Miehillä on (näköjään pysyvä ja) kova huoli siitä että mahtaako se kalu riittää. No kyllä se useimmiten riittääkin, eli huoli on oikeasti ihan turha, rakkaat miehet siellä. Tai siis te kokemattomat miehet. Kokenut mies jo tietää mihin vehje riittää ja mihin ei. Turha murhe jää pois kun onnistuu mukavasti sängyssä. Rakastelu on kyllä suurimmaksi osaksi aivan muuta kuin sitä penistä, ihan oikeasti. Hyvä käsityö ja kielitaito on yhtä tärkeitä, jollei tärkeämpiäkin asioita. Ja on keksitty leluja, joilla voi kompensoida jotain sellaista jonka tuntee puuttuvan. Isokaluisuus ei tuo onnea, jos ei muuta osaa kuin tökätä sitä reikään ja sillä siisti.
Monet miehet jotka ei siis oikein tiedä eivätkä ole kokeneet näitä juttuja, väittää että naisen värkin koko vaikuttaa asiaan, eikä vain miehen koko. Mutta näillä on kyllä aika vähän tekemistä toistensa kanssa. Naisen vagina kun venyy todella paljon, sitä lapsen synnyttämistäkin varten, mutta palautuu yhtä tiukaksi kuin se oli aiemmin. Siis vaginaan voi työntää periaatteessa vaikka kuinka ison vehkeen (tai kouran tai esineen) niin se vaan venyy. Jos on synnyttänyt 10 lasta niin voi olla että myöskin vaginan suu on väljentynyt, mutta yleensä lapsen jälkeen kaikki palautuu ennalleen ja revennyt värkki ommellaan entiseen kuntoon.
Kyse on paljolti siitä miten sitä vaginan ulkopuolista ihoa ja vaginan aukkoa stimuloidaan. Itse vaginan seinämissä kun ei ole tuntoa. Vaginan aukolla on paljon isompi merkitys, kiihotus tuntuu ensisijaisesti siinä. Klitoris ja klitoriksen varsi ulottuu todella syvälle ja sanotaan että g-piste on oikeasti vain klitoriksen ihonalainen osa. Kiihotus ei siis tule vaginan seinämistä vaan siitä että stimuloidaan sen ulkopuolella olevaa osaa klitoriksesta. Klitoris on siis todella suuri ja hermoja alueella paljon:
http://naisenhehku.blogspot.fi/2014/12/naisen-anatomiaa-osa-3-klitoriksen.html
Naisen värkki on pituudeltaan noin 15cm joten pidempi on periaatteessa aivan turhaa mittaa, koska kohdunsuu tulee vastaan, eikä siihen tökkiminen tosiaankaan ole mitenkään nautittavaa vaan tekee kipeää. Paksuudella sen sijaan on jotakin merkitystä. Jos itse saisin valita, olisi noin 15cm ja paksu penis toiveissa. Mutta kun ohuemmallakin kyllä pärjää, jos ei ole nyt ihan lyijykynän ohut.
Mut sekä iso- että pienikaluisen kannattaisi olla antamatta sille koolle turhaa merkitystä. Isokaluiset on useimmiten huonompia tyydyttämään naista koska kuvittelevat että pelkkä iso muna riittää, eikä mitään muuta tarvita. Rakastelu ja seksi on toisen toiveiden huomioonottamista ja keksinäistä nautintoa.
Vaginan ja peniksen koko ja vaikutus seksiin
42
3792
Vastaukset
- SexyRiikka
Mun paikoissa iso kalu tuntuu paljon paremmalta kuin keskiverto. Koko römpsä tuntee miten iso kalu venytteelee sitä ja syvällä tuntuu ihan höpölle minne peruskulli ei yllä :)
Aloittaja on selvästikin traumatisoitunut pienikaluinen mies, joka ei voi hyväksyä tätä julmaa totuutta.- MilläMerkitystä
Tekstistä päätellen olet itse mies koska et tiedä miltä penis tuntuu. Peruskulli ja pienempikin yllää todellakin ihan pohjaan. Mitään nautintoa naiselle ei tule siitä että kulli osuu pohjaan, ei todellakaan. Päin vastoin. Kohdunsuu ei ole erogeeninen alue. Enemmän tulee nautintoa siitä, että kun penis on vaginassa, miehen häpyluu hieroo naisen ulkoisia sukuelimiä. Siksi pienempi voi tuotta enemmän nautintoa kuin iso. Tämä kannattaa pienikaluisten pitää mielessä ja olla iloisia siitä että penis uppoaa pohjaan.
Itselläni on leluna pienempi kaalimato, ja sen koko on täysin riittävä, pituutta 15 cm. Paksuuskin on sellaista suomalaista keskivertoa pienempää ja sillä saa todella hyvin orgasmin. Juju on siinä että kaalimato on tarpeeksi kova, eikä tarvitse jännittää että se veltostuisi. Siksi uskaltaa rentoutua, joka olisi todella tärkeää seksissä. - hehhehee
Ja anna kun arvaan: se keskiverto paksuus on mielestäsi 10,5 cm.
- rennosti.m
"MilläMerkitystä", tekstisi on niin asiantuntevaa, että olet selvästi perillä sekä klitoriksen ja pienten häpyhuulin että emättimenaukon merkityksestä. Samoin kuvauksesesi klitoriksen kehonsisäisestä osasta, mahdollisen G-pisteen klitoraalisesta luonteesta, että emättimen tunnottomuudesta on selvää tietoa.
Ongelma on myös siinä, että kulttuurilla on oma ja ihan todellinen vaikutus. Osa tytöistä kertoo, kuinka isokyrpäinen mies on wow, vaikka isolla kyrvällä ei tee mitään erityisempää. Kuitenkin joidenkin naisten ison kyrvän metsästys on tosiasia, ikävä ja aiheeton, mutta tosi. Silkkaa kiihottavaa haaveiluahan se on, mutta todellista.
Aivan samanlainen on eräiden miesten mieltymys suuriin rintoihin. Periaatteessa se ei vaikuta tuota eikä tätä yhdynnän onnistumiseen, mutta osa miehistä kehuu isoja rintoja siinä määrin, että se on pikkutyttöjen suurin ongelma. Useat jopa haaveilevat implanteista. Itse muuten saan erityisesti kiksejä pienistä, söpöista ja törröttävistä.
Oma lukunsa on vitun muotoilu. Amerikasta on tullut meillekin väärä kuvitelma, että miehet pitäisivät viivavitusta. Teeveessä on jo ollut useampikin ohjelma, joissa amerikkalaiset naiset ja nyt eurooppalaisetkin ovat suurin joukoin muotoiluttaneet vittuansa niin, ettei pienet häppärit näkyisi.
Ja aivan turhaan, silla miesten enemmistö, vaikka diggaavat kaikenlaista vittua, diggaavat sellaistakin, jossa pienet häppärit runsaina tulevat isojen välistä esiin. Vielä miehet toivovat, että tällaiset kaunottaret huolellisesti seivaisivat vittunsa, jotta kaikki kauneus näkyisi.
Hassua on. Paljon on huuhaata seksin alueella. :)- MilläMerkitystä
Kiitos nimim. "rennosti"!
Kyllähän minä nyt naisena, synnyttäneenä tiedän ja olen kokeillut kaikkea ja jo nuorena jo ollut kiinnostunut. Kun laittaa vaginaan jotain, tai gynekologi laittaa jonkun instrumentin, niin ei siellä seinämissä ole mitään tuntoa, ihan oikeesti. Kokenut omalla kehollani kaiken ja miesten kanssa. On ollut isoa ja pientä penistä. Pieni on tuntunut yhtä hyvälle kuin isokin kun on sattunut hankaamaan juuri oikein. Ja käsityöt ratkaisee monesti sillä mies voi saada hellyydellä kiihottumaan mielettömästi. Minulla oli onni myöskin olla miehen kanssa, joka oli erittäin hyvin sisäistänyt tämän klitoriksen sisäisen osan ja itse asiassa hän siitä ennemmin tiesi kuin minä. Ja hän on ainut mies joka on saanut oikeasti minut ejakuloimaan. Luulin että se on pötypuhetta koko naisen ejakulaatio mutta sitten minulta pääsi jotain nestettä aivan järjettömän orgasmin ja kiihotuksen seurauksena. Luulin että tuli pissat lakanalle mutta neste oli täysin hajutonta ja väritöntä.
Joo yksi tykkää yhdestä ja toinen jostain toisesta. Mutta kun tapaa sen rakkaan ihmiseen johon tuntee vetoa niin on yksi ja sama millaisia nämä ulokkeet on, kunhan ne toimii. On kyse siitä haluaako antaa toiselle nautintoa vai ei. Seksistä on tullut paljolti urheilua, jolloin nää välineet ratkaisee sitten paljon. Seksissä parasta kuitenkin on keskinäinen vetovoima ja piste iin päälle jos vielä on rakastunut toiseen. Paras mauste on rakkaus. - rennosti.m
MilläMerkitystä kirjoitti:
Kiitos nimim. "rennosti"!
Kyllähän minä nyt naisena, synnyttäneenä tiedän ja olen kokeillut kaikkea ja jo nuorena jo ollut kiinnostunut. Kun laittaa vaginaan jotain, tai gynekologi laittaa jonkun instrumentin, niin ei siellä seinämissä ole mitään tuntoa, ihan oikeesti. Kokenut omalla kehollani kaiken ja miesten kanssa. On ollut isoa ja pientä penistä. Pieni on tuntunut yhtä hyvälle kuin isokin kun on sattunut hankaamaan juuri oikein. Ja käsityöt ratkaisee monesti sillä mies voi saada hellyydellä kiihottumaan mielettömästi. Minulla oli onni myöskin olla miehen kanssa, joka oli erittäin hyvin sisäistänyt tämän klitoriksen sisäisen osan ja itse asiassa hän siitä ennemmin tiesi kuin minä. Ja hän on ainut mies joka on saanut oikeasti minut ejakuloimaan. Luulin että se on pötypuhetta koko naisen ejakulaatio mutta sitten minulta pääsi jotain nestettä aivan järjettömän orgasmin ja kiihotuksen seurauksena. Luulin että tuli pissat lakanalle mutta neste oli täysin hajutonta ja väritöntä.
Joo yksi tykkää yhdestä ja toinen jostain toisesta. Mutta kun tapaa sen rakkaan ihmiseen johon tuntee vetoa niin on yksi ja sama millaisia nämä ulokkeet on, kunhan ne toimii. On kyse siitä haluaako antaa toiselle nautintoa vai ei. Seksistä on tullut paljolti urheilua, jolloin nää välineet ratkaisee sitten paljon. Seksissä parasta kuitenkin on keskinäinen vetovoima ja piste iin päälle jos vielä on rakastunut toiseen. Paras mauste on rakkaus.Kiitos itsellesi hyvästä kirjoituksesta! :)
- NäinhänSeOn
MilläMerkitystä ja rennosti.m
Tämä on kenties fiksuinta kirjoitusta mitä olen koko Suomi24.fi - seksi keskusteluosiossa nähnyt.
Tämän pitäisi jokaisen epävarman nuoren sekä osan vanhemmankin väen nähdä ja ottaa oppia.- rennosti.m
Kiito kiittämästä! :)
- rennosti.m
rennosti.m kirjoitti:
Kiito kiittämästä! :)
Tarkotti niiku olla Kiitos.
- yksinäinenM
No löytyisikö täältä sitten naisseuraa seksiin?. Minulla ei mikään iso ole ja olen muutenkin lähes kokematon mies. E-pohjanmaan alue. Voidaan sopia tapaaminen Omppuun.
Taas hauska pienimunaisen miehen naisena kirjoittama avaus. Nää on niitä "jänniä" juttuja tällä palstalla.
Hyvät naurut saa täältä päivästä toiseen, vuodesta vuoteen. Kiitos!- semmostahan-se
Laitoksissa on pilvin pimein hyväntuulisia hoidokkeja, jotka naureskelevat päivästä toiseen ja vuodesta toiseen ja esittelevät komeaa munaansa.
Tähän on kyllä pakko kommentoida: "Kohdunsuu ei ole erogeenistä aluetta".
Noh, joillain ehkä ei ole, mut itelläni nimenomaan kohdunsuu on vaginan yks herkimpiä kohtia. Jos penis osuu siihen liian lujaa, sattuu ja vihloo. Mutta jos kohdunsuuta silittää hellästi sormella tai penis osuu siihen sopivasti, ei liikaa, tuntuu tosi hyvältä. Kohdunsuuta stimuloimalla saadut orgasmit on mulla voimakkaimpia yleensä :) Myöskin vaginan seinämissä ON tuntoa, ainakin mulla. Kyllä senkin tuntee ja tuntuu hieman ikävälle, kun gyne ottaa näytettä syvältä emättimestä. Nipistelee, ei satu kovaa mut sattuu kyllä. Varmaan naisia ja vaginoitakin on tosi erilaisia. Mut ite tunnen kyllä tarkasti kosketuksen kaikkialla vaginassa. Esim. kun koko vaginan hieroo hellästi sormin kaikkialta, tuntuu kyllä. Jos on jumeja tullut, sattuu ihan vaikka hellästi hieroisi. Yleensä hieronta tuntuu kuitenkin hyvältä.
Niin, ja lihaksia myös on syvälläkin emättimessä, ei ainoastaan suuaukolla. Tämä tosin treenin myötä, ennen treeniä ei lihaksia juuri tuntunut syvällä, vaan lähinnä suuaukolla. Nykyään taas lihakset on kookkaampia, vahvempia ja syvällä asti.
Itelleni ihanteellinen penis on sen verran pitkä, että yltää kohdunsuulle, mutta ei liian pitkä ettei satuta. Peniksen koko ei oo kuitenkaan se oleellisin asia, vaan se, että on intohimoa ja "kemiat" toimii -aivoista kaikki lähtee :)- KulliTohtorinEno
Nyt tuli oikeastaan asiaa Kukkaselta.. AInut mitä jäädään kaipaamaan ovat nämä mitat? Onko pituus 20cm se maaginen miehen mitta ja iso ei tartte muutenkaan olla kuin vain on ranteen paksuinen? Kerrothan mitat niin loppuu täällä ikuinen käden vääntö ja itku :D
- Mämätin
KulliTohtorinEno kirjoitti:
Nyt tuli oikeastaan asiaa Kukkaselta.. AInut mitä jäädään kaipaamaan ovat nämä mitat? Onko pituus 20cm se maaginen miehen mitta ja iso ei tartte muutenkaan olla kuin vain on ranteen paksuinen? Kerrothan mitat niin loppuu täällä ikuinen käden vääntö ja itku :D
Yhden "naisen" kommentti ei kerro mitään. Mitä se emättimen syvyys on, siitä voi päätellä?
Mämätin kirjoitti:
Yhden "naisen" kommentti ei kerro mitään. Mitä se emättimen syvyys on, siitä voi päätellä?
Mielestäsi emättimen tulee olla alle kymmenen sentin syvyydeltään, jotta sinäkin voisit yltää pohjaan. Niinkö?
Voiko emättimen syvyydestä päätellä kyrvän koon? Melko veikeä teoria spedellä.- Naisettykkää18cm
KulliTohtorinEno kirjoitti:
Tässä erektiokalujen kokomitattanimitykset:
Pieni <9cm
Keskikokoinen 9 cm
Iso 14 cm
Jättikalu 17 cm
Kuten huomaamme suurimmalla osalla suomalaisista on keskikokoinen kalu, tuskinpa sen nimi muuten olisi Keskikokoinen. - Että-silleen
Tällä palstalla on oleellista se, mistä häxyn perse tykkää. Se tykkää raajasta!
Naisettykkää18cm kirjoitti:
Pieni <9cm
Keskikokoinen 9 cm
Iso 14 cm
Jättikalu 17 cm
Kuten huomaamme suurimmalla osalla suomalaisista on keskikokoinen kalu, tuskinpa sen nimi muuten olisi Keskikokoinen.Mikä on 20-senttinen nimeltään, vai kuvitteleeko mitoittaja, ettei sellaisia ole?
- KulliTohtorinEno
Naisettykkää18cm kirjoitti:
Pieni <9cm
Keskikokoinen 9 cm
Iso 14 cm
Jättikalu 17 cm
Kuten huomaamme suurimmalla osalla suomalaisista on keskikokoinen kalu, tuskinpa sen nimi muuten olisi Keskikokoinen.Hmm palstalla moni kertonut miten naiset haukkuneet 15-17cm penistä pieneksikin, mutta ei koskaan ei sanottu sellaista isoksi?? Epäilen, että näitä 19-25cm kokoisia kaluja löytyy yllättävän paljonkin, mutta asiasta vaietaan koska 12cm kalulla on tylsää nylkyttää jos tietäää naisen tottuneen ja tahtovan oikeasti iso meisseliä. asian oikeastaan todistaa ettei täällä naiset käy kertomassa miten tosi iso on parempi pientä, koska tietävät ampuvansa niin arkaan kohtaan miehiä? Itse epäilen naisille olevan passeli sellainen Peter North kulli?
- savupekoni
sfkukkaselta kysyisin että vedätkö huumeita kun mainitsit että olet savuissa. Savuissa varmaan tosiaan hampaatkin on erogeenista aluetta.
savupekoni kirjoitti:
sfkukkaselta kysyisin että vedätkö huumeita kun mainitsit että olet savuissa. Savuissa varmaan tosiaan hampaatkin on erogeenista aluetta.
Ihan yhtä lailla selvin päin kehossa on paljon erogeenisiä alueita. Yhtä lailla saan orgasmeja selvinpäin myös ;) Esim. tänään: ajatuksen voimalla, yhdellä sormella vaginan sisältä silittämällä, jalkojen hyväilystä.
Mut toki tietyt päihdeaineet herkistää entisestään ja on siten kiva lisämauste silloin tällöin harvoin ja harkitusti käytettynä. Seksi on aina ihanaa ja monipuolisuus viehättää :)
Vagina venyy sopivasti. En oo juurikaan miehiltä mittaa ottanut, koska se ei oo oikeasti niin merkittävä asia. Mut kohdunkaulaorgasmeja oon saanut n. 14-18cm peniksillä. Sitä isompi on vain kivulias eikä mahdu kokonaan sisään.
Mut sormellakin yltää kohdunsuulle ja tuntee sen kun kurottelee. Pienelläkin peniksellä yltää siis juuri ja juuri vaik ois sormen kokoinen jopa, mutta miellyttävin mulle on pituudeltaan 14-19cm. Mut sehän riippuu aivan naisesta :) Mulla kohdunsuu sattuu olemaan aika syvällä. Pitkä, mutta tiukka emätin. Sit taas on lyhyitä ja löysiä, lyhyitä ja tiukkoja, pitkiä ja löysiä jnejne, kaikenlaisia löytyy niin miehen kuin naisen värkkejä, joten eiköhän jokaiselle löydy myös sopiva "vastakappale" :)
Mut joo, yhdellä sormellakin saa orgasmin ja ei oo mulla kyl ikinä orgasmin saaminen jääny peniksen koosta kiinni. Paitsi pari kertaa, kun oli sen verran kookas elin, ettei sisään mahtunut sovinnolla. Mieluummin siis liian pieni kuin liian suuri ;) Onneks suurin osa on sopivan kokoisia ja vagina mukautuvainen elin.
Niin, ja orgasmin voi saada ilman fyysistä stimulointia ajatuksen voimallakin, nimimerkillä kokemusta on; todellakaan se ei ole oleellista mitä haarojen välistä löytyy, vaan se mitä korvien välistä löytyy ja kuinka ne korvien välit ja luonteet natsaa ;) Parasta esileikkiä ainakin mulle on: syvälliset keskustelut, yhteisyyden tunne, hyvät naurut, rento tunnelma, halu olla toisen lähellä ylipäätään, älyllisyys, myötätunto.. Se, että toinen aidosti nauttii miellyttää ja on utelias kokeilemaan monenlaista.
Todella hyviä orgasmeja saan esim. varpaita nuolemalla ja jalkoja silittelemällä -eipä siinä tarvii penistä ollenkaan ;)
Eli unohtakaa miehet peniksen koon murehtiminen ja keskittykää antamaan naiselle nautintoa ja tuntemuksia monipuolisesti ja nainen hyvälle tuulelle -siitä se lähtee.
Mut toki olen onnekas, et miesystävällä ja mulla käy elimet niin hyvin yhteen. Onhan se kiva tunne, kun tuntuu et ollaan melkein kuin "mittatilaustyönä" toisillemme. Mut silti nautin seksistä muidenkin kuin mieheni kanssa. Enemmän kyl munattomista eli naisista kuin miehistä. Naiset ymmärtää vähän paremmin sen, miten monipuolisesti seksiä voi harrastaa ja miten herkkä naisen keho on ja erogeenisia alueita pullollaan vaik ei tisseihin ja pilluun edes hipaisisi :)- realismiaM
Palstalle kiirehtää aina isokyrpäisiä miehiä, joiden tekee mieli saada kehuja kyvyistään, taidoistaan ja kyrvän koosta. Mutkun asia ei ole silleen, vaan taito on muussa kuin kyrvän koossa. Turhauttaahan se tietysti, kun upea, komea ja iso ei saakaan naisen arvostusta. Ja iso on helposti liian iso.
Onhan se ihan selvä, että seksitilanteessa kehutaan toista, mutta keskustelu täällä on oikeampaa, koska se on anonyymiä. realismiaM kirjoitti:
Palstalle kiirehtää aina isokyrpäisiä miehiä, joiden tekee mieli saada kehuja kyvyistään, taidoistaan ja kyrvän koosta. Mutkun asia ei ole silleen, vaan taito on muussa kuin kyrvän koossa. Turhauttaahan se tietysti, kun upea, komea ja iso ei saakaan naisen arvostusta. Ja iso on helposti liian iso.
Onhan se ihan selvä, että seksitilanteessa kehutaan toista, mutta keskustelu täällä on oikeampaa, koska se on anonyymiä.Vielä useamin palstalle kiirehtii pienikyrpäisiä miehiä, jotka kertovat palstalle kiirehtivän isokyrpäisiä miehiä.
Huonoja rakastajia voi olla isokyrpäisissäkin. Mutta ne kaikki pienikyrpäiset, nepä ne ovat järjestään taitavia panijoita :D
Kumpiakohan enemmän kadehditaan? Pieniä vai isoja? Ja kumman nainen valitsisi, jos sellaiset rinnakkain näkisi ja valitsemaan pääsisi?- realismiaM
h-x kirjoitti:
Vielä useamin palstalle kiirehtii pienikyrpäisiä miehiä, jotka kertovat palstalle kiirehtivän isokyrpäisiä miehiä.
Huonoja rakastajia voi olla isokyrpäisissäkin. Mutta ne kaikki pienikyrpäiset, nepä ne ovat järjestään taitavia panijoita :D
Kumpiakohan enemmän kadehditaan? Pieniä vai isoja? Ja kumman nainen valitsisi, jos sellaiset rinnakkain näkisi ja valitsemaan pääsisi?Ei naiset valitse iso- eikä pienikyrpäisiä miehiä, vaan miellyttäviä
miehiä. :)
Kyrvän koko on geenimuunnelmista johtuva biologinen ominaisuus, joka on saavuttanut populaatiossa optimikokonsa niin kuin muutkin biologiset ominaisuudet. Yksilötasolla ei kuitenkaan vallitse optimikoko, vaan yksilöt jakautuvat normaalijakauman eli Gaussin käyrän mukaan. Tarkoittaa sitä, että suurikyrpäisiä ja pienikyrpäisiä on vähän, keskikokoisia paljon.
Biologiset ominaisuudet sopeutuvat ympäristöönsä. Myös toisen biologiset ominaisuudet ovat toisen ympäristöä. Vittu ja kyrpä ovat kehittyneet koevoluution mukaan keskimäärin yhteensopiviksi. Vaikkei yksittäisistä tapauksista päättelemällä saa varmaa käsitystä, kesikokoisten vittujen ja keskikokoisten kyrpien omistajat ovat saaneet hiukan enemmän jälkeläisiä kuin suurien tai pienien omistajat. Tällöin on saavutettu optimitaso, johon tilanne jää, jos ympäristöolot pysyvät muuttumattomina.
Koska ihmispopulaatio on jakautunut suuren maantieteellisen etäisyyden takia osapopulaatioiksi, niiden välillä kulkee vain pieni geenivirta. Tällöin tapahtuu myös paikallista evoluutiota paikallisten olojen mukaan. Siten afrikkalaisilla on suurempi kyrpä ja vittu, aasialaisilla pienempi ja eurooppalaisilla siltä väliltä.
Jos toisen sukupuolen arvostus eli seksuaalivalinta poikkeaa luonnonvalinnan optimista, joku muu seikka taas on taas tasaamassa eli on kielteinen. Näin luonto on aina tasapainossa, jos ympäristöolot ovat jo pitkään olleet samat ja geenien valinta kerinnyt toteutua. Esimerkiksi, jos miehet parittelevat mieluummin suuririntaisten naisten kanssa, näillä taas on useammin letaalisia rintasairauksia, joten jälkeläisten määrä ei kuitenkaan ole suurempi.
Osa seksuaalivalinnoista ei ole pysyvä, kuten riikinkukon pyrstö, vaan muodin, siis lyhyen kulttuurivaikutuksen, mukaisia. Esimerkiksi amerikasta on tullut meillekin viivavitun kulttuuri, jota naistenlehdet ja nuoret naiset luulevat oikeaksi. Miehet kuitenkin arvostavat kaikenlaisia vittuja. Viivavittu ei ole erityisasemassa.
Samoin naiset luulevat, että miehet arvostavat laihempia naisia, kuin naiset ovat. Todellisuudessa miehet arvostavat tutkimuksien mukaan naisten todellisen painon keskiarvoa, siis rehevämpää, kuin naiset luulevat.
Jos suurikyrpäisyyden arvostus kasvaisi rajattomasti edes joillakin naisilla, kuten riikinkukkonaarailla koiraan pyrstön arvostus, se johtaisi siihen, että naiset arvostaisivat lopulta niin suurta kyrpää, että se ei mahtuisi vittuun sisälle. Näin suurikyrpäisyys ei lisääntyisi, koska ei olisi yhdyntää, eikä olisi jälkeläisiä, jotka perisivät suurikyrpäisyyttä aiheuttavia geenejä.
Psykologiassa tunnetaan seikka, että ylisuuri atraappi aiheuttaa voimakkaamman vaikutuksen kuin keskikokoinen. Atraappina voivat toimia esim. silikonirinnat, jotka ovat suuremmat kuin kellään ihmisellä luonnostaan. Ylisuuri atraappi voivat olla myös huulet, jotka on maalattuna punaisemmat kuin luonnostaan. Kuitenkin atraapin haltijalla on vain normaalit geenit, joten hän, jos tulee useammin valituksi, jättää jälkeläisilleen vain normaaleja geenejä.
Sinulla saattaa olla suurikyrpäisyyteen liittyvä fetissi. Fetissit syntyvät mahdollisesti siten, että jokin asia esiintyy jonkin yhteydessä ilman, että niillä on syy ja seuraus -suhdetta. Esimerkiksi piiskausfetissi voi syntyä siten, että seksuaalisen kiihotuksen tilassa on tullut piiskatuksi tai nähnyt toisen piiskausta.
Kun naarasrottia on hajustettu mantelintuoksulla ja koiras on kokenut ensimmäisen parittelunsa niiden kanssa, jatkossa koiras valitsee mieluummin mantelintuoksuisen naaraan kuin tuoksuttoman. Jos koiraalle taas on puettu liivit ensimmäisessä parittelussaan, sen seksitoiminnot ovat vajaat ilman liivejä.
Biologista tietoa on paljon, mutta se vaatii kiinteää opiskelua. Siksi saatoin pitkässä vastauksessani vain sivuta biologian maailmaa. Se ei ole palanen sieltä ja toinen täältä, vaan kaikki osat sopivat saumattomasti yhteen.
Psykologisissa teorioissa on syytä olla varuillaan, mutta empiirisesti hankittu ja laadukkaaseen otokseen perustuva tieto on myös laadukasta. Psykologisten teorioitten tulee olla biologian mukaisia. Muuten mennään metsään. Oikea tulkinta löytyy evoluutiobiologian alalta.
Jos olet suurikyrpäinen, ja se sinulle riittää tuomaan onnea, hyvä niin. Mutta tiedollisesti orientoitunut ei voi tyytyä tähän, vaan vaatii syvällisempää ymmärrystä.
Minulla muuten on keskikokoinen. :) - realismiaM
realismiaM kirjoitti:
Ei naiset valitse iso- eikä pienikyrpäisiä miehiä, vaan miellyttäviä
miehiä. :)
Kyrvän koko on geenimuunnelmista johtuva biologinen ominaisuus, joka on saavuttanut populaatiossa optimikokonsa niin kuin muutkin biologiset ominaisuudet. Yksilötasolla ei kuitenkaan vallitse optimikoko, vaan yksilöt jakautuvat normaalijakauman eli Gaussin käyrän mukaan. Tarkoittaa sitä, että suurikyrpäisiä ja pienikyrpäisiä on vähän, keskikokoisia paljon.
Biologiset ominaisuudet sopeutuvat ympäristöönsä. Myös toisen biologiset ominaisuudet ovat toisen ympäristöä. Vittu ja kyrpä ovat kehittyneet koevoluution mukaan keskimäärin yhteensopiviksi. Vaikkei yksittäisistä tapauksista päättelemällä saa varmaa käsitystä, kesikokoisten vittujen ja keskikokoisten kyrpien omistajat ovat saaneet hiukan enemmän jälkeläisiä kuin suurien tai pienien omistajat. Tällöin on saavutettu optimitaso, johon tilanne jää, jos ympäristöolot pysyvät muuttumattomina.
Koska ihmispopulaatio on jakautunut suuren maantieteellisen etäisyyden takia osapopulaatioiksi, niiden välillä kulkee vain pieni geenivirta. Tällöin tapahtuu myös paikallista evoluutiota paikallisten olojen mukaan. Siten afrikkalaisilla on suurempi kyrpä ja vittu, aasialaisilla pienempi ja eurooppalaisilla siltä väliltä.
Jos toisen sukupuolen arvostus eli seksuaalivalinta poikkeaa luonnonvalinnan optimista, joku muu seikka taas on taas tasaamassa eli on kielteinen. Näin luonto on aina tasapainossa, jos ympäristöolot ovat jo pitkään olleet samat ja geenien valinta kerinnyt toteutua. Esimerkiksi, jos miehet parittelevat mieluummin suuririntaisten naisten kanssa, näillä taas on useammin letaalisia rintasairauksia, joten jälkeläisten määrä ei kuitenkaan ole suurempi.
Osa seksuaalivalinnoista ei ole pysyvä, kuten riikinkukon pyrstö, vaan muodin, siis lyhyen kulttuurivaikutuksen, mukaisia. Esimerkiksi amerikasta on tullut meillekin viivavitun kulttuuri, jota naistenlehdet ja nuoret naiset luulevat oikeaksi. Miehet kuitenkin arvostavat kaikenlaisia vittuja. Viivavittu ei ole erityisasemassa.
Samoin naiset luulevat, että miehet arvostavat laihempia naisia, kuin naiset ovat. Todellisuudessa miehet arvostavat tutkimuksien mukaan naisten todellisen painon keskiarvoa, siis rehevämpää, kuin naiset luulevat.
Jos suurikyrpäisyyden arvostus kasvaisi rajattomasti edes joillakin naisilla, kuten riikinkukkonaarailla koiraan pyrstön arvostus, se johtaisi siihen, että naiset arvostaisivat lopulta niin suurta kyrpää, että se ei mahtuisi vittuun sisälle. Näin suurikyrpäisyys ei lisääntyisi, koska ei olisi yhdyntää, eikä olisi jälkeläisiä, jotka perisivät suurikyrpäisyyttä aiheuttavia geenejä.
Psykologiassa tunnetaan seikka, että ylisuuri atraappi aiheuttaa voimakkaamman vaikutuksen kuin keskikokoinen. Atraappina voivat toimia esim. silikonirinnat, jotka ovat suuremmat kuin kellään ihmisellä luonnostaan. Ylisuuri atraappi voivat olla myös huulet, jotka on maalattuna punaisemmat kuin luonnostaan. Kuitenkin atraapin haltijalla on vain normaalit geenit, joten hän, jos tulee useammin valituksi, jättää jälkeläisilleen vain normaaleja geenejä.
Sinulla saattaa olla suurikyrpäisyyteen liittyvä fetissi. Fetissit syntyvät mahdollisesti siten, että jokin asia esiintyy jonkin yhteydessä ilman, että niillä on syy ja seuraus -suhdetta. Esimerkiksi piiskausfetissi voi syntyä siten, että seksuaalisen kiihotuksen tilassa on tullut piiskatuksi tai nähnyt toisen piiskausta.
Kun naarasrottia on hajustettu mantelintuoksulla ja koiras on kokenut ensimmäisen parittelunsa niiden kanssa, jatkossa koiras valitsee mieluummin mantelintuoksuisen naaraan kuin tuoksuttoman. Jos koiraalle taas on puettu liivit ensimmäisessä parittelussaan, sen seksitoiminnot ovat vajaat ilman liivejä.
Biologista tietoa on paljon, mutta se vaatii kiinteää opiskelua. Siksi saatoin pitkässä vastauksessani vain sivuta biologian maailmaa. Se ei ole palanen sieltä ja toinen täältä, vaan kaikki osat sopivat saumattomasti yhteen.
Psykologisissa teorioissa on syytä olla varuillaan, mutta empiirisesti hankittu ja laadukkaaseen otokseen perustuva tieto on myös laadukasta. Psykologisten teorioitten tulee olla biologian mukaisia. Muuten mennään metsään. Oikea tulkinta löytyy evoluutiobiologian alalta.
Jos olet suurikyrpäinen, ja se sinulle riittää tuomaan onnea, hyvä niin. Mutta tiedollisesti orientoitunut ei voi tyytyä tähän, vaan vaatii syvällisempää ymmärrystä.
Minulla muuten on keskikokoinen. :)Anteeksi: Oikea tulkinta löytyy evoluutiobiologian alalta. > Oikea tulkinta löytyy evoluutiopsykologian alalta.
realismiaM kirjoitti:
Anteeksi: Oikea tulkinta löytyy evoluutiobiologian alalta. > Oikea tulkinta löytyy evoluutiopsykologian alalta.
Saat anteeksi. Myös sen, että afrikkalaisilla olisi isompia kyrpiä ja vittuja. Sieltä kun löytyy monenlaista. On siellä paikoitellen niitä isojakin.
Minulla ei ole mitään sen kummempaa fetissiä isoihin. Mutta olen sorrettujen puolella aina, ja täällä niitä parempivarusteisia yritetään lyödä olan takaa. Eivät ne osaa edes nussia, kuten jokainen naperoa haaroissaan kantava. No se on kyllä ihan totta. Pienellä kyrvällä ei tosiaankaan nussita kuten isolla.
Miellyttävistä miehistä nainen valitsee sen isompikyrpäisen :D Niin se vaan menee.- Sammy18.5cm
Sinulla on tuo jumiutunut harhainen kuvitelma. Mistä se on tullut, mistä sinulle on tullut moinen penistrauma, harha että isompi on parempi. Hyvä teksti realismiaM. Täältä löytyy aina tuo häiriintynyt yksilö h-x joka kieltää käytännössä kaiken. Älä välitä siitä.
Nainen valitsee mieluiten keskikokoisen, kuten kaikessa muussakin tasapaino on suuressa osassa valintoja tehdessä. Itsekin olen keskikoisella kalullani peitonnut isompikaluisia miehiä. No ei niitä nyt suurta liutaa ole, mutta tiedän että muutamalla naisellani on ollut isompi ja he suosivat minua, kehuvat kaluani ja sanovat sen olevan sopivankokoinen, ei liian iso kuten oli aiemmalla mutta tuntuu ihanalle, ei satu. Toki suuri osuus voi olla myös persoonallisuudellani ja atleettisella yleisurheilun pikalajien vartalollani, vaikka käsittääkseni myös näillä iosmpimunaisilla on ollut sporttiset olemukset. Sammy18.5cm kirjoitti:
Sinulla on tuo jumiutunut harhainen kuvitelma. Mistä se on tullut, mistä sinulle on tullut moinen penistrauma, harha että isompi on parempi. Hyvä teksti realismiaM. Täältä löytyy aina tuo häiriintynyt yksilö h-x joka kieltää käytännössä kaiken. Älä välitä siitä.
Nainen valitsee mieluiten keskikokoisen, kuten kaikessa muussakin tasapaino on suuressa osassa valintoja tehdessä. Itsekin olen keskikoisella kalullani peitonnut isompikaluisia miehiä. No ei niitä nyt suurta liutaa ole, mutta tiedän että muutamalla naisellani on ollut isompi ja he suosivat minua, kehuvat kaluani ja sanovat sen olevan sopivankokoinen, ei liian iso kuten oli aiemmalla mutta tuntuu ihanalle, ei satu. Toki suuri osuus voi olla myös persoonallisuudellani ja atleettisella yleisurheilun pikalajien vartalollani, vaikka käsittääkseni myös näillä iosmpimunaisilla on ollut sporttiset olemukset.Hauska jannu olet.
Sinulle ei Asko ole kertonut, että keskikokoinen ei ole 18,5 cm , vaan 13,5 cm.
Nooh. Ei se ole kumpaakaan.
"Among gay men
One study analysing the self-reported Kinsey data set found that the average penis of a homosexual man was larger than the average penis of their heterosexual counterparts (6.32 inches [16,05 cm] in length amongst gay men versus 5.99" [15,21 cm] in heterosexuals, and 4.95 inches [12,57 cm] circumference amongst gay men versus 4.80" [12,19 cm] in heterosexual men).[42][43]"
Tuossa Wikin tietoa.
Ja tuo Sammy voisi lakata leuhkimasta hiukkasen keskikokoista isommalla kullillaan. Sitä ei isona pidä kuin naperomiehet. Ja minä.
- pettynytkokeilija
Olen vain kerran kokeillut 70kg pullukkaa ja ei se oma 16.5/4.2 kyllä riitäänyt yhtään mihinkään. Takaa naidessa tuntui kuin olis vesilasiin nussinut, vaikka sisään laitto tuntuikin kireältä, niin pillu on kuin ilmapallo, suulta kireä, sisältä löysä. ja koska hän oli ylipainoinen, niin sekin kai vei sitä panomittaa siitä, joten mulle tuli tunne, et liian pieni on ja ei todellakaan meinannutkaan pohjata, vaikka painoin viimeistäkin milliä myöden paroihin kiinni ja pohjaan. Tuntui ihan pohjattomalta kaivolta. Oman kokemuksen mukaan sanoisin, että vähintää 20cm/5 kulli pitäis olla tyydyttävään seksiin. Valitettavasti minulle sitä ei suotu.
- Minunpenis18cm
Aika järjetöntä sanoa 70kg pullukaksi kun et kerro mittaa. Jos on 180cm ja 70kg niin ei kyllä mikään pullukka. 70kg nyt ei kovin pullukka ole vaikka olisi 160cm. Jos haluat testata pillun kireyttä lihavalla naisella niin pitää sen yli 100kg olla, mitä enemmän massaa sen enemmän se massa pakostakin treenaa pimppiä, näin jos jaksaa kävellä eli olla pystyasennossa.
Lisäksi vaikutat huonolta panomieheltä jos 16.5cm kulli tuntuu lyhyeltä takaapäin naidessa. Hävettävän huono panomies tai läskimaha. 10cm kullilla voi naida melkein kuinka isoa pyllyä tahansa, läskit sivuun ja kulli sisään. En kyllä itsekään oikein usko, että läskit olisivat järjestäen tiukkapilluisia, on tullut itselläkin vastaan lihavapimu jolla oli pillu löysä kun tussahtanut pyöränkumi. Hän oli myös hyvin epäliikunnallinen olemukseltaan, täysin turha pano. Lihava neito sporttisuudella niin tiukkuus on taattu, näin myös hoikalla sporttisella. - pettynytkokeilija
Minunpenis18cm kirjoitti:
Aika järjetöntä sanoa 70kg pullukaksi kun et kerro mittaa. Jos on 180cm ja 70kg niin ei kyllä mikään pullukka. 70kg nyt ei kovin pullukka ole vaikka olisi 160cm. Jos haluat testata pillun kireyttä lihavalla naisella niin pitää sen yli 100kg olla, mitä enemmän massaa sen enemmän se massa pakostakin treenaa pimppiä, näin jos jaksaa kävellä eli olla pystyasennossa.
Lisäksi vaikutat huonolta panomieheltä jos 16.5cm kulli tuntuu lyhyeltä takaapäin naidessa. Hävettävän huono panomies tai läskimaha. 10cm kullilla voi naida melkein kuinka isoa pyllyä tahansa, läskit sivuun ja kulli sisään. En kyllä itsekään oikein usko, että läskit olisivat järjestäen tiukkapilluisia, on tullut itselläkin vastaan lihavapimu jolla oli pillu löysä kun tussahtanut pyöränkumi. Hän oli myös hyvin epäliikunnallinen olemukseltaan, täysin turha pano. Lihava neito sporttisuudella niin tiukkuus on taattu, näin myös hoikalla sporttisella.Hän oli 165cm. En koskaan enää pane ylipainoisia. Minulla ei ole mahaa, olen kireä kuin viulunkieli.
Se perse ei todellakaan muistuttanut lainkaan näitä mitä näkee nettipornossa, että pillu on siinä ylhäällä persereiän vieressä, vaan hänen pillu oli helvetin alhaalla kun hän oli kontillaan. Melkeen tuntu, et se oli siellä mahan puolella. Hänen täytyi olla todella käsittämättömän etupilluinen. Täytyy se vielä kokeilla jossain vaiheessa toistakin naista, ennen kuin tuomitsen koko homman lyttyyn, mut jos toinen samanmoinen osuu kohalle, niin unohan koko jutun. Kyllä minä silti sain semmosen parinkymmenen minuutin panon aikaseks, vaikka kerta oli ensimmäinen. - pettynytkokeilija
pettynytkokeilija kirjoitti:
Hän oli 165cm. En koskaan enää pane ylipainoisia. Minulla ei ole mahaa, olen kireä kuin viulunkieli.
Se perse ei todellakaan muistuttanut lainkaan näitä mitä näkee nettipornossa, että pillu on siinä ylhäällä persereiän vieressä, vaan hänen pillu oli helvetin alhaalla kun hän oli kontillaan. Melkeen tuntu, et se oli siellä mahan puolella. Hänen täytyi olla todella käsittämättömän etupilluinen. Täytyy se vielä kokeilla jossain vaiheessa toistakin naista, ennen kuin tuomitsen koko homman lyttyyn, mut jos toinen samanmoinen osuu kohalle, niin unohan koko jutun. Kyllä minä silti sain semmosen parinkymmenen minuutin panon aikaseks, vaikka kerta oli ensimmäinen.Hän ei myöskään tehnyt käytännössä juuri yhtään mitään. Vähän hieroin mulkkuani kun laitoin sen hänen käteen. Oma aloitteisesti ei mitään. Hän tuskin oli myöskään lähelläkään orgasmia ja sekin oli pettymys ja tuntui melko paskalta jälkeenpäin, kun toinen jäi ilman, mutta kun ite lauennut, niin ei mitään mielenkiintoa enää räpeltää, kun toisesta ei mitään tietoa onko lähelläkään orgasmia. Jätin sen sit siihen.
Jos se tuota on aina naisten kans, niin kyllästyn kyllä tosi nopeeta koko hommaan. pettynytkokeilija kirjoitti:
Hän ei myöskään tehnyt käytännössä juuri yhtään mitään. Vähän hieroin mulkkuani kun laitoin sen hänen käteen. Oma aloitteisesti ei mitään. Hän tuskin oli myöskään lähelläkään orgasmia ja sekin oli pettymys ja tuntui melko paskalta jälkeenpäin, kun toinen jäi ilman, mutta kun ite lauennut, niin ei mitään mielenkiintoa enää räpeltää, kun toisesta ei mitään tietoa onko lähelläkään orgasmia. Jätin sen sit siihen.
Jos se tuota on aina naisten kans, niin kyllästyn kyllä tosi nopeeta koko hommaan.Näin ne "naistenmiesten" jutut yleensä menee. Kun ei osaa, niin ei osaa. Naisen vika.
- Minunpenis18cm
Saattanut olla poikkeuksellisen etuvetoinen nainen. Miksi sellaista sitten pitäisi takaapäin naida? Muistatko kuinka paljon oli välimatkaa persesilmästä pillunreikään? Itsellä ollut naisia joilla sitä matkaa ei ole 5cm enempää, yleensä paljon vähemmän. Kyseessä on myös ollut varsinainen lahna eikä ole ilmeisesti osannut pyllistää. Pyllistettäessä ideanahan on, että perse nostetaan niin ylös, että pillunreikä on sopivasti esillä, tätä nainen ei siis ilmeisesti hallinnut ollenkaan tai oli niin ihmeellinen vartalo että se oli mahdotonta. Karu kokemus.
Naiset ei kyllä yhdenkerran jutuissa orgasmia saakaan, täysin eri juttu kuin miehillä joille evoluutio on pakostakin luonut helposti toimivan ejakulaation. Niin tietty tässä pitää ottaa huomioon, että orgasmi ja ejakulaatio on kaksi eri asiaa mitä ei teinipojat/kokemattomat ehkä ymmärrä.
Kyllä mä suosittelen, että kokeilet vielä ainakin kerran isopyllyistä lihavaa naista. On nimittäin itsellä ollut niin isoja pyllyjä vastassa että alussa tuntunut kuin painisi Moby Dickin kanssa (120 kg), mutta aina se pillunreikä on sieltä löytynyt valtavien pyllynposkien välistä kun on läskit siirtänyt rohkeasti sivuun ja antanut mennä. - pettynytkokeilija
Minunpenis18cm kirjoitti:
Saattanut olla poikkeuksellisen etuvetoinen nainen. Miksi sellaista sitten pitäisi takaapäin naida? Muistatko kuinka paljon oli välimatkaa persesilmästä pillunreikään? Itsellä ollut naisia joilla sitä matkaa ei ole 5cm enempää, yleensä paljon vähemmän. Kyseessä on myös ollut varsinainen lahna eikä ole ilmeisesti osannut pyllistää. Pyllistettäessä ideanahan on, että perse nostetaan niin ylös, että pillunreikä on sopivasti esillä, tätä nainen ei siis ilmeisesti hallinnut ollenkaan tai oli niin ihmeellinen vartalo että se oli mahdotonta. Karu kokemus.
Naiset ei kyllä yhdenkerran jutuissa orgasmia saakaan, täysin eri juttu kuin miehillä joille evoluutio on pakostakin luonut helposti toimivan ejakulaation. Niin tietty tässä pitää ottaa huomioon, että orgasmi ja ejakulaatio on kaksi eri asiaa mitä ei teinipojat/kokemattomat ehkä ymmärrä.
Kyllä mä suosittelen, että kokeilet vielä ainakin kerran isopyllyistä lihavaa naista. On nimittäin itsellä ollut niin isoja pyllyjä vastassa että alussa tuntunut kuin painisi Moby Dickin kanssa (120 kg), mutta aina se pillunreikä on sieltä löytynyt valtavien pyllynposkien välistä kun on läskit siirtänyt rohkeasti sivuun ja antanut mennä.Sanoi kyllä seurustelleensa, mut epäilen et oli lopulta lähes kokematon. Ei ollut takaata saanut koskaan aiemmin ja koetin saada sitä parempaan asentoon ja neuvoa, et selkä pitää olla notkolla et se pillu tulee sieltä esiin ja kyynärpäät kunnolla patjaan, muta siitä huolimatta anuksen ja pillun väliä oli varmaan toistakymmentä senttiä, kun nettipornossa se on ollut aina näkemäni mukaan vain pari senttiä. Piti ihan peukalolla hakea se reikä ku ihmettelin, et missähän vitun helvetissä se edes on. Löytyi se sieltä sitten paljon odotettua alempaa. Olikohan tuo edes ihan normaali genetiikaltaan?
Jouduin vaihtaan tuohon doggyyn melko pian kun olin niin herkkänä lähiksessä, et olisin muuten tullut ennen aikojaan. Mielenkiintoista, et lähiksessä se tuntui paljon tiukemmalta. Sormilla kun hieroi, niin kaksikin sormea tuntui tiukalta. En tiedä, mut doggy oli perseestä hänen kanssaan. Ehkä naisten genetiikassa vaan on käsittämättömän suuria eroja ja kaikki asennot ei toimi kaikilla? - hjjvhh
h-x kirjoitti:
Näin ne "naistenmiesten" jutut yleensä menee. Kun ei osaa, niin ei osaa. Naisen vika.
Sinähän se näytät olevan varsinainen pilluasiantuntia.Totuus on sinun tapauksessa vallan jotaki muuta.
- kovanhuoli
Iso kalu on jännittävämpi ja pelottavampi. Siksi se kiinnostaa ja kiihottaa. Musta ”mamba” on vielä pelottavampi kuin vaalea.
- VoodooJama
Kriketin alkuperä on Jamaikalta ku paikalliset pelasivat vastaavanlaista peliä kuivatetuilla naisen sukuelimillä penikset lyömävälineinä. Valkoisilla ei riittänyt penis niin tehtiin mailat erikseen.
- Vaiheluvoisivirkistää
Vieläkö hyllystä löytyy Black Jack kondomia? Pitääpä katsella ja esitellä tummempaa :)
- Sanni_isotissi
Minun mielestä pieni valkoinen "tappava kobra" on kaikista pelottavin. Siitä on kirjoitettu kirjakin nimeltä Häräntappoase.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?
Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial11576Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin
Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras961504Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot
Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks4221051Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä
Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva202960- 124849
Heikki Paasosen Marita-vaimo jätti tunteikkaat jäähyväiset: "Tällä kertaa me..."
Heikki Paasonen on naimisissa Marita Paasosen (os. Alatalo) kanssa ja heillä on kaksi pientä lasta. Nyt koitti aika jätt2797Kuka omistaa keltaisen vanhan aravan?
Pitäs saada rakennuksen omistajaan yhteys, rappukäytävät on siivottomassa kunnossa. Hiekkaa ja roskia rappusissa, lisäks29760Pirkanlinna yleisötapahtuma
Oli todella hyvä tilaisuus. Ja EERO. L. Aivan mahtava tyyppi. Veti rennosti ja asiallisesti. Ja yleisöltä hyviä kysymyks42751- 7724
- 60703