H-veneeseen kaiteet?

h_veneilijä

Mitä mieltä olette ajatuksesta varustaa H-vene kaiteilla? Veneellä ei kilpailla ja kaiteet helpottaisivat sekä veneeseennousua, että toisivat tuulisuojaa avotilaan satamissa.

13

1245

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • H-pappa

Mikäs siinä, jos itse haluat. Onhan siellä peräkannellakin mukavampi häärätä peräprutkun kanssa jos on tukea lähellä.

• Lisänneköturvaa

Eivät kuulu veneen luonteeseen, eivätkä näytä hyvältä, mutta on niitä jotkut viritelleet. Ja voi ne poistaakin, jollaisen operaation viime kaudella näinkin.

• 1ooooooooooooooooooooooo

Tais USA;n markkinat kaatua kun vaativat siihen kaiteita.

• ssppss

mitä kaideasennuksella tavoitellaan?

• h_veneilijä

Pääsyy olisi helpottaa veneeseen nousua. Nyt ainoa, mistä saa kiinni on etustaagi. Toinen tarve olisi tuulisuoja avotilaan. Retkikäytössä siellä istutaan kaikki illat.

• Ssppss
        h_veneilijä kirjoitti:

Pääsyy olisi helpottaa veneeseen nousua. Nyt ainoa, mistä saa kiinni on etustaagi. Toinen tarve olisi tuulisuoja avotilaan. Retkikäytössä siellä istutaan kaikki illat.

Kaiteet eivät helpota vaan haittaavat veneeseen nousua. Jos ei pääse veneeseen niin kaiteet on on väärä rtkaisu. H-veneen keulan tai perän kautta on erinomaisen helppo nousta veneeseen. Matala kansi eikä kaiteen yli kiipeilyä.

• qiqiqiqu3
        Ssppss kirjoitti:

Kaiteet eivät helpota vaan haittaavat veneeseen nousua. Jos ei pääse veneeseen niin kaiteet on on väärä rtkaisu. H-veneen keulan tai perän kautta on erinomaisen helppo nousta veneeseen. Matala kansi eikä kaiteen yli kiipeilyä.

>>Jos ei pääse veneeseen niin kaiteet on on väärä rtkaisu.

Mikäs on mielestäsi oikea ratkaisu jos ei pääse veneeseen?

Jostain kumman syystä lähes kaikissa purkkareissa on keulakaiteet....

• ariel371

Voi haitata genoan skuuttaamista ne kaiteet, ainakin riittävän korkeina. Matalat kaiteet taas eivät auta mitään. Jos laidan yli mennään, mennään mereen kaiteista huolimatta. Vain pikkulasten veneessäpysymistä kaiteet edesauttavat jos kaidevaijerin ja partaan väliin laittaa verkon. Tarvitsisit sitten myös parraslistan.

• h_veneilijä

Ei H-veneessä yleensä käytetä genoaa, johtuen kai osatakilasta. Ei ole oikein tarvettakaan. Iso, fokka ja spinnu riittää. Se on totta, että kaiteet ottaisivat kiinni fokkaan tietyissä tuulissa, mutta mielestäni haitta on vähäinen.

• H-pappa

Kyllä H:saa varvaslista/parraslista on, ainakin Arteknon tekeleissä. Hiukan hidastaa kannelta veteen luisumista.

• h_kaide

Kaiteet käy H:hon ihn yhtä hyvin kuin mihin tahansa muuhun veneeseen. Ei H eroa mitenkään muista siinä mielessä.

Veneeseen nousua helpottamaan voi laittaa pelkän keulapulpetin, ilman vaijerikaiteita.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      97
      1968
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      88
      1380
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1153
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      76
      1047
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      120
      1038
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      57
      893
    7. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      811
    8. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      792
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      48
      761
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      713
    Aihe