Kotkassa ei ole...

lajeja

Kotkassa (tai lähiseudulla) ei ole sitten yhtään näitä kiinalaisia kamppailulajeja. Olisi jo aika saada niitä tännekin...Tai noh, ainoa tarjonta mitä tähän asti olen löytänyt on Tai Chi, ja sekin vain siltä kuntopuolelta.

Kamppailu kiinnostais.

7

1476

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kung fu miäs

      Mä olin kauaa sitten kotkan meripäivillä ja näin sielä mainoksen jostain Combat Tai Chistä. Onko se hävinny kokonaan?

    • kojihu

      Kotkassa alkaa nyt viikonloppuna taijin käytännön sovelluksiin keskittyvä kurssi. Kurssi löytyy Kotkan Opistosta ja vetäjät tulevat Kotkan Taidosta.

      Kurssi perustuu ilmeisesti Rein Siimin tekemään opetusohjelmaan ja pohjautuu yang-tyylin taijiin. Kurssi löytyy nimellä "taiji-karate". Tyhmä nimi, niin on. Se on ilmeisesti erotettu tuolla noista kuntopuolen ryhmistä.


      Miksi lajin pitäisi muuten olla juuri kiinalainen? Onhan Kotkassa paljon esim. japanilaisia lajeja.

      • lajeja

        Miksi IHMEESSÄ sen nimi on taiji-karate? Onko siinä karatea sitten? Nyt tilttaa...

        "Miksi lajin pitäisi muuten olla juuri kiinalainen? Onhan Kotkassa paljon esim. japanilaisia lajeja."

        Kiinalaiset lajit nyt sattuu kiinnostamaan eniten. Olen harrastanut Kotkassa Taidoa, Aikidoa ja Karatea ja voin sanoa rehellisesti että ei vois pätkääkään kiinnostaa pidemmän päälle. Olen sitä Taijin kuntopuolta harrastanut hieman ja sitten tuli semmonen välähys että "tämä on mun juttu!" Mutta sitä kamppailua....

        Mutta edelleen, miksi sen nimi on taiji-karate? Minua ei nimittäin Karate kiinnosta pätkääkään. Että ei kai se ole joku taiji-karate sekasikiö hökötys? Vai ihan vain taijia kamppailussa? Tietoa?


      • ma ma hu hu
        lajeja kirjoitti:

        Miksi IHMEESSÄ sen nimi on taiji-karate? Onko siinä karatea sitten? Nyt tilttaa...

        "Miksi lajin pitäisi muuten olla juuri kiinalainen? Onhan Kotkassa paljon esim. japanilaisia lajeja."

        Kiinalaiset lajit nyt sattuu kiinnostamaan eniten. Olen harrastanut Kotkassa Taidoa, Aikidoa ja Karatea ja voin sanoa rehellisesti että ei vois pätkääkään kiinnostaa pidemmän päälle. Olen sitä Taijin kuntopuolta harrastanut hieman ja sitten tuli semmonen välähys että "tämä on mun juttu!" Mutta sitä kamppailua....

        Mutta edelleen, miksi sen nimi on taiji-karate? Minua ei nimittäin Karate kiinnosta pätkääkään. Että ei kai se ole joku taiji-karate sekasikiö hökötys? Vai ihan vain taijia kamppailussa? Tietoa?

        Siim ei opeta taijin pariharjoituksia tai sovellutuksia. Hänen liikesarjassaan on kyse meditaatiosta, energiasta, parantamisesta yms. Se on enemmänkin qigongia kuin taijiquania.

        Karatea hän on harjoitellut ja varmaankin opettanut sitä myös taiji-oppilailleen.


      • kojihu
        ma ma hu hu kirjoitti:

        Siim ei opeta taijin pariharjoituksia tai sovellutuksia. Hänen liikesarjassaan on kyse meditaatiosta, energiasta, parantamisesta yms. Se on enemmänkin qigongia kuin taijiquania.

        Karatea hän on harjoitellut ja varmaankin opettanut sitä myös taiji-oppilailleen.

        Sain vähän lisätarkennusta tuosta kurssista. Se on kasattu kahdesta eri lajista, eli ei taijista ja sen sovelluksista, kuten aikaisemmin väitin.

        Kurssin henkisempi puoli on samaa taijia, mitä on opistolla ennenkin opetettu. Lisänä on käytännönläheisempiä osia jostain muusta kiinalaisesta tyylistä. Taiji-karate nimitys on vain opiston kurssin nimessä, jotta tavallinen opistopulliainen käsittäisi eron pelkän taiji-kurssin kanssa.

        Kummankin erillisen lajin opit on peräisin Siimiltä, jonka opit on suoraan tietääkseni joltain/joiltain kiinalaiselta. Siim on opettanut karatea Suomessa ja kotimaassaan, mutta karatesovelluksista ei tuolla kurssilla ole kyse. Ei myöskään sambopainista ;-)


      • ihmettelijä
        kojihu kirjoitti:

        Sain vähän lisätarkennusta tuosta kurssista. Se on kasattu kahdesta eri lajista, eli ei taijista ja sen sovelluksista, kuten aikaisemmin väitin.

        Kurssin henkisempi puoli on samaa taijia, mitä on opistolla ennenkin opetettu. Lisänä on käytännönläheisempiä osia jostain muusta kiinalaisesta tyylistä. Taiji-karate nimitys on vain opiston kurssin nimessä, jotta tavallinen opistopulliainen käsittäisi eron pelkän taiji-kurssin kanssa.

        Kummankin erillisen lajin opit on peräisin Siimiltä, jonka opit on suoraan tietääkseni joltain/joiltain kiinalaiselta. Siim on opettanut karatea Suomessa ja kotimaassaan, mutta karatesovelluksista ei tuolla kurssilla ole kyse. Ei myöskään sambopainista ;-)

        Siimin opit vaikuttaa olevan kirjasta Edward Maisel: Tai chi - tie terveyteen.

        Kirja on joskus 70-luvulla suomeksi ilmestynyt taichi-kirja, joka keskittyy paljon terveyteen, muttei kerro mitään lajin taistelupuolesta. Eli antaa lajista hyvin yksipuolisen ja "väärän" kuvan (kuten monet muutkin sen ajan new-age tyyppistä ajattelua edustavat kirjat). Kirjan piirroskuvat muistuttavat Yang-tyylin taichita, mutta ovat vääristyneitä ja puutteellisia (aika itsestäänselvästi). Ja aika kummallista (ja paljastavaa) onkin että Rein Siimin taichi-liikesarja on hyvin samanlainen kuin kirjan piirrosukon sarja.

        Tältä pohjalta on ymmärrettävää etteivät he löydä tai ymmärrä sarjansa sovellutuksia (koska niitä ei siinä ole) ja hakevat niitä muualta, karatesta tai muista lajeista!!!!!

        Jos haluaa oppia alkuperäisempää taichita, niin kannattaa valita joku muu porukka!


      • joo joo
        ihmettelijä kirjoitti:

        Siimin opit vaikuttaa olevan kirjasta Edward Maisel: Tai chi - tie terveyteen.

        Kirja on joskus 70-luvulla suomeksi ilmestynyt taichi-kirja, joka keskittyy paljon terveyteen, muttei kerro mitään lajin taistelupuolesta. Eli antaa lajista hyvin yksipuolisen ja "väärän" kuvan (kuten monet muutkin sen ajan new-age tyyppistä ajattelua edustavat kirjat). Kirjan piirroskuvat muistuttavat Yang-tyylin taichita, mutta ovat vääristyneitä ja puutteellisia (aika itsestäänselvästi). Ja aika kummallista (ja paljastavaa) onkin että Rein Siimin taichi-liikesarja on hyvin samanlainen kuin kirjan piirrosukon sarja.

        Tältä pohjalta on ymmärrettävää etteivät he löydä tai ymmärrä sarjansa sovellutuksia (koska niitä ei siinä ole) ja hakevat niitä muualta, karatesta tai muista lajeista!!!!!

        Jos haluaa oppia alkuperäisempää taichita, niin kannattaa valita joku muu porukka!

        joo taitaa olla kysymys eestiläisestä taichiista


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      107
      2007
    2. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      124
      1470
    3. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      99
      1413
    4. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1327
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      70
      1154
    6. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      480
      1094
    7. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      51
      982
    8. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      88
      933
    9. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      882
    10. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      138
      856
    Aihe