Polttoainejakelu Vesijärvellä

hupiveneilijä

Onkohan siihen joku järkevä syy miksi Teivaan satamassa ei ole polttoainejakelua?
Kilpailulle olis ainakin tarvetta kun Niemessä on hinta ihan pilvissä, vai miltä kuulostaa 98e 1,85e/l?
Vääksyssä Päijänteen puolella samaan aikaan 1,57e/l.

22

509

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • LahtelaistaPoijaat

      Järkevä syys on se, että Niemen satamassa on polttoainejakelu.

    • hupiveneilijä

      No ei se nyt kovin järkevä syy ole ja se näkyy tuossa hinnoittelussa, kun ei ole kilpailua.

      • texaco_

        Eihän siinä, pistät veneaseman pystyyn ja alat vuolemaan kultaa! Helppoa varmaan?


      • hupiveneilijä

        Siksi juuri kysyin, ei tarvitse heti alkaa kiukustumaan.
        En minä kullan vuolemisesta tiedä, mutta olispahan edes vähän kilpailua tuolla Niemen rosvolla.
        Ei hassumpi bisnes, kun saat jokaiselta litralta reilut 20c voittoa kanavan kauppiaaseen verrattuna.


      • Kokeile_itse_myydä
        hupiveneilijä kirjoitti:

        Siksi juuri kysyin, ei tarvitse heti alkaa kiukustumaan.
        En minä kullan vuolemisesta tiedä, mutta olispahan edes vähän kilpailua tuolla Niemen rosvolla.
        Ei hassumpi bisnes, kun saat jokaiselta litralta reilut 20c voittoa kanavan kauppiaaseen verrattuna.

        Kilpailu vaatii asiakkaita ja niitä ei Lahdessa ole koskaan ollut paljoa. Se kuvittelemasi 20c "voitto" hupenee kiinteisiin kuluihin. Lähes kaikki kun ajavat kuitenkin Vääksyn ohi matkallaan Päijänteelle niin tankkaavat sitten Vääksyssä.


      • Bisneksen kannalta se on järkevä syy. Kysyntää ei ole tarpeeksi, että kenenkään kannattaisi panna kilpailevaa lafkaa pystyyn.


    • SeaRay750

      Siihen sattuu kenellä ei ole varaa.....selvästi.

      • hupiveneilijä

        Suurimpaan osaan näyttää sattuvan, kun kantaavat kanistereissa bensat laiturille.
        Itse en tuohon viitsi ryhtyä, vaikka sillä saisi 40c litra "alennusta".


      • polttoö

        Sinä viistelia et ymmärrä veneilystä mitään,itse ajan Vääksyyn tankille,voit tulla mukaan sinä senkin hutsu


      • hupiveneilijä

        Tosi fiksua ajaa vääksyyn asti pelkän tankkaamisen takia...


      • Karu_totuus

        Suurin osa kun ajaa vääksyyn ja jatkaa siitä tankkauksen jälkeen Päijänteelle. Polttoaineen menekki Lahdessa on niin vähäistä ettei sen myynti juuri kannata, kiinteät kulut kun eivät vähene vaikka myynti olisi pientäkin niin hinta on pakko pitää korkeana ellei halua myydä tappiolla.

        Lahdessa säilytettävien veneiden määrä on muutenkin pudonnut kun moni on siirtänyt veneensä Vääksyyn. Eli miksi tuhlata aikaa ja rahaa ajamalla veneellä Lahti-Vääksy kun matkan pääsee halvemmalla ja nopeammin autolla ? Hyvin harva kun jää Vesijärvelle pyörimään vaan matka suuntautuu nimenomaan Päijänteelle.


      • vanhakanki

        Sitäpaitsi Vääksyssä on antavia naisia,tykkäävät venemiehistä ja ovat tosi mukavia.


    • kakauhistus

      Vastaus: On varmaan järkevä syy.

      Vastakysymys: Mistä sinä tiedät, mihin hintaan se kauppias on sitä bensaa joutunut ostamaan?

      Kyllä ihmiset on tyhmiä, jos kuvittelee, että kaikki Suomen kiskat ostelee polttoaineita samaan hintaan. Jos he eivät myy paljon, ostohinta on yleensä tosi korkea. Itse käyskentelen lähinnä Saaristomerellä, mutta on silti joku käry siitä, mitä ne kuljetuskustannukset voi olla. 1,85/L on korkea hinta, mutta ehkä sitä pidetään enemmän palvelumielessä kuin todellisena tulonlähteenä.

      • hupiveneilijä

        No sanosin, että ei se kauppias sitä tukkurilta osta kalliimmalla, kuin se parin kilsan päässä oleva normibensis myy omille asiakkailleen, tästä olet varmaan samaa mieltä?
        Kuljetuskustannukset on ihan samat kuin sinne normibensiksellekkin.
        En ole samaa hintaa pyytänytkään, mutta jotain rajaa sentäs.


      • hupiveneilijä

      • hupiveneilijä kirjoitti:

        No sanosin, että ei se kauppias sitä tukkurilta osta kalliimmalla, kuin se parin kilsan päässä oleva normibensis myy omille asiakkailleen, tästä olet varmaan samaa mieltä?
        Kuljetuskustannukset on ihan samat kuin sinne normibensiksellekkin.
        En ole samaa hintaa pyytänytkään, mutta jotain rajaa sentäs.

        Kyllä voi hyvin olla, että tukkuri ottaa veneasemalta kovempaa hintaa ihan siksi, että veneasema myy vähemmän eli ostaa tukkurilta vähemmän. Tukkukaupassakin pätee se, että enemmän ostava saa yleensä paremman diilin.


      • hupiveneilijä

        Koetin tuossa sanoa, että tuskin se tukkuri ottaa kovempaa hintaa, kuin millä se normiaseman pitäjä myy sitä kamaa ulos kuluttajille.
        Sehän on sanomattakin selvää, että se tukkuri myy sille normiasemalle halvemmalla, koska se ostaa vuodessa paljon enemmän.


      • hupiveneilijä kirjoitti:

        Koetin tuossa sanoa, että tuskin se tukkuri ottaa kovempaa hintaa, kuin millä se normiaseman pitäjä myy sitä kamaa ulos kuluttajille.
        Sehän on sanomattakin selvää, että se tukkuri myy sille normiasemalle halvemmalla, koska se ostaa vuodessa paljon enemmän.

        Saattaa jopa ottaakin (luin toki huolimattomasti alunperin, en huomannut, että vertasit aseman A ulosmyyntihintaa aseman B sisäänostohintaan etkä molempien sisäänostohintoja toisiinsa). Käsittääkseni polttoainemyynnin katteet eivät ole mitenkään hirmuiset, jossain 15-20 senttiä per litra eli vähemmän kuin tuo kahden myyntipisteen erotus. Mutta todennäköisempää on tietysti se, että kustannusrakenne ja/tai katetavoite on noilla kahdella asemalla erilainen ja selittää valtaosan hintaerosta.


      • näinontämä

        Jalostamon on laitonta hinnoitella bensa ostomäärien mukaan.


    • hupiveneilijä
    • 50lh

      Bensakin tulossa...

    • hupiveneilijä

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Purran tuhoja tuskin saadaan koskaan korjatuksikaan

      Purra on aiheuttanut Suomen taloudelle karmaisevat tuhot. Sen lisäksi Purra on ajanut myös suuren osan Suomen kansasta k
      Maailman menoa
      146
      7831
    2. Miksi persuilla ei ole firmoja?

      Kuten vasemmisstolaisilla, esim. Sannalla MA\PI. Eikö ole aika erikoista?
      Maailman menoa
      100
      7300
    3. Persut hommasivat Suomeen 35 000 pientä lasta v. 2015

      Onko Riikka Purra nyt tavoittelemassa tätä samaa historiallista persujen utopiaa? Purram kaksinaamaisessa pelissä vaadit
      Maailman menoa
      31
      7192
    4. Aamun Riikka: työttömyydessä lähestytään viime laman synkintä vaihetta

      Nopeasti mentiiin upean Marinin hallituksen ennätystyöllisyydestä toiseen ääripäähän, kohti Suomen historian kurjimpia t
      Maailman menoa
      21
      6778
    5. Marinin tuhojen korjaaminen kestää kahdeksan vuotta

      Nyt on vasta neljännes mennyt ja ensimmäiset korjausliikkeet saatu liikkeelle. Innokkaimmat olivat odottaneet että jo t
      Maailman menoa
      73
      6361
    6. Purran vuoro kiihoittua Lepomäen sääristä

      "Ulkoministeri Elina sanoo, ettei muuta pukeutumistaan sen mukaan, kenet tapaa, ja että hän ei suostuisi peittämään kasv
      Maailman menoa
      23
      6034
    7. Se oli Orpo joka rynni Eagle S -alukselle

      Vastoin kaikkia kansainvälisen merenkäynnin sääntöjä. Kunpa olisi ollut purjehtija Harkimo Suomen johdossa silloin. ht
      Maailman menoa
      2
      5906
    8. Miksette persut irtisanoudu Kirkin lausunnoista?

      Kirkhän muun muassa vaati raiskattuja naisia pidättäytymään abortista ja vaimoja alistumaan aviomiestensä tahtoon. Mik
      Maailman menoa
      112
      5832
    9. Persujen kaksoisstandardit: Räsäsen uhkailu paha, Virran uhkailu hyvä

      Tässä taas nähdään kuinka kaksinaamaista porukkaa persut ovat. Mitäs persut tähän?
      Maailman menoa
      47
      5478
    10. Demarikultin uhri kertoo

      Demarikultin uhri kertoo: “En saanut mennä edes suihkuun ilman lupaa” – Seksuaalisen hyväksikäytön uhri kertoo vuosistaa
      Maailman menoa
      83
      5368
    Aihe