Mikrobitoksiinit ja kaliumkanava

homelo

Salkinoja-Salonen ja kumppanit ovat tehneet mielenkiintoista tutkimusta mikrobitoksiineista. Oheisessa Kemia-lehden jutussa sivutaan monta kertaa kaliumkanavan häiriintymistä soluissa:

http://www.kemia-lehti.fi/wp-content/uploads/2013/03/kem608_home.pdf

Tuon mukaan useampikin mikrobitoksiini sotkisi juuri kalium-aineenvaihduntaa ja siten solujen energiatasapainoa.

Omat homeoireet ovat olleet moninaiset, mutta keskeisinä valtava fyysinen uupuneisuus, lihasheikkous, suolatasapainon häiriöt ja verenpaine. Labrat ja oireetkin viittasivat monta kertaa lievään hyperaldosteronismiin eli suolahormonin liikatuotantoon, josta seuraa kaliumin karkaaminen elimistöstä. Kaliumia säästävä diureetti spironolaktoni rauhoitti verenpaineen vanhoihin lukemiin, mutta ei ole poistanut nestettä tipan tippaa, korkeillakaan annoksilla, kuten ei toinenkaan diureetti. Vaikka turvotusta on tasaisesti kaikkialla. Lisämunuaisetkin kuvattiin, eikä sieltäkään mitään aldosteronia tuottavaa kasvainta löytynyt. Epäilyttää, johtuuko tämä suolahäiriö lopulta mikrobitoksiinien vaikutuksesta. En tiedä, mille kaikille homeille olen altistunut, koska muutin pois pian kosteusvaurion toteamisen jälkeen, enkä nähnyt mitä remontissa lopulta paljastui. Vaurio oli kaikesta päätellen syntynyt hitaasti pitkän ajan kuluessa ja muhinut pitkään.

Sekin askarruttaa, palautuvatko tällaiset kaliumkanavan häiriöt edes pitkän ajan kuluessa. Jos mikrobitoksiinit ovat rasvaliukoisia, jäävätkö ne elimistöön suunnilleen loppuelämäksi, kuten pahat ympäristömyrkyt. Olen muutamalta lääkäriltä yrittänyt udella, mutta vastauksia ei ole herunut.

Onko kukaan yhtään viisaampi tässä asiassa? Vastaavia kokemuksia?

2

221

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • elossayhä

Joo toivottavasti tutkimus hanke etenee,joskus.Lääkärit eivät ota kantaa näihin asioihin.Itse sairastin aikoinaan sarkoidoottisen sydänlihastulehduksen,ja kun olin osastolla,yllätyksekseni keuhkotautien lääkäri tuli kyselemään asunko kosteusvaurioisessa asunnossa,tai olenko asunut.Kohdalleni on sattunut useita sisäilmaongelmallisia asuntoja,sen hetkinen oli sitten se pahin,sekin selvisi vasta sitten aikojen päästä,kun meinasin menehtyä nenäverenvuotoon.Sydänlhakseen jäi arpi,joka aiheuttaa minulle arvaamattomia kammiotakykardioita,niitten varalle on sitten asennettu defiloiva tahdistin,joka onkin pelastanut henkeni useita kertoja.Tällä hetkellä en oireile nykyisessä kodissani,apunani on ilmanpuhdistin.Kiinnostaa kovasti nämä tutkimushankkeet,olen myöskin sairauteni takia tutkimusryhmässä,mutta sydänlääkärit eivät ole tietäkseenkään sisäilmaongelmien yhteydestä sairauteeni,sen kun aiheuttaa tuntematon tekijä!

• Aspergillus

Hei, mielenkiintoista luettavaa. Kärsin kosteusvaurioasunnon aiheuttamista ongelmista edelleenkin ja v. 2014 oikeasta poskiontelosta leikattiin Aspergillus-sienirihmasto-kasvusto, joka ei ollut levinnyt kudoksiin eikä luustoon. Krooninen poskiontelotulehdus ja neurologiset vaivat aiheuttavat edelleenkin ajoittain isoja ongelmia. Heikentynyt immuuniteetti.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille

Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.
      Maailman menoa
      343
      2799
    2. SDP pelastaa uppoavan Suomen

2027 kun SDP voittaa ylivoimaisesti vaalit alkaa Suomen uusi raju syöksy kohti täystyöllisyyttä ja turvallisempaa yhteis
      Maailman menoa
      65
      2266
    3. Kauppalehti - Törkeä skandaali paljastui: Espanja käytti EU-rahoja ihan muuhun kuin piti

Espanja on käyttänyt miljardeja euroja EU:n elpymisavustuksia eläkkeisiin ja sosiaalimenoihin – ja pyytää lisää. Espanj
      Maailman menoa
      78
      1949
    4. Jopa Espanjassa talous kasvaa, Purra vain irvistelee

Huomaa kuinka Purra on Suomen historian huonoin miniseteri, joka ei ole saanut aikaiseksi kuin tuhoa, Siis jopa vasemmis
      Maailman menoa
      65
      1581
    5. Mitä haluaisit sanoa hänelle tänään?

Kerro tähän viestisi. 🍭🍡🍦
      Ikävä
      140
      1532
    6. Minkä ikäinen

on kaipaamasi ihminen? Minä vuonna syntynyt?
      Ikävä
      69
      1129
    7. Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma

Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki
      Kaste
      102
      1019
    8. Raiskaukset loppumaan?

Onko kenelläkään tiedossaan tuloksellisia keinoja saada väkisinmakaaminen loppumaan tai edes vähenemään? Lainsäädännön
      Sinkut
      261
      950
    9. Tsemii Pete ja Linda! Tässä tärkeät kellonajat Euroviisut-viikon ohjelmista tv:ssä!

Euroviisut järjestetään Wienissä Itävallassa 12.-16. toukokuuta. Tsemii Pete ja Linda kisaan! Vetäkää Suomelle voitto Li
      Euroviisut
      7
      918
    10. 39
      800
    Aihe