Psykopaatille ihmiset ovat vain käyttöesineitä

Psykopaatille

"Liero kuvaa hyvin organisaatioissa luikertelevalle psykopaatille ominaista selkärangattomuutta, lipevyyttä, loisivaa elämäntapaa ja tunnekylmyyttä.
Öykkäröivä ja impulsiivinen macho-psykopaatti päätyy lieroja useammin vankilaan.
Kolmas ja kaikkein vaarallisin psykopaattityyppi, nukkemestari (puppet-master), on harvinaisin. Stalinin ja Hitlerin tapaan hän listii ihmisiä sätkynukkiensa välityksellä."
http://www.tiede.fi/artikkeli/jutut/artikkelit/psykopaatti_mainettaan_pahempi
1. Hurmaava, älykäs, aggressiivinen
2. Taitava liero osaa välttää vankilan
3. Psykopaatille ihminen on käyttöesine
4. Liero perehtyy kohteeseen innokkaasti
5. Ihmisryhmiä liero hallitsee hajottamalla
6. Liero dumppaa "ystävänsä" surutta
"- Psykopatiaa voi pitää vaikeana persoonallisuushäiriön lajina, jossa yhdistyvät vahvasti narsistinen ja epäsosiaalinen persoonallisuus."
"Koska ani harva psykopaatti on diagnosoitu eikä diagnoosista kerrota ulkopuolisille, jokaisen on katsottava itse eteensä. "

34

1469

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lkgfkjlgkj

Naispuolinen psykopaatti on vaarallisempi!

• N-äidit

http://anna.fi/suhteet/perhe/hallitseeko-kotonasi-narsisti-nain-naisen-narsismi-ilmenee
        "Narsismi ja vallankäyttö ovat pari. Miehellä narsistisuus näkyy usein parisuhteessa, aviomiehen tai poikaystävän roolissa. Parisuhteessa valtaa käyttää usein mies"
        " perheessä vallankäyttäjä on useimmiten äiti, joten naisen narsistiset piirteet tulevat tavallisimmin ilmi äidin roolissa, psykoterapeutti Marica Brandt-Pihlström kertoo."
        "Millaisia nämä narsistiäidit ovat?

– He ovat itsekeskeisiä, lapset ovat olemassa oikeastaan vain heitä varten. He vaativat aikuisiltakin lapsiltaan jakamatonta huomiota ja palvontaa. He haluavat että lapset ovat riippuvaisia heistä. Myös marttyyrius on yksi narsismin muodoista."

• hhgbkn
        N-äidit kirjoitti:

http://anna.fi/suhteet/perhe/hallitseeko-kotonasi-narsisti-nain-naisen-narsismi-ilmenee
        "Narsismi ja vallankäyttö ovat pari. Miehellä narsistisuus näkyy usein parisuhteessa, aviomiehen tai poikaystävän roolissa. Parisuhteessa valtaa käyttää usein mies"
        " perheessä vallankäyttäjä on useimmiten äiti, joten naisen narsistiset piirteet tulevat tavallisimmin ilmi äidin roolissa, psykoterapeutti Marica Brandt-Pihlström kertoo."
        "Millaisia nämä narsistiäidit ovat?

– He ovat itsekeskeisiä, lapset ovat olemassa oikeastaan vain heitä varten. He vaativat aikuisiltakin lapsiltaan jakamatonta huomiota ja palvontaa. He haluavat että lapset ovat riippuvaisia heistä. Myös marttyyrius on yksi narsismin muodoista."

Parisuhteen piilovallankäyttäjä on nainen ja hän onkin siinä ovelaakin ovelampi.

• Olemassa_sanonta

Olemassa sanonta: Mies on perheen pää, mutta nainen sitä päätä heiluttaa.
        Että kun tuo on usein normaali tilanne, niin olen myös taipuvainen uskomaan, että psykopaattinainen laittaa miehen kyllä helisemään.

• Näinsemenee5

Joo se pikkusormen ympärille isän laittaminen alkaa tytöillä yleensä jo aika aikaisin.
        Mun päätä ei ex heilutellut, ehkä siinä oli ongelma??

• hush
        Näinsemenee5 kirjoitti:

Joo se pikkusormen ympärille isän laittaminen alkaa tytöillä yleensä jo aika aikaisin.
        Mun päätä ei ex heilutellut, ehkä siinä oli ongelma??

Taas yksi lasten syyttelijä.

• Ammattiapua

http://www.terve.fi/80147-mista-tunnistaa-narsistin-ja-psykopaatin-laakari-kertoo
      "Auttamisella ei saa tehdä vahinkoa. Lauerman mielestä psykopaattia ei voi ohjata esimerkiksi tavalliseen työkokeiluun, joka perustuu luottamukseen. Klassisesta psykoterapiastakaan ei psykopaatille ole apua.

-Pitää ottaa käyttöön muut keinot: lääkkeet, neuvonta ja itseymmärryksen tukeminen sekä sosiaalinen tukeminen."

• TodellinenVaara

http://anna.fi/suhteet/perhe/onko-laheiseni-psykopaatti
      "Psykopatia ajoittuu kehityksellisesti alle puolen vuoden ikävaiheeseen, jolloin on tapahtunut epäonnistuminen läheisissä kiintymyssuhteissa."
      "Lapsi ja nuori eivät ole psykopaatteja, mutta vaikeasta taustasta johtuen heistä voi tulla sellaisia, jos he eivät saa apua pahoinvointiinsa ja vaille jäämisiinsä."

"Psykopaatti osaa puhua ja hurmata tavoittelemansa henkilön. Hän osaa miellyttää, mutta naamion takana on vihaa ja tuhoavuutta. Se voi ilmetä psyykkisenä ja fyysisenä väkivaltana tai seksuaalisina perversiona, joka saattaa kohdistua esimerkiksi puolison lapseen.

Psykopaatin aggressio ei liity itsensä suojaamiseen, vaan toiselle kostamiseen. Päämääränä on saada toinen kärsimään fyysisesti ja psyykkisesti. Psykopaatti voi olla todella vaarallinen."

• iuytrdcvbnlkjhghj

Nämä ovat tosi mielenkiintoisia ja paljon ajatuksia herättäviä artikkeleita, niin paljon, että en tiedä koska jaksaisi kommentoida. Kiva, että aiheesta näin kirjoitetaan. Löysin näistä tosi paljon tuttua.

Itse vaan, kun ei ole varaa valita psykopatiaan perehtynyttä terapeuttia, niin en luota mennä kenellekään ammattilaiselle puhumaan kokemastani, koska itselläkin asian oivaltaminen kesti vuosikymmeniä ja en kestä sitä tuskaa, kun ammattilainen sitten epäluuloisella naamalla epäluuloisin kommentein kommentoisi kertomaani. Mutta ihmettelen sitä, että jos ihmiset kokevat vastuuttomaksi uskoa jonkun läheisen olevan psykopaatti, niin eivätkö he näe siinä mitään vastuutonta manipuloida mahdollisen psykopaatin läheinen uskomaan, että tämä ei olisi tekemisissä vaarallisen psykopaatin kanssa ? Silloinhan psykopaatti saa vapaat kädet tuhota läheisensä elämän. Miksi se ei huolestuta ketään kuulijaa ikinä ? Vaikka se voi olla todella vaarallista. Sen sijaan toisen luuleminen turhanpäiten psykopaatiksi ei mielestäni olisi läheskään yhtä vaarallista, jos on kuitenkin kiltti ihminen, eikä tätä psykopaattina pitämänään henkilöä mitenkään kiusaa.

Ongelmallista on tuo, että psykopaatiksi ei saisi nimittää ketään, jos ei ole ammattilainen. Pelkän nimityskysymyksenkö takia pitäisi antaa jonkun tuhota jonkun toisen elämä, kun ei saa sanoa missä kuviossa mennään. Asiaa on todella vaikea kuvata ilman psykopatia-termiä ja siihen liittyvää tietoa.
        Ja kuten artikkeleista ilmenee asiantuntijat keskittyvät näkyvimmin rikollisiin psykopaatteihin. Mutta entäs henkilöt, jotka elävät arkipäivän psykopaattien kanssa ?
        Artikkelista mielestäni myös ilmenee, että psykopaatit voivat itse aavistaa olevansa psykopaatteja, koska osaavat hakeutua aihetta käsitteleviin tutkimuksiinkin.

Minun mielestäni läheiseni on pienimuotoisen lieron ja puppetmasterin välimuoto.
        Ei toinenkaan läheinen usko, että ammattilainen voisi läheiseni piirteitä hänessä huomata kovinkaan helposti. Muistan aina kun aikoinaan leikillämme mietimme kuka perheenjäsen muistuttaa mitäkin eläintä, tästä henkilöstä tuli mieleen kettu tai käärme tai mato, ja hän itsekin hyväksyi nämä.

Myöskin tämän henkilön oma vanhempi aina opetti minullekin, että elämässä on pärjättävä VAIN ITSE. On turha odottaa keneltäkään tukea.
        Valitettavasti tuo on osoittautunut hyvin paikkansapitäväksi, kuten psykopaatti ja minäkin olemme tulleet huomaamaan. Psykopaattikin kokee vain saavansa paskaa niskaan, jos kenellekään asioistaan puhuu aidosti ja on sitä mieltä, että minun on syytä tajuta myös, että asia on niin, että jos aidosti kerron ihmisille, saan vain paskaa niskaan.
        Mistä ihmeestä kukaan mitään apua saisi mihinkään vaillejäämisiinsä ?
        En minäkään oikeastaan enään usko, että sellaista voi saada mistään muualta kuin Jumalalta, jos on jo psykopatiailmiön kanssa kamppailuun asti vaillejäämiset johtaneet.

• nusipää

Tuosta nimittelystä sen verran vain, että arkikielessä edelleen puhutaan narsismista ja psykopatiasta. Nykyinen psykiatrinen tautiluokitus ei enää tunne psykopatiaa, vaan oireisto on jaettu täsmällisempiin kuvauksiin ja oireille on annettu niitä paremmin kuvaavat nimitykset. Kansanomaisesti on puhuttu yleensä kusipäistä, joku täällä on kuitenkin kertonut vastustavansa sitä. Minusta tuossa kuitenkin saattaa oikeasti olla perää jos on siinäkin, että narsistin aivoissa saattaa oikeasti olla joku häiriö aineenvaihduntajärjestelmässä.

• lkjhgfdsasdfghj

Niin suolisto todella vaikuttaa aivoihin, katsoin jonkun ohjelmankin...

• nusipää

Ajattelin, että jos urea ei poistukaan elimistöstä normaalilla tavalla, vaan virtaakin ylöspäin väärään suuntaan. Sitten kun tälläisiä henkilöitä pääsee virkoihin, joissa päätetään toisten elämästä ,niin siinä on kyllä inhimillisyys kaukana.

• Minä_vastustan
        nusipää kirjoitti:

Tuosta nimittelystä sen verran vain, että arkikielessä edelleen puhutaan narsismista ja psykopatiasta. Nykyinen psykiatrinen tautiluokitus ei enää tunne psykopatiaa, vaan oireisto on jaettu täsmällisempiin kuvauksiin ja oireille on annettu niitä paremmin kuvaavat nimitykset. Kansanomaisesti on puhuttu yleensä kusipäistä, joku täällä on kuitenkin kertonut vastustavansa sitä. Minusta tuossa kuitenkin saattaa oikeasti olla perää jos on siinäkin, että narsistin aivoissa saattaa oikeasti olla joku häiriö aineenvaihduntajärjestelmässä.

Minä vastustan sitä, että kp nimityksellä muka tarkoitettaisiin narsismia. Kun se ei elämässä vain mene niin. Kp on ruma haukkumanimi, jonka voi saada kuka tahansa ja kuvastaa usein myös käyttäjänsä tunnetilaa. Kp voi tarkoittaa melkein mitä tahansa. Kai jokainen nyt ymmärtää, ettei kaikki ihmisten haukkumanimet tarkoita narsismia. En ymmärrä, miksi tuota kp-nimitystä nyt yritetään lanseerata tähän tarkoitukseen, kun se on ikivanha haukkumanimi, jolla voidaan nyt tarkoittaa melkein mitä tahansa.
        Suomenkielen ihan asiatonta raiskaamista.
        Toisaalta taas, koska kp voi tarkottaa melkein mitä tahansa, sillä ei voida tarkoitettaisi narsismia, joka narsismi taas on se persoonallisuushäiriö, josta täälläkin keskustellaan.
        Kp on vielä niin ruma nimityskin, että niin ei saisi ketään ihmistä nimitellä. En pidä siitä, että sitä täällä palstallakin viljellään. Todella rumaa.

• Joillakin_

Joillakin kuulemma kehut nousevat päähän kuin lämmin pissa... Mutta ei sillä narsismia tarkoiteta...

• nusipää
        Minä_vastustan kirjoitti:

Minä vastustan sitä, että kp nimityksellä muka tarkoitettaisiin narsismia. Kun se ei elämässä vain mene niin. Kp on ruma haukkumanimi, jonka voi saada kuka tahansa ja kuvastaa usein myös käyttäjänsä tunnetilaa. Kp voi tarkoittaa melkein mitä tahansa. Kai jokainen nyt ymmärtää, ettei kaikki ihmisten haukkumanimet tarkoita narsismia. En ymmärrä, miksi tuota kp-nimitystä nyt yritetään lanseerata tähän tarkoitukseen, kun se on ikivanha haukkumanimi, jolla voidaan nyt tarkoittaa melkein mitä tahansa.
        Suomenkielen ihan asiatonta raiskaamista.
        Toisaalta taas, koska kp voi tarkottaa melkein mitä tahansa, sillä ei voida tarkoitettaisi narsismia, joka narsismi taas on se persoonallisuushäiriö, josta täälläkin keskustellaan.
        Kp on vielä niin ruma nimityskin, että niin ei saisi ketään ihmistä nimitellä. En pidä siitä, että sitä täällä palstallakin viljellään. Todella rumaa.

En mä sitä mitenkään erityisesti yritä lanseerata, mutta mielestäni se vain on yllättävän osuva ja sopii narsistiin. Sen sijaan jumalasta (johon en usko)seuraavana olentona olen joskus jonkun syvällisen pohdinnan jälkeen pitänyt lieroa jos sillä tarkoitetaan kastematoa, se kun ei tee kenellekään koskaan mitään pahaa, vaan kuuluu niihin harvoihin jotka tekevät pelkkää hyvää.

• Ja_teidän
        iuytrdcvbnlkjhghj kirjoitti:

Nämä ovat tosi mielenkiintoisia ja paljon ajatuksia herättäviä artikkeleita, niin paljon, että en tiedä koska jaksaisi kommentoida. Kiva, että aiheesta näin kirjoitetaan. Löysin näistä tosi paljon tuttua.

Itse vaan, kun ei ole varaa valita psykopatiaan perehtynyttä terapeuttia, niin en luota mennä kenellekään ammattilaiselle puhumaan kokemastani, koska itselläkin asian oivaltaminen kesti vuosikymmeniä ja en kestä sitä tuskaa, kun ammattilainen sitten epäluuloisella naamalla epäluuloisin kommentein kommentoisi kertomaani. Mutta ihmettelen sitä, että jos ihmiset kokevat vastuuttomaksi uskoa jonkun läheisen olevan psykopaatti, niin eivätkö he näe siinä mitään vastuutonta manipuloida mahdollisen psykopaatin läheinen uskomaan, että tämä ei olisi tekemisissä vaarallisen psykopaatin kanssa ? Silloinhan psykopaatti saa vapaat kädet tuhota läheisensä elämän. Miksi se ei huolestuta ketään kuulijaa ikinä ? Vaikka se voi olla todella vaarallista. Sen sijaan toisen luuleminen turhanpäiten psykopaatiksi ei mielestäni olisi läheskään yhtä vaarallista, jos on kuitenkin kiltti ihminen, eikä tätä psykopaattina pitämänään henkilöä mitenkään kiusaa.

Ongelmallista on tuo, että psykopaatiksi ei saisi nimittää ketään, jos ei ole ammattilainen. Pelkän nimityskysymyksenkö takia pitäisi antaa jonkun tuhota jonkun toisen elämä, kun ei saa sanoa missä kuviossa mennään. Asiaa on todella vaikea kuvata ilman psykopatia-termiä ja siihen liittyvää tietoa.
        Ja kuten artikkeleista ilmenee asiantuntijat keskittyvät näkyvimmin rikollisiin psykopaatteihin. Mutta entäs henkilöt, jotka elävät arkipäivän psykopaattien kanssa ?
        Artikkelista mielestäni myös ilmenee, että psykopaatit voivat itse aavistaa olevansa psykopaatteja, koska osaavat hakeutua aihetta käsitteleviin tutkimuksiinkin.

Minun mielestäni läheiseni on pienimuotoisen lieron ja puppetmasterin välimuoto.
        Ei toinenkaan läheinen usko, että ammattilainen voisi läheiseni piirteitä hänessä huomata kovinkaan helposti. Muistan aina kun aikoinaan leikillämme mietimme kuka perheenjäsen muistuttaa mitäkin eläintä, tästä henkilöstä tuli mieleen kettu tai käärme tai mato, ja hän itsekin hyväksyi nämä.

Myöskin tämän henkilön oma vanhempi aina opetti minullekin, että elämässä on pärjättävä VAIN ITSE. On turha odottaa keneltäkään tukea.
        Valitettavasti tuo on osoittautunut hyvin paikkansapitäväksi, kuten psykopaatti ja minäkin olemme tulleet huomaamaan. Psykopaattikin kokee vain saavansa paskaa niskaan, jos kenellekään asioistaan puhuu aidosti ja on sitä mieltä, että minun on syytä tajuta myös, että asia on niin, että jos aidosti kerron ihmisille, saan vain paskaa niskaan.
        Mistä ihmeestä kukaan mitään apua saisi mihinkään vaillejäämisiinsä ?
        En minäkään oikeastaan enään usko, että sellaista voi saada mistään muualta kuin Jumalalta, jos on jo psykopatiailmiön kanssa kamppailuun asti vaillejäämiset johtaneet.

"Silloinhan psykopaatti saa vapaat kädet tuhota läheisensä elämän. Miksi se ei huolestuta ketään kuulijaa ikinä ? Vaikka se voi olla todella vaarallista. "
        Ja teidän yhteisiin asioihinne haluaisi sekaantua kuka? Ja miksi? Ja mitä hän voisi tehdä?
        Vaillejäämisiä pitää paikata lapsena... Voin sanoa, niin ns. perhetyttö kuin olinkin, eivät vanhempani olleet ihan ainoat kasvattajani. Elämässämme oli muitakin ihmisiä, sukulaisia ja ystävieni vanhempia, ja taas päivastoin.
        Varmaan tiedät itsekin, että kaikki vanhemmat eivät aina kasvata lapsiaan, vaan sen tekee kokonaan joku muu.

• En_tiedä_
        nusipää kirjoitti:

En mä sitä mitenkään erityisesti yritä lanseerata, mutta mielestäni se vain on yllättävän osuva ja sopii narsistiin. Sen sijaan jumalasta (johon en usko)seuraavana olentona olen joskus jonkun syvällisen pohdinnan jälkeen pitänyt lieroa jos sillä tarkoitetaan kastematoa, se kun ei tee kenellekään koskaan mitään pahaa, vaan kuuluu niihin harvoihin jotka tekevät pelkkää hyvää.

En tiedä mitä yrität ja mitä et, mutta kp edustaa rumaa kiroilua, osoittelua, nimittelyä ja yleensäkin huonoa kieltä. En suostu kuuntelemaan sellaista. Sellaista sanaa en käytä koskaan.
        Tavat ne on oltava vaikka huonommatkin, mutta kp edustaa lajissaan täydellistä alamittaa... En ymmärrä tuollaista.

• Siis_ymm
        En_tiedä_ kirjoitti:

En tiedä mitä yrität ja mitä et, mutta kp edustaa rumaa kiroilua, osoittelua, nimittelyä ja yleensäkin huonoa kieltä. En suostu kuuntelemaan sellaista. Sellaista sanaa en käytä koskaan.
        Tavat ne on oltava vaikka huonommatkin, mutta kp edustaa lajissaan täydellistä alamittaa... En ymmärrä tuollaista.

Siis ymmärrättekö, jos minun lapsuudessani käytti tuollaista sanaa, menetti viikkorahansa, joutui kotiarestiin, koulussa sai jälki-istuntoa ja opettaja soitti kotiin tai kirjoitti kirjeen. Ja koulun yhteydenotto kotiin oli harvinaista tuohon aikaan.
        Kukaan itseään ihmislapsena pitävä tyttö ei käyttänyt tuollaista kieltä. En aio aloittaa nytkään, enkä myöskään kuuntele sellaista.
        Nykyään sana kuulostaa minusta tietenkin vain erittäin lapselliselta, enkä ymmärrä, kuinka kukaan viitsii käyttää sellaista. Ennemminkin vitsi, kuin mikään vakava yritys kertoa kenenkään luonteenlaadusta.
        Olettehan kaikki kuulleet alamittaisesta... kaikki rimat alittavasta... naurettavan lapsellisesta... olettehan??? Ettekä itse tahdo olla sellaisia, ettehän?
        Ehkä nyt viimein olette keksineet keinon, jolla minustakin pääsee eroon...

• ljhgfdsdhjkl
        Ja_teidän kirjoitti:

"Silloinhan psykopaatti saa vapaat kädet tuhota läheisensä elämän. Miksi se ei huolestuta ketään kuulijaa ikinä ? Vaikka se voi olla todella vaarallista. "
        Ja teidän yhteisiin asioihinne haluaisi sekaantua kuka? Ja miksi? Ja mitä hän voisi tehdä?
        Vaillejäämisiä pitää paikata lapsena... Voin sanoa, niin ns. perhetyttö kuin olinkin, eivät vanhempani olleet ihan ainoat kasvattajani. Elämässämme oli muitakin ihmisiä, sukulaisia ja ystävieni vanhempia, ja taas päivastoin.
        Varmaan tiedät itsekin, että kaikki vanhemmat eivät aina kasvata lapsiaan, vaan sen tekee kokonaan joku muu.

Ei kukaan, kun vihdoin vuosikymmenien jälkeen opin, että en kuuntele muiden neuvoja, joiden mukaan vaikeuksistaan kannattaa puhua toisille ihmisille.
        Sellasta soopaa minulle vaan nuorena syötti psykopaattinikin, houkutteli minut puhumaan sisäisistä asioistani. Se oli hirveistä hirvein ansa mitä maailmassa voi olla.
        Kun puhuu, lähes jokainen kuulija haluaa henkisellä tasolla puuttua asiaan.
        Ja se on mielettömän hirveää rääkkiä.

• lkjhgfdsdfghj

jatkan.
        Siis kun psykopaatti todellakin haluaa tietää ne sisäiset asiat osatakseen käyttää henkilöä kuin konetta. Hän selvittää kuinka henkilön aivot toimii ja sitten vielä henkilö altistetaan sillä tavalla muullekin ympäristölle.
        Tässä voidaan hyödyntää psykolopgiaa:
        "Sitä sanotaan, että ongelmistaan kannattaa puhua..."

Minun ainakaan ei kannattanut !!!!

• näinsekäy
        Joillakin_ kirjoitti:

Joillakin kuulemma kehut nousevat päähän kuin lämmin pissa... Mutta ei sillä narsismia tarkoiteta...

Sekopäät muuten tykkäävät kovasti näistä, joilla kehu kihahtaa perusteellisesti päähän. Heitä on niiin helppo manipuloida. Merkitykselliset asiat saa katoamaan lausumalla vaikka "aah, kun sulla on ihanat kengät!"

• poiuytrrtyl

Kerrankin tosi hyvä artikkeli, varsinkin kohta nyyhkytarinoista ja myöskin psykopaattien uhreista.

• TärkeääTietoa

Minä nain munaa! Minä olen ylivertainen! Menkää maan matoset koloihinne. Haluan piereä rauhassa! Nauru pidentää ikää. Elän siis ikuisesti. Viva forever. Slut.

• näillä-mennään

"Naisen nauru ja kanan laulu ei tiijä hyvvää."

• hienosti

Hieno kirjoitus (ja linkki) josta saa paljon tietoa.
      "Liero yrittää lahjoa, ja jos hän ei saa haluamaansa, hän alkaa herkästi uhkailla ja kiristää"..
      "Liero puhuu yhtä yhdelle ja toista toiselle ja on mestari muiden maineen kohteliaassa häpäisyssä."
      "Kun epäilyjä herää, liero määrittelee ne kateellisten nynnyjen vikinäksi".
      "Jokainen apuri luulee olevansa lieron läheisin ystävä, mutta toisistaan tietämättömiä apureita on monta."
      "Liero pyrkii luomaan kahdenvälisiä salaliittoja. Jos lieron uusi kohde on Liisa, liero menee kertomaan Liisalle, mitä pahaa Pekka on tästä muka sanonut, mutta pyytää Liisaa pitämään tiedon luottamuksellisena"
      Tässä muutamia lainauksia, jotka pitävät täysin paikkansa. Juuri näin liero toimii.

• yksiuhri1

Yksi asia puuttui : liero on usein huippuälykäs.

• mensas
        yksiuhri1 kirjoitti:

Yksi asia puuttui : liero on usein huippuälykäs.

Voi että sen älyn palvomisen kanssa. Idioottikin menestyy, kun keskittää kaiken, aivan kaiken aikansa sen yhden ainoan asian hoitamiseen.

Narsistille asia on saada kaikki kääntymään vain omaksi edukseen. Yhteistä narsisteille on häikäilemättömyys, ei ensisijaisesti äly. Esim heikointa kohtaa voi etsiä tyhmäkin mutta vain nassella on pokkaa laittaa tuho käytäntöön.

• rotanmyrkky

Vaikka olisi kuinka mitätöity sanallisesti ja monilla kieroilla keinoilla, kyllä fyysinen väkivalta esim seksuaalinen hyväksikäyttö on kaikkein pahinta. Kun trauma jää kehoon. En yhtään miehet epäile etteikö narsuakkoja olisi, mutta kyllä se fyysisen voiman alistamana oltu hetki tuhosi kaikkein eniten. Eikä tekijä koskaan ymmärrä tehneensä väärin, koska elukalla oli niin hauskaa.

• gxcbn

Tämä ei ole kilpailua.

• Omenanosoittaja

Äitipuoleni ihan estoitta minua pikkutyttönä käärmeeksi nimitteli. Nykyisin pahasti alkoholisoitunut äitini on liittynyt nimittelijöihin. En oikein tiedä mistä syystä, koska emme juuri ole tekemisissä kuin satunnaisesti puhelimitse. Olen ollut 15-vuotiaasta omillani, nyttemmin sairaseläkkeellä johtuen kait tästä käärmemäisyydestäni ja sen mukaisesta kohtelusta. Ja sama meno jatkuu nyt tosin eri naisen suulla. Kyllä kai ne naiset pennut parhaiten tuntee, kuten ammattilaiset tietävät, että ollaan sitten lieroja. Kauniita otuksiahan nuo ovat esim. Hämähäkkeihin verrattuna.

• Taidat_olla_käärme

Vaikutat käärmeeltä, jonka pään sisälle ei nää, mitä siellä on. Luikertelet pois tilanteista.

• Minussakokäyttöesine

Exälle mun penis oli, kun joku käyttö esine. Sitä se katseli, kun jotakin kulta kelloa ja nuoleskeli suupieliä, kun sen näki.

• aassesbridge

"Koska ani harva psykopaatti on diagnosoitu eikä diagnoosista kerrota ulkopuolisille, jokaisen on katsottava itse eteensä. "

Jos on psykopaatista kyse niin aina on olemassa rikollinen tausta, jonka johdosta kriminalipsykologi voi antaa diagnoosin psykopaatista. Jos psykopaatti haluaa vahingoittaa sinua sen hän kyllä tekee. Jos haluat välttää psykopaatteja niin monesti maalaisjärki on tarpeen. Psykopaatti on monta asiaa mitä narsisti on, itseasiassa psykopaatti on ääri-narsisti. Narsistin ja psykopaatin ero on siinä että psykopaatti tietää mikä on oikein ja mikä väärin mutta ei välitä siitä, siksi heitä ei voi auttaa, narsisti tietää mikä on väärin ja koettaa välttää sitä.

Psykopaatin ei tarvitse olla älykäs, mutta aina on vaikea lapsuus takana biologiset tekijät. Joillakin on synnynnäinen aineenvaihduntaongelma mikä estää välittäjäaineita, jotka kuljettavat empatiaosia, kehittymästä, otsalohkosta. Psykopaatti on lähes joka tapauksessa vaaraksi yhteiskunnalle, narsisti on keskittynyt yhteiskunnassa siihen, miten saa kaikista eniten ihailua.

Psykopaatti, antisosiaalinen persoonallisuushäiriöinen, narsistinen on "ei diagnoitavissa" oleva mulkku.

• Anonyymi

Voiko psykopatia johtua vanhempien avioerosta,lapsen ollessa tietyn ikäinen? Kehuttyykö psykopatia siten,että aluksi on nuorisorikollisuutta,ja alkoholismi tulee kuvioihin,sekä aivan jatkuva ystävien siivellä eläminen?
      Siis,niin että perheympyröussä on muutoin ollut normaalia,välittämistä,rajoja. Ei väkivaltaa eikä vanhemmilla päihteitä tai pahoja muita ongelmia.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kiitos nainen

Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      11
      3465
    2. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      68
      1868
    3. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      541
      1566
    4. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      80
      1178
    5. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      61
      992
    6. Yksi syy nainen miksi sinusta pidän

on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s
      Ikävä
      33
      958
    7. Hyödyt Suomelle???

Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt
      Maailman menoa
      209
      872
    8. Hyvää talvipäivänseisausta

Vuoden lyhyintä päivää. 🌞 Hyvää huomenta. ❄️🎄🌌✨❤️😊
      Ikävä
      170
      823
    9. Hyvää Joulua mies!

Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      59
      816
    10. Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!

Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill
      Suomalaiset julkkikset
      3
      768
    Aihe