Haluaisin niin kovasti lentämään :(

Emoksi

Olen selaillut koko illan emojen kuvia, ja haluaisin niin kovasti olla siinä heidän paikallaan, että itkettää :( Yksikin tutun tuttu, itseäni nuorempi, pääsi melkein heti lukion jälkeen emoksi.

Itse olen lukion jälkeen tuhlannut muutaman vuoden opiskellen alaa, jota lähdin opiskelemaan, koska en tiennyt mitä muutakaan opiskelisin. En halunnut jättää kaikkea sen varaan, että tekisin töitä ja sitten joskus pääsisin emoksi, jos pääsisin.
Nyt syksyllä olen vaihtamassa alaa, ja musta pitäisi sitten tulla sairaanhoitaja. Ala kiinnostaa tietysti, mutta niin kauan kuin muistan, ykköshaaveeni on ollut päästä lentoemännäksi.

Olen kielitaitoinen ja ollut monenlaisissa kesä- ja osa-aikatöissä yli 5 vuotta. Tuttua on niin fyysisesti raskaat työt kuin siistimmät sisätyöt asiakaspalvelussa.
Täytän kaikki vaatimukset ja olen parin vuoden aikana ehtinyt hakea 4 eri yhtiöön, eikä ole tärpännyt. Vain yhden yhtiön haastatteluun olen päässyt, vaikka välillä olen mielestäni onnistunut tekemään tosi hyvän hakemuksen.

Voin myöntää olevani kateellinen ja surullinen, kun en pääse alalle. Miksi muut ovat parempia kuin mä? Miten mä voisin olla parempi?

Tervetuloa avautumaan kaikki muutkin lentämään haluavat :(

4

176

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mitäääh

nythän oli monta finnskin hakua ai airpro sekä norra ja jne?

• lentäväemo

Heippa, ei kannata luovuttaa. Itse pääsin emoksi ja vieläpä aikamoisesta hakijajoukosta. Panostin hakemuskirjeeseen ja muutenkin hakemukseen paljon ja haastatteluissa olin oma itteni ajatellen, että jos eivät minua halua sellaisena kuin olen, niin sitten en sovi tänne. Se ajatus rentoutti ja haastikset meni hyvin. Jos oikeen haluaa panostaa, niin esim kiinan opiskelu voi olla iso valtti vaikkapa Finskillä.

Tsemppiä <3

• emokki

Haet uusiksi vaan.
      Ja luetuta se sun cv ja hakukirje jollain muulla ihmisellä. Harjoittele haastattelu tilannetta jne. Sulla on kuitenkin todella hyvä pohja emoksi, mutta opiskele tuo sairaanhoitaja tutkinto ihan ensiksi, sillä on aikamoisen iso painoarvo. Mikään kiire sulla ei ole, koska koko ajan yhtiöt rekryää. Toisekseen ala on aika turbulenttinen, joten ei ole pahitteeksi että on se sairaanhoitajan ammattitutkinto plakkarissa...

Ja sen vielä sanon, että ala on kyllä kaikkea muutakuin glamouria, eli älä haksahda tohon ulkokultaiseen olemukseen virkapukuineen... moni kolleegani tietty päivittelee aikamoisen hienoja kuvia tuolta maailmalta... =) mutta mutta.. =) ..Ihan ne kuvat ei kerro koko totuutta, monta kertaa ei edes osaa sitä. Ne jotka ajattelevat työn olevan helppoa, kevyttä ja glamouria, ovat niitä jotka karvaiten pettyvät ja vaihtavat muihin hommiin. Mutta kaikesta raskaista puolista huolimatta, työ on ainakin minun mielestäni ihanaa.

Tsemppiä!

• Emoksi

Tässä keskustelun aloittaja, en edes muistanut tätä pettymyksessä ja harmistuksissani kirjoittamaani viestiä... Kiitos kovasti tsempeistä :) <3
      Nuo sh:n opintoni ovat vasta alkuvaiheessa, mutta jo nyt alalle vaihto on tuntunut oikealta ratkaisulta, ja uskon saavani opinnoista ja etenkin harjoittelusta paljon hyvää kokemusta myös lentoemon työtä ajatellen.

Nyt Finnairille on taas haku auki ja kovasti haluaisin hakea, vaikka olisinkin varmasti kiinnostavampi ehdokas, jos olisin jo valmistunut. Mutta saisin ainakin lisää kokemusta hakuprosessista.

Uskoisin, että mulla on melko realistiset odotukset työn suhteen. Glamourista ja luksuksesta en haaveile :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kiitos nainen

Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      12
      3790
    2. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      78
      1997
    3. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      543
      1610
    4. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      83
      1267
    5. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      67
      1077
    6. Yksi syy nainen miksi sinusta pidän

on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s
      Ikävä
      33
      1018
    7. Hyödyt Suomelle???

Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt
      Maailman menoa
      214
      898
    8. Hyvää Joulua mies!

Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      60
      873
    9. Hyvää talvipäivänseisausta

Vuoden lyhyintä päivää. 🌞 Hyvää huomenta. ❄️🎄🌌✨❤️😊
      Ikävä
      171
      854
    10. Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!

Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill
      Suomalaiset julkkikset
      3
      798
    Aihe