Kengät lattajalalle/kampurajalalle?

Bassman-83

Hei!

Minkälaiset kengät olisivat tarpeeksi tukevat lättäjaloille? Oikeastaan minulla on kampurajalat, mutta harva tietää mitä se tarkoittaa, ja käytännössä ne on vähän kuin lattajalat.

Jos olisi suositella kenkätyyppejä tai merkkejä, olisi kiva.

7

1152

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tota-tota

Sori, mutta latustakajalka, aikuisena kehittynyt lattajalka ja kampurajalka ovat eri asia.

Yleensä kampurajalkoja hoidetaan jo lapsena. Leikataan ja käytetään anti-varuskenkiä yms.

Jos siis jaloissa vaivoja on niin ei siinä mennä kenkäkauppaan vaan terveydenhuollon kautta sitten apuvälineliikkeisiin. Luulisi, että sulla on joku hoitosuhde, joka jatkunut ja jonka kautta saat esim. tukipohjalliset ja kenties kengätkin tai ainakin ohjeet minkälaiset kengät sulle käy tai missä sellaiset voi teettää.

• Bassman-83

Kiitos vastauksesta.

Niin, mulla on siis kampurajalat leikattu lapsena. Nykyään ne on käytännössä vähän kuin lattajalat. Ja olen saanut tukipohjallisia ja erikosikenkiä. Kyllä sopivia kenkiä olen löytänyt ihan tavallisista kaupoistakin. Olisin vain halunnut kysellä muitten jalkavaivaisten vinkkejä, esim. miltä valmistajilta löytyisi mah. tukevia ja anatomisia jalkineita. Jotka kuitenkin näyttäisivät suht. normaalilta.

• MrLättäjalka

Olen viisikymppinen mies ja koko ikäni lättäjaloilla kulkenut. Kyllä se homma onnistuu, kun on jämäkät tukipohjalliset, ja kengät, joissa lesti on tarpeeksi leveä. Tukipohjalliset pitää tietenkin olla oman jalan mittojen mukaan tehdyt. Ottaahan nämä lättäjalat päähän, ei sille mitään voi, että vähän kömpelöä tuo liikkuminen on.

• Bassman-83

Mun mielestä taas leveä lesti just on huono lättäjalalle, koska se ei tue jalkaa. Kapea nahkakenkä muotoutuu jalan mukaan. Ei tietenkään liian kapea. Mutta esim. Jalas m05 maiharissa on liian leveä lesti. Joka on myös liian lyhyt. Itse olen kyllä saanut vapautuksen armeijasta jalkojen takia, mutta käytän silti maihareita(kin).

Ja olen sen ikäinen, että mun aikana ei kampurajalkoja osattu hoittaa yhtä hyvin kuin nykyään. Käytännössä nilkat ei taivu ollenkaan. Ne leikattiin kun synnyin 1983. Armeijasta sain vapautuksen ''lattajalkojen'' takia.

• Ortopediset_kengät

Ottakaa yhteyttä ortopedisia erikoisjalkineita valmistaviin yrityksiin. Sieltä saatte mittatilauksena itsellenne sopivat ja jalan virheasentoja tukevat ja korjaavat jalkineet. Jalkineisiin on joissakin tapauksissa mahdollisuus saada, lääkärinlausunnolla maksusitoomus kunnalta.
      http://www.erikoissuutarit.fi/

http://fi.izito.com/ws?q=ortopediset kengät&asid=iz_fi_gc5_02&mt=b&nw=g&de=c&ap=1t2

• Anonyymi

No niin, sain taas ties monennetko ortopediset jalkineet maksusitoumuksella. Aina näissä on sama vika. Leveä lesti. Ne apuvälineteknikot eivät tajua, että mun jalalle kapeampi lesti olisi nimenomaan parempi. Koska kun lesti on (liian) leveä, se ei tue jalkaa ollenkaan. Nämäkin kengät lentänevät nyt roskikseen ja menen ostamaan marketista ihan tavalliset kengät, esim. Pomarit, jotka olen todennut hyviksi. Tulee vaan kalliiksi teettää mulle mittakenkiä, joita en sitten kuitenkaan voi käyttää. Vaikka en itse niitä joudukaan maksamaan, niin periaatteesta ottaa aivoon.

Ei mun olekaan talvikenkiä vaikea löytää, mutta kesällä on veemäistä kävellä maihareissa yms, kun ns pikkukengistä ei kampurajalkaiselle löydy sopivaa. Joko on liian ohut pohja tai sitten kenkä on niin matala ettei mahdu pohjallista. Siinä yksi syy miksi rakastan talvea.

t. Bassman-83

• Anonyymi

Toivotonta on elo jalkavaivaisilla. Terveyskeskuksissa on hoonosoomi lääkäreitä, joiden kanssa asiointi on vaan niin v a i k e e t a.
        Hohhoijakkaa. Toivotaan soteuudistuksen etävastaanottoineen ja liikkuvine linioineen auttavan. (Sarkasmia)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Asianajaja Herman Ljungberg

Ei ole tällä herralla kaikki muumit laaksossa, kun väittää, että kaapelien katkominen on NORMAALIA. Kaikkea se leipä elä
      Maailman menoa
      156
      6899
    2. Löytyykö jyväskylästä naista kenenkä pyllyä saisi kosketella ja haistellla??

Olen ihan mukava ja kunnollinen herras mies 41 vuotta.
      Jyväskylä
      33
      4033
    3. Neljä nuorta kuoli Nurmijärvellä, auto suistui jokeen Onnettomuuden tutkinta on vielä alussa.

Neljä nuorta kuoli Nurmijärvellä, auto suistui jokeen Onnettomuuden tutkinta on vielä alussa. Poliisi sai lauantaina 4.
      Maailman menoa
      114
      2022
    4. Ja taas kerran

Mutka ja joki. Kenties liikaa nopeutta. Miksi?
      Nurmijärvi
      61
      1906
    5. Mikä on rakkain fantasiasi kaivatusta?

Ja kertoisitko sen hänelle?
      Ikävä
      82
      1446
    6. Sähköauto sopii erinomaisesti maaseudulle, jopa paremmin kuin kaupunkiin.

Sähköautolla pärjää maaseudulla jopa paremmin kuin kaupungissa, sillä jokainen sähköistetyn talon piha on mahdollinen la
      Hybridi- ja sähköautot
      193
      1444
    7. Nainen, taidan inhota minua todella

tai sitten et halua olla missään tekemisissä kanssani. Sellaiset otteet sulla. On tosi karmeata olla toiselle kuin kuoll
      Ikävä
      73
      1091
    8. Tämä oli vuoden 1. luetuin artikkeli Suomi24 Viihteessä: Rock-legenda Andy McCoy, 61, sai eläkkeen

Rock-legenda Andy McCoy, 61, sai kuin saikin taiteilijaeläkkeen - Tämän suuruinen eläke on kuussa! -artikkeli oli v. 202
      Viihde ja kulttuuri
      13
      984
    9. Mitä haluaisit sanoa kaivatullesi

vuoden 2025 aluksi?
      Ikävä
      48
      979
    10. Rattoisaa lauantai iltaa

Mitäs tänään tapahtuu? Mitäs kirsikalle kuuluu? Onko lähdössä iltaelämään? 😊✨💞🌆 Minä vietä taas yksinäistä koti-iltaa
      Ikävä
      225
      947
    Aihe