuraavana vuonna konkurssiin varojen puutteessa. Näinhän se menee- älytöntä.hanketta
Ylläpito/ hoitokustannukset on kylläkin 100te ! hankkeen kustannusten peittelemiseksi tehdään erilaisia "kikkoja" jotta laskelmissa näyttää hyvälle. Viimeisin kikka on taipaleen yksityistien anominen valtiolta rahaa sillan korottamiseen ! Miljoonan maksavaan siltaan tiehoitokunta sai 765000e ! Lopun maksaa holmöt osakkaat ! (kartassa kanavatie ! )
Neljänä ensimmäisenä vuotena kanavasta on arvioitu kulkevan 600 venekuntaa - siis 4 V aikana. ELI pelkkien HOITOKULUJEN laskeminen tekee 166e/vene ! Jatkossa kulkioita vähemmän joten hinta /vene nousee. Melkoisia ostoksia veneiliät saa tehdä jotta voidaan edes OSA saada hyötynä maksaville kaupungeille - turha.maksumies
älytöntä.hanketta kirjoitti:
Ylläpito/ hoitokustannukset on kylläkin 100te ! hankkeen kustannusten peittelemiseksi tehdään erilaisia "kikkoja" jotta laskelmissa näyttää hyvälle. Viimeisin kikka on taipaleen yksityistien anominen valtiolta rahaa sillan korottamiseen ! Miljoonan maksavaan siltaan tiehoitokunta sai 765000e ! Lopun maksaa holmöt osakkaat ! (kartassa kanavatie ! )
Neljänä ensimmäisenä vuotena kanavasta on arvioitu kulkevan 600 venekuntaa - siis 4 V aikana. ELI pelkkien HOITOKULUJEN laskeminen tekee 166e/vene ! Jatkossa kulkioita vähemmän joten hinta /vene nousee. Melkoisia ostoksia veneiliät saa tehdä jotta voidaan edes OSA saada hyötynä maksaville kaupungeilleJuu, kartassa ja tiekyltissä kanavatie ! Hoitokuntana taipaleentie, tosi loogista !
Kyllä sellaset on myllingit ettei kustannusarvio (viimeisin) 20 miljoonaa tule riittämään !
Onhan tuossa tietysti saatu 1 miljoona pois laskuista kun tiehoitokunta on asiaan sekaantunut. Aivan turhaan tiehoitokunta lähtenyt maksajaksi tuo n. 300000e ? kun kanavan puuhaajien olisi ollut pakko omilla kustannuksillaan silta korottaa, tuohon suunniteltuun 4m
- ihmeporukkaa
Kanava on tosi hyvä juttu, työ tervakorvaiset kakkantaputtelijat ette vaan tajua mitä kaikkea hyvää se tuo tullessaan
- Anonyymi
"Kanava on tosi hyvä juttu, työ tervakorvaiset kakkantaputtelijat ette vaan tajua mitä kaikkea hyvää se tuo tullessaan"
No kerroppa kuinka Kouvola (tai IItti) hyötyy rahallisesti kanavasta?
- LapioikaaKanaaliUmpeen
Kouvolan Innovationin työntekijöillä on todistuksessa uskonto 10 ja matematiikka 4. Mistä saadaan ne noin 10200 venettä jotka ajelehtivat kanaalia pitkin voikkaalle ja viettävät siellä päivän tai pari? Repoveden kansallispuisto todennäköisesti on suurin houkutus, mutta aika harva sitä vuosittain käy katsomassa. Kerran nähty niin se on siinä. Muut kouvolan "houkutukset" loistavat poissaolollaan. Tykkimäki on voikkaalta katsottuna kaukana, puoli päivää bussilla. Tuskin mikään katettu manski houkuttelee satunnaista veneilijää vanhan kouvolan keskustaan.. Veturissa saatetaan käydä hakemassa makkaraa, mutta saahan sitä voikkaan salesta. Saattaa tulla miljoonien matkailumenot tulojen sijaan tuossa kanaalissa.
- mitä.minä.sanoin.nnniiih
No onpas taas perinteistä umpimielisten lapatossujen näköalatonta murehdintaa. Teboilin baarien kuihduttua tälläinen pöhöttyneiden pömppömahojen pessimistinen märehdintä tapahtuu nyt täällä suomi24:ssa. Asialla ovat poikkeuksetta surkilot, joiden oma aloite- ja aikaansaantikyky on alle nollan, eli otsikossa nähtävissä olevan negatiivisvoittoinen.
Onneksi maailmassa on myös aikaansaavia ihmisiä.- Idiootitasialla
Hulluutta on monenlaista kuten suuruudenhulluutta. Valto Koski, Jaalan lahja Voikkaalle, lupasi aikoinaan 500 työpaikkaa putkipinnoitustehtaaseen. Yhtään vakituista sellaista ei saatu.
Tämän Inovationin selvityksen Kimolan kanavan käytöstä on tehnyt joku Valto Kosken tasoinen insinööriopiskelija. Siinä selitys.
Valistunut arvaus ensimmäisten kesien käytöstä on se, että 200 - 300 ulkopuolista veneilijää ajaa kanavan kautta veneilykauden aikana. - voi.teitä.ressukoita
Otahan selville miksi tuota putkipinnoitetehdasta ei tänne tullut vaikka sopimiset ja kaikki oli valmiina. Kun jotkut haluaa jotain tuotetta joltain niin se todella haluaa, eikä usein ole aikaa alkaa odottelemaan jonkun kaltaisesi mitään asioista ymmärtämättömän vuosien valituskierrettä.
Monesta asiasta ollaan montaa mieltä mutta kaltaisesi kirjoittajat vievät monelta muultakin kirjoitukselta pohjan pois tuolla asiantuntemuksella. Ei nyt kuitenkaan viitsitä alkaa tuota enää availemaan ja ääneen pohtimaan kuka teki mitä ja kuka valitti mistäkin.
Mutta kun et näköjään oikeasti tiedä niin älä tee itsestäsi enää yhtään hölmömpää kun olet. Toki siihen pystyt ja ilmeisesti vielä ilman suuria ponnistuksia.
Etkö ihan oikeasti ole ymmärtänyt? - Kivaksitavaksi
Osaatko erottaa sivulauseen pilkulla päälauseesta? Virke muodostuu pää- ja sivulauseista. Uurinmäen Matti voisi jeesata.
- Lyhyt_kysymys
voi.teitä.ressukoita kirjoitti:
Otahan selville miksi tuota putkipinnoitetehdasta ei tänne tullut vaikka sopimiset ja kaikki oli valmiina. Kun jotkut haluaa jotain tuotetta joltain niin se todella haluaa, eikä usein ole aikaa alkaa odottelemaan jonkun kaltaisesi mitään asioista ymmärtämättömän vuosien valituskierrettä.
Monesta asiasta ollaan montaa mieltä mutta kaltaisesi kirjoittajat vievät monelta muultakin kirjoitukselta pohjan pois tuolla asiantuntemuksella. Ei nyt kuitenkaan viitsitä alkaa tuota enää availemaan ja ääneen pohtimaan kuka teki mitä ja kuka valitti mistäkin.
Mutta kun et näköjään oikeasti tiedä niin älä tee itsestäsi enää yhtään hölmömpää kun olet. Toki siihen pystyt ja ilmeisesti vielä ilman suuria ponnistuksia.
Etkö ihan oikeasti ole ymmärtänyt?Kysytkö sinä ihan oikeasti persuilta, ymmärtävätkö he jostakin jotakin?
- Kylläkansamuistaa
voi.teitä.ressukoita kirjoitti:
Otahan selville miksi tuota putkipinnoitetehdasta ei tänne tullut vaikka sopimiset ja kaikki oli valmiina. Kun jotkut haluaa jotain tuotetta joltain niin se todella haluaa, eikä usein ole aikaa alkaa odottelemaan jonkun kaltaisesi mitään asioista ymmärtämättömän vuosien valituskierrettä.
Monesta asiasta ollaan montaa mieltä mutta kaltaisesi kirjoittajat vievät monelta muultakin kirjoitukselta pohjan pois tuolla asiantuntemuksella. Ei nyt kuitenkaan viitsitä alkaa tuota enää availemaan ja ääneen pohtimaan kuka teki mitä ja kuka valitti mistäkin.
Mutta kun et näköjään oikeasti tiedä niin älä tee itsestäsi enää yhtään hölmömpää kun olet. Toki siihen pystyt ja ilmeisesti vielä ilman suuria ponnistuksia.
Etkö ihan oikeasti ole ymmärtänyt?Kuusankosken kaupungin myöntämille lainoille ei oltu ymmärretty hakea mitään vakuutta. Kun tähän havahduttiin, yritti kansliapäällikkö hakea vakuuksia USA:sta. Turhaan. Huijarit olivat vieneet rahat.
Tällaista osaamista Valto Koski ja Reijo Huttunen edustivat tuossa hankkeessa. Kaupungin alijäämä kasvoi muutamalla miljoonalla ja se jäi lopulta uuden Kouvolan veronmaksajien maksettavaksi. - kylläVAINvaib
kyllä.
- lamminmäkiGoesAway
Kinno on loihtinut useita hienoja ideoita kouvolaan. Melkoinen osa on haudattu, mutta kuinkahan moni toteutunut juttu on sitten toiminut kuin kaavailtu. Tuloista on haaveiltu, mutta menoiksi ovat tainneet mennä.
Kanavasta haaveillaan miljoonan tuloja, on todellisuudessa pelkkää liikevaihtoa mikäli 10000 venettä käy ja kuluttavat satasen venettä kohti. Kauppiaiden kate on alle 10 %, joten puhdasta tuloa on alle 100 000 €. Siis vuodessa. Suurkouvolan aluella perheen viikonlopun ostokset helposti ylittävät 100 € ja toistaiseksi perheitä on paljon. Kanavan kävijät siis piristävät vuodessa tuollaisen viikonlopun normaalishoppailun verran. Hyvä että hieman piristäisivät lisää.
Vuosittaisia kuluja taas kanavan ylläpidosta tulee. Tuskin paikalliset yrittäjät niihin osallistuvat. Kaupunki siis tukee epäsuorasti näitä kohtuullista voittoa hakevia kauppaketjuja. Eihän tuossakaan mitään vikaa ole.
Mutta jotain puuttu veneilijän kannalta. Sulusta läpi purjehdittuaan hakee paikkaa rantautua. Kouvolaa kohti mentäessä matka tyssää voikkaalle. Siellä lienee jokin lokinpaskan liukastama laituri ennen patoa. Verlan maailmanperintö on isommalla veneellä tavoittamattomissa. Repoveden kansallispuiston voit unohtaa veneen kanssa liikkuessa.
Ideoitahan pitää olla, mutta jalat pitäisi pysyä maassa. Kannattaisiko luoda paikka kaupungin viralliselle hyvästelijälle? Puuvillakäsineellä kätellen lausuisi muutaman rohkaisevan sanan kaupungin jättäville asukkaille, niitähän ainakin riittää.....- arupire
Haloo tämähän on vasta alkua .Kun päästään kanavaa pitkin merelle,niin sieltähän ne porukat tulee . Alkusoittoa vasta. hyvää kehitystä.
- Anonyymi
arupire kirjoitti:
Haloo tämähän on vasta alkua .Kun päästään kanavaa pitkin merelle,niin sieltähän ne porukat tulee . Alkusoittoa vasta. hyvää kehitystä.
Vuosi 2020 ja tuo väylä metrelle olisi hieno vaan tuskin tulee toteutumaan ihan lähiaikoina.
Kananvan kävijät eivät tuo mitään rahaa Kouvolaan tai Iittiin tai jos ei lasketa niitä jotka pysähtyvät Voikkaan Saunalla kahvilla.
- samoillalinjoilla
Juuri näin. Kaikki Suomen kanavat tulisi purkaa. Jokainen pysykööt omissa järvissään. Samoin maantiet. Kyllä jaloin tallottujen polkujen on riitettävä. Rahan haaskausta kaikki.
- PietarinKalanSaalis
Saimaan kanavaa ei kannata purkaa. Venäläiset tuovat laivoillansa koivutukkia vietävästi sisämaan tehtaille ja samalla laskevat noita pitkiä siimoja järviin. Sadan metrin narussa pullo stolishnajaa metrin välein. Olipahan saalis.
- TurhaKanaali
Sulun jälkeisen tunelin korkeys jää 4.8 metriin. Karsii aika monta purjevenettä. Niitä rahamiehiä.
- Khyu567
Ihan sama karsiiko rahamiehiä. Ei sulun alapuolella ole mitään mihin rahaa voisi käyttää. Ei yhtään mitään.
- Orpopoikaa
Juuri näin. Rahamiehet purjehtivat merillä.
No kyllä moottoriveneelläkin muutama rahamies voi eksyä Iitin golfkentän rantaan. Ja luontoretkeilijät ovat asia erikseen. Ei Kimolan kanava kuitenkaan tuo niin paljon veneilijöitä Pyhäjärvelle, että siitä poikisi uutta yritystoimintaa.
- Kdjfjfk
Nyt kun on varmistunut että kanava todella aukeaa veneilijöille niin saadaanko Voikkaalle tai Pilkanmaalle venelaituri. Pilkanmaalta laituri hävitettiin johonkin kukaan ei tiedä minne se meni. Meneekö lokit edelleen ihmisten edelle.
- Anonyymi
Kun kanava on nyt avattu niin eipä tuolla Kymijoen vesistössä paljoa nähtävää ole. Kerran käyty ja toista kertaa ei ole tarvis kulkea.
Pari laavupaikka joihin pääsee myös autolla => paljon kävijöitä. Rannat on rakennettu tiiviisti. Kausalassa on satama vaan 3 km on kävelymatkaa palveluiden ääreen.
Voikkaalla on mukava kahvila ennen voimalaitosta vaan tuokaan ei ole kovin myöhään syksyllä enää auki.
Toiseksi tuo uusi kanava on hidas kulkea veneellä. Sulutus 30 min liki tunti kanavan rännissä ajaen maks. 9 km/h....
Sitäpaitsi tuossa kanavassa on selvästi vika,vettä suihkuaa niskaan jos olet veneellä lähellä läsipäätyä. - Anonyymi
Voikkaalla on komea uusi laituri niin kalliomaalauksien kohdalla kuin Voikkaan Saunan edessä vaan onko veneilijöille mitään muuta palvelua tarjolla koko vesialueella?
- Anonyymi
Mukana alkuperäinen klassikko, jossa virta vie syvyyksiin:
https://vimeo.com/253407461 - Anonyymi
kyllä siltä näyttää
- Anonyymi
No niin, "Kouvolan kaupunki esittää vesikulkuneuvolla liikkumista koskevan aallokon aiheuttamisen kiellon ja 15 km/h nopeusrajoituksen määräämistä Kimolan kanavan väylälle ja väylän ulkopuoliselle vesialueelle välille Kimolanlahden silta – Kimolan kanava sekä Iitin Pyhäjärven veneväylälle ja väylän ulkopuoliselle vesialueelle Hovinsaaren itä- ja länsipuolelta Vuohivuorelle saakka (Voikkaa). Esitetyn kielto- ja rajoitusesityksen perusteena on vesiliikenneturvallisuuden parantaminen, Kimolan kanavan avautumisen myötä kasvavanut vesiliikenne."
Tuo 15 km/h nopeus ei sovi muuta kuin soutuveneelle perämoottorin kanssa. Käytännössä liukuvalla moottoriveneellä ei kukaan lähde ajamaan Kimolan kanavan läpi Voikkaalle saakka kun matka kestää Vuolenkoskelta lähtien tunteja - Anonyymi
Nyt alkaa olla yksi kokonainen veneilykausi takana, niin onko mielestänne Kimolan kanava ollut järkevä hanke?
- Anonyymi
Rahakkaimmat veneilijät liikkuvat purjeveneillä, yhtään sellaista ei ole kanavan läpi Kouvolaan saapunut.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Rahakkaimmat veneilijät liikkuvat purjeveneillä, yhtään sellaista ei ole kanavan läpi Kouvolaan saapunut.
Itse ajelin skootterilla ja rib:llä kanavasta noin 15 kertaa kesän aikana. Ihan ok ajanvietettä. Voikkaan päähän tarvii lisää palveluja. Hotelli Radalla oli myös mukava poiketa syömässä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itse ajelin skootterilla ja rib:llä kanavasta noin 15 kertaa kesän aikana. Ihan ok ajanvietettä. Voikkaan päähän tarvii lisää palveluja. Hotelli Radalla oli myös mukava poiketa syömässä.
Tuollaisille kipoille se kanava onkin juuri passeli, eipä niillä avovesille olekaan asiaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuollaisille kipoille se kanava onkin juuri passeli, eipä niillä avovesille olekaan asiaa.
Molemmilla olen käynyt Tallinnassa. Keli oli aika tyyni. Myrskyssä ei ole hauska ajaa oikein millään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Molemmilla olen käynyt Tallinnassa. Keli oli aika tyyni. Myrskyssä ei ole hauska ajaa oikein millään.
Parempi kohde se Tallinna onkin kuin Voikkaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Parempi kohde se Tallinna onkin kuin Voikkaa.
Tottakai !
- Anonyymi
Montakohan sulutusta tänä kesäkautena tuli?
- Anonyymi
Veneily kaudella 2021 sulutuksia yli 1500. Tieto peräisin 15.9.2021 Jaalalainen. Yhden sulutuksen hinta Kouvolalle 40€.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Veneily kaudella 2021 sulutuksia yli 1500. Tieto peräisin 15.9.2021 Jaalalainen. Yhden sulutuksen hinta Kouvolalle 40€.
Paljonkohan on väkeä mennyt läpi?
Jokaisessa sulutuksessa on ainakin yksi vene ja ainakin yksi henkilö. Mutta monesti sulutuksissa on monta venettä, joissa useita henkilöitä.
Jos sulutuksia olisi tuo 1500, niin väkimäärä voi olla vaikka 15000.
Toki tämä väkiluku on vain arvailua. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paljonkohan on väkeä mennyt läpi?
Jokaisessa sulutuksessa on ainakin yksi vene ja ainakin yksi henkilö. Mutta monesti sulutuksissa on monta venettä, joissa useita henkilöitä.
Jos sulutuksia olisi tuo 1500, niin väkimäärä voi olla vaikka 15000.
Toki tämä väkiluku on vain arvailua.Jos tuo 15000 pitäisi paikkansa, niin sulutuksen hinnaksi per nuppi tulisi 4 euroa.
Varmaan tuo 4 euroa tulee kaupungille verotuloina takaisin, jos vähäkään veneilijät palveluihin rahaa käyttää.
Toki tuo 15000 oli vain arvailua. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos tuo 15000 pitäisi paikkansa, niin sulutuksen hinnaksi per nuppi tulisi 4 euroa.
Varmaan tuo 4 euroa tulee kaupungille verotuloina takaisin, jos vähäkään veneilijät palveluihin rahaa käyttää.
Toki tuo 15000 oli vain arvailua.Tuo 15000 voi olla ihan järkeväkin luku, sillä on arvioita että veneitä olisi mennyt 5000. Silloinhan ei tarvittaisi kuin kolme henkeä per vene keskimäärin.
"Joidenkin arvioiden mukaan veneitä on kulkenut kanavasta touko-lokakuun aikana noin 5 000."
https://yle.fi/uutiset/3-12166205
- Anonyymi
Ensimmäisenä vuonna ennustettiin tuloja 800 000 euroa miten kävi ?
Mitä jäi viivan ala puolelle. - Anonyymi
Kauppakeskus Manski ja koko kävelykatu ovat tyhjiä liiketiloista. Myös entinen Anttila on tyhjä. Hyvästi ydinkeskusta.
- Anonyymi
Jos melkein vuosittain miljoonia maksavat Manskin katukivien vaihto. Paljonkon maksaa niille astutut askeleet.
Mikä ihmeen ydinkeskusta? Valkealassa, Mylsällä, Kuusaalla, Prismassa ja Veturissa oikea elämä, eikä mikään keinotekoisesti miljoonilla yritettyä. Tiedän että joitain harmitta, mutta nyt vaan näin asia on. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos melkein vuosittain miljoonia maksavat Manskin katukivien vaihto. Paljonkon maksaa niille astutut askeleet.
Mikä ihmeen ydinkeskusta? Valkealassa, Mylsällä, Kuusaalla, Prismassa ja Veturissa oikea elämä, eikä mikään keinotekoisesti miljoonilla yritettyä. Tiedän että joitain harmitta, mutta nyt vaan näin asia on.Jos se katettaisiin niinkuin oli suuniteltu, nousisiko sitten Manski kukoistukseen?
Mainostettaisiin isoilla ruukkukasveilla ja väkeä kuhisevilla havainnekuvilla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos se katettaisiin niinkuin oli suuniteltu, nousisiko sitten Manski kukoistukseen?
Mainostettaisiin isoilla ruukkukasveilla ja väkeä kuhisevilla havainnekuvilla.Manski ei nouse kauppakeskuksena eikä kävelykatuna. Vanhan Pousin rakentama kauppakeskus Manski on 90 % tyhjä. Saman suharin rakentama Hansakeskus on 50 % tyhjä.
- Anonyymi
Kimolan kanavan liikenteessä kerrottiin olleen sellaisia jotka olivat vain tulleet katsomaan uutuutta.
Moniko tulee uudestaan sen kerran nähtyään jos ei muuta syytä kulkemiseen ole?
Uutuusarvo lopahtaa pian, taitaa olla vain vähenemistä odotettavissa. - Anonyymi
Jos Kimolan kanavaa haluataan kehittää niin sulkujen kohdalle pitäisi saada laiturit jotta voisi laillisesti laittaa veneen parkkiin käydä vaikka kanavan luona olevassa kahvissa joka nyt on siis tarkoitettu lähinnä vain autoilijoille.
Paljoa nähtävää ei ole Kymijoen puoleisessa vesistössä, Voikkaa ja Virtakiven sauna, mitäpä muuta?
Jokuenlahti, tuonne kun saisi laiturin niin kävelymatkan päässä on Kausalan Matkakeidas (vai onko jo tuollainen olemassa?)
Entäpä vesistön aluella oleva maatilamatkailu ja pop up myymälät /kahvilat, nämä voisivat houkutella lisää veneilijöitä Kimolan kanavan kautta?
Periaatteessa Jaalan keskustakin olisi saavutettavissa vaan taas se laituri yms palvelut
Haluaisiko joku veneilijä kävellä Iitin keskustaan asti (2 km/sivu?)
Vaikka kanavan kautta tulisi kesällä veneilijöitä niin mihin he rahansa saisivat tuhlattua jos ei lasketa mukaan Voikkaan Saunaa? - Anonyymi
Aimo on rohkea visionääri
- Anonyymi
Kimolan kanava kuuluu sarjaan poliitikot ja rakennusyhtiöt korruptoituneessa kaverikapitalismissa. Suomalaiset oligarkit ja poliittinen eliitti putsaa julkisia varoja häikäilemättömästi. Kuten esim Venäjällä
- Anonyymi
Uutuudenviehätys Kimolan kanavalla on hälvennyt.
Tänä kesänä veneilijöitä liikkui Iitin ja Kouvolan rajalla sijaitsevalla kanavalla vähemmän kuin koskaan aikaisemmin. Kanavalla tehtiin tänä vuonna touko–syyskuun välisenä aikana 1180 sulutusta. Sulutuksia tehdään, kun kanavan sulun läpi kulkee veneliikennettä.
Sulutusmäärä putosi noin kolmanneksella viime kesään verrattuna. Vuonna 2021 sulutuksia tehtiin 1669.
YLE kertoo aiheesta lisää. - Anonyymi
Onko ollut tänä kesänä paljon kanavan käyttäjiä?
Onko kellään tietoa?- Anonyymi
Kuulemma yli 3 000 000 euroa on tänä kesänä tullut matkailijoilta puhdasta voittoa paikallisille yrittäjille.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuulemma yli 3 000 000 euroa on tänä kesänä tullut matkailijoilta puhdasta voittoa paikallisille yrittäjille.
Ja kouvola netonnut yli 10 miljoonaa ja nyt voidaankin ylipäälliköiden palkkoja korottaa tuhansilla euroilla ja perustaa kymmeniä uusia aliapupäälliköiden virkoja koska ylipäälliköiden aika menee omien palkankorotusten laskemiseen.
Seuraava uusi virka on Ratamon yöpäivystyksen lakkauttamisen vastustamisylipäällikkö +tälle 4 aliapupäällikköä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja kouvola netonnut yli 10 miljoonaa ja nyt voidaankin ylipäälliköiden palkkoja korottaa tuhansilla euroilla ja perustaa kymmeniä uusia aliapupäälliköiden virkoja koska ylipäälliköiden aika menee omien palkankorotusten laskemiseen.
Seuraava uusi virka on Ratamon yöpäivystyksen lakkauttamisen vastustamisylipäällikkö tälle 4 aliapupäällikköä.Kuullostaa kyllä ihan kouvolalaiselle toiminnalle
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja kouvola netonnut yli 10 miljoonaa ja nyt voidaankin ylipäälliköiden palkkoja korottaa tuhansilla euroilla ja perustaa kymmeniä uusia aliapupäälliköiden virkoja koska ylipäälliköiden aika menee omien palkankorotusten laskemiseen.
Seuraava uusi virka on Ratamon yöpäivystyksen lakkauttamisen vastustamisylipäällikkö tälle 4 aliapupäällikköä.Surkeaa touhua. Kuntalainen jää aina pois.
- Anonyymi
Onhan se kanavakin yksi väylä poispäin Kouvolasta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse1424505- 932149
Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap152071Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta
https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi771918Ylen uutiset Haapaveden yt:stä.
Olipas kamalaa luettavaa kaupungin irtisanomisista. Työttömiä lisää 10 tai enempikin( Mieluskylän opettajat). Muuttavat1421542Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos541532VENÄJÄ muuttanut tänään ydinasetroktiinia
Venäjän presidentti Vladimir Putin hyväksyi tiistaina päivitetyn ydinasedoktriinin, kertoo uutistoimisto Reuters. Sen mu1041395- 751326
- 1011307
Hommaatko kinkkua jouluksi?
Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k1201109