Auto on -03 ja 285 tkm ajettu, uudempaa koppaa.
Varmaan 6 litraa saa varata öljyä 15 tkm matkalle. Aina sitä on jonkin verran mennyt mutta yks korjaamotyyppi suositteli moottorinhuuhtelua, koska venttiili "tarttuu" käynnistäessä. No ei tartu enää, mutta öljynkulutus kyllä lähti lapasesta. Onko asialle mitään tehtävissä?
Ja toinen omituisuus. Kuuluu siitä mötikästä mistä voi konehuoneen puolelta kääntää kaasua, niin sellainen, tsuh! suhahdus. Ääni kuuluu silloin kun pikkuisen vaan käyttää kaasua ja löysää heti. Normaalia? Jarrupolkimesta on aina kuulunut suhahdus jos auto ei ole käynnissä niin kuulee, mutta en vielä kaasun suhinaa ole kuullut. Ei kuulu kyllä konepelti alhaalla ulos, että on voinut suhahtaa aina.
1.8 vvt-i järjetön öljynkulutus.
25
12746
Vastaukset
- ihan_normaali_
Suhahdus se on. Ja jos vaihtovälillä vie öljyä noin niin miks et vaan vaihtais pelkkää suodatinta. Uudet öljythän siellä silloin pitäis pyöriä kokoajan. Tää on tietysti halvin vaihtoehto. Ja jos päästöt muuten on kunnossa.
- mitäsitätekis
Ei huono ajatus :D Huoltokirjaan voi merkitä aina että suodattimen vaihto ja ruksi.
No hyvä että suhahdus on sentään normaali.
- Zkassu
Voiko käyttää 5w-50 ölppää tuossa moottorissa? Olisi ainakin paksumpaa kuin nuo lirut.
- mielummin
10w-40 pitäis käydä ja on paksumpaakin.
- Maxitoyo
Miksei 5w-50 käy? Ja kyllä tuo 5w-50 on KUUMANA paksumpaa eli parempi. Se on eri asia tykkääkö tuo vvt-imoottori muuten kyttyrää tuosta öljystä, koska toyotan suositukset on 5w-30 ja 5w40 ja oliko vielä 0w-30 ja 0w-40.
- Öljyvääntöä
5w-50 on niin jöötiä uusille "nykymoottoreille", että ei voitele enää kunnolla, koska välykset ovat "nykymoottoreissa" pienempiä, kuin ennen.
Mutta jos auto vie paljon öljyä, niin eiköhän ne välyksetkin ole silloin suurentuneet ja jöötiöljykin voitelee alkujaan ahtaat paikat. - on.varmasti
Maxitoyo kirjoitti:
Miksei 5w-50 käy? Ja kyllä tuo 5w-50 on KUUMANA paksumpaa eli parempi. Se on eri asia tykkääkö tuo vvt-imoottori muuten kyttyrää tuosta öljystä, koska toyotan suositukset on 5w-30 ja 5w40 ja oliko vielä 0w-30 ja 0w-40.
Paksumpaa kuumana mutta kun ei ole suositus laittaa tota 5w50 öljyä Toyotaan. Ite laittaisin varmuuden vuoks mielummin 10w40 öljyy.
- samavika
Männänrenkaat jumissa siis öljyrenkaat , toyotaan saa vaihdettua ne kun irrotat öjypohjan ja sylinterin kannen ja kiertokanget ja työnnät männät ulos ja uudet renkaat ja kone kasaan noin 8h työ . Vaihtoehto 2 koetat huuhdella ne irti , moottoriöljyn sekaan 1ltr dieseliä ja konekäymään paikallaan tunnin/pari kierroksia hyvin varovasti koska öljykalvo todella ohut , kone seis ja tulpat irti dieseliä sylinteriin ja annat vaikuttaa taas tunteja ja välillä vaikka vaihdepäälle ja työnnät autoa että moottori pyörähtää ja lisää dieseliä mäntien päälle tätä toistat muutamankerran ja jos tuurikäy niin öljyrenkaat liukenee irti männistä ja öljynkulutus vähenee jos ei niin kone auki ja uudet männänrenkaat . Tuon diesel käsittelyn jälkeen tarviaa sitten laittaa uudet moottoriöljyt ja suodatin ennenkuin ajelet.
- aloittajaketjun
Onko kenelläkään OMIA kokemuksia mikä öljy noissa pysyy parhaiten sisällä? Netistä selailin, niin joku sanoo että tuo liru mobil 0w-40 new life pysyy parhaiten vvt-i moottoreissa ja paksummat ei pysy. Joku taas sanoi että öljynkulutus tippui kolmannekseen kun vaihtoi 5w-50 öljyyn. Ota näistä selvää.
- Anonyymi
Ette näytä mitään öljyjen häykkyyksien tunnuksista täällä tietävän! Numero ennen W kirjainta tarkoittaa viskositeettiluokkaa kylmässä, olikohan se n. -20ºC ja viimeinen numero viskositeettiluokkaa n. 100ºC lämpötilassa. Näillä on tietysti keskenään erilaiset asteikot, kylmä on aina jäykempää. Paras öljy suomen oloihin on 0W- 30 tai 40. Jos meinaa saada auton käyntiin pakkasella omalla startilla, niin siksi 0W. Kolkyt-nelkyt ovat sopivia lämpiminä. Jotkut myyvät jopa 10W öljyjä, ne sopivat kyllä ruohonleikkuriin ja vastaaviin kesäkäyttöhärveleihin, mutta eivät ymprivuotuiseen ajoon. Jos öljyä kuluu kovasti, vika on ehdottomasti moottorissa, eikä öljyssä. Usein juuttuneissa öljymännänrenkaissa.. Se on sitten eri asia, miten eri öljyt jumittavat renkaita pidemmänajan kuluessa. Ehkä merkeillä on eroja?
- öljyä.ne.vie
Ei siihen oikein mikään auta. Järjetön öljyynkuluts on Toyotan vvt-i -moottoreiden ominaisuus
- Anonyymi
Ei se 5-50 ole paksua,ei sitä silmällä huomaa,tunteella ei näitä kan ata suhtautua
- Nouhataa
Ei tuo toki vielä vie puolta siitä, mitä VAG vie tehtaalta tullessaan.
- hojohojotojo
Vvt-i ei ole huono moottori kun sen korjaa. Joku on saanut aikanaan takuuseen ko. remontin, joku ei tee sitä vieläkään. Suomessa kulkee siis vieläkin pihien omistamia vanhoja vvt-i toyotia joihin ei ole mahdollisesti jo valmiiksi huonoja männänrenkaita uusittu kun öljynsyönti on alkanut. Siinä voi olla soikeat sylinteriputket jo tuolla ajomäärällä jolloin rengastus ei auta kun vähäksi aikaa.
Jos esim. valvoline maxlifeä menee kuten jotain muuta öljyä niin eipä tuossa ole enää muuta järkevää tehdä. Se automiesten klassikko mobilin -w50 öljy, tuskin monikaan esim. vanhaa kunnon 20w-50 tervaa nykyautoon laittaisi, ei se tule kannusta ulos pikkupakkasella. Jos kuumapään kestoa hakee niin siihen on ihan omat öljyt racing-puolelta.
Tosiaan Autot saa kuluttaa jopa litran moottoriöljyä per 1000km joten eihän tuo nyt ihan Exxon Valdez ole!- Hehehihuha
Tsi on myös hyvä kun sen korjaa :D
Hyvin vedät. - Anonyymi
Se kulutus on 2.2dsl ja 1.8 b ongelma,ei 1.6 b ongelma
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se kulutus on 2.2dsl ja 1.8 b ongelma,ei 1.6 b ongelma
Eli niitä Toyotan omapojan kieltämiä ongelmia on siis olemassa.
- Anonyymi
Mitä tarkoittaa Tojota Avenis moottorin kuva ja tyhjä käynti tosi huono?
- Anonyymi
Tojotalle kyllä öljy maistuu.
- Anonyymi
Toyotassahan ei ole koskaan vikaa, öljyä voi kyllä kulua huimia määriä. Männänrenkaat ja venttiilinkumit paskana mutta eihän Tojomiehillä ole varaa korjauttaa. Täältä kysellään poppamiesten apua.
- Anonyymi
Paskan moottorin kyhänneet siellä saarella?🤭
- Anonyymi
Pelkkää valhetta Toyota ei kuluta öljyä kuten muut huonot merkit
- Anonyymi
Kysyppä autokorjaamolta mitä tarkoittaa MOOTTORIREMONTTI.
- Anonyymi
Minun toyota corollassa oli samanlainen vika, se korjaantui kun vaihdettiin sytytyspuola yhdestä tulpasta 4. sieltä oli kumitiiviste rikki. jokaisessa sylinterissä on oma sytyspuola sytytystulpan päällä. Helppo työ kun vähän tutustuu sytytysjärjestelmään. Tarvii tulppa avaimen ja 10 mm kiintoavaimen Uusi puola maksoi 90 euroa. Vika korjattu, mutta suosittelen korjaamoa tai internettiä siltä löytyy ohjeet kuvien kanssa 98% varma
- Anonyymi
Mites noi tarvike puolat paljos ne kestää ajaa kun maksaa 20-30?
https://www.autodoc.fi/autonosat/sytytyspuola-10250/vw/golf/golf-vi-5k1/30971-2-0-gti
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1522145
Stubb kävi pelaamassa golfia Trumpin kanssa Floridassa
Presidentit tapasivat aamiaisella, pelasivat kierroksen golfia ja lounastivat yhdessä. Vierailu oli luonteeltaan epävir3361358Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?
Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.941305- 1571198
- 681021
- 35958
Minkä kultakimpaleen
Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik31909Ikävä on häntä
Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos59878Joustoasuminen , kyykyttämistä vai ihan vaan mielenvikaisuutta?
https://yle.fi/a/74-20149669 Kun asumistukia leikataan joittenkin sääntöjen mukaan,olis pakko muuttaa halvempaan. Mutta26832Onko kaivattusi
Työelämässä vai ei? Jo on niin mitä ajattelet hänen ammatistaan? Jos ei ole niin haittaako se sinua?46819