2- vai 4-tahtinen raivaussaha?

raivataan

On suunnitelmissa ostaa raivaussaha mökille. Ei mitään oikeata metsänraivausta. Vanhojen niittyjen ja piha-alueen parturointia. Ruohikkoa, koiranputkea, nokkosta, pientä pajua ym. taimikon alkua. Olen kyllä kuullut, että ainoa oikea raivaussaha on Stihl, mutta maksaa liikaa. Parilla sadalla eurolla saisi näitä Kiinan ihmeitä. Mutta kummat tahdit? Nelitahtisissa näyttää olevan pienempi moottori ja vähemmän tehoja. Riittäiskö se kuitenkin tuohon hommaan? Ja kummat on luotettavampia lähtemään käyntiin? Onko käyttökokemuksia?

24

4914

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vattuhorsmaheinä

      Sellanen 2tahti kyllä kaikkein paras.. Kun ostat kerralla kunnon työkalut niin on sitten konetta vuosiksi eteenpäin ja unohda sellaset muutaman kympin kiinankoneet.. Stil saha on kyllä hyvä ja siihen vielä sellanen 3 lapanen vesakkoterä niin on kyllä nätti pyyhkiä vatukot horsmat alas..

      • Anonyymi

        Vastasitko kysymykseen? Et. Kunnon Stihl on kysyjälle liian kallis, hinta yli kolminkertainen.

        Jokainen ymmärtää, että suosittelemasi saha on parempi, KYSYTTIIN 4- vai 2- tahti niistä Kiinakn ihmeistä.


      • Anonyymi

        Stihl hyvä joo kauppiaiden mielestä mutta näin stihlejä omistavansa sanoisin että jätä hyllyyn. Kampe ei selvästikään ole tehty suomalaiselle metsurille. Sitä suomalaisvalmisteista sahaa odotellessa. :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Stihl hyvä joo kauppiaiden mielestä mutta näin stihlejä omistavansa sanoisin että jätä hyllyyn. Kampe ei selvästikään ole tehty suomalaiselle metsurille. Sitä suomalaisvalmisteista sahaa odotellessa. :)

        Ps. Ms201 moottorisaha on ihan jees, toki soppa maistuu hyvin mutta muuten hyvä. Raivaussahat on hanurista. Siis stihlit.


    • savuaPutkeen

      Onko runsaamminkin raivailtavaa, jos on, silloin tarvitset yksitahtisen raivaussahan. Eli valitse raivaussahoista sellainen, jossa on työtahti.

      • 12plus6

        Niin, ja ole varovainen, ettei imutahti jää päälle.


    • mitätekeemökkiläinetääl

      Tässä taas sarjassa hölöpölö kysymyksiä... Mitä sitä ihmettelemään, osta halpis kinukki kaksitahtisena, jos ei ole kunnolliseen varaa ja käytät siinä säilöntäaineellista 2-T bensiiniä, kinukki kestää oman aikansa ja ostat sitten uuden. Jos muistat tuon bensiinin säilöntä aineen ja 2-T bensiinin, et edes muista koska olet hankkinut tuon räikän itsellesi, kun se sitten viimein hajoaa (olettaen, että olet suht' normi kansalainen, etkä ole saannut ajokorttia kuulustelemalla, ts. osaat lukea).

      • Hyisentään

        Vittumoisia vastauksia asialliseen kysymykseen


      • mitääasiallisiaoo
        Hyisentään kirjoitti:

        Vittumoisia vastauksia asialliseen kysymykseen

        täällä saa sitä mitä tilaa...


      • Anonyymi
        mitääasiallisiaoo kirjoitti:

        täällä saa sitä mitä tilaa...

        Tilaan suomalaisen raivaussahan. Min. 65cc 😁


    • Husqvarnakin

      on sangen hyvä. Unohda kiinanpaskat suosiolla, jos OIKEASTI haluat tehdä jonkinlaista raivausta.

      • green-trimmer

        kyllä nelitahtinen toimii,,,, ja vääntöä riittää


      • kuinkello

        Toimii toimii mutta sen pitää olla honda.


    • Tiisseli

      Minulla on dieselkäytöinen raivaussaha ja toimii

      • KruununVouti

        Diesel raivaussahasta menee vuosittainen dieselvero


    • 4plus20

      Nelitahtinen?? En ole ikinä kuullutkaan. Painais sellainen varmaan kun synti akkuineen.

      • höyrymoottorionhyvä

        Ekkö oo kuullu? Sen käynnistys tapahtuu kakstahtisenmoottori avulla eli ei mitää akkuja


      • VesakonRaivaaja

        Meillä on diesel raivausaha, lähtee hieonosti käyntiin mäkistartilla
        ei akkuja


      • vesatpois
        VesakonRaivaaja kirjoitti:

        Meillä on diesel raivausaha, lähtee hieonosti käyntiin mäkistartilla
        ei akkuja

        Mä käytän kerosiinia. Ottaa herkemmin kierroksia.


    • roikkataiagrekaatti

      Miksei sähkömoottori raivaussahaa, säästys naapurimökkiläisten hermot. Pieni rapina vaan kuuluis kun räme kaatus.

    • Anonyymi

      Viikate ja vesuri, niin ei tarvi mennä erikseen kuntosalille/lenkille.

      • Anonyymi

        Minulla on häkämoottori raivuri. Kita ahmii kaadettua vesakkoa, jonka ruuvi kuljettaa häkäpönttöön.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla on häkämoottori raivuri. Kita ahmii kaadettua vesakkoa, jonka ruuvi kuljettaa häkäpönttöön.

        Minullapa on tuulivoimalla pyörivä raivuri. On ekologinen, mutta melko painava, kun joutuu kantamaan mukanaan itse sahan lisäksi toistakymmentä metriä korkeaa tankoa propeleineen.


    • Anonyymi

      Viddu mitä kommentteja täysin asialliseen kysymykseen. Dillet.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1515
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1312
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1311
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      30
      1247
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      32
      1215
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      14
      1126
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1096
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1086
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1084
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1062
    Aihe